ist-M.03:11 » (Havalimanı) G.Sanayi-Olimpiyat Stadı 1.Etap İnşaatı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ama daha önce gördüğümüz hat çizimlerindeki makas yapısına bakılırsa zaten Olimpiyatköy-Kirazlı diye bir işletme mümkün değil, sadece manevra yapılarak olabiliyor ama bu da böyle bir hat içinde dünyanın en saçma işi olur, işte o zaman Başakşehir seferleri şaşar. Bu kesimin devamında proje bir türlü oturmadı gitti zaten en son Havalimanına bağlanacaktı ama anladığım kadarı ile kısa vadede bu uzama görünmüyor.
Düzeltme: burada kafa karışıklığı ile daha önce belirttiğim şeyin tam tersini yazmışım, Olimpiyat - Kirazlı işletmesi mümkün, Havalimanı - Başakşehir değil.
Düzeltme: burada kafa karışıklığı ile daha önce belirttiğim şeyin tam tersini yazmışım, Olimpiyat - Kirazlı işletmesi mümkün, Havalimanı - Başakşehir değil.
En son Esat tarafından 09 Eyl Pzr, 2012 23:48 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Konuyu tekrar canlandırayım, Başar bazı şeyleri unutmuş ya da dikkat etmemiş herhalde
yanlış hatırlıyor gibi. Alttaki mesajıda Havalimanı ile bağlantılı olarak adlandırılan başka bir başlıkta yazmıştım, bendeki verilere göre şu anda aktif olan düşünce bu hattın Havalimanına gitmesi yönünde proje çalışmasına da başlanacaktı bildiğim kadarı ile.

Bir de o Halkalı dediğim yer İkitelli olsa gerek Mehmet yukarıda bahsetmiş biraz.Her ne ise benim muteber bulduğum haritalardan birisine dayanarak Olimpiyat Köy bağlantısının Havalimanına uzatılacağını söylüyorum. Haritalar değişebilir ama mevcut proje içinde yer alan bir abimizde Olimpiyat Köy kesiminin Bakırköy e çalışması gibi bir plan olmadığı ileride Havalimanı bağlantısı düşünüldüğünü belirtmişti, yine geçen yıl İstanbul da bir sohbet esnasında (belkide ben duyayım diye) proje ekiplerinden bir arkadaş "Olimpiyat - Havalimanı projelendirmesine başlıyoruz" sözlerini sarf etmişti. Şu an için bendeki emarelerin hepsi Havalimanına ulaşacak hattın Olimpiyat Köy - Güney Sanayii - Halkalı ya da İkitelli(E-6 bağlantı yolunun batısı yani, bnca senelik İstanbulluyum bir öğrenemedim hangisi nerde) - Kuyumcukent - Atatürk Havalimanı şeklinde.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yukarıda bildiğim kadarı ile demiştim, bendeki en taze 24 saat içinde alınmış bilgi halen aynı yönde, hat mekik işletme olacak, 2. etabı olan Havalimanı bağlantısı için proje çalışması devam ediyor.
Bir de düzeltme yapayım, bir iki önceki mesajımda Bakırköy işletmesi ile ilgili yazdığımı açayım daha doğrusu, böyle bir işletmenin şimdilik planlanmadığını söylediler ama daha önce yayınladığım şu ray hattı çizimi doğru ise teknik olarak mümkün, zaten bunu şu şekilde eski bir mesajımla da belirtmişim.

Bir de düzeltme yapayım, bir iki önceki mesajımda Bakırköy işletmesi ile ilgili yazdığımı açayım daha doğrusu, böyle bir işletmenin şimdilik planlanmadığını söylediler ama daha önce yayınladığım şu ray hattı çizimi doğru ise teknik olarak mümkün, zaten bunu şu şekilde eski bir mesajımla da belirtmişim.
Esat yazdı:O makaslar ile imkansız, orada görünen Bakırköy-Başakşehir, Havalimanı-Olimpiyat ve Bakırköy-Olimpiyat işletmelerinin sorunsuz yapılabileceği, makas grubundan Havalimanı istikametinden Başakşehir' e geçiş yok, içinde yolcu ile de herhalde ileri geri yapmazlar.Mehmet Kasım yazdı:havaalanı-olimpiyatköy hattı tamamlanınca HAVAALANI-OSB-BAŞAKŞEHİR İŞLETMESİ de olacaktır o zaman.

- Özgür Türkler
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 366
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Olimpiyatköy - havaalanı arasında yolcu sirkülasyonu ne kadar olacakki? Bu hat yolcu sayısı yeterli olmayacağı için kurtarmaz bence. Sırf olimpiyat yapacaz onun içinde havaalanı ile olimpiyatlöy ü bağlıyalım mantığı ekonomik değil, olimpiyattan sonra bu hattı ne yapacaklar o zaman?
Bence bu hattın Bakırköy'e (planlandığı gibi) gitmesi en doğrusu.
Bence bu hattın Bakırköy'e (planlandığı gibi) gitmesi en doğrusu.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
eger bir onceki mesajimdayer alan makas grubu ve istasyon yapisi insa edildi ise zaten bakirkoye gidebiliyor ama bunun havalimanina gitmesinden farki nedir? Bence sizin bakis aciniz ile bu hat bakirkoyede gitmemeli zaten mekik isletme planlanmasinin sebebide bu olsa gerek. Ikinci olarak neden sadece iki bas istasyonu baz aliyoruz? Halkali konutlara yakin geciyor, ikitelli koprusu ve evren mahallesinden geciyor ve dogu bati aksli butun ulasim ile entegre, kaldiki daha proje calismasi devam ediyor yani yine bence 5 seneden once ihale bile edilmez.
Birde bir sorum olacak, bu olimpiyat bsglantisi icin son zamanda cok fazla (planlandigi gibi) sözünü duyar oldum, bir seymi kacirdim? Cünkü benim bildigim uzun yillardir bu hattin hep havalimanina baglanmasi düsünülmüstü, ben hep bu sekilde duydum ve gördüm, beni mi kandirdilar yoksa yine?

Birde bir sorum olacak, bu olimpiyat bsglantisi icin son zamanda cok fazla (planlandigi gibi) sözünü duyar oldum, bir seymi kacirdim? Cünkü benim bildigim uzun yillardir bu hattin hep havalimanina baglanmasi düsünülmüstü, ben hep bu sekilde duydum ve gördüm, beni mi kandirdilar yoksa yine?


-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.eser.com.tr/referans.asp?k=218

http://www.eser.com.tr/referans.asp?k=218&r=1

http://www.eser.com.tr/referans.asp?k=218&r=1
Halihazırda işletilmekte olan Aksaray-Atatürk Havaalanı metro hattı ile Atatürk Havaalanı İstasyonunda, Yapımı devam eden Otogar-Kirazlı-İkitelli-Başak Konutları/Olimpiyat Parkı metro hattı ile İkitelli Güney Sanayi İstasyonunda, yapımı planlanan Bakırköy-Beylikdüzü metro hattı ile Çobançeşme İstasyonunda, entegre olarak işletilecek bir metro hattının yapımının gerçekleştirilmesidir.
İlk Yatırım Süresi: 2012 - 2015
Hedef Yılı (Çevre Düzeni Planı Erişim Yılı): 2023
Yapılabilirlik Değerlendirme Dönemi: 2012 - 2040
Tamamı yeraltında, toplam 11.600 metre uzunluğunda
9.179 m TBM delme çift tünel, 48 m aç-kapa tünel
Toplam 540 m 4 adet aç-kapa yöntemi ile ve toplam 1.561 m 7 adet NATM (Yeni Avusturya Tünel Açma Yöntemi) ile inşaa edilecek toplam 2.101 m 12 adet yeraltı istasyonu
Ulaşımın sağladığı kolaylıklar nedeni ile bölgede ülkesel ve bölgesel ölçekte önem taşıyan (İkitilli Organize Sanayi Bölgesi, İSTOÇ, gibi.) sanayi, imalat ve toptan ticaret alanları, ayrıca yine ülkesel ve bölgesel ölçekte önemli spor tesisleri (Atatürk Olimpiyat Parkı ve Stadı) yer almaktadır
ESER Tarafından Sağlanmış Hizmetler
Detay Mühendisliği
Jeofizik Etüdler
Jeoteknik Etüdler
Temel Mühendislik
Topoğrafik Etüdler
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kimin fikirleri bunlar çok merak ettim ha, eğer amaç entegrasyonsa zaten Havalimanında entegre, Yenibosna'ya bağlamak gibi bir fikir varsa ki ben bunu sadece Mehmet'ten duyuyorum, gerçi ben takip etmediğim için başka yerleri bilemiyorum belki dile getiren resmi abilerde vardır, her ne ise.
Dediğim gibi eğer böyle bir bağlantı olacak ise özellikle Bahçelievler istasyonunu uzatmak ciddi bir sıkıntı, gerisi olur herhalde ama öyle bir olur ki, tam böyle süper olur, ifade edemiyorum o derece yani
İstanbul metro sistemi gerçekten böyle planlacaksa şunun adını adamakıllı İstanbul HRS sistemi diye değiştirsinlerde bizde ne tartışıyoruz bilelim yav.
Zaten yukarıdaki mesajda benim dediğimi doğruluyor bence, bu hattın projesi şimdi bitse bile 5 seneden önce temel atılma aşamasına geleceğini bile sanmıyorum, ki orada 2040 ı bile göze almışlar yazıyor açık açık, diğer taraftan M1 hattının B uzantısı zaten İkitelli ye gidecek dolayısı ile İkitelli zaten Aksaray'a bağlanacak ki onunda projelendirilmesi falan aynen 2020 sonrası hedeftir bana göre.
Bir de o mesajdaki detay ilginç, zaten göründüğü kadarı ile bu hat öyle ahım şahım bir metro gibi de planlanmıyor, istasyon uzunlukları bunu gösteriyor, komik olan 4 adet aç kapanın ortalama uzunluğu 135 m., 7 adet tünel istasyon 223 m. ye denk geliyor, toplam rakam üstünden ise 175 m. ye denk geliyor
ilginç, yani 4 istasyonu 5 vagonluk, 7 istayonu 8 vagonluk planlamışlar gibi
:D Dolayısı ile 3 ün 2 si hattın kapasitesini oldukça düşük gösteriyor, komik.
Dediğim gibi eğer böyle bir bağlantı olacak ise özellikle Bahçelievler istasyonunu uzatmak ciddi bir sıkıntı, gerisi olur herhalde ama öyle bir olur ki, tam böyle süper olur, ifade edemiyorum o derece yani

İstanbul metro sistemi gerçekten böyle planlacaksa şunun adını adamakıllı İstanbul HRS sistemi diye değiştirsinlerde bizde ne tartışıyoruz bilelim yav.
Zaten yukarıdaki mesajda benim dediğimi doğruluyor bence, bu hattın projesi şimdi bitse bile 5 seneden önce temel atılma aşamasına geleceğini bile sanmıyorum, ki orada 2040 ı bile göze almışlar yazıyor açık açık, diğer taraftan M1 hattının B uzantısı zaten İkitelli ye gidecek dolayısı ile İkitelli zaten Aksaray'a bağlanacak ki onunda projelendirilmesi falan aynen 2020 sonrası hedeftir bana göre.
Bir de o mesajdaki detay ilginç, zaten göründüğü kadarı ile bu hat öyle ahım şahım bir metro gibi de planlanmıyor, istasyon uzunlukları bunu gösteriyor, komik olan 4 adet aç kapanın ortalama uzunluğu 135 m., 7 adet tünel istasyon 223 m. ye denk geliyor, toplam rakam üstünden ise 175 m. ye denk geliyor


-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
bu uzatma otogar-kirazlı'nın halkalı'ya uzatılması mı? eğer öyle ise ikitelli ile uzak kalır. halkalı uzatması güneşli kavşağından halkalı meydana ve oradan tcdd gar'a gidiyor. ikitelli uzak kalır buralara.diğer taraftan M1 hattının B uzantısı zaten İkitelli ye gidecek dolayısı ile İkitelli zaten Aksaray'a bağlanacak ki onunda projelendirilmesi falan aynen 2020 sonrası hedeftir bana göre.