tr-TS.09 » 2010 Aylık Gündem
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
tr-TS.09 » 2010 Aylık Gündem
2008 ve 2009 gündemlerini ele aldıktan sonra, stratejik bakış açımızı yansıtarak 2010 gündemimizi de ele alalım:
1-Başakşehir Metrosu deneme seferleri ve açılış
2-Maslak-Hacıosman deneme seferleri
3-Kadıköy-Kozyatağı elektromekanik işler ve soğuk test aşaması
4-Marmaray elektromekanik işler ve soğuk test aşaması (GEBZE-HALKALI)
4-Haliç Metro Köprü imalatı tamamlanması (eğer 2008'de inş. başlarsa)
5-Şişhane-Yenikapı elektromekanik işlerin tamamlanması ve soğuk test aşaması
6-Üsküdar-Çekmeköy Metrosu tünel imalatları vs.
7-Kozyatağı-Kartal arası tünel imalatları vs.
8-Beylikdüzü-İncirli, Kirazlı-Bakırköy, İncirli-Yenikapı projelerinin gündeme gelmesi İGDAŞ ve İDO satışlarından gelecek para)
1-Başakşehir Metrosu deneme seferleri ve açılış
2-Maslak-Hacıosman deneme seferleri
3-Kadıköy-Kozyatağı elektromekanik işler ve soğuk test aşaması
4-Marmaray elektromekanik işler ve soğuk test aşaması (GEBZE-HALKALI)
4-Haliç Metro Köprü imalatı tamamlanması (eğer 2008'de inş. başlarsa)
5-Şişhane-Yenikapı elektromekanik işlerin tamamlanması ve soğuk test aşaması
6-Üsküdar-Çekmeköy Metrosu tünel imalatları vs.
7-Kozyatağı-Kartal arası tünel imalatları vs.
8-Beylikdüzü-İncirli, Kirazlı-Bakırköy, İncirli-Yenikapı projelerinin gündeme gelmesi İGDAŞ ve İDO satışlarından gelecek para)
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Marmaray elektromekanik bir yıl sarkar bence sonuçta 60 küsur kilometre hattın yeniden inşaası söz konusu, mevcut raylar ve traversler değişecek, şu an ki hatta balast namına bir şey yok, bu işlem hattın yeniden yapılmasına eş değer ve tabii ki ,sinyalizasyon haberleşme alt yapısının kurulması da başlı başına bir iş
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Doğru söylüyorsun da; banliyö hattının modernizasyonu için yer teslimi yapıldı 2007 Temmuz'da. Sözleşmesi 18+24=42 ay.Esat yazdı:Marmaray elektromekanik bir yıl sarkar bence sonuçta 60 küsur kilometre hattın yeniden inşaası söz konusu,
2009 başında trenler iptal. 24 ay süre ile. Dolayısyla iş büyük olsa da birden çok yerde şantiye kurulur eş zamanlı devam edilir. 2010 yılı içinde elektromekanik işler biter diye tahmin ediyorum.
DİĞER KONULARDA HEM FİKİRMİYİZ YANİ?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=15942
Alıntı:
Raylı sistemleri 2009’da 126 kilometreye, 2010’da ise 211 kilometreye çıkaracaklarını vurgulayan Başkan Kadir Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü;..............
YORUM:
2009 GÜNDEMİ BAŞLIĞINDA 2009 İÇİN EN FAZLA 80 KM'YE ERİŞİLEBİLDİĞİNİ ANLATTIK.
2010 İÇİN HEDEF 211 KM.
Nasıl olacak bu?
140 km raylı sistem açılır mı?
kirazlı-başakşehir:15 km
kadıköy-kozyatağı-8 km
maslah-hacıosman-3 km
marmaray:76 km
------------------------------
TOPLAM:102 KM YAPIYOR.
BİZİM HESABIMIZA GÖRE 2010'DA 182 KM RAYLI SİSTEM OLACAK.
Hadi Şişhane-Yenikapı-Aksarayı'da katalım. 190 KM olsun.
2 senede başlanıp bitecek raylı sistem olamayacağına göre hesabı yine yanlış yapmış Topbaş.
Alıntı:
Raylı sistemleri 2009’da 126 kilometreye, 2010’da ise 211 kilometreye çıkaracaklarını vurgulayan Başkan Kadir Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü;..............
YORUM:
2009 GÜNDEMİ BAŞLIĞINDA 2009 İÇİN EN FAZLA 80 KM'YE ERİŞİLEBİLDİĞİNİ ANLATTIK.
2010 İÇİN HEDEF 211 KM.
Nasıl olacak bu?
140 km raylı sistem açılır mı?
kirazlı-başakşehir:15 km
kadıköy-kozyatağı-8 km
maslah-hacıosman-3 km
marmaray:76 km
------------------------------
TOPLAM:102 KM YAPIYOR.
BİZİM HESABIMIZA GÖRE 2010'DA 182 KM RAYLI SİSTEM OLACAK.
Hadi Şişhane-Yenikapı-Aksarayı'da katalım. 190 KM olsun.
2 senede başlanıp bitecek raylı sistem olamayacağına göre hesabı yine yanlış yapmış Topbaş.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Marmarayı kat abi, tabi Marmaray A.Ş. nin ortaklarından birisi İBB olacağı için belediye sistemine dahil ediyor olabilir 74 km ydi sanırım ama arada yine bariz bir fark, acaba nedir nedir?
Yahu yoksa 1800 lerden kalma İstanbul' un altında bilmediğimiz Fransız veya Almanlardan kalma tüneller varda bunlarmı kullanılacak?
Yahu yoksa 1800 lerden kalma İstanbul' un altında bilmediğimiz Fransız veya Almanlardan kalma tüneller varda bunlarmı kullanılacak?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Acaba hizmete açılış değilde biten tünel uzunluğu olarak mı hesaplıyor?Esat yazdı:Marmarayı kat abi, tabi Marmaray A.Ş. nin ortaklarından birisi İBB olacağı için belediye sistemine dahil ediyor olabilir 74 km ydi sanırım ama arada yine bariz bir fark, acaba nedir nedir?
Yani 2010 sonuna kadar elimde kullanabileceğim 211 km metro olacak. Açarım açmam size ne
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=15942
Alıntı:
Gelecek dönemse şirketlerimizi satıp 7 ayrı hattı birden devreye alarak Sarıyer’den Silivri’ye ve Beykoz’a kadar metroyu götüreceğiz.
Yorum:
2009 seçimle geçecek. İDO ve İGDAŞ'ın satış işlemleri biraz zaman alır. 2010 yılında satışlardan gelen kaynak ile metro projelerinin temeli atılır. Peki bu 7 hat hangileri?
Bu sene yada 2009'da Ümraniye ve Beylikdüzü Metroları temel atılır diye hesaplarsak;
1-Bakırköy-Kirazlı
2-Yenikapı-İncirli
3-Beşiktaş-Alibeyköy
4-Alibeyköy-Mahmutbey
5-Havaalanı-Olimpiyatköy
6-Üsküdar-Beykoz
7-Beşiktaş-Sarıyer
hatları 2010 yılnda gündeme gelecek demektir.
Alıntı:
Gelecek dönemse şirketlerimizi satıp 7 ayrı hattı birden devreye alarak Sarıyer’den Silivri’ye ve Beykoz’a kadar metroyu götüreceğiz.
Yorum:
2009 seçimle geçecek. İDO ve İGDAŞ'ın satış işlemleri biraz zaman alır. 2010 yılında satışlardan gelen kaynak ile metro projelerinin temeli atılır. Peki bu 7 hat hangileri?
Bu sene yada 2009'da Ümraniye ve Beylikdüzü Metroları temel atılır diye hesaplarsak;
1-Bakırköy-Kirazlı
2-Yenikapı-İncirli
3-Beşiktaş-Alibeyköy
4-Alibeyköy-Mahmutbey
5-Havaalanı-Olimpiyatköy
6-Üsküdar-Beykoz
7-Beşiktaş-Sarıyer
hatları 2010 yılnda gündeme gelecek demektir.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Silivri'ye metro, ha? Ooof of, hiç yazdıklarımı, çizdiklerimi gören yok, Silivri (ve Şile) banliyö trenlik durumlar, metroluk değil. Şile'den belki Karadeniz bölgesine bile tren hattı devam edebilir, Silivri ek hat, Halkalı'dan zaten hat bayağı devam ediyor ... ama Silivri'ye inmiyor. İyi güzel, o sistemi de "metro" şebekesine dahil etmek mümkün, ama biraz garip olur. Her neyse ... eninde sonunda hakikaten Kapıkule'den Zonguldak'a metro hattı yaparız eyvallah. Terkoz'a tüp indiririz falan.
Ah, bir de Beykoz'dan Üsküdar'a gelmişken, Kadıköy'e devam etmekte fayda var, oradan da doğuya sapmak mümkün. Diyoruz ya, odak noktaların ötesinden başlayıp, odak noktalarına yanaşip, onları aşıp, birbirlerine bağlamak gerek (her sistemde).
B. Alabay
Ah, bir de Beykoz'dan Üsküdar'a gelmişken, Kadıköy'e devam etmekte fayda var, oradan da doğuya sapmak mümkün. Diyoruz ya, odak noktaların ötesinden başlayıp, odak noktalarına yanaşip, onları aşıp, birbirlerine bağlamak gerek (her sistemde).
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Abi Silivriye metro gitmeyecek zaten. Beylikdüzü'ne kadar gidecek. Topbaş raylı sistem olarak söylüyor.alabay yazdı:Silivri'ye metro, ha? Ooof of, hiç yazdıklarımı, çizdiklerimi gören yok, Silivri (ve Şile) banliyö trenlik durumlar, metroluk değil.
B. Alabay
Ispartakule-B.Çekmece-Silivri Banliy Hattı Projesi var zaten. Metro değil.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/kurumsal/Bi ... jeleri.xls
Bak abi linkte yazıyor. Etüd Projeler 8. satırda.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Güzel döküman, evet daha önce bir iki kelam bende etmiştim İBB nin olmasa bile İMP (İstanbul Metropolitan Planlama)nin bu Ispartakule ile ilgili çalışmaları ve önermeleri var, tabi umarım bunlar Ulaşım Master planına da girecektir, bunu neden bu kadar önemsiyorum Ispartakule yoğun şehir yaşamının dışında ama yeni Toplu Konut bölgelerine de yakın, burada hem bu toplu konutların bir yolculuk arzı söz konusu hemde bu toplu konutların çevresindeki yollarda yoğun bir nakliye trafiği söz konusu, benim bildiğim kadarı ile Ispartakule üzerinden bir nakliye amaçlı demiryoluda planlanılıyor ya da düşünülüyordu, Ambarlar bölgesindeki liman kompleksinden yoğun bir tır trafiği var bunu engellemenin yegane yolu, aslında tren yolu ile bu konteynerlerı kuzeye taşımak sonrasında ise 3.ncü köprü üzerinden bir kamyon tır hattı oluşturmak amaçlanıyor olabilir.