ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hakan bendeki çizimde de Bostancı'da 3 tünel var ama tünel ile istasyon üst üste biniyor! Oradaki detayı kavrayamadım bir türlü, bir de oradaki 3. tünel ve makas yolları diğerlerine göre ince çizilmişti. Ben istasyon ile aynı yere denk geldiği için kaldırdım oradaki tünel çizimini, zaten bir iki yerden deneyeceğim bakalım son halini bulabilirsem, belki dispeç yapabileceğimiz bir oyun haline getirebiliriz
ama bayağı bilgiye ihtiyacım olacak sinyal numaraları, makas tipleri, sinyal blok boyları, ray boyları falan bayağı teknik detay bakalım bir soruşturacağız.
Mesajından kaldırdığım bölüm ile ilgili sana özelden yazacağım.

Mesajından kaldırdığım bölüm ile ilgili sana özelden yazacağım.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tel kitlendi yazdiklarim gitti ha :/ neyse, acilis tarihi devlet sirri, 20 temmuz deniliyor ama IBB de rayli sistemlerde etkin ve yetkin bir isim 31 temmuzu zikretmis, tahmin kismi ramazan bayrami oncesinde Basbakanin programina gore bir tarih kesinlestirilebilir diyor, bunlari bana aktaran projeye vakif bir arkadas. Parcali acilisa ihtimal yok sadece Ayrilikcesme pas birde Acibademde ust tarafta sIkIntI olabilir ama istasyon kati tamam.
Kerameti kendinde goren bir sitede birileri surekli sinyalizasyona camur atiyormus, bu konu kesinlikle iskembeden atma denildi, gecikmenin sebepleri baska, su anda eldeki hazir set sayisi ile 4 dk. Frekansta isletme yapilabiliyor gecmis tecrubelerimize gore harika bir baslangic. Hakan senin sorunun cevabini donunce yada telefonum izin verince yazacagim
Kerameti kendinde goren bir sitede birileri surekli sinyalizasyona camur atiyormus, bu konu kesinlikle iskembeden atma denildi, gecikmenin sebepleri baska, su anda eldeki hazir set sayisi ile 4 dk. Frekansta isletme yapilabiliyor gecmis tecrubelerimize gore harika bir baslangic. Hakan senin sorunun cevabini donunce yada telefonum izin verince yazacagim

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kimse ilgilenmiyor gibi de ben öğrendiklerimi yazayım
Bir önceki mesajımda yazdığım gibi gecikmenin sebebi sinyalizasyon değil, depo sahasında dahi ray ve katener işlemleri ile sinyalizasyon bitmiş durumda, araçlar makinistsiz olarak park edilip servise alınabiliyor. Eldeki araçlardan 96 adet 4 lü set oluşturulmuş ve bunlar çalışır durumda ama tam bir işletme için set sayısıda yetersiz görüldüğünden açılışa etki eden faktörlerden biriside bu. Fakat bu hali ile de 4 dk. headwayin yakalandığı açılışa kadar yapılacak çalışmalar ile talep durumuna göre 3 dk. ya düşülebileceği söyleniyor, M2 de yıllarca 4 dk. üzerinde (sn. lik farkla) seferler yapılmıştı, bu açıdan iyi bir başlangıç ayrıca kumanda merkezinde de bu aralığı düşürebilmek için ekipler sürekli testler yapıyorlar, yani inşaat devam ederken işletmecide bir taraftan hızlı bir şekilde çalışıyor.
Hakan sen Ulaşım'a devir ile ilgili bir şey sormuştun, sistemin tamamen devredilmesi ile ilgili ise dediğim gibi benim bildiğim bu işte 1 yıl devir süresi vardır açılıştan sonra, ama bazı işlerin devri yapılmış bile mesela PMA nın ve Ayrılıkçeşme nin elektromekanik işlerini Ulaşım yüklenmiş, bu daha önce yazdığımız bu işe ayrılan ödeneğin bitmesi ile alakalı bir durum bildiğim kadarı ile, İBB artık bu işe ekstra ödenek çıkartmadı ve son bir uzatma verdi diye yazmıştık.
Yukarıda yazdıklarım ile ilgili bilmediğim açılışta 4 lü set ilemi başlanacak? Şimdi hesap yapmadım km. ve set üzerinden yani bu kadar set ile sıkışılır ise 3 dk. headway bile yapılabilir denildi, bende kast edilenin 4 lü set olduğu çıkarımına vardım, bakalım bir kağıt kalem hesabı lazım.
Kaynarca tarafı ile ilgili olarakta "tık yok" diye duydum, tünelleri bitti diye biliyoruz ama geri kalan işler için söylenen bu.

Bir önceki mesajımda yazdığım gibi gecikmenin sebebi sinyalizasyon değil, depo sahasında dahi ray ve katener işlemleri ile sinyalizasyon bitmiş durumda, araçlar makinistsiz olarak park edilip servise alınabiliyor. Eldeki araçlardan 96 adet 4 lü set oluşturulmuş ve bunlar çalışır durumda ama tam bir işletme için set sayısıda yetersiz görüldüğünden açılışa etki eden faktörlerden biriside bu. Fakat bu hali ile de 4 dk. headwayin yakalandığı açılışa kadar yapılacak çalışmalar ile talep durumuna göre 3 dk. ya düşülebileceği söyleniyor, M2 de yıllarca 4 dk. üzerinde (sn. lik farkla) seferler yapılmıştı, bu açıdan iyi bir başlangıç ayrıca kumanda merkezinde de bu aralığı düşürebilmek için ekipler sürekli testler yapıyorlar, yani inşaat devam ederken işletmecide bir taraftan hızlı bir şekilde çalışıyor.
Hakan sen Ulaşım'a devir ile ilgili bir şey sormuştun, sistemin tamamen devredilmesi ile ilgili ise dediğim gibi benim bildiğim bu işte 1 yıl devir süresi vardır açılıştan sonra, ama bazı işlerin devri yapılmış bile mesela PMA nın ve Ayrılıkçeşme nin elektromekanik işlerini Ulaşım yüklenmiş, bu daha önce yazdığımız bu işe ayrılan ödeneğin bitmesi ile alakalı bir durum bildiğim kadarı ile, İBB artık bu işe ekstra ödenek çıkartmadı ve son bir uzatma verdi diye yazmıştık.
Yukarıda yazdıklarım ile ilgili bilmediğim açılışta 4 lü set ilemi başlanacak? Şimdi hesap yapmadım km. ve set üzerinden yani bu kadar set ile sıkışılır ise 3 dk. headway bile yapılabilir denildi, bende kast edilenin 4 lü set olduğu çıkarımına vardım, bakalım bir kağıt kalem hesabı lazım.
Kaynarca tarafı ile ilgili olarakta "tık yok" diye duydum, tünelleri bitti diye biliyoruz ama geri kalan işler için söylenen bu.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İstasyon içindemi? Biraz zor, deneyen oldu mu bilmiyorum ama. İstasyon girişlerinde geceleri kapatılmayan bölümlerde var bir takım çiziktirmeler ama öyle senin bildiğin anlamda graffiti değildi onlarda biraz bebe işi şeylerdialabay yazdı:Hm, şimdi merak ettim, buralarda şu graffiti hortlamış bir şey. Bu oralarda hiç problem olmuyor mu? Güzelim çinileri mahfetmesinler.


- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Kadıköy - Kartal Metrosunun açılı
Kadıköy - Kartal Metrosunun açılış tarihi ilan etmek ve bunu uygulamak çok mu zor?
Zor başarıldı ama şimdi Halk ile iletişim kurulmuyor! Bir yetkili çıkp, açılış gününü ve kalan işleri açıklayabilir.
Zor başarıldı ama şimdi Halk ile iletişim kurulmuyor! Bir yetkili çıkp, açılış gününü ve kalan işleri açıklayabilir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İstanbul'da metro açılışları genellikle Başbakanlığın programına endekslidir, gerçi halen bitmemiş bir takım işler var ama bunlar işletmeye engel değil, yazmıştık vermiş olduğum tarih Ramazan Bayramı öncesi idi, dün bazı demiryolu habercik sitelerinde de benzer ifadeleri gördüm, açıp okumadım haberi artık nereden öğrendiler se bu tarihi
Neyse sonuç itibari ile henüz tam gün belirtilmemesine rağmen Ramazan ayı öncesi söylemi Ramazan Bayramı öncesine dönüşmüş durumda.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.rayturk.net/metronun-acilisi ... lar-artti/
Yukarıdaki haberde de maalesef bu karnından atanlara çanak tutularak haber adı altında yayınlanmış, şimdi gel sokaktaki adama bunun hangisi gerçek, hangisi atmasyon adamı ırgalamazki işine geleni alır. Defalarca yol göstermeye çalıştık, bildiğimiz kadar tecrübemiz kadar fikrimizi söyledik, habercilik yapılıyorsa haber gibi yapılsın magazin gibi değil, ya da ben gerçekten çok beyinsizim esprili haber nedir anlamıyor bilmiyorum.
Hattın geç açılması ile ilgili dedikodular bir araya derlenmiş ama tabii haksızlık var bazıları dedikodu değil, bina inşaatına bağlı tünel kaymasını söylemiştik bu bir gerçek ve hattın açılışına 3-4 aylık bir darbe vurduğuda gerçek, ha keza daha önce başka noktalarda da kaymalar olduğunu Hakan yazmıştı, bunlar bir gecede düzeltilebilecek sorunlar olarak mı görülüyor bilmiyorum ki. Bir de geçen yazdım sinyalizasyon ile ilgili bir şey yok, millet bir yerlerinden uyduruyor, bu uyduranları takip edenler inanıyor ve tartışıyorlar, defalarca birinci elden bilgi aktardım, en başta bizim Mehmet dahil kimse bunları okuyupta kaynak olarak almak zahmetine katlanmadı, ben yazdıktan haftalar sonra sanki boncuk bulmuş başka yerlerden duymuş gibi yazdılar çizdiler, ha bizimde geriden takip ettiğimiz pek çok şey oldu, doğal olarak İstanbul'da olmamamın negatif acılarını çektik. Tramvayla metronun farkını öğrettiğimiz adamlar allamei cihan oldu, bu terbiyesizlik zoruma gidiyor.1-Kadıköy metro istasyonuna denizden su sızıyor
2-Acıbadem metro istasyonunu su bastı
3-Metro tünellerinin aksı kaydı
4-Bir gökdelenin temelleri metro tüneline zarar verdi
5-Metroda çalışacak vagonlar yolda gelirken hasar aldı ve garanti kapsamında kaldı
6-Metronun açılışı için seçimler bekleniyor
7-Metro hattında trenler birbiri ile çarpıştı
8-Metro tünelinin tavanında çatlak oluştu
9-Metroyu 1 seneden önce açamazlar
10-Metronun altyapısı bozuk
11-Raylarda çok büyük titreşim oluyor
12-Bazı istasyonlar hazır değil
13-Metro istasyonlarına hala fayans taşıyorlar
14-Metronun müdürü işten atıldı
Yukarıdaki haberde de maalesef bu karnından atanlara çanak tutularak haber adı altında yayınlanmış, şimdi gel sokaktaki adama bunun hangisi gerçek, hangisi atmasyon adamı ırgalamazki işine geleni alır. Defalarca yol göstermeye çalıştık, bildiğimiz kadar tecrübemiz kadar fikrimizi söyledik, habercilik yapılıyorsa haber gibi yapılsın magazin gibi değil, ya da ben gerçekten çok beyinsizim esprili haber nedir anlamıyor bilmiyorum.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Açılış ile ilgili başka bir bilgi geçti elime, herhangi bir siteden okuma değildir, hattın içinden gelen bir bilgi, daha önce belirtmiştim açılış Ramazan Bayramı öncesine yetiştirilmeye çalışılıyor diye, bu bilgide ise bu ay sonuna kadar açmak için olağanüstü bir çaba ile çalışıldığı, şu an için dile getirilen tarihin hala 23 Temmuz, eğer bu tarih zora girerse 31 Temmuz'un son olduğu yönünde, bu belkide çalışmayı yapan arkadaşları teşvik amaçlı zorlanan tarih olabilir
malum bazen gaz vermek gerekir işlere bunun içinde motivasyon lazım, ama şunu söyleyeyim inşaat kısmını bilemem ama işletmeci kısmında 7/24 çaba gösteriliyor, özellikle trenlerin sefere hazır hale getirilmesi ve seferlerin düzenlenmesi için çok yoğun bir iş yükü var.
Sefer demişken en önemli etken araçlar, araç başlığında yazdım ama alıntılayayım
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 4586#24586
144 araçtan 132 adedi teslim alınmış durumda, bunlar 4 setler halinde kuple ediliyorlar yani 33 set teslim alındı, testleri bitmiş işletmeye hazır durumda 27 set yani 108 vagon var. Bu vagon sayısı ile ben 4 dk. işletmeyi tutturamadım ama bakalım öğreniriz belki, bazı sitelerde 29 dk yarım tur işletme yapılabiliyor diye yazıyordu onun üzerinden hesap yaptığımda 4 lü set ile 2,5 dk. 8 li set ile 4,8 dk. araç arası süre çıkıyor.

Sefer demişken en önemli etken araçlar, araç başlığında yazdım ama alıntılayayım
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 4586#24586
144 araçtan 132 adedi teslim alınmış durumda, bunlar 4 setler halinde kuple ediliyorlar yani 33 set teslim alındı, testleri bitmiş işletmeye hazır durumda 27 set yani 108 vagon var. Bu vagon sayısı ile ben 4 dk. işletmeyi tutturamadım ama bakalım öğreniriz belki, bazı sitelerde 29 dk yarım tur işletme yapılabiliyor diye yazıyordu onun üzerinden hesap yaptığımda 4 lü set ile 2,5 dk. 8 li set ile 4,8 dk. araç arası süre çıkıyor.