
brs-M.03:04 » Bursaray D Etabı Arabayatağı-Kestel [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İstasyon isimleri konusunda tartışmalar oldu mu? Ben özellikle bu üniversite ismi ile ilgili bir takım itirazlar olmuş diye okudum ama siyasi bakış açıları ya yöneticilerin belirlemeleri dışında halkın görüşleri ya da bu konudaki alışkanlıkları daha doğru olabiliyor, isimlendirmelerde genellikle yönetimler "ben bilirim" karşı siyasi görüşlerde "bu isim ideolojik" diyerek karşı çıkarlar
:) bizde teamül genelde bu yönde.

-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
"Mimarsinan/Orhangazi Üniversitesi" adında kent meclisinde tartışma olmuş elbette. Meclis üyeleri "Emek 1 İstasyonunun adını belli bir meblaya satıp Korupark yaptınız ama bu istasyon için üniversiteden belli bir mebla alındı mı?" diye sorulmuş. (Söz konusu üniversite vakıf üniversitesi olup bir cemaat üniversitesidir.) Tabi ne cevap verilmiş muamma. Ben zaten bir istasyona iki isim verilmesine karşıyım. Çok absürd bir durum bana göre. Bence hattın en komik istasyon ismi "Değirmenönü/Cumalıkızık" Bursa'ya ilk defa gelipte metroyu kullanan insan bu istasyonda inince kendini Cumalıkızık'ta bulacağını zannerderse ki doğal olarak zannedecek vay o kişinin haline.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Bu arada hattın Mimar Sinan, Hacivat, Şirinevler, Otosansit istasyonlarının kaba inşaat ları bitmek üzere. Hatta istasyonlar yapıldı. Değirmenönü istasyonu meşhur eski iki köprü arasında kaldığından inşaatına başlanmadı. Şuan köprüler yıkılıp tekrardan yapılıyor. Gürsu istasyonunda çalışmalar yeni başladı ve 1 ay sonra istasyonun kaba inşaatı bitebilir. Kestel istasyonu revize edilerek yer altına alındığından şuan için burada herhangi bir çalışma yok. Tahminimce diğer istasyonlar büyük ölçüde bitirilince buraya geçilecek.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İki isimli istasyon olayına bende gıcığım, ne bileyim çok bilindik iki semtin tam ortasındaki cadde kalan bir istasyona belki ama mesela güzel bir örnek vermişsin Cumalıkızık
yani ben istasyonun ismini okuyunca hakikatten artık metro ile oraya gidilebilecekmi diye düşündüm, hiç gitmiş değilim ama malum turistik ya 
İstasyon ismi kiralamaya çok karşı değilim, daha doğrusu satma olabilir, yani şöyle diyeyim Korupark ilanihaye orada kalacak mı, sözleşme kaç yıllık, neye istinaden, aynı soruları İstanbul içinde sorabilirim tabii ki Vodafone istasyonu
yarın bir gün giderse Vodafone ne olacak, kaç yıllığına bu ismi kiraladı, her yerde istasyonu bu isimde geçirip yazıp çizdikten sonra 50 yıl sonra başkası kiralar ise ismi mi değişecek? Tamam belki çok basit noktalara takılmışım ama bence garip işte, maddi getirisi büyük, karşıyım diyemem, ama çok doğru planlanmalı.


İstasyon ismi kiralamaya çok karşı değilim, daha doğrusu satma olabilir, yani şöyle diyeyim Korupark ilanihaye orada kalacak mı, sözleşme kaç yıllık, neye istinaden, aynı soruları İstanbul içinde sorabilirim tabii ki Vodafone istasyonu

- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Maddî getirisi götürüsü yok efendim! Bu ne biçim bir dünya görüşü? Nesini satıyormuş? İsmini mi? Gitsin Beyoğluna!
Bir istasyon hakikaten iki semtin arasında olursa, ve her nedense bu iki semtin ismi önemliyse, ve ille de meydan, cadde, sokak ismi beceremiyorlarsa
ama bunun da satış matış ile alâkası yok. Buna gıcık değilim, muazzam karşıyım, yozlaşmanın âlâsı.
Bir istasyon hakikaten iki semtin arasında olursa, ve her nedense bu iki semtin ismi önemliyse, ve ille de meydan, cadde, sokak ismi beceremiyorlarsa
ama bunun da satış matış ile alâkası yok. Buna gıcık değilim, muazzam karşıyım, yozlaşmanın âlâsı.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Korupark ismi yanlış hatırlamıyorsam süresiz olarak verildi. Tabi bunun karşığında BBB isim hakkı + kavşak ve istasyon yapımında maddi destek aldı.
Meclis üyelerinin Orhangazi Üniversitesi adının konması şundan dolayı sorgulamışlardır: Bu üniversite bir vakıf üniversitesi olduğundan yani bir ticari işletme gibi düşünüldüğünden buradan BBB bir gelir elde etti mi? Neye istinaden bu isim verildi? Tam bilemiyorum ama bu isim hakkında epeyce bir tartışma yaşanmış.
Mesela şuan mevcut sistemde kuzey-batı aksında Bağlarbaşı-Esentepe ve Hamitler-Fethiye istasyonları var. Mesela bunlarının isimlerinin sadeleştirilmesi gerekiyor. İsimleri Esentepe ve Fethiye olabilir. Çünkü Esentepe ismi bulunduğu yerdeki kavşaktan dolayı (Ayrıca mahalle) Bağlarbaşı mahallesi isminden daha çok biliniyor. Fethiye-Hamitler istasyonunun bulunduğu konum ise Fethiye merkezine daha yakın. Eğer bir kişi Hamitler merkezine gidicem deyip bu istasyonda inerse yürü allah yürü gideceği yere zor ulaşır. Keza Değirmenönü-Cumalıkızık istasyonunda inip Cumalıkızık'a yürümek isterseniz en erken 30 dakikada varırsınız ki onun için çok iyi derecede tempolu yürümeniz gerekir.
Uzun lafın kısası şahsi adıma söyleyim Bağlarbaşı-Esentepe, Hamitler-Fethiye ve Değirmenönü-Cumalıkızık isimlerine çok takmış durumdayım ve ileride de Üniversite istasyonu isminede takacağım. Şehirde üç adet üniversite varken (Uludağ, Orhangazi, Bursa Teknik) Uludağ Üniversitesine ulaşan son istasyona Üniversite İstasyonu demekte saçmalık. Bu istasyonun adıda Uludağ Üniversitesi İstasyonu olarak değiştirilmesi gerekebilir.
Meclis üyelerinin Orhangazi Üniversitesi adının konması şundan dolayı sorgulamışlardır: Bu üniversite bir vakıf üniversitesi olduğundan yani bir ticari işletme gibi düşünüldüğünden buradan BBB bir gelir elde etti mi? Neye istinaden bu isim verildi? Tam bilemiyorum ama bu isim hakkında epeyce bir tartışma yaşanmış.
Mesela şuan mevcut sistemde kuzey-batı aksında Bağlarbaşı-Esentepe ve Hamitler-Fethiye istasyonları var. Mesela bunlarının isimlerinin sadeleştirilmesi gerekiyor. İsimleri Esentepe ve Fethiye olabilir. Çünkü Esentepe ismi bulunduğu yerdeki kavşaktan dolayı (Ayrıca mahalle) Bağlarbaşı mahallesi isminden daha çok biliniyor. Fethiye-Hamitler istasyonunun bulunduğu konum ise Fethiye merkezine daha yakın. Eğer bir kişi Hamitler merkezine gidicem deyip bu istasyonda inerse yürü allah yürü gideceği yere zor ulaşır. Keza Değirmenönü-Cumalıkızık istasyonunda inip Cumalıkızık'a yürümek isterseniz en erken 30 dakikada varırsınız ki onun için çok iyi derecede tempolu yürümeniz gerekir.
Uzun lafın kısası şahsi adıma söyleyim Bağlarbaşı-Esentepe, Hamitler-Fethiye ve Değirmenönü-Cumalıkızık isimlerine çok takmış durumdayım ve ileride de Üniversite istasyonu isminede takacağım. Şehirde üç adet üniversite varken (Uludağ, Orhangazi, Bursa Teknik) Uludağ Üniversitesine ulaşan son istasyona Üniversite İstasyonu demekte saçmalık. Bu istasyonun adıda Uludağ Üniversitesi İstasyonu olarak değiştirilmesi gerekebilir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hocam alıntı yapmadan cevaplayacağım, ama yazdıklarına katılıyorum, kenti bilen birisi olarak zaten söylediklerinde son değerli. Özellikle şu üniversite konusunda sonuna kadar haklısın bu İstanbul'daki yüzlerce Cami durağı ya da Sondurak isimli duraklar gibi bir şey
kentte 3 tane üniversite varsa 3 ününde önüne metro giderse 3 tane üniversite durağımı olacak? Direkt üniversitenin tam adını ver gitsin, burada kalkıp yok vakıftı bilmemneydi sorgulamak bana garip geliyor, kaldı ki vakıf üniversitesi, vakıfların amacı bir ticari işletme gibi gelir elde etmekmidir yoksa çeşitli yardımlar ve bu yardımların belki ticari değerlendirilmesi ile (yeni yüzyılda) gelir elde edilerek hizmet verilmesimidir, yani ticari anlamda bir özel üniversite ile aynı durumda iseler para istenmesi olayına hayır demem ama gerçekten bir vakıf hüvviyeti var ise ticari durumu bence tartışmalı (son kanun durumlarını bilmiyorum, o yüzden hatalı düşünüyor olabilirim)

-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
31 Mayıs'ta yazdığım yazı gerçekleşecek gibi:
http://www.olay.com.tr/makaleler/ihsan- ... 15091.htmlBetonarmesi biten durakların çelik çatılarının yapımına geçildi.
Bugünlerde Arabayatağı’ndan sonra Orhangazi Üniversitesi İstasyonu, Hacivat Köprüsü, Şirinevler İstasyonu, Esenevler Bat-Çık’ı, OTOSANSİT istasyonu ve diğer iki köprünün yenileme çalışmaları sürüyor. Daha Doğu’da ise Gürsu İstasyonu hızlı biçimde inşaa ediliyor. Geçenlerde Büyükşehir Belediyesi’nde görev yapan üst düzey bürokratlarından biri ile karşılaştık. Bursaray’ın Arabayatağı sonrası 3-4 istasyonunu geciktirmeksizin, etabın bütünü tamamlanmadan 3-4 aya kadar hizmete açmayı planladıklarını aktardı. Ortaya çıkan görüntüler de buna işaret ediyor.