ist-MB.03:02 » Avcılar-Beylikdüzü Metrobüs İnşaa Süreci

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Tem Sal, 2012 13:28

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 1080#21080

Şu mesajımda burada yol ortasına bir peron yapılmasının saçma olacağını belirtmişim, gerekçemde zaten mevcut bu tip peronlarda yaşanan sıkıntı idi. Ama garip bir şekilde halen ders alınmamış gibi, geçen okuduğum bir haberde benim yukarıda verdiğim linkteki çizimlerde yer alan metrobüs araçlarının yükselip sağa geçiş yaptığı köprününde yıkılacağı yazıyordu. Buradan ben Beylikdüzü-Zincirlikuyu işletmesi olacağını anlıyorum, yani yolun ortasına bir durak inşa edilecek herhalde, bakalım bu hali ile Avcılar durağı yeterli gelecek mi, yoksa yolcunun çoğunluğu Beylikdüzü istikametli olduğu için hat açılınca aşırı bir yoğunluk olmayacak mı? Yani İBB nin beklentisi bu mu acaba.

http://www.haber7.com/guncel/haber/9007 ... e-izdihami

Bir de mevcutta işletme sistemi değiştirilmiş, araçlar dönüş yaptıktan sonra normal duraktan yolcu alıyorlarmış, yine yetersiz bir üstgeçit inşaatı ile iş çözülmeye çalışıldığı içinde izdiham başlamış.
Metrobüs hattının Beylikdüzü'ne kadar uzatılması üzerine, Avcılar'daki metrobüs son durağı kapatıldı. Son durağın yerine D-100 Karayolu üzerine başka bir durak yapıldı. Duraktaki gişe sayısının düşmesi, metrobüs yolcularına zor anlar yaşattı. Durağa ulaşmak isteyen yolcular, üst geçitte uzun kuyruklar oluşturdu. İniş ve çıkışların tek merdivenden yapılması nedeniyle yaşanan yoğunlukta vatandaşlar, dakikalarca durağa ulaşmak için uğraştı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Tem Sal, 2012 16:02

Tek önemli soru şu: NE ZAMAN RAY DÖŞEYECEKLER? :-)

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 10 Tem Sal, 2012 16:48

alabay yazdı:Tek önemli soru şu: NE ZAMAN RAY DÖŞEYECEKLER?
:lol: :lol: :lol: :lol: Çıkmaz ayın son perşembesi başlayabilir

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Son 5 gün

Mesaj gönderen langur » 10 Tem Sal, 2012 17:18

Alınan bilgiye göre, Avcılar-Beylikdüzü metrobüs hattı ve Kuzey Güney Yan Yollar Uygulama Projesi'nde tamamlanma aşamasına gelindi. Söz konusu hat, Avcılar-Söğütlüçeşme metrobüs hattı, Çatalca, Silivri, Hadımköy ve diğer iç noktalardaki özel halk otobüsleri, İETT otobüsleri, minibüs hatları gibi toplu ulaşım hatları ve ayrıca, planlaması yapılan Bakırköy-Beylikdüzü metro hattı ile entegre olacak şekilde tasarlandı.
Haberin içinde son 5 güne gelindiği yazmış. Biraz sallamasyon bir haber gibi gelse de projede çok yol alındığı da bir gerçek. Gecikmelere rağmen dilerim en kısa sürede açılır. Aslında daha çok, bu hatta yapılmasında çoook geç kalınan metroyu dünya gözü ile görmek istiyorum.

Kaynak

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Tem Sal, 2012 18:32

Metrobüsün bu güzergahta açılması demek benim kanaatimce bu güzergahtaki metronun en az 1 sene daha ötelenmesi demek. Her ne kadar yolcusu çok olsada kendini çabuk amorte edecek olsa da İETT nin İBB üzerinde büyük bir etkisi var, ben bu işten para kazanıyorum ve bir süre daha kazanmak istiyorum diye düşünecektir, neden böyle söylüyorum. Geçmişteki bazı uygulamalar hep bunu gösterdi, İETT para kazanmanın bazı yollarını gördü ve bunlara sıkı sıkıya sarıldı, evet zarar edeceğine para kazansın eyvallah bir şey dediğim yok ama, bazı yerlerde bana göre agresif tavırlar takındılar ama İBB nin kendi içinde olan bir iş, kendi aralarında çözsünler bize ne. Ama kendinizi kurumun yerine koyun, ben olsam bir kaç yıl tam kapasite çalıştırıp çatır çatır para basmadan alternatif istemezdim, ha derseniz ya esat zaten 5 seneden aşşağı metro bitmez :) eh ona da bir şey diyemiyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Tem Çrş, 2012 12:41

Birisi bir zamanlar "KENT ŞANTİYECİLİĞİ" mi demişti, evet bayağı bir şeyler öğrenmişiz bu konuda. Dün akşam saatlerinde Avcılar metrobüs durağında yapılan yeni durağa erişim için kullanılan bölgede mevcut bir beton çukurun üzerini kapatmak için kullanılan sacın çökmesi ile üzerinde bulunan yolcular çukura düşmüşler. Resimden çok derin olmadığı anlaşılan çukura düşenler hafif yaralar ile kurtulmuşlar, ben yolculara geçmiş olsun diyorum verilmiş sadakaları varmış çünkü bu harika KENT ŞANTİYE yönetim teknikleri ile sadece Allah'a emanetiz.

http://networkedblogs.com/zKLlr
İstanbul’da Avcılar – Beylikdüzü istikametindeki metrobüs hat çalışmalarının yapıldığı yerde saçla kapatılan boşlukta çökme meydana geldi. Onlarca metrobüs yolcusu, sacın çökmesiyle çukura düştü.

Metrobüslerden inen yolcular, söz konusu yeni üst geçitte yoğunlaşınca, üzerindeki ağırlığı kaldıramayan saç çöktü. Onlarca yolcu bir anda 2 metre derinliğindeki çukura düştü.

Olay sırasında büyük panik yaşandı. Büyük paniğin yaşandığı olayda ölen ya da yaralananın olmaması sevindirdi.

Çukura düşen vatandaşlar, metrobüsten inen yolcuların yardımıyla çıkarıldı.

Resim
Bu da videosunun olduğu link

http://video.cnnturk.com/2012/haber/7/1 ... kura-dustu

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Tem Pzr, 2012 13:11

Ne kadar guzel, devletlu tez acila buyurmus ve hat pazartesi gunu " yolculu deneme" seferine aciliyormus, yillarca bu aptal tabiri bende kullandim, halbuki yolculu denememi olur ya, ne yani bir hata ariza olura direkt insan bedeni psikolojisinimi test ediyoruz?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Tem Pzt, 2012 16:39

Malum bugün hat açılacak denildi (yolculu deneme seferi) ama dün meydana gelen inşaat kazası nedeni ile 19 Temmuz'a ertelenmiş. Diyecek bir şey bulamıyorum, daha ortadaki köprüyü sökmemişler, Pazartesi açılacak talimatı veriliyor. Bu durumda adam ne yapacak? Acele edecek, zaten lalettayn denilir, öylemi yazılıyor bilmiyorum ama işte eğreti iş yapmaya meraklıyız, kimsenin güvenliği yok. Ben sürekli yazıyorum Sayın Başkanım, kendi ağzınız ile beyanat verdiniz, sanırım belediye çukuruna düşen bir çocuk vardı, o olaydan sonra diye hatırlıyorum. Bundan sonra KENT ŞANTİYECİLİĞİ ni uygulayacağız dediniz, ne demekse bu, göremedik bir türlü? Çünkü geçen sürede ilk zamanlar yalandan yapılan inşaat çevresi bantlarından başka bir şey göremedik, sizden ricam lütfen şu çok bilen danışmanlarınızı, teknik idarecileri ve mühendislerinizi Allah rızası için bir iki ülkeye gönderin, ha gidiyorlar biliyorum ama gidiyorlar işte. Bir şeyler öğrensinler yanlız bu gezileri de takip altına alın saksı gibi gidip gelinmesin, bir şeyler öğrendiklerini göstersinler rapor yazsınlar, inceleme yazsınlar sonra da uygulamayı görelim, canlar bu kadar ucuz olmasın. Kazadır diyerek geçmeyelim, kaza bahanedir aslolan tedbirdir, eceli gelmiş demek bazen yetmez bazen ecel gelmez çağırılır, çağırılmasına engel olalım.

Hep aynı şeyi yazıp kapatıyoruz üstünü, ölene rahmet kalana sabır ama sebep olana da lütfen ceza, lütfen. Hattın deneme sürüşü 19 Temmuz Perşembe günü yapılacakmış tekrar belirtiyorum.

http://networkedblogs.com/zV70m

Bakın ne güzel şeyler söylemişsiniz, lütfen bunların gerçeğe dönmesini de sağlayın, bu da sizlerin görevi.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=20453
Başkan Topbaş, “Olayın sebepleri mutlaka değerlendirilecektir. Mühendislik riskleri sıfırlama sanatıdır. Ya bütün ihtimalleri dikkate alırsınız, olası her türlü tedbirleri alırsınız. Yada tolerans koyarsınız. Olası binde bir ihtimal bile olsa onu da dikkate alırsınız. Burada kaderciliğin ötesinde tedbir boyutu önemli. Arkadaşlarımız, her türlü çalışma stratejilerinin nasıl olması gerektiğini, bunları kaldırırken nelere dikkat edilmesi gerektiğini müteahhit taşeronlara anlattığını söylüyor. Ama sonuçta burada bir ölüm hadisesi var. Bir kardeşimiz İstanbul’a hizmet vermek adına sabah 5,30’da çalışırken maalesef kaza geçirerek vefat etti” diye konuştu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Tem Prş, 2012 15:30

Hattın inşa süreci teoride tamamlandı ve bugün itibari ile yolcu taşınmaya başlandı. Bu sebep ile başlığı kilitliyor ve TÜYAP - Zincirlikuyu olarak işletme başlığını açıyorum, ilgili başlığın ismi İETT nin işletmenin nasıl olacağına tam karar vermesi ile değişebilir. Linki aşağıda veriyorum.

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=954

Kilitli

“Lastik Tekerlekli Sistem Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön