Şu mesajımda burada yol ortasına bir peron yapılmasının saçma olacağını belirtmişim, gerekçemde zaten mevcut bu tip peronlarda yaşanan sıkıntı idi. Ama garip bir şekilde halen ders alınmamış gibi, geçen okuduğum bir haberde benim yukarıda verdiğim linkteki çizimlerde yer alan metrobüs araçlarının yükselip sağa geçiş yaptığı köprününde yıkılacağı yazıyordu. Buradan ben Beylikdüzü-Zincirlikuyu işletmesi olacağını anlıyorum, yani yolun ortasına bir durak inşa edilecek herhalde, bakalım bu hali ile Avcılar durağı yeterli gelecek mi, yoksa yolcunun çoğunluğu Beylikdüzü istikametli olduğu için hat açılınca aşırı bir yoğunluk olmayacak mı? Yani İBB nin beklentisi bu mu acaba.
http://www.haber7.com/guncel/haber/9007 ... e-izdihami
Bir de mevcutta işletme sistemi değiştirilmiş, araçlar dönüş yaptıktan sonra normal duraktan yolcu alıyorlarmış, yine yetersiz bir üstgeçit inşaatı ile iş çözülmeye çalışıldığı içinde izdiham başlamış.
Metrobüs hattının Beylikdüzü'ne kadar uzatılması üzerine, Avcılar'daki metrobüs son durağı kapatıldı. Son durağın yerine D-100 Karayolu üzerine başka bir durak yapıldı. Duraktaki gişe sayısının düşmesi, metrobüs yolcularına zor anlar yaşattı. Durağa ulaşmak isteyen yolcular, üst geçitte uzun kuyruklar oluşturdu. İniş ve çıkışların tek merdivenden yapılması nedeniyle yaşanan yoğunlukta vatandaşlar, dakikalarca durağa ulaşmak için uğraştı.