brs-T.03:02 » Heykel - Garaj Hattı İnşaat Süreci

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 06 Eki Cmt, 2012 17:56

Tramvay hattının asfalt ile kaplanması bence hiç hoş değil :) Yolun tramvay geçen bölümü Arnavut kaldırım yapılsa hem göze hoş görünürdü hem de sürücüler için farkındalık yaratırdı. Lastik tekerlekli araçlarla Arnavut kaldırım üzerinde gitmek konforlu olmadığı için tramvay hattının olduğu bölüm sürücüler tarafından tercih edilmez ve tramvay için daha rahat bir yol olurdu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eki Cmt, 2012 18:15

btgn yazdı:Tramvay hattının asfalt ile kaplanması bence hiç hoş değil :) Yolun tramvay geçen bölümü Arnavut kaldırım yapılsa hem göze hoş görünürdü hem de sürücüler için farkındalık yaratırdı. Lastik tekerlekli araçlarla Arnavut kaldırım üzerinde gitmek konforlu olmadığı için tramvay hattının olduğu bölüm sürücüler tarafından tercih edilmez ve tramvay için daha rahat bir yol olurdu.
Güzel bir fikir, yani sürücülerin tercih etmekten kaçınması açısından, neden olmasın? Arnavut kaldırımı görüntü açısından hoş olur tabii ki, ama bu seferde ortaya malum bu taş kaplamaların altı kum oluyor, biz her ne kadar kullanmaktan kaçınırlar diye düşünsekte kullanan olacak, bu seferde araç geçişleri yüzünden onun çökmesi sorunu ortaya çıkacak falan filan, sonra belediye açıklama yapacak "Tramvay Ağır Geldi O Yüzden Zemin Çöktü" :) ehehehehe o arnavut kaldırımı bize ağır gelir :D İstanbul'da arnavut kaldırımı deseni verilmiş renkli asfalt yapmışlardı :) gerçi tam arnavut kaldırımı denilemez biraz irice görünüyor desenleri ama olsun, yine de desenli.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 06 Eki Cmt, 2012 22:58

Bursa bu hatta kaç araç çalıştırmayı planlıyor bilmiyoruz
Hatta 12 araç çalıştırmayı düşünüyorlardı. Yani durak başına bir tramvay ederki bu uygulamayı bu güzergahta yapmak çok güç.

İhaleye ise yanlış hatırlamıyorsam 13 veya 14 araç olarak çıkacaktı. Belki son güncelleme yapılıp sürpriz bir karar karşımıza çıkabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eki Cmt, 2012 23:47

mustafaguler yazdı:
Bursa bu hatta kaç araç çalıştırmayı planlıyor bilmiyoruz
Hatta 12 araç çalıştırmayı düşünüyorlardı. Yani durak başına bir tramvay ederki bu uygulamayı bu güzergahta yapmak çok güç.

İhaleye ise yanlış hatırlamıyorsam 13 veya 14 araç olarak çıkacaktı. Belki son güncelleme yapılıp sürpriz bir karar karşımıza çıkabilir.
Doğru sen yazınca hatırladım, daha öncede belirtmiştiniz her durağa bir araç planlıyorlar diye, pratikte gerçekçi olmasa bile en azından ilk alımda hedefe yönelikler :) bismillah 8 tane ile başlayalımda sonra bakarız da diyebilirlerdi. Açıkçası bu yüzden biraz tereddüte düştüm şimdi, sizlerde biliyorsunuz ki dünyaca ünlü üreticiler sürekli ürettikleri araçları bile üretim bandına alıp sipariş teslimatına başlamak için 1 yıl biçiyorlar ki bu çok iyi bir süre, yani 1 yıl sonra teslimat başlıyor, hadi ilk 3 ay sıkıntılı geçse sonra her ay bir araç veriyorlar. Şimdi bu adamlar bunu sırf işi büyük göstermek için pazarlama stratejisi olarak yapmıyorlar ise bu hat için ülkemizde üretilebilecek araç sayısı 0 yapıyor yanılmıyor isem. Çünkü İpek Böceği ki biz ona artık kısaca böcük diyelim :) yıl sonuna tüm eksiklerini tamamlayıp, tamamım, hadi beni seri üretin dese bile ilk aracın teslimatı yıl sonunu bulacaktır diye düşünüyorum, çok iyimser olalım 10 ay sonra ellerindeki mevcutlarıda verseler 3 bilemedin 4 araç yapsın, ihtiyacın yarısı dahi değil. Bu durumda BBB bu hattın araç ihtiyacını nasıl karşılamayı düşünüyor acaba? Belli bir noktadan sonra inşaatı yavaşlatarak? :D

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 07 Eki Pzr, 2012 00:19

Şu anda bir kaynak gösteremeyeceğim ama belediyeden yapılan bir açıklamada 13 araç alınacağı 8'inin işletmede kullanılacağı kalanının yedek bekletileceğinden bahsetmişlerdi. Her durak için bir araç olayından vazgeçmişler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Eki Pzr, 2012 00:32

btgn yazdı:Şu anda bir kaynak gösteremeyeceğim ama belediyeden yapılan bir açıklamada 13 araç alınacağı 8'inin işletmede kullanılacağı kalanının yedek bekletileceğinden bahsetmişlerdi. Her durak için bir araç olayından vazgeçmişler.
%30 yedekli çalışma, büyük lüks vallahi :) Bursa Belediyesi bayağı zengin. Belki de 8 makul rakamdır ilk etapta, daha sonra parklanma ve işletmeyi diğer araçların meşgul etme durumuna bakarak yedekleride kullanacaklardır, sonuçta aldıkları araç ellerinde patlamayacak daha çok araç ihtiyaçları var. Tek dileğim araç işinin düzgün yürümesi, işletmede yap boz sürecine girmeden başarı ile devam etmesi.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 07 Eki Pzr, 2012 11:24

İşletme 8 araçta kalırsa iyi gerçekten. Yoksa durak başına tramvay işletmek zor.

5 aracın yedekte beklemesi belki lüks olarak görünebilir ama Bursa halkı bu tramvay olayına alışana kadar kanaatim baya kaza olur gibime geliyor. Hatta kendini bilmezler tramvaya sellektör yapıp korna bile çalar. Burası Türkiye :twisted:

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 17 Eki Çrş, 2012 19:58

Bugün Büyükşehir'in sitesinde bir haber yayımlanmış.
Büyükşehir Belediyesi’nin konforlu ulaşımı kent merkezi ile buluşturmak amacıyla projelendirdiği Heykel-Garaj hattının kısa sürede tamamlanması amacıyla çalışmalar gece gündüz aralıksız sürdürülüyor. Darmstadt Caddesi’nde tamamlanma aşamasına gelen çalışmaları gece yerinde inceleyen Başkan Altepe, stadyum Caddesi’ndeki çalışmalarda aksaklıkların tespit edildiğini, bundan sonra çalışmaların çok daha hızlı ilerleyeceğini söyledi.

Bursa’da ulaşımı kesintisiz ve konforlu hale getirmek amacıyla ulaşım yatırımlarının büyük bir bölümünü raylı sistemlere ayıran Büyükşehir Belediyesi, Bursaray Görükle ve Emek hatlarının ardından Kestel hattında çalışmalara hız verirken, diğer taraftan Heykel- Garaj hattı ile tramvayı kent merkezi ile buluşturmayı hedefliyor. Temeli Ağustos ayında atılan ve Stadyum Caddesi- Altıparmak Caddesi- Atatürk Caddesi- Heykel- İnönü Caddesi-Kıbrıs Şehitleri Caddesi- Kent Meydanı- Darmstad caddesi güzergahını kapsayan hattın Stadyum Caddesi üzerindeki bölümünde ray döşeme işlemleri tamamlandı. Ekipler çalışmaların bir an önce tamamlanması amacıyla gece gündüz sürdürülen çalışmalarda Darmstadt Caddesi’ndeki çalışmaları da tamamlanma aşamasına getirdi. Bu caddede de ray döşeme işlemleri tamamlanırken, gece de raylar arasına beton dökme çalışmaları yapıldı.

Mayıs sonunda bitirmeyi hedefliyoruz
Darmstadt Caddesi’nde gece boyu süren çalışmaları yerinde inceleyen Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, Buruluş Genel Müdürü Levent Fidansoy ile yüklenici İspanyol firmanın yetkililerinden çalışmalar hakkında bilgi aldı. Stadyum Caddesi’nde başlayan çalışmalar sırasında eksiklik ve aksaklıkların tespit edildiğini ve bundan sonra çalışmaların çok daha hızlı ilerleyeceğini belirten Başkan Altepe, Darmstadt Caddesi’ndeki çalışmaların da birkaç gün içinde tamamlanacağını vurguladı. Tek hedeflerinin çalışmaları kısa zamanda bitirip, vatandaşların mağdur olmamasını sağlamak olduğunu kaydeden Başkan Altepe, “Bunun için yüklenici firma gece de çalışmalarını sürdürüyor. Buradan sonra İnönü ve Ulu Caddede çalışmalar başlayacak. Mayıs sonuna kadar tüm hattı bitirmeyi planlıyoruz. Daha sonra T1 hattının Yalova yolu, Yıldırım, Çekirge gibi bağlantılarıyla ilgili çalışmaları başlatacağız. Böylelikle kent merkezimiz, kokusuz, gürültüsüz, kesintisiz ve konforlu ulaşımla tanışmış olacak” dedi.
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Eki Çrş, 2012 20:22

Başkan gece gidip iki poz çekilene kadar o şantiye durumunu düzelttirsin, Allah a emanet bir ortam, bu konuda neden bu kadar garibiz bir türlü anlamıyorum, sanırsın ki herkes cennet ahalisi mübarekler herşeyi Allah a havale etmişler, geniş geniş çalışıyorlar :) önce tedbir be, önce tedbir. Bir şey olmuyor, olsa da nasıl olsa kimse hesap sormuyor, durmayın ağalar devam.

Sinirimi attıktan sonra Mayıs ayında işlerin bitirilmesinin hedeflendiğini söylemeleri iyi, niye? yaz gelmeden hat bitmiş olacak ama hangi araçlar ile açılacak? Bu konu da bir şeyler duydunuz mu hiç? Yani 13 araç alınacak konusunu konuştuk ama nereden alınacak ne alınacak varmı bir şeyler :)

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 17 Eki Çrş, 2012 20:33

Yani 13 araç alınacak konusunu konuştuk ama nereden alınacak ne alınacak varmı bir şeyler
Bu durum çok can sıkıcı. En iyi ihtimali düşünecek olsak bile ihaleden sonra ilk aracın teslimi 12 ayı bulacaktır ki daha ortada ihale yok. Sanırım 2.el araçlar ile açılışı yapacaklar , İpek böceği seri üretime hazır hale gelince de ihale yapacaklar. Yoksa şu durumda mayıs ayına hiç bir şekilde 13 adet sıfır araç yetiştiremezler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Eki Çrş, 2012 20:38

Bana kalsa 1 tane dahi yetişmez :) en hızlı teslimat 1 seneyi buluyor onda da bir anda alacağın araç 3 bilemedin 4 tane olsun, ki çoğu zaman öyle bile olmuyor, bakalım göreceğiz. İkinci el 13 araç alınca bu seferde o araçlar başlarına kalacak, tamam kullanırsın yaparsın edersin de, alçak tabanlı ve klimalı ikinci el araçta yok. Bilmiyorum astarı yüzünden pahalıya gelmesini istemem.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 17 Eki Çrş, 2012 20:42

Satılık 2. el alçak tabanlı araç bulamazlarsa kiralama yoluna giderler belki ya da alçak tabanlı olmasını dert etmezler, nostaljik hatta çalışan gibi merdivenli araçlardan alırlar. Sonuç olarak saçma bir iş yapacakları kesin ama bakalım ne yapacaklar.

Kilitli

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön