Son olarak kafama takılan konu kentin 1 milyon kişilik planlanması, bence burada nerede ise asırlık hatalarımızı tekrarlıyoruz gibi. Sonuçta İstanbul'da büyük bir yıkım olacak, bu yıkım ya deprem ile olacak ya da depreme kadar yapılacak kentsel dönüşümler ile. Kentsel dönüşümde vatandaşlar büyük oranda eski evini kaybetsede aynı semtte hatta aynı yerde oturmak isterler, bu isteğin önüne pek geçilemez çünkü bir sürü sebebi var, en önemlisi belki de iş ve diğer sosyal hizmetlere erişim olabilir. Bu yeni kentin böylesi ufak bir nüfus için planlanması doğrumu bilmiyorum, o büyüklükte bir alanda 1 milyon kişinin yaşam kalitesi çok yüksek olacaktır buna eyvallah, daha fazla insan doldurmak bu kaliteyi düşürmemek için daha fazla alan gerektirecektir. Bir diğer husus plansız ve kaçak yapılaşmanın önüne geçilmesi, umarım İBB ya da ilgili kurumlar bunu sağlayabilirler, yoksa İstanbul son kalan yeşil alanlarıda önce gecekondulara sonra gecekondu villalara kalacak.
Benim en hoşuma giden detay ise kent içinde bir tramvay sisteminin öngörülmesi oldu, şekli şemali planlaması değişebilir ama iyi fikir, ayrıca resimde gördüğüm kadarı ile demiryoluda geliyormuş.
Gelelim haberin detaylarına
http://www.haber7.com/ekonomi/haber/886 ... tamamlandi
Güzel detaylar göreceğiz, sevindiğim bir diğer nokta daha önce M2 hattının buraya uzatılabileceği yönündeki öngörümün de proje için dile getirilmesi oldu, tabii bu M2 hattı mı olur yoksa yeni bir hat mı planlanır bilmiyorum ama Taksim' e erişim söz konusu ise en mantıklısı M2 nin uzatılması gibi görünüyor. Yine haberi okumadan bir dilek olarak dile getirmiştim doğal olarak hızlı trende kente gelecekmiş. Ben projeye taraftarım, tabi eğer gerçekten dedikleri gibi ekolojik bir kent ortaya çıkartılabilecek ise, yoksa yeni bir mezbeleliğe ihtiyaç olmadığını düşünüyorum.
Çalışmalar kapsamında dünyaca ünlü ABD'li planlama uzmanı Mimar-Urban Green Global Yöneticisi Sidney Rasekh çağrıldı. 2011 Temmuz ayından itibaren İstanbul Metropolitan Planlama Merkezi bünyesinde oluşturulan Rasekh başkanlığındaki ekibin 5 ay süren çalışmalar sonucunda, Karadeniz'in kuzey şeridinde kurulacak yeni şehrin plan ve proje çalışmaları tamamlandı.
2020 Olimpiyatları'nda adaylık başvurusu yapan İstanbul'un olimpiyat köyü de yeni şehre inşa edilecek. 700 hektarlık alanda yapılacak olimpiyat köyünde oyunların yapılacağı sportif merkezler, konaklama alanları ve medya yerleşkesi de yer alacak. Olimpiyatlar sonrasında ise bu alanlar üniversite ve kentsel hizmet alanlarına dönüştürülecek.
Havalimanıyla bağlantılı olarak yeni ileri teknoloji üssünün inşa edileceği şehirde iki büyük üniversite ve araştırma hastanesi yapılacak. İleri teknoloji parkıyla entegre olacak üniversitelerden biri 25 bin diğeriyse 15 bin öğrenci kapasiteli olacak. Üçüncü köprü ve otoyol geçişiyle doğrudan bağlanacak şehir hızlı tren taşımacılığından da faydalanacak. Taksim ve Suriçi gibi merkezi noktalara çabuk erişimin sağlanabilmesi için metro sistemleri yeni şehre uzatılacak.
Yenişehir projesinin en önemli parçalarından birini teknolojik havaalanı oluşturuyor. Atatürk Havalimanı uçuş trafiğini azaltarak yeni uçuş merkezi olarak planlanan havalimanı 3 bin 500 hektarlık alanı kapsıyor. Altı pistten oluşan yeni havalimanı yıllık 100 milyon yolcu kapasitesiyle dünyadaki en büyük havalimanı olacak.