
ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
UKOME yol kapatıp açmaktan başka bir şey yapıyormu? Şu nedenle bu yol kapanacak, bu nedenle bu yol kapanacak, burası yaya yolu oldu bu kadar. Şimdi bilip yazmıyorum ama UKOME'nin bizim anladığımız manada böyle bir fonksiyonu yok, ücretlendirme kararları Belediye Meclisinde alınmıyor mu? Mesela İstanbul Ulaşım A.Ş. bir şirket ama kendi başına fiyat politikası uygulayamıyor, yıllar önce Başkan Topbaş bir üst otorite kuracağız dedi ama öyle kaldı, hep bir şeylerin müdürlüğü başkanlığı diye pozisyonlar açılıyor ama birleşen bir şey yok, İETT nin bu konuda baskısı büyük devlet kurumuyum benden büyük Belediye ondan büyük Allah var diyor başka bir şey demiyor
Birazda kanuni kısıtlar olabilir yani böyle bir kurum Türkiye'de başka bir yerde de yok sanırım. Bu üst otorite tüm bu kurumlara emir verebilecek yetkide oluyor, fiyatlandırma, aktarma falan filan bunların karar vericisi oluyor, yeni hatların dağıtımı, planlanması falan filan böyle bir yapıyı kurmak ya da İstanbul gibi bir kentte böyle bir yetkiyi birine vermek? Zor.

-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Otobüs hatlarının güzergahına UKOME karar vermiyor, İETT karar veriyor. Minibüs güzergahlarına hangi hatta kaç minibüs olacağına falan UKOME karar veriyor...
Ben 29 Ekim'e kadar süreleri olduğuna inanıyorum, normal şartlarda bu hattın açılacağı belliydi ve çalışma çoktan yapılabilirdi ama yinede o kadar tolerans tanınabilir. Ancak 30 Ekim günü eğer ki otobüsler minibüsler eskisi gibi E-5'de yolcu taşımaya devam ediyor olursa, bu metronun ne yazık ki boş boş gideceği anlamı taşıyacaktır...
Ben 29 Ekim'e kadar süreleri olduğuna inanıyorum, normal şartlarda bu hattın açılacağı belliydi ve çalışma çoktan yapılabilirdi ama yinede o kadar tolerans tanınabilir. Ancak 30 Ekim günü eğer ki otobüsler minibüsler eskisi gibi E-5'de yolcu taşımaya devam ediyor olursa, bu metronun ne yazık ki boş boş gideceği anlamı taşıyacaktır...
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Uzunçayır Metrobüs İstasyonu & Ü
Bu akşam, Uzunçayır Metrobüs İstasyonunda indim ve Ünalan Metro İstasyonuna ulaşıp Küçükyalı'ya gitmek istedim ancak beceremedim
Aksi yönde yürümek gerekiyormuş! Normal Fikirtepe yönünde yürüdüm, Metro İstasyonu tabelası aradım ama bulamadım. Çünkü yoktu.
İstemeye istemeye Gebze Minibüs'üne binmek zorunda kaldım.
Tam bir fiyasko! Bu zihniyet ile en baba istasyondan nasıl yolcu alacak taze metromuz?
Eve gelince öğrendim meğer Metrobüs durağımda yere işaret koymuşlar, Metroya gidiş yönü (Çamlıca yönünde imiş) diye! Yerde para arama alışkanlığımız olmadığı için göremedik maalesef.

Aksi yönde yürümek gerekiyormuş! Normal Fikirtepe yönünde yürüdüm, Metro İstasyonu tabelası aradım ama bulamadım. Çünkü yoktu.

İstemeye istemeye Gebze Minibüs'üne binmek zorunda kaldım.

Tam bir fiyasko! Bu zihniyet ile en baba istasyondan nasıl yolcu alacak taze metromuz?
Eve gelince öğrendim meğer Metrobüs durağımda yere işaret koymuşlar, Metroya gidiş yönü (Çamlıca yönünde imiş) diye! Yerde para arama alışkanlığımız olmadığı için göremedik maalesef.

-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Var aslında Fikirtepe yönünde bir çıkış -- D100 Uzunçayır Kavşağı'nın Söğütlüçeşme'den gelip Göztepe yönüne dönen koluna yakın bir yerde -- gelecek zaman içinde o yönde bir otobüs peronu ve durağı yapılırsa ancak kullanılır.
Şu an tam haliyle izbe ve kervan geçmez kuş uçmaz bir yerde ve dahası her haliyle o çıkış da Metrobüs'ten inenlere çok ters bir yerde kalıyor.
Şu an tam haliyle izbe ve kervan geçmez kuş uçmaz bir yerde ve dahası her haliyle o çıkış da Metrobüs'ten inenlere çok ters bir yerde kalıyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: Uzunçayır Metrobüs İstasyonu & &
Çok direnmiştim zamanında yerde yönlendirme olmaz diye, yani olurda yukarıda, göz hizasında herşeyin tam olduktan sonra olur. Biraz sosyolojik irdeleme olacak ne kadar haklıyım bilemiyorum tabii, yanılıyor olabilirim halkı/yolcuyu hep kafası önde düşünüyorlar galiba, işte zam oranından belliKamil16 yazdı:Eve gelince öğrendim meğer Metrobüs durağımda yere işaret koymuşlar, Metroya gidiş yönü (Çamlıca yönünde imiş) diye! Yerde para arama alışkanlığımız olmadığı için göremedik maalesef.


-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Aslında Uzunçayır Metrobüs Durağı'nda reklam panolarının üzerine selobantla yapıştırılmış bildiğiniz A4 kağıda Ünalan İstasyonu şu yönde bu yönde yazıları vardı ama tabii bariz komediydi. Yani bu metronun açılacağı on yüz milyon defa söylenmedi mi? Eh kardeşim o zaman önceden neden bu kadar basit bir şeyi hazırlayıp beklemediniz? Olmayan Kabataş-Mahmutbey Metrosu için Beşiktaş Meydanı'na koskocaman tabela dikilir veyahut bitmemiş yeni başlamış Üsküdar-Çekmeköy metrosu için tahmini metro istasyonu çıkışlarına tabelalar dikilir ama güncel olarak kullanılan bir metro ve metrobüs arasındaki bilgilendirme işgüzarca yapılır. Bu Soğuk Şaka tadında işlerin ve Kazık Zamların üstüne sıcak bir çay/kahve içmek istiyorum 

-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Çok üzgünüm! Keşke FB Şampiyonlar Ligi play-off mücadelesind S.Moskova'ya karşı başarılı olsaydı ama yapacak bir şey yok.
Boğaz Köprüsü'ne doğru D100 üstünde veya Çağlayan Adliyesi önünde protesto/yürüyüş düzenleyip Aziz Yıldırım'ın tutuklanması için heyecanlanan FB'lilerin bir o kadar da stadlarının önüne giden Metrobüs'e yapılan zam konusunda duyarlı olmalarını bekliyorum.
Bir ara Halkevleri vb. bazı STK/muhalif örgütlenmeler bu konuda eylemler yapıyordu ama biraz marjinal gibi karşılanıyorlardı.
Galiba sık sık Metrobüs yoluna inen vatandaşlar bu seferde zamlar için yola çıkmalı. Bildiğim kadarıyla bu konuda en çetin ve de İETT'yi normal yolcu profili olarak da canından bezdiren topluluk Sultanbeyliler. Sultanbeyliler yetersiz ve eksik otobüsleri şiddetle protesto etmek konusunda bir hayli ısrarcıydılar. Artık Konumuz bu metro olduğuna göre bence bu metro hattına zorunlu olarak tüm otobüslerden aktarma yapıldığında 1.95+1.25 TL'yi ayıla bayıla ödeyecek olanlar iyice düşünmeli.
Boğaz Köprüsü'ne doğru D100 üstünde veya Çağlayan Adliyesi önünde protesto/yürüyüş düzenleyip Aziz Yıldırım'ın tutuklanması için heyecanlanan FB'lilerin bir o kadar da stadlarının önüne giden Metrobüs'e yapılan zam konusunda duyarlı olmalarını bekliyorum.
Bir ara Halkevleri vb. bazı STK/muhalif örgütlenmeler bu konuda eylemler yapıyordu ama biraz marjinal gibi karşılanıyorlardı.
Galiba sık sık Metrobüs yoluna inen vatandaşlar bu seferde zamlar için yola çıkmalı. Bildiğim kadarıyla bu konuda en çetin ve de İETT'yi normal yolcu profili olarak da canından bezdiren topluluk Sultanbeyliler. Sultanbeyliler yetersiz ve eksik otobüsleri şiddetle protesto etmek konusunda bir hayli ısrarcıydılar. Artık Konumuz bu metro olduğuna göre bence bu metro hattına zorunlu olarak tüm otobüslerden aktarma yapıldığında 1.95+1.25 TL'yi ayıla bayıla ödeyecek olanlar iyice düşünmeli.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
İzleninler devam...
Minibüs ile gelince yolu gözlemleyebiliyorsunuz.
Saat 21:00'de Kozyatağı durağı boştu. Bostancı'da Metro İstasyonu çevresindeki paravan kaldırılmamış hala..
Bir çok Metro istasyonunda yuvarlak "M" ışıklı tabela yanmıyor. İETT, boşuna yolcu nerede diye aramasın. Karalıkta yolcu nereden bulacak istasyonu?
Ayrıca Göztepe ile Yenisahra arasındaki Büyük Hastane ve Optimum'u pas geçiyor Metro. Kozyatağına yakın bir yerde istasyon açılmış.

Saat 21:00'de Kozyatağı durağı boştu. Bostancı'da Metro İstasyonu çevresindeki paravan kaldırılmamış hala..
Bir çok Metro istasyonunda yuvarlak "M" ışıklı tabela yanmıyor. İETT, boşuna yolcu nerede diye aramasın. Karalıkta yolcu nereden bulacak istasyonu?

Ayrıca Göztepe ile Yenisahra arasındaki Büyük Hastane ve Optimum'u pas geçiyor Metro. Kozyatağına yakın bir yerde istasyon açılmış.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kamil Bey ilginç gözlemler, pek çok kişi için hiç önemi olmayan şeyler ama yeni açılmış bir metro hattında totemlerin ışığının yanmaması benim için önemli. Yani takacak başka bir şey bulmadın buna mı taktın derler ama desinler önemli değil, benim için o önemli bir eksik.
Kenan haklısın ya her gün metrobüs yolunu kapatan insanlar bir de zamlar için kapatsınlar da gerçekten göreyim şu HALK nerede, boş işe adam çok diğer türlü eylem yapanlara herkes ya marjinal ya anarşist gözüyle bakıyor, saçma hak halkınsa hakkını arayacak olanda halk, bakalım hiç ümitli değilim. Kimseye yakın yıkın demiyoruz, demokratik çerçevede herkes bu konuda duyarlı olup elinden geleni yapmalıdır.
Kenan haklısın ya her gün metrobüs yolunu kapatan insanlar bir de zamlar için kapatsınlar da gerçekten göreyim şu HALK nerede, boş işe adam çok diğer türlü eylem yapanlara herkes ya marjinal ya anarşist gözüyle bakıyor, saçma hak halkınsa hakkını arayacak olanda halk, bakalım hiç ümitli değilim. Kimseye yakın yıkın demiyoruz, demokratik çerçevede herkes bu konuda duyarlı olup elinden geleni yapmalıdır.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Valla ben tabela ışıklarını bir kenara koydum, metronun daha bazı istasyonlarının kimi çıkışları halen kapalı. Yani bu açıdan düşünülürse zaten ortada eksiklik olduğu belliydi. Bunları bile bile açılmasından zevk aldık, şimdilik kerhen de olsa ben memnunum.
Zaten Kadıköy-Kartal metrosu Kadıköy Meydanı'nı saymazsak sanki şehirlerarası yolculuk esnasındaki dinlenme tesisi gibi geliyor bana. Karayolunun altında olması bende öyle bir his uyandırıyor. Böyle karayolu kenarına yönelmiş çıkışların yolcuyu şehrin kalbine değil karayolu kenarındaki otobüs durağına çıkartıyor olması falan... Zaten proje Harem-Tuzla tramvayı da olsa durum değişmeyecekti. Bu metro yolcuyu aktarmak odaklı tam yerine ulaştırmak odaklı değil. Bunu baştan beridir biliyoruz. Herşeye rağmen karayolu kenarındaki izbelik ve ürkütücü havayı dağıtmak ve yolcunun güvenli geçişini sağlamak İBB'nin görevidir. Metronun tabelasının ışığını yakılmazsa biz o metroya eksik güveniriz.
Zaten Kadıköy-Kartal metrosu Kadıköy Meydanı'nı saymazsak sanki şehirlerarası yolculuk esnasındaki dinlenme tesisi gibi geliyor bana. Karayolunun altında olması bende öyle bir his uyandırıyor. Böyle karayolu kenarına yönelmiş çıkışların yolcuyu şehrin kalbine değil karayolu kenarındaki otobüs durağına çıkartıyor olması falan... Zaten proje Harem-Tuzla tramvayı da olsa durum değişmeyecekti. Bu metro yolcuyu aktarmak odaklı tam yerine ulaştırmak odaklı değil. Bunu baştan beridir biliyoruz. Herşeye rağmen karayolu kenarındaki izbelik ve ürkütücü havayı dağıtmak ve yolcunun güvenli geçişini sağlamak İBB'nin görevidir. Metronun tabelasının ışığını yakılmazsa biz o metroya eksik güveniriz.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Eleştiri hakkımızı daha iyisini de yapma
Esat yazdı:Kamil Bey ilginç gözlemler, pek çok kişi için hiç önemi olmayan şeyler ama yeni açılmış bir metro hattında totemlerin ışığının yanmaması benim için önemli. Yani takacak başka bir şey bulmadın buna mı taktın derler ama desinler önemli değil, benim için o önemli bir eksik.

Stuttgart'tan gece fotosu...

Eleştiri hakkımızı daha iyisini de yapmak zor değil diye kullanıyoruz...