ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla Hakan bu hatta inşaat aşamasında içeride arkadaş kalmadı, tabii ki işletmede var ama onların bu konuda bilgisi ne kadardır ona bir şey diyemem. Yanlız şunu sorayım burada tünel işleri bitmişti diye biliyoruz, istasyon inşaatı için yapılan ihale de iptal edilmemişmiydi? İstasyon ve elektromekanik işi birlikte verilecekti galiba, yine de bir araştıracağım. Olursa iyi olur tabii ki, kısa sürede Kaynarca'ya kadar olan kesimi açılır.Hakan yazdı:Esat Pendik köprülü kavşağının dönüşlerinden bir tanesinin etrafı çevrilmiş ve içeride bir iş makinesi var, bir de büyük bir boru gibi bir şey vardı çok net göremedim. Kartal-Kaynarca kesimi için çalışma başlamış olabilir mi acaba?
Bir de Hakan sana bir sorum olacak, hat açıldığında 17B ile aktarma noktası nerede olacak, bir bilgin ya da öngörün varmı?
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
17B metro ile hiç alakası olmayan bir güzergahta, Pendik içinden kalkıp minibüs yolunun uç kısmı diyebileceğimiz 1 km mesafeden sonra sahile çıkıyor öyle devam ediyor.
17B hattını metro ile entegre etmeleri halinde Pendik merkeze hiç girmemesi gerekir, öyle yaparlarsa Tersane kavşağından E-5'e dahil olur ve oradan 6 km civarında Kartal mesafesi var ama Kartal'da metronun başladığı yerde öyle körüklü otobüslerin bekleyebileceği başdurak yapılabilecek bir yer yok. Ring çalıştırıp sadece Gebze'de başdurak yapsalar diyeceğim ama gidiş-dönüş 2 saat olan bir hatta 91 model dandik ikaruslar çatlar gibime geliyor.
Adını vermeyeceğim tahmin edebileceği sitede Kartal Metro ile Gebze arasında 80 tane otobüsle yeni bir hat kurulacağı ve mercedes ten alınan yeni körüklülerin bu hatta çalışacağı söyleniyordu ama tanıdığım bildiğim birileri değil ya da kaynağı olmayan bir söylenti de olabilir.
Yine de benim tahminim 17B hattının sefer sayılarının seyrekleştirilip, yeni bir hat kurulup sadece E-5 aksından Gebze'ye yolcu taşınacağı yönünde.
17B hattını metro ile entegre etmeleri halinde Pendik merkeze hiç girmemesi gerekir, öyle yaparlarsa Tersane kavşağından E-5'e dahil olur ve oradan 6 km civarında Kartal mesafesi var ama Kartal'da metronun başladığı yerde öyle körüklü otobüslerin bekleyebileceği başdurak yapılabilecek bir yer yok. Ring çalıştırıp sadece Gebze'de başdurak yapsalar diyeceğim ama gidiş-dönüş 2 saat olan bir hatta 91 model dandik ikaruslar çatlar gibime geliyor.
Adını vermeyeceğim tahmin edebileceği sitede Kartal Metro ile Gebze arasında 80 tane otobüsle yeni bir hat kurulacağı ve mercedes ten alınan yeni körüklülerin bu hatta çalışacağı söyleniyordu ama tanıdığım bildiğim birileri değil ya da kaynağı olmayan bir söylenti de olabilir.
Yine de benim tahminim 17B hattının sefer sayılarının seyrekleştirilip, yeni bir hat kurulup sadece E-5 aksından Gebze'ye yolcu taşınacağı yönünde.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ben bir şekilde 17B nin entegre edileceğini düşündüm, İETT cilerin sitesi vardı bir tane bir ara üye olmuştum ama kaybettim bilgileri, aslında orada sorabilirdik bak, gerçi o sitenin kurucusuda diğer tarafın çok eskilerindendir, o açıdan bilgi doğru olabilir. Ne bileyim mantık olarak ben bağlantılı olur diye düşünmüştüm o yüzden sordum
iyi sallamışım 


-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Sallama ile alakası yok da İstanbul'un kalan kısmında yaşayanlar pek bilmez ama Gebze dediğimiz ilçe İstanbul ile olan alakasının en az %60'ını Pendik'le kurar. Yani Gebze'li bir ablam alışveriş yapmaya Pendik'e gelir. Yani Tuzla'da oturanlar için Pendik neyse Gebze'de oturanlar için de öyle, buna Gebze'den ayırdıkları adlarını bilmediğim 2-3 ilçe de dahil (Çayırova, Darıca falan gibi yerler).
Bu sebepten 17B güzergahını Pendik merkezden koparıp değiştiremezler çünkü Gebze'den gelenlerin en az yarısı Pendik merkez e geliyor. Ya yeni bir hat kurabilirler ya da 17B Pendik'den daha batıya devam edip Kartal metroya kadar gidip geri gelir, Pendik'den kalkan otobüs de önce Kartal metroya gidip oradan E-5Den Gebze ye döner ama öyle bir işletmeyi bizim vatandaş çözene kadar marmaray hizmete girer...
Bu sebepten 17B güzergahını Pendik merkezden koparıp değiştiremezler çünkü Gebze'den gelenlerin en az yarısı Pendik merkez e geliyor. Ya yeni bir hat kurabilirler ya da 17B Pendik'den daha batıya devam edip Kartal metroya kadar gidip geri gelir, Pendik'den kalkan otobüs de önce Kartal metroya gidip oradan E-5Den Gebze ye döner ama öyle bir işletmeyi bizim vatandaş çözene kadar marmaray hizmete girer...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O zaman o ikinci otobüs işletmesi daha mantıklı gibi, gerçi 80 otobüs falan bilmiyorum, sen daha öncede başka bir hattan bahsetmiştin hatta numarasını da vermiştin galiba? Aynı olay olsa gerek, metronun açılışı ile birlikte bir hat daha devreye alabilirler, ben bu hattında broşürünü yaptımda orada data olarak koyacağım hani doğru bilgi koyayım eksik olmasın istedim. Olmazsa açıldıktan sonra düzeltirim
Gerçi elimizde henüz işletme bilgileride yok.
Bir de kafama takılan bir şey var, bunu biraz tartışmıştık galiba. İBB yine beyanatın dibine vurmuş, bu hattın açılışından itibaren günde 1.000.000 yolcu dan bahsediyorlar
yani özellikle rakamla yazdım büyüklüğü anlaşılsın diye. Çok abartılı değil mi?
Bir diğer husus, ben yarım yamalak bir hesap yapıyorum, 8 li dizi çalıştırılır ise 3,5 dk. 4 lü dizi çalıştırılır ise 1,5 gibi bir frekans yakalanabiliyor, ki ben buna ihtimal vermiyorum, yani öyle 1,5 dk. ile işletmeye başlanacağına. Her ne ise, buradan yola çıkarak çok kaba bir hesap yapıyorum. Seferler 06:00 da başlayıp 00:00 da biterse 18 saat işletme yapılmış oluyor, gün boyu aynı frekansta çalışılacağını varsayalım. 8'li diziler ile 306, 4 lü diziler ile 720 sefer yapılıyor, her aracın aldığı yolcunun aynı olduğunu ve gün boyuda her seferde dolu olduğunu düşünelim (indi bindiler hariç) araçların datası aklımda yok ama 200 kişi civarıdır ben 220 diyorum, 8 li dizi 3,5 dk. frekansta 538.560, 4 lü dizi 1,5 dk. frekansta 633.600 yolcu yapıyor.
Yani hesabı genişletsek, başlangıç bitiş saatini, hadi indi bindiden de ekstra yolcu var diyelim ama gün boyu full dolu gider mi? Ya da T1 deki gibi bir vagona 250 kişi balık istifi olur mu? Hesabı böyle bollaştırırsak zorlayıp 1 milyonu bulacak gibiyim de
:)

Bir de kafama takılan bir şey var, bunu biraz tartışmıştık galiba. İBB yine beyanatın dibine vurmuş, bu hattın açılışından itibaren günde 1.000.000 yolcu dan bahsediyorlar

Bir diğer husus, ben yarım yamalak bir hesap yapıyorum, 8 li dizi çalıştırılır ise 3,5 dk. 4 lü dizi çalıştırılır ise 1,5 gibi bir frekans yakalanabiliyor, ki ben buna ihtimal vermiyorum, yani öyle 1,5 dk. ile işletmeye başlanacağına. Her ne ise, buradan yola çıkarak çok kaba bir hesap yapıyorum. Seferler 06:00 da başlayıp 00:00 da biterse 18 saat işletme yapılmış oluyor, gün boyu aynı frekansta çalışılacağını varsayalım. 8'li diziler ile 306, 4 lü diziler ile 720 sefer yapılıyor, her aracın aldığı yolcunun aynı olduğunu ve gün boyuda her seferde dolu olduğunu düşünelim (indi bindiler hariç) araçların datası aklımda yok ama 200 kişi civarıdır ben 220 diyorum, 8 li dizi 3,5 dk. frekansta 538.560, 4 lü dizi 1,5 dk. frekansta 633.600 yolcu yapıyor.
Yani hesabı genişletsek, başlangıç bitiş saatini, hadi indi bindiden de ekstra yolcu var diyelim ama gün boyu full dolu gider mi? Ya da T1 deki gibi bir vagona 250 kişi balık istifi olur mu? Hesabı böyle bollaştırırsak zorlayıp 1 milyonu bulacak gibiyim de

-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Bu hattın 1 milyon yolcu taşıma kapasitesi an itibarı ile olsaydı D 100 Harem-Gebze arasında araçlar günün 12 saati yerinden kıpırdayamazdı. Abartmasınlar! Metrobüs bile tüm zorlamalara ve hat uzatmasına 52 km şehrin en yoğun aksında gitmesine karşın 700 binde tıkandı.
Hacıosman-Taksim metrosu ile Metrobüsün ortalaması ayarında bir yolcu potansiyeli var Kadıköy-Kartal metrosunun.
Dahası minibüs yolu + banliyö yolcusuna ek olarak tüm otobüsler metro ile ilk kesiştikleri yerde sonlandırılıp ücretsiz aktarma ile yolcular metroya yönlendirilirse belki o zaman yolcu sayısı hayli hayli şişer.
Hacıosman-Taksim metrosu ile Metrobüsün ortalaması ayarında bir yolcu potansiyeli var Kadıköy-Kartal metrosunun.
Dahası minibüs yolu + banliyö yolcusuna ek olarak tüm otobüsler metro ile ilk kesiştikleri yerde sonlandırılıp ücretsiz aktarma ile yolcular metroya yönlendirilirse belki o zaman yolcu sayısı hayli hayli şişer.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Arkadaşlar elinde özellikle Kadıköy istasyonunun yoksa diğerlerinden biride olur ama giriş kapısının cepheden çekilmiş büyük ebatlı fotosu olan varmı? Foto kendisine ait olan biri bana gönderebilirse bu hattın broşürünü yaptım, orada kullanacağım, yine net çekilmiş yüksek çözünürlüklü araç fotosuda olur. Özellikle kendinize ait diyorum altına yazacağım kime ait olduğunu, yardımcı olabilen varsa memnun olurum 

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
kemal yazdı:Pazartesi çeksek olurmu?


