de-L.07 » Siemensten Katenerli Kamyon

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

de-L.07 » Siemensten Katenerli Kamyon

Mesaj gönderen Esat » 22 May Sal, 2012 23:38

Malum yeni gözde teknoloji elektrikli araçlar, temiz enerji, temiz çevre salatası ile ortalığa saçılan bir sürü elektrikli araç var. Tabii elektrik ve elektrikle yürüyen araç deyince işin içinde neden Siemens yok diye düşünmüyor değildim meğer varmış. Siemens geçen hafta Amerika'da gerçekleştirilen elektrikli araçlar konferasında yeni geliştirdiği Hibrid Kamyonu tanıtmış. Bu kamyonlar yeni nesil bir dizel motor yanında birde elektrikli motora sahipler, işi ilginç kılan şey ise aracın elektrik enerjisini bir tür havai hat yani katener sisteminden alıyor olması. Aracın üzerinde demiryolu araçlarından bildiğimizin nerede ise aynısı bir pantograf sistemi var ve elektriği buradan alıyor. Siemens bu sistemin yaygınlaşması ile kent içi trafikte kamyonların hem dizel yakıt kullanmayarak karbon salınımı yapmayacağı hemde gürültü kirliliğinin önüne geçileceğini öne sürmüş, tabii katener direklerinin oluşturacağı görüntü kirliliği herhalde biraz göz ardı edilmiş, gerçi ortaya çıkarılan teknolojinin yanında bunun lafını edip midenizi bulandırmayayım :) ben genel olarak elektrikli oto olayını gereksiz buluyorum.

http://dunya.milliyet.com.tr/bunlar-da- ... efault.htm
Siemens'in geçtiğimiz hafta Los Angeles Elektrikli Araçlar Sempozyumu'nda tanıttığı hibrit kamyonlar büyük ilgi çekti. Kamyonların sıklıkla kullandığı otoyollara kurulması planlanan elektrik direklerinin altından geçen hibrit kamyonlar, güçlerini elektrik tellerinden alacaklar. Kablosuz yollarda da kamyonlar dizel motorlarıyla yollarına devam edebilecekler.

Siemens, bu sistemin birden fazla soruna çözüm olabileceğini söylüyor. Kamyonların sıklıkla kullandığı otoyollarda kirliliği azaltırken, şehir merkezlerinde de dizel motorlardan kaynaklanan gürültüyü önlemede bu sistem kullanılabilir.

Sistem oldukça basit şekilde işliyor. Kamyon elektrik hatlarının altında yol alırken kasasının üzerinden tıpkı troleybüslerde olduğu gibi bir teçhizatla kablolardan güç alabiliyor, bu hattın olmadığı noktalarda da teçhizat aracın üzerine indirilip, dizel motorla yola devam ediliyor.
Siemens sistemin ilk yol testlerini Almanya'da yaparken, Amerika'da Los Angeles ve Long Beach'te sistemin kurulması üzerinde çalışılıyor.

Resim
Bu da aracın tanıtım videosu, ilginç

http://video.milliyet.com.tr/video-izle ... ZI8lV.html

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5587
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 May Sal, 2012 23:41

Garip ve zor zamanlarda yaşıyoruz … at arabalarına geri dönsek rahatlardık belki. Yakıt ortadan kaybolacak. Elektrik de öyle kolay iş değil. E ne kalıyor? Evde oturmak, fazla kıpırdak mı olduk artık? :-)

Şaka bir yana, beyin jimnastiği olmalı bu konularda, acaip olsa da. Ama sonuç ne olacak, hiç belli değil.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 May Sal, 2012 23:53

Ben karşıyım diye üretmekten vazgeçeceklerse karşıyım yani :D:D hehehe yok tabii ki beyin jimnastiği olacak ve yukarıda yazdığım gibi böyle bir sektör varken neden Siemens şöyle oturaklı bir iş ile ortaya çıkmıyor diye düşünüyordum, ya da ben takip etmiyordum da yapıyordu bilmiyorum ama sonuçta ortaya bu işi çıkarmış. Büyük bir iş mi? Valla bana hibrit otobüsler gibi direkt kendi elektrik motoru ile giden kamyon yaparsan gözümde büyür yoksa katener sistemli kamyon bana çok ekstrem bir iş gelmedi. Neden dersen; bir kere elektriği katenerden alıyorsun yani öyle aman pilim bitecek, aman zorlanacam derdi yok, zaten aracın altında elektrik motor ve transmisyonu için yeterli yerde var, o zaman dayarsın gücü katenerden de çatır çatır çekersin yüksek voltajı istediği yükü taşırsın, bu anlamda adam ekstra bir şey yapmamış ki, elindeki bir hibrit motor ve çekiş sistemini kamyona uyarlamış, ekstrası direkt enerji çekiyor ve eminim aynen raylı sistemlerdeki rejeneratif enerjiyi geri verme sisteminide eklemiştir (otobüslerde zaten vardı) dolayısı ile ben bunu YENİLİKÇİ değil ENTERESAN bulduğum için paylaştım.

Diğer taraftan bilmiyorum ama çağımızın çiçek çocukları herhalde elektriği kıçımızdan ürettiğimizi sanıyorlar :) bu araçların kullandığı elektriği üretmek için ya kömür yakılıyor ya da atom santrali, hidro elektrik ile üretim yeterli değil, güneş enerjisi zaten içi seni dışı beni yakar, geriye bir tek rüzgar kalıyor ki ona da nasıl yenilenebilir enerji diyorlar anlamıyorum, yarın yağacak yağmuru bilemeyen adamlar görmediği ve tutamadığı bir şey üzerinden hesap kitap yapıp enerji üretiriz baba biz bundan diyorlar, ama gördüğüm kadarı ile tarla sulamaktan öte gidemedi :P (abartıyorum tabii ki küçük yerleşim yerlerinde falan kullanılıyor galiba) neyse yani öyle elektrikte gökten inmiyor onu demek istiyorum, Zeus yok yani.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5587
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 May Çrş, 2012 10:10

Rüzgâr enerjisi Almanya’da ciddî bir enerjo kaynağı. Atom santralları kapattığımız içın şimdi deniz açıklarına da rotorlar yapmak isteniyor, problem, henüz gereken kablo hatları eksik.

Valla yakıt olmazsa, yakan motor işletemezsin, o yüzden elbet elektrikle devam etmek gerekecek. Bir ara alkol, yağ ve bunun gibilerini denediler. Ama yağı elde etmek için acaip tarlalar gerekiyor (burada Kanola denediler), alkolü bilmiyorum, miktar olarak (burada metanol kullanıldı, Berlin’de 11 numaralı otobüs hattı metanol hattıydı eskiden). Kaldı elektrik. Elektriği güneşten elde edebilirsin de, güneş panellerini yapmak içın gereken enerji sarfiyatı şu an fazla. Ve panellerin de hayat süresi fazladan kısa. Ama şu anki yola devam edilemeyeceğini dünya küresinin tarihi gösteriyor, ilk önce acaip bir ısınma, sonra bu devresi. Olmaz, yaşanamaz, yani ahiret mahiretle uyutursun kendini, o kadar :?

Cevapla

“Dünyadan Haberler - Duyurular” sayfasına dön