gnl-TS.07:99 » Toplu Taşıma Kazaları 2012 [Arşiv]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Nis Çrş, 2012 13:42

Bir iki gün önce Viyana U1 metrosunda bir kaza meydana gelmişti onu da aktarayım. Alkollü olduğu düşünülen 17 yaşındaki bir genç iki vagon arasına düşerek yaralanmış, makinist aracı hareket ettirirken peron aynasından düşen genci görerek durmuş ve daha ciddi bir kaza meydana gelmeden önlenmiş, haberdeki bir paragrafta gencin alkollü olduğundan şüphelenildiği fakat polisin olay yerinde bu kontrolü yapmadan hastaneye kaldırılmasını istediği gibi bir şeyler yazıyordu, yani olay anında kontrol yapılmadığı için işletmenin bunu iddia edemeyeceği gibi bir şey vardı galiba, neyse boş işlerle uğraşmayı severler burada.

Dünde bir otobüs kazası meydana gelmiş, 14A numaralı hattaki bir otobüs 56 yaşındaki bir bayana çarparak ağır yaralanmasına sebep olmuş, otobüs sürücüsü bayanın son anda yayayı fark ederek fren yapmasına rağmen çarpmanın şiddeti ile yaya ağır şekilde yaralanmış.

Kaynak yok.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 18 Nis Çrş, 2012 22:23

Bu kaza çok ilgimi çekti, zira trenin boji arkası havaya kalkmış. Normalde boji ağır olduğundan ileri geri olarak raya yakın yerlerde kalır veya tren deray olup momentini sürüklenerek nötrler. Tren çarpmaları araba veya tırlara benzemez tren momenti(ağırlık x hız) çok yüksektir. Bu momenti nötrlerken verilen ivme kadar frenleme kuvveti ile düşürecek veya bir çarpma hadisesi olduğunda çarptığı cisim ile ağırlıkları oranında geri tepme, ve daha sonra moment nötrlemesi yani durma olacak ve bu durma hiçte kolay olmayacak. Bu kazada zwei wege bagger (demiryolu eskavatörü) herhalde raydan tutunmuş, yoksa bu şekilde boğa gibi koca treni tabiri caizse selama durdurmuş. Tren momentini üst kısmına doğru atmaya çalışmış. Ön boji arkası o yüzden yukarı doğru kalkmış. Ama bagger fren yapmış olsa bile bu momente hangi fren bir engel teşkil edebilir. Sanırım traverslerden tutunarak bayağı bir sürüklemiş.

Resim

Resim

Resim

Resim[/quote]

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 18 Nis Çrş, 2012 22:28

Fotoğrafları biraz daha inceledim. Tren bagger'e üstten ilk darbeyi vurunca aşağı çökerterek ray ve traverslere yapıştırmış , o anda ise bagger arkası ( ray tekeri ve şaft kısımları) traverslere tutunarak sürüklemeyi sorlaştırmış ve trene bayağı hasar vermiş. Bu tür rayda gidenlerin kazalarında genelde rahat sürükleyerek çok büyük hasar olmaz... bence trenin üst kısımdan çarpması bu hasara sebeb olmuş..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Nis Çrş, 2012 23:05

Bagger rayların üstündeydi, evet. Ve 400 metre sürüklendi, yanlış hatırlamıyorsam. Trenin hızı 100 ile 140 km/h arası olmuş olabilir. Bagger kaza ile yanlış raya oturmuş, ama hata baggeri kullananda mıydı, yoksa ona yanlış ray numarası mı aktarıldı, bilinmiyordu (ben son ilgilendiğimde).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Nis Çrş, 2012 23:14

Fakat traverslerde hiçbir bozulma yok Mehmet, ya da o bölge çok geride kalmış olmalı, yani tekniğini senin kadar bilmemize imkan yok açıklamanda çok tatmin edici zaten fakat traverste ve rayda bir bozulma gözüme çarpmadı, şuna da katılıyorum o ekskavatör fren yapmış olsa ya da el freni çekili dahi olsa topu topu ağırlığı 16 ton, gelen trenin ağırlığı en küçük dizi 4 lü olsa yine de 100 ton gibi bir yük yapar diye tahmin ediyorum (bence daha fazladır da) yani 100 tonluk hareketli bir kütle önündeki 16 tonluk bir cisim fren yapmış dahi olsa fırlatır atar, geriye kalan seçenek ya senin dediğin gibi geride bir yerde hatta sabitlenmişti ya da trenin tasarımında hata var. Herhalde kaza ile ilgili rapor durumu ortaya çıkaracaktır.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 18 Nis Çrş, 2012 23:44

Esat, gördüğümüz yer kazanın son kısımları, travers izleri muhtemelen geridedir. Zaten kaza ekibi genelde kazaları travers ve ray bağlantı malzemelerindei izlerle açıklar. Benim söylediğim sadece resimlerden çıkarttıklarım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Nis Çrş, 2012 23:52

alabay yazdı:Bagger rayların üstündeydi, evet. Ve 400 metre sürüklendi, yanlış hatırlamıyorsam. Trenin hızı 100 ile 140 km/h arası olmuş olabilir.
Yo bende zaten daha geride kalmıştır diyorum, o anlamda aksi bir şey söylemiyorum ama 400 metre sürüklendi bilgisi varsa zaten benim söylediğimin hiçbir anlamı kalmıyor. Dediğin gibi normal bir çarpmada sadece ön cephe, markiz ezilirdi, şase bir miktar yamulabilirdi ama böylesi bir görüntü çok şiddetli bir çarpışma olsa gerek.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Nis Prş, 2012 09:17

Ya 400, ya 600 metre sürüklenme diye bir şey okumuştum, tam hatırlamiyorum, ama o an, »bayağı da uzun bir mesafe« demiştim içimden. Yani sürüklendi, kesin. Öyle Transformers falan gibi pseudo-science-fiction güm değildi :lol:

Ama Bagger maşaallah yani. Caterpillar değil, Liebherr, ama öyle uçup gideceğine, treni amuda kaldırıyor. İşte mal dediğin bu!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Nis Prş, 2012 21:22

Esat yazdı:http://www.sabah.com.tr/Yasam/2012/04/1 ... ren-kazasi
Niğde'nin Ulukışla ilçesinde meydana gelen tren kazasında ilk belirlemelere göre 8'i ağır 14 kişi yaralandı.

Kaza, saat 05.00 sıralarında gerçekleşti. Adana istikametine giden yolcu trenine, Kayseri'den gelen yük treni arkadan çarptı. Çarpmanın etkisiyle yolcu treninin son 2 vagonu diğer vagonlardan ayrıldı. Yük treninin büyük bölümü ise hurda yığınına döndü. Yolcu treninden ayrılan vagonlardan 14 yaralı çıkarıldı. Yaralılardan 8'inin durumunun ağır olduğu bildirildi.

Yaralılar ambulanslarla Ulukışla, Bor ve Niğde devlet hastanelerine kaldırıldı. Yolcu treninin arka vagonlarında fazla yolcu bulunmaması faciayı önledi. Fakat yük treninde büyük maddi hasar oluştu.
Resim

Resim
Bu kaza ile ilgili ilginç bir gelişme

http://www.haber7.com/haber/20120419/Tr ... -cikti.php
Niğde'nin Ulukışla ilçesinde meydana gelen ve 15 kişinin yaralandığı tren kazasında makinist Ali Bolat'ın 28, Ali Kubat'ın ise 136 promil alkol aldıkları hastanede gerçekleştirilen testler sonucu ortaya çıktı.

Kazanın ön incelemesine göre, yük treni, trafik mevzuatına ve trafik cetveline uygun olarak istasyon girişinde baş makasında durarak tren teşkil memurunun talimatından sonra hareket etmesi gerekirken, kendisine kapalı olan makasa tersten girip istasyona giren yolcu treninin arka vagonlarına çarptı.
Çilingir sofrasını kurmuşlar markizde, raya selam yola devam.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 19 Nis Prş, 2012 21:40

Diyor ki kendisine kapalı olan makasa tersten girdi, yük trenine arkadan çarptı...
Tam bir tekerleme. bilende bilmeyende yazıyor. Bu gazetecilere temel demiryolu eğitimi vermek lazım..

1. Makas sinyal lambası değildir. Makas kapalı olmaz sadece ters olur.
2. Tren Makasa ökce kısmından girerse yolunda kalır sadece makası düzelterek girmiş olur. Büyük ihtimalle makası kırar.
3. Makasdan önce sinyal lambası olması lazım.
4. Tren kontrol sistemi devrede değilmiydi ki bu kaza oldu. Tren ATC,ATP, sistemi bu tür makinist hatalarını normalde absorbe eder. Treni ters sinyale yaklaşırken hızını otomatik azaltır. Ters sinyali geçirmez.
5. Dispeçer bu tür olaylara karşı makası sinyal kapalı da olsa dolu yola yapmaz.


Hepsinden önemlisi alkol alan makinistlere birşey olmuş mu acaba. Bence alkollü sürücülerin hepsinin arab kullanan dahil 1.derece cinayetle yargılanması gerekiyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Nis Prş, 2012 21:52

Muhtemelen dediğin gibi ökçeden girmiştir, diğer türlü ters yola geçiş yapardı zaten o zamanda kapalı ifadesini kullanmazlardı. Demiryollarımız konusunda biraz cahilim ama tamamı sinyalizasyonlumu? Gerçi istasyon girişi olduğu için illa ki vardır diye düşünüyorum da neden devre dışıydı onu merak ettim.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Nis Prş, 2012 22:39

Ben bu promil hesaplarını tam anlamadım şimdi … Burada 0,5 promilde sürüş yasağı olur. Yani o promillerler onlar çoktan ölmüş … zombi miydi bunlar? :shock:

Kilitli

“Arşivlenen Başlıklar” sayfasına dön