izm-M.03 » İzmir Metro Projeleri [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Kas Sal, 2011 11:22

İzmir de devam eden inşaatlardan Bornova-Evka 3 hattındaki tünel ve istasyon inşaatları tamamlanmış, bir hafta içerisinde hattın elektriklendirilerek test sürüşlerine de başlanacağı müjdelenmiş.

http://www.izmir.bel.tr/Details.asp?textID=9519
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Bornova-Evka 3 metro hattındaki 2250 metrelik tüneli ve iki istasyonu tamamladı. Tünel ve istasyonları inceleyen Başkan Aziz Kocaoğlu, önümüzdeki hafta sonuna kadar hatta elektrik verilerek deneme seferlerine başlanacağını açıkladı.

Bu yeni metro hattında Büyükşehir Belediyesi olarak tüm çalışmaları tamamladıklarını söyleyen Başkan Kocaoğlu, “Artık bizim yapacağımız başka bir şey kalmadı. Önümüzdeki hafta içinde hatta elektrik verilecek ve deneme seferleri başlayacak” diye konuştu.

Ege Üniversitesi-Evka 3 hattının işletime açılmasıyla Üniversite Hastanesi önündeki trafik yükünün büyük ölçüde hafifleyeceğini kaydeden Başkan Kocaoğlu şöyle devam etti: “Ege Üniversitesi kavşağı ve istasyondaki yükle birlikte, Hastane önünde ciddi bir yoğunluk yaşanıyor. Buna ringlerle Ege Üniversitesi öğrencilerini, kampus içine taşıyan ESHOT araçlarını ve diğer çevreden gelen araçların dur-kalklarını eklediğinizde, bölge ciddi bir trafik problemiyle karşı karşıya. Biz metro hattını uzatarak bu trafik yoğunluğunu büyük ölçüde ortadan kaldıracağız. Üniversite öğrencilerimiz ve öğretim görevlilerimiz, artık kampus durağında inerek okullarına daha kolay gidecek. Ayrıca son durağı Evka-3’e çekerek şu andaki mevcut hastane istasyonu yükünü çok ciddi oranda hafifleteceğiz. Dolayısıyla hem hastane kavşağı ve istasyon rahatlayacak, hem bu buradan Manisa ve Kemalpaşa istikametine daha kolay bir şekilde ulaşılabilecek. Evka-3 İstasyonu’nda ESHOT ve civardan gelecek olan ulaşım araçları için bir semt garajı da yaptık. Orası önemli bir besleme, indirme-bindirme ve semt garajı hüviyeti görecek.”
Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Ara Cum, 2011 12:00

http://www.lojiport.com/haberdetay/Born ... iyor/31639

Evka3 etabında açılış için hazırlıklar devam ediyor, habere göre Ocak ayında açılış planlanıyormuş. Üçkuyular etabında ise Temmuz açılışı planlanıyor.
Bornova-Evka 3 uzatma hattında işlerin önemli ölçüde tamamlandığı ve testlerin devam ettiği bildiriliyor. Hattın Ocak ayında çılması ve metronun Üçyol-Evka 3 şeklinde hizmet vermesi bekleniyor. Üçyol-Üçkuyular hattında ise ilk 2 istasyon olan İzmirspor ve Hatay istasyonları da yakında hizmete açılacak. Poligon istasyonunda işe tüm tünel delme ve betonlama işleri tamamlandı. Metronun Üçkuyular’a kadar kalan son 4 istasyonu ise Temmuzda hizmete açılacaktır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Oca Prş, 2012 17:02

http://www.lojiport.com/haberdetay/Izmi ... ladi/32180
Bornova- Evka 3 metro hattında ulaşım hizmeti verilmesine az kaldı. Aç- kapa olarak toplam 2 bin 250 metrelik tünel ile iki istasyonu tamamlayan İzmir Büyükşehir Belediyesi, İzmir Metrosu’nun Bornova yönündeki iki durakları olan Ege Üniversitesi ve Evka 3’ün hem tren hatları, hem de yapı olarak imalat çalışmalarını bitirdi. Yolculu işletim öncesi en önemli çalışma olan test seferlerini başlatan İzmir Metro A.Ş. de üçüncü ray enerjisini kullanarak yeni metro hattına test amaçlı tren sokmaya başladı. Tüm teknik ekip, yeni hattı işletime hazır hale getirmek ve bir an önce yolculu işletime açabilmek amacıyla çalışıyor.

Test seferleri kapsamında akşam saat 20.00 ile sabah 06.00 arasında gerçekleşen sürüşlerde, tren setleri 2.2 kilometre uzunluğundaki yeni hatta gidip gelerek, istasyonlarda duruş ve kalkış yaparak seyir emniyeti kontrolleri yapıyor. Söz konusu testlerde yapılan ölçüm ve kontroller; tren setleriyle rayların uyumu, üçüncü raydan enerji alımıyla ilgili sorun olup olmadığı, seyir halindeyken çıkan sesin seviyesinin ölçülmesi, makas geçiş emniyeti, aracın elektronik aksamının kontrolü, sinyalizasyon ve haberleşme gibi birçok teknik çalışmayı içeriyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Mar Pzr, 2012 10:19

http://www.rayturk.net/izmir-metrosu-uc ... i-yapildi/

metro inşaatında hesap hatası yapılmış. 300 bin tl zarar tespit edilmiş. bizde burda yırtınıp duralım, bu hatlar niye bitmiyor diye
Sayıştay, İzmir Hafif Raylı Sistem 2. aşama projesi (Üçyol-Üçkuyular Hattı) Mühendislik, Müşavirlik ve Kontrolörlük Hizmetleri işinde 2005 ve 2007 tarihi arasında fiyat farkı ödemelerinin hatalı hesaplanması sonucu 300 bin 828 TL zarar olduğunu belirtti. Bunla ilgili de zimmet çıkardı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Mar Pzr, 2012 10:50

Ama 300000 TL de öyle öldürücü bir miktar değil. Yani projeye göre bakarsak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Mar Pzr, 2012 13:08

Bencede çok büyük bir rakam değil, cebimden çıkmıyor nasıl olsa :D ehü

Diğer taraftan hesap hatası olabilir bu mümkündür ama olmamalıdır, kontrol denilen şey işte bunun için var.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Mar Pzr, 2012 13:13

Kontrol? Hani bizde şu istasyonda gabarisiyle platforma sürçen araçlar yok muydu? Kontrol :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Mar Pzr, 2012 13:23

alabay yazdı:Kontrol? Hani bizde şu istasyonda gabarisiyle platforma sürçen araçlar yok muydu? Kontrol :-)
Vertraun ist gut, aber kontrolle ist nicht besser.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Mar Pzr, 2012 15:31

Immer schön beten :lol:

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Mar Pzr, 2012 18:18

300 bin iyi değilde 6 sigma denen bir şey var. 1 milyon işlemde sıfır hata :)

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 05 Mar Pzt, 2012 09:04

6 Sigmada, 1 milyon işlemde 3.4 hata kabul edilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Mar Cum, 2012 16:34

Bornova ile Evka 3 arasında çalışacak bölüm açılmış, bölüm diyorum çünkü bu başka bir hattın uzantısı mıdır yoksa başlı başına bir hattımıdır bilemedim gitti :)

http://www.rayturk.net/izmir-metrosu-bo ... te-acildi/

http://www.izmir.bel.tr/Details.asp?textID=9915
İzmir Metrosu’na iki yeni istasyon daha eklendi. Evka – 3 ve Üniversite istasyonları CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun katıldığı törenle açıldı. İzmir’de kent içi raylı sistem toplu ulaşım ağı bu iki istasyonun daha açılmasıyla 94 kilometreye ulaştı.

İkinci ihale sonucunda yapımına 19 Ağustos 2010 tarihinde başlanan Bornova metro hattının inşaatında 375.000 m3 hafriyat gerçekleştirildi; 55.000m3 beton, 10.500 metre fore kazık, 1950 adet prekast kiriş, 9060 metre ray, 7550 adet travers ve 15000 ton demir kullanıldı. İstasyonlara 8 adet yürüyen merdiven ile 6 adet asansör monte edildi.

26 Ocak 2012 tarihinde başlayan test sürüşlerinde tren setleriyle rayların uyumundan enerji alımına, ses seviyesinin ölçülmesinden makas geçiş emniyetine, aracın elektronik aksamının kontrolünden sinyalizasyon ve haberleşmeye kadar pek çok teknik detay defalarca gözden geçirildi.

20 Mart 2012 tarihinden itibaren de, İzmir Metrosu’nun iki yeni istasyonu Üniversite ve Evka 3 istasyonlarını da kapsayan yolculu yolculu işletim seferleri başladı. Yeni hattın seferleri, Çin’de üretilen yeni vagonlarla gerçekleştirildi. Bugün resmi açılış törenini gerçekleştirilen Ege Üniversitesi ve Evka 3 istasyonlarıyla, İzmir Metrosu’nun istasyon sayısı 12 oldu.

Yolcu sayısı 75 binden 173 bine çıktı
İzmirliler çağdaş, konforlu, emniyetli ve hızlı ulaşım imkanı sağlayan metroyu ilk günden itibaren sevdi ve benimsedi. Bunun en somut ifadesi ise her geçen gün artan yolcu sayısı oldu. Özellikle 2008 ile 2011 yılları arasında, İzmir Metrosu’nun yıllık yolcu sayısı yüzde 80 artış gösterdi. 2001 yılında yolcu sayısı günlük ortalama 75 bin iken, günümüze kadar bu sayı 160 bine ve yeni iki istasyonun yolcu taşımaya başladığı ilk günlerde de günlük 173 bine ulaştı.

Metro trenlerinin kat ettiği kilometre de her geçen yıl artış gösterdi. Bu durum, aynı zamanda sefer sıklıklarının arttığı ve artık çok kısa aralıklarla işletim yapıldığının göstergesi. Örneğin 2001 yılında metro hattında 1 milyon 105 bin kilometre kat edilirken, 2011 yılında 1 milyon 350 bin kilometre yol kat edilmesi, bu artışın net bir ifadesi olarak dikkat çekti.

Hat uzunluğu 14 km. oldu
Ege Üniversitesi ve Evka 3 İstasyonlarının açılmasıyla İzmir Metrosu 12 istasyon ile hizmet vermeye başladı. 11.6 km. olan hat, yeni eklenen istasyonları ile 14 km ye ulaştı. Kentin doğu-batı aksında yer alan İzmir Metrosu ile kuzey güney aksında işletim yapan İZBAN, Halkapınar istasyonu’nda birbirine 90 dakika aktarma sistemi dahilinde geçiş yapabiliyor. İZBAN’ın kuzey aksını oluşturan Aliağa hattı ile güney aksı olan Cumaovası hattı toplam 80 kilometre uzunluğunda ve 31 istasyonu ile hizmet veriyor. Hatta günde ortalama 165 bin yolcu taşınıyor.

Toplamda 94 km uzunluğunda olan ve İzmir’i doğusu, batısı, kuzey ve güneyi ile kucaklayan kent içi raylı sistem toplu ulaşım ağı, günlük ortalama 340 bin yolcu taşıyarak toplu ulaşım sisteminin önemli bir yükünü omuzluyor ve kentliye hızlı, güvenli, konforlu yolculuk imkanı sunuyor.

Ege Üniversitesi ve Evka 3 istasyonlarının peron uzunlukları, diğerlerinde olduğu gibi 125 metre ve 5 voganlu dizilere uygun olarak inşa edildi. Yeni hatta yolculu ön işletme seferlerinin başlamasıyla birlikte ESHOT, ilk etapta bazı otobüslerin aktarma noktasını Bornova Metro’dan Evka 3 e alarak Hastane bölgesindeki trafik yükünü azalttı.

Yeni vagonlar İzmir’e çok yakışacak
Çinli CSR firmasının İzmir Metrosu için imal ettiği yeni trenler, 4’er vagonlu 8 setten oluşuyor. Toplam 32 vagonun 16’sı MD yani sürücü kabinli tip oluyor. İzmir Metrosu’nun 45 olan vagon sayısı, yeni araçlarla birlikte 77’ye yükselecek. Tamamı klimalı, gelişmiş teknik özelliklere sahip yeni tren setlerinden 3’ü geldi ve gerekli test işlemleri ve sürüşlerinden sonra işletime alındı. 5 tren seti de önümüzdeki aylarda İzmir’e gelmiş olacak.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön