ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bence yolaltı ve binarası da aç-kapayla olur, ama çok iyi hesaplı ve güçlü destekler gerekir (hesaba toprak, üstten basınç, titreşim, su, rüzgâr, vs katılmak zorunda); ayrıca da muazzam bir plânlama ve çok hızlı bir geliştirme. Yol o sürece kapanır, sirkülasyon/dolambaç yapılır. Ayrıca küçük, basit, ortaperonlu, çift raylı istasyon olursa, çerçevesini evvelden beton parçalarıyla yapıp, bunları ağır transporterle getirip, vinçle deliğe indirebilirler belki. Şu an bizim burada tren istasyonuna yeni bir yeraltı yolu için buna benzer (ama çok daha küçük kapsamda) bir segman yaptılar.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 77
- Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kesin bilgim yok ama bildiğim kadarı ile zaten aç-kapa sistemler yol altı ya da meydan altı bölgelerde yüzeye yakın hatlar inşa edebilmek için tasarlanmış bir şey, bu şekilde de çok yoğun kullanılmış, bizde de en yeni örnek T4 yeraltı istasyonları işte. Hatta metro inşaat teknikleri başlığında Viyana'daki bir örneği göstermiştim diye hatırlıyorum, mevcut apartmanın altına aç kapa istasyon inşa etmişler, tabii ki çok dikkatli ve iyi planlanmış bir şekilde ama gördüm ki mümkün, fotosunu bulursam koyayım burayada. Yapmayı istemek ve tekniğini doğru özümleyip uygulamak lazım herhalde. Yapmak istedikten sonra öyle teknikler uyguluyor ki millet, hiçte EN ZÜPPER diye hava atmıyorlar.alabay yazdı:Bence yolaltı ve binarası da aç-kapayla olur, ama çok iyi hesaplı ve güçlü destekler gerekir (hesaba toprak, üstten basınç, titreşim, su, rüzgâr, vs katılmak zorunda); ayrıca da muazzam bir plânlama ve çok hızlı bir geliştirme. Yol o sürece kapanır, sirkülasyon/dolambaç yapılır. Ayrıca küçük, basit, ortaperonlu, çift raylı istasyon olursa, çerçevesini evvelden beton parçalarıyla yapıp, bunları ağır transporterle getirip, vinçle deliğe indirebilirler belki. Şu an bizim burada tren istasyonuna yeni bir yeraltı yolu için buna benzer (ama çok daha küçük kapsamda) bir segman yaptılar.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Evet, o senin bahsettiğin resim gözümün önünde, aynen o durumdan hareket edip bunları yazmıştım zaten. Kölndeki gibi çökmeler de olabilir (ki Köln aç-kapa mıydı, delme miydi, bilmiyorum bile), Kölnde su herşeyi kaydırmıştı. Yani, dediğim gibi, su, titreşim ve rüzgâr, ne kadar abuk subuk mümküniyet varsa, hesaba katılmalı. Hiç beklenmedik şeyler olur yoksa. Leylek bacaya oturur, güm diye metro tüneli çöker. Ama hesabı ve bilhassa destekleri (!) iyi plânlanır ve yapılırsa, koskoca delme makinalarıyla ilerlemektense, basit aç-kapa da olur. Basit dediğime bakmayın, öyle basit de değil.
İstanbulda metrolar fazlasıyla var olan büyük yolların altında yapılıyor (cadde de değil, otoyol). Bunun dezavantajı, halk orada yaşayamaz, hele hele ileride yaşayamaz. Hepsi stres ve kanser hastası olur. Yerleşim böyle yerlerden uzak olur, olmaya çalışır. metro da yerleşimin olduğu yerde olmalı. Olmadığı yerlerde basit tren de işletebilirsin. Ama metro yapıldıktan sonra, yerleşim oraya doğru kayar, bu garanti. O yüzden, belki bugünün D-bilmemkaçlı yolları bir kaç onyıl sonra yok olur, başka yere taşınır, ve oraları yerleşim alanı olur. Şimdi şöyle çoook bulanık bir şekilde bir şey hatırlıyorum, Korede böyle bir şey olmuştu galiba Seoulda mı ne. Vardı öyle bir şey. Amerikada da (?) yoksa İngiltere mi (Londra?) bir büyükşehirde eski büyük otoban viyadüklerini yeşil ve yaya alanı yaptılar, yani akıl almaz projeler, olmamış olsa, yap desen, herkes deli der sana. Ama var işte, yapılıyor da.
İstanbulda metrolar fazlasıyla var olan büyük yolların altında yapılıyor (cadde de değil, otoyol). Bunun dezavantajı, halk orada yaşayamaz, hele hele ileride yaşayamaz. Hepsi stres ve kanser hastası olur. Yerleşim böyle yerlerden uzak olur, olmaya çalışır. metro da yerleşimin olduğu yerde olmalı. Olmadığı yerlerde basit tren de işletebilirsin. Ama metro yapıldıktan sonra, yerleşim oraya doğru kayar, bu garanti. O yüzden, belki bugünün D-bilmemkaçlı yolları bir kaç onyıl sonra yok olur, başka yere taşınır, ve oraları yerleşim alanı olur. Şimdi şöyle çoook bulanık bir şekilde bir şey hatırlıyorum, Korede böyle bir şey olmuştu galiba Seoulda mı ne. Vardı öyle bir şey. Amerikada da (?) yoksa İngiltere mi (Londra?) bir büyükşehirde eski büyük otoban viyadüklerini yeşil ve yaya alanı yaptılar, yani akıl almaz projeler, olmamış olsa, yap desen, herkes deli der sana. Ama var işte, yapılıyor da.
-
- Abonman
- Mesajlar: 15
- Kayıt: 12 Ara Pzr, 2010 23:35
sonunda başladı
merhaba sonunda kazma çalışmaları başladı. yaz boyu akçayda olduğumuz için ilk kuvvetli olduğu söylenilen sesleri duymadım. ama akşamları uyumakta zorluk çekiliyormuş. şu an belli belirsiz sesler var. biz çalışıyoruz denen cinsten. her sabah gelip ölçümlemeler yapılıyor. pek bilgi vermiyorlar sadece tehlike olmadığını söylüyorlar. zaten baştan beri evlerde bir sorun olur mu diye endişem vardı. inşaat izni yok 3 yıl boyunca metro çevresine. gördüğ,m kadarıyla ümraniye sondurat trt lojman bölgesindeki evleri yıkmışlar ve kazma işlemi son sürat devam ediyor. hayırlısı diyelim bakalımm
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37


-
- Abonman
- Mesajlar: 15
- Kayıt: 12 Ara Pzr, 2010 23:35
evet aynen öyle yeşillikli işaretli yer. 24 saat çalışma halindeler. o kadar tekn,k bilgim yok ama dışarda yüksek vinç ve demir direkler var. hergün evlerin duvarlarından ölçümler yapıyorlar. bu arada inşaat yasağı da devam ediyor. çalışanlar yasak deyip bilgi vermiyorlar. bizde sizden öğreniyorz. hayırlısı. inşaatın yanındaki eski bina şimdiden kiraya verildi. tutan jişi tamir edecekmiş kirada eski parayla aylık 27 milyarcık.. ne deyim işte durum böyle 

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Güzel bir şey, bu işe verdikleri ciddiyeti gösteriyor bence, en azından sürekli kontrol altında, bu ölçümler ortaya çıkabilecek olumsuz durumlarda zamanında tedbir almayı en azından hayatları kurtarmayı sağlıyor, biraz negatif anlamlı bir cümle kurdum amabirtanecim yazdı:evet aynen öyle yeşillikli işaretli yer. 24 saat çalışma halindeler. o kadar tekn,k bilgim yok ama dışarda yüksek vinç ve demir direkler var. hergün evlerin duvarlarından ölçümler yapıyorlar.


-
- Abonman
- Mesajlar: 15
- Kayıt: 12 Ara Pzr, 2010 23:35
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Felix şu 39 KİLOmetreden atlayan bir rahatsız, neysebirtanecim yazdı:felix delisi kim anlamadım da. şu an bile hafif sesler geliyor delme ve matkap sesini andıran sesler. biraz korkutucu ama. acaba kaç metre altta kazıyorlar...

En son Esat tarafından 14 Eki Pzr, 2012 22:21 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.