ank-HT.01 » Ankara Hızlı Tren Garı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Ara Pzt, 2010 12:50

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=25449

Ankara Hızlı Tren Garında ihale çıkılma aşamasına gelindiğini daha önce yazmıştık, dün de Resmi gazetede ihale ile ilgili bilgiler ve süreç yayınlanmış, hayırlı olsun.
TCDD'nin ihaleye ilişkin duyurusu, Resmi Gazetenin bugünkü sayısında yayımlandı.

Duyuruya göre Ankara ili hudutları dahilinde yapılacak olan işin yapım (yatırım) süresi, yer teslimini takiben 2 yıl olarak belirlendi.

Proje hazırlanması ve olası imar revizyonları süreci, 2 yıllık yatırım sürecine dahil edildi. İşletim süresi ise istekliler tarafından teklif edilecek.

Söz konusu ihalede katılımcılardan 1 milyon 500 bin dolar tutarında geçici teminat bedeli alınacak.

İhale, TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğünde 20 Ocak 2011 tarihinde saat 10.00'da “kapalı teklif usulü” ile gerçekleştirilecek.

İstekliler şartnameyi, TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü, Emlak ve İnşaat Dairesi Başkanlığından bedel ödeyerek satın alabilecek.

Şartnameye göre hazırlanacak olan teklif mektupları ise ihale günü saat 9.30'a kadar TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğüne bizzat istekli veya vekili tarafından verilecek. Posta ile verilecek teklifler ise kabul edilmeyecek.

İşin gerçekleştirilmesi ile ilgili olarak görevli şirketin kullanacağı krediler ve diğer harcamalar için Hazine Garantisi verilmeyecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Oca Çrş, 2011 13:17

Ankara hızlı tren gar inşaatı için yarın yapılacak ihale iptal edilmiş. Firmaların çerçevesinde yer alan metro istasyonu ile ilgili projenin henüz tamamlanmış olmaması ve ihale şartnamesinin çok detaylı olması gibi nedenler ile ek süre talebi neticesinde böyle bir karar alınmış.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=26543l
Yarın gerçekleştirileceği duyurulan Hızlı Tren Garı ihalesi ertelendi. Buna göre ertelemeye, şartname satın alan firmaların, tesisin altından geçmesi planlanan metronun sıkıntı yaratabileceği yönündeki çekinceleri neden oldu.

TCDD Genel Müdürlüğü yetkilileri, firmaların, Ankara Hızlı Tren Garı'nın 25 metre altından geçmesi planlanan istasyonun yer aldığı metro projesi nedeniyle ihaleye yönelik kaygı duyduklarını aktardı. Firma temsilcileri, TCDD Genel Müdürlüğüne metro istasyonunun yer aldığı projenin henüz tamamlanmadığını, bu durumun ileride sıkıntıya neden olabileceğini belirtti.

Öte yandan ihaleye katılmayı isteyen bazı şirketler de Türkiye'de ilk kez yapılacak Hızlı Tren Garı ihalesinin şartnamesinin oldukça detaylı hazırlandığını, bu durumun ihaleye hazırlık için ek süreye ihtiyaç doğurduğunu kaydetti.

TCDD Genel Müdürlüğü bu nedenlerle ihaleyi 22 Şubata erteledi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Eyl Çrş, 2011 12:29

gar proejsi dubai metrodan çalıntı mı?

4. resim:

http://www.cnnturk.com/fotogaleri/bilim ... l#photogal

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Eyl Çrş, 2011 14:14

Mimarına ve(ya) inşaat mühendisine bağlı ve bakar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eyl Çrş, 2011 22:43

Ben aparma olarak tanımlanabilecek bir benzerlik göremedim açıkçası.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Eyl Prş, 2011 09:39

tepesi çok andırıyor. esinlenme olabilr sanırım

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Ağu Sal, 2012 13:46

İhale edildi, iptal edildi, cart oldu curt oldu derken sadece TEK bir firma teklif vermiş Ankara Gar inşaat için, bakalım bu durumda ne olacak. İhalenin yetersiz katılım nedeni ile iptali söz konusu olurmu acaba, haberi bir okuyayımda.
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları tarafından yap-işlet-devret modelinin ilk kez uygulanacağı Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı İhalesi'ne tek teklifi Limak İnşaat-Kolin İnşaat-Cengiz İnşaat konsorsiyumu verdi.

İhale için 10 firmanın şartname aldığını belirten Duman, tek teklifin Limak İnşaat-Kolin İnşaat-Cengiz İnşaat konsorsiyumundan geldiğini bildirdi.

Şartname gereği inşaat süresinin 2 yılı geçemeyeceğini ifade eden Duman, gerekli incelemeler ve değerlendirmeler yapıldıktan sonra işletim süresi teklifinin yer aldığı zarfın basın huzurunda açılacağını kaydetti.

İhale şartnamesine göre, ihaleyi kazanan firma, garın yanı sıra peronlar ile tren setleri yıkama tesislerini yapacak, peronlara rayları ise TCDD döşeyecek.

PROJE REVİZE OLDU

TCDD Genel Müdürlüğü, Yüksek Planlama Kurulu'nun tavsiyesi doğrultusunda, Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı'nın metro hatlarına entegrasyonu yönünde projeyi revize etti. Buna göre, Ankara Büyükşehir Belediyesi, Batıkent metrosu ile Keçiören metrosunun kesiştiği yer olan Atatürk Kültür Merkezi durağından başlayan ve Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı'nın altından geçerek, Genelkurmay kavşağından Çayyolu metrosuna bağlanacak yeni bir metro hattının etüd projelerini hazırladı.

Etüd projeye göre, Genelkurmay kavşağı ile Atatürk Kültür Merkezi arasına yapılacak metro hattı yerin 25 metre altından geçecek.

Projelerin tamamlanmasının ardından, TCDD Genel Müdürlüğü, Yüksek Planlama Kurulu'nun tavsiyesi doğrultusunda, Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı'nın hafif raylı sistem Ankaray'ın yanı sıra metro hatlarına da entegrasyonu yönünde Ankara Büyükşehir Belediyesi ile protokol imzaladı. Hazırlanan protokol, TCDD Genel Müdürlüğü'nün Yönetim Kurulu ile Belediye Meclisi'nde de onaylandı.
http://www.haber7.com/ekonomi/haber/918 ... tek-teklif

Yanlız haberde günlük 50.000 yolcu için tasarlanıyor diye bir ifade var, bilmiyorum bana bir başkent merkez gar ı için düşük bir kapasite gibi geldi, bu yüzden hep soruyorum gerçekten devlet bir demiryolu atılımı yapıyormu yoksa günü kurtarmak adına mı işler yapılıyor? Geleceğe dönük bir planlama hiç yok bence.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 29 Ağu Çrş, 2012 13:01

-------------------------------------------------------------------------------------
Uzay üssü değil gar!

Ankara'ya inşa edilecek ‘uzay üssü' görünümündeki Yüksek Hızlı Tren Garı 2 yılda bitecek

Ankara'ya inşa edilecek ‘uzay üssü' görünümündeki Yüksek Hızlı Tren Garı İhalesi'ne tek teklif Limak İnşaat-Kolin İnşaat-Cengiz İnşaat ortaklığından geldi. TCDD kaynakları, 2 yılda bitirilecek gar için tek teklifin rekabet sorunu oluşturmayacağına işaret ederek, "Teklif değerlendirmeye alındı. Belgelerinin tam olduğu görüldü" dedi

Daha önce ertelemelerle birlikte 3 kez yapılan ihalenin dördüncüsünde komisyon başkanlığını TCDD Genel Müdür Yardımcısı İsmet Duman yaptı. Duman, bugüne değin havaalanlarının yapımında başarıyla uygulanan yap-işlet-devret (YİD) modelinin ilk kez bir demiryolu projesinde uygulanacağını, bu projenin başarıyla sonuçlandırılması durumunda YİD modelini bundan sonraki projelere de uygulayacaklarını kaydetti. İhale için 10 firmanın şartname aldığını anımsatan Duman, tek teklifin Limak İnşaat-Kolin İnşaat-Cengiz İnşaat ortaklığından geldiğini açıkladı.

"REKABET SORUNU YOK"
Şartname gereği inşaat süresinin 2 yılı geçemeyeceğini anlatan Duman, gerekli incelemeler ve değerlendirmeler yapıldıktan sonra işletim süresi teklifinin açılacağını söyledi.
TCDD kaynakları, tek teklifin rekabet sorunu oluşturmayacağına işaret ederek, "İhale, kamuya açık gerçekleştirildi. Bu nedenle rekabet sorunu yok. Teklif değerlendirmeye alındı. Belgelerinin tam olduğu görüldü. Mali tekliflerini de kısa bir süre sonra basının önünde açacağız" dedi.

İHALE İPTAL EDİLMİŞTİ
Daha önce gerçekleştirilen Ankara Hızlı Tren Garı ihalesine Limak İnşaat Sanayi AŞ- GMR Ortak Girişim Grubu ile İçtaş-Cengiz İnşaat ortaklığı teklif vermişti. Ulaştırma Bakanlığı, İçtaş-Cengiz ortak girişim grubunun en iyi teklifi verdiği, mart ayında gerçekleştirilen ihaleyi, ‘uygun' bulmamıştı. İhale, bunun üzerine TCDD tarafından iptal edilmişti.

YOLCU GARANTİSİ VAR
Daha önceki (Ankara çıkışlı) ihalede yükleniciye, bilet üzerinden yolcu başına 2.5 dolar + KDV verilecekti. Süre, 7 yılla sınırlı tutulmuştu.
Yolcu garantisi süresi, bu ihalede 7 yıldan 14 yıla çıkarıldı. Yolcu başına ödenecek tutar da 1.5 dolar + KDV oldu. 14 yılda 80 milyon yolcu için yükleniciye güvence verilecek.

GAR'IN ÖZELLİKLERİ
Ankara Hızlı Tren Garı, Celal Bayar Bulvarı ile mevcut gar binasının arasındaki araziye yapılacak. 21 bin metrekarelik alan üzerine inşa edilecek. Günde 50 bin, yılda 15 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak garın zemin katında yolcu dinlenme salonları ve büfeler bulunacak. Mevcut gardaki hatların deplase edilmesinin ardından yeni garda, aynı anda 12 hızlı tren setinin yanaşabileceği 420 metre uzunluğunda 6 hızlı tren, 4 konvansiyonel, 2′şer banliyö ve yük treni hattı bulunacak. Ankara Hızlı Tren Garı ile mevcut gar eş güdümlü olarak kullanılacak, iki gar binasının yer altından ve yer üstünden bağlantısı sağlanacak. Projeye göre, hafif raylı toplu taşıma sistemi Ankaray'ın Maltepe istasyonundan yeni gar binasına içinde yürüyen bant bulunan tünel yapılacak.

29 Ağustos 2012 Çarşamba HT Gazete
http://ekonomi.haberturk.com/emlak-mort ... -degil-gar
-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 May Cum, 2014 10:01

Gar inşaatı sırasında bir kaza meydana gelmiş, doğalgaz borusunun hasar görmesi nedeni ile sorun yaşanmış.

http://www.aa.com.tr/tr/rss/329153--ank ... da-patlama
Ankara'da yeni gar binasının inşaat çalışması sırasında doğalgaz borusu patladı.

Celal Bayar Bulvarı'ndaki inşaat çalışmasında yer altından geçen doğalgaz hattı zarar gördü.

Olay nedeniyle bölgede güvenlik önlemleri alındı ve yol trafiğe kapatıldı. Başkent Doğalgaz ekipleri de bölgeye sevk edildi.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Gar Projeleri - Genel

Mesaj gönderen Engin Y » 24 Eki Pzt, 2016 13:41

Ankara'daki YHT Garı, bu haftasonu açılıyormuş..
YİD modeliyle, Cengiz-Kolin-Limak tarafından inşa edilen garın işletme süresi, 19 yıl 7 aymış..
8 katlı gar binası da ilginç olsa gerek, otel olacakmış zaten bir kısmında..

Garın resmî sitesini de buldum arama yaparken: http://www.ahtgar.com


http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turk ... _oldu.html
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nın yap işlet devret modeliyle yapılan ilk gar olduğunu belirterek, 29 Ekim’de bitirilip işletmeye alınacak olan YHT Garı’nın Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım’ın katılımıyla başkentlilerin ve 79 milyon insanın hizmetine sunulacağını söyledi.
http://www.tcdd.gov.tr/ankara-yht-gari+m322
TCDD’nin İlk Yap- İşlet- Devret Projesi
Başkentin mimari zenginliğine zenginlik katacak mimari projeye sahip Ankara Yüksek Hızlı Tren Gar, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları tarafından ilk defa Yap-İşlet-Devret modeli ile inşa edildi.

Yeni gar binası, tarihimizde, türkü ve şiirlerimizde, hatıralarımızda önemli yeri olan mevcut Ankara Gar’a dokunulmadan inşa edildi.

Türkiye ve Ankara’nın Prestij Eseri
TCDD’nin yeni vizyonuna uygun olarak hız ve dinamizmi temsil edecek şekilde tasarlanan eser, günümüz mimari anlayışını yansıtıyor.

Mimarisi ve sosyal donatılarıyla Türkiye’nin ve Başkent’in prestij eserleri arasındaki yerini alacak Ankara YHT Gar, Başkentray, Ankaray ve Keçiören metrolarına bağlantısı olacak şekilde inşa edildi.

50 bin yolcuya hizmet verecek
Ankara YHT Gar, günlük 50 bin yolcuya kadar hizmet verebilecek.

Aynı anda 12 adet YHT setinin yanaşabileceği 3 adet peron ve 6 adet demiryolu hattı bulunan proje, 194.460 m2 kapalı alandan ve zemin katlar dahil toplam 8 kattan oluşuyor.

Başkentin kalbi Ankara YHT Gar’da atacak
Ulaşım hizmetlerine yönelik birimlerin yanı sıra kapalı-açık toplam 1.910 araçlık otopark hizmetlerinin verileceği Ankara YHT Gar’da; ticari alanlar, cafe-restoran, iş ofisleri ve çok maksatlı salonlar, mescit, ilk yardım ve güvenlik birimleri ile otel gibi sosyal ve kültürel donatılar bulunuyor.

Tüm yolcularımız konforlu seyahat olanaklarına kavuşurken, kentin sosyal ve kültürel hayatı Ankara YHT Gar’da buluşuyor.
En son teknoloji kullanılarak engellilerin tüm ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde planlanan YHT Gar, başkentin cazibe merkezi haline geliyor.

Trenleri TCDD işletecek
2 yılda inşa edilen ve 19 yıl 7 ay süreyle Ankara Tren Gar İşletmesi (ATG) tarafından işletilecek Ankara YHT Gar, bu süre sonunda TCDD’ye devredilecek. Yeni garın tren işletmeciliği TCDD tarafından yürütülecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Gar Projeleri - Genel

Mesaj gönderen Esat » 24 Eki Pzt, 2016 14:12

8 katlı deyince insanın aklına kat kat trenlerin metroların geçtiği bir şey geliyor değil mi? :) yok 3 peron 6 yol yani Eskişehir gardan biraz hallice, sadece boyuna yüksek.

Zaten resmi sitede soldan birinci madde amacın tren değil de alışveriş olduğunu gösteriyor, Ankara' nın yeni alışveriş merkezi hayırlı olsun.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Gar Projeleri - Genel

Mesaj gönderen Engin Y » 24 Eki Pzt, 2016 15:52

Esat yazdı:8 katlı deyince insanın aklına kat kat trenlerin metroların geçtiği bir şey geliyor değil mi? :) yok 3 peron 6 yol yani Eskişehir gardan biraz hallice, sadece boyuna yüksek.

Zaten resmi sitede soldan birinci madde amacın tren değil de alışveriş olduğunu gösteriyor, Ankara' nın yeni alışveriş merkezi hayırlı olsun.
Abi,

Zaten Eskişehir'de de yanlış hatırlamıyorsam, İstanbul, Ankara ve Konya yönlerine üç ayrı peron var. Peronların her iki tarafında yol olduğu gibi iki peronun ortasında durmadan geçecek trenler için ayrı raylar mevcut.

Hatta Google'da da belli oluyor: https://www.google.com/maps/@39.779815, ... !1e3?hl=tr

1 ray / 1 peron / 3 ray / 1 peron / 4 ray / 1 peron / 2 ray / 1 peron = toplam 10 ray :)

Cevapla

“Hızlı Tren [İşletmedeki Hatlar]” sayfasına dön