ist-M.03:01 » M1 Aksaray-Yenikapı Güney Uzatması İnşaat

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Şub Çrş, 2012 23:14

http://www.rayturk.net/?p=3805

tünelin ucu göründü

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Şub Prş, 2012 00:21

Güzel gelişme bakalım bitiş noktası neresi olacak, daha önce bir çizim yapmıştım bununla ilgili, bakalım tutturabilecekmiyim? :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Şub Prş, 2012 11:32

Esat yazdı:Güzel gelişme bakalım bitiş noktası neresi olacak, daha önce bir çizim yapmıştım bununla ilgili, bakalım tutturabilecekmiyim? :D
şöyle olabilirmi? esat o aç-kapa tünelin en kuzey ucundan en güneydeki komşusu marmaray duvarı 200 m geliyor. m1 peron boyu neydi? sen söylemiştin ama yaşlandık. hafıza unutuyor.

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Şub Prş, 2012 11:49

Marmaray duvarına dayanmaz Mehmet, her halukarda bir gün M2 uzayacak gibi. Daha önceki projeler hep o şekilde idi, dolayısıyla M2 M1 in önünden geçerek devam edecek.

Benim hatırladığım kadarı ile M1 peron boyu 110m. (115 de olabilir ama daha uzun değil) dolayısı ile orada 90 metre kadar bir boşluk kalıyor ki bu da M2 nin geçişi için çok rahat bir mesafe bir M2 daha geçer o aradan :)

Ben peron başının senin dün yüklediğin resimdeki tünel ağzından 20 metre kadar aşağıda olacağını düşünüyorum, şimdi bu istasyonun giriş yerlerini bilmiyoruz ama o açılmış olan kısımda bir giriş olabilir, o zamanda mezanin ve merdiven mesafesi ile bir 20m. kadar içeri girer sonra peron başlar, yaklaşık 130m. si gidiyor o zaman, güney kısımda öyle bir çıkış olmaz sanırım, içeriden M2 ye ve Marmaray a bağlantılar var, muhtemelen güney çıkış oradaki daire tavanlı yapıya verilecektir diye düşünüyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Şub Prş, 2012 12:15

m1 sitasyon tüneli m2'nin alt katında veya üst katında oalbilir abi. farklı katlarda olacak diye hatırlıyorum. o zaman m2'nin incirliye doğru uzamasında bi sıkıntı olmaz. kızılay metro istasyonu gibi bir şey olabilir o kısımda.

kuzeyde 130 m'yi yediysen kalan 70 m'de istasyon peron boyu yetmez sanırım. peron boyu için 40 m daha lazım. o yüzden marmaray duvarına dayanmalı derim. ama projeyi kesin bilmiyorum. kesin bildiğim bir şey varsa o alanda arkeoloji var. 2 . bildiğim şey ise önce metro güzergahları kazılıyor. mesela m2'nin hemen kuzey oğu ısmında kalıntı var. enden çalışmıyorlar. orası otopark alanı da ondan. onu sona bırakmışlar. öncelik metronun kapsadığı alan. bundan çıakrım yaparsak o alan m2 ve m1'in ortak alanı olabilir mi?

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Şub Prş, 2012 12:21

ESATIN DEDİĞİ ŞEKİLDE OLURSA M1 İSTASYON KONUMU BÖYLE. caps yine açık kalmış.

bu şekilde aç-kapa tünelinin en kuzey ucu ile m2 duvarı arası 150 m oluyor. 71 m'lik aç kapa alanından hariç 80 m kalıyor. istasyon peron yapısı aç-kapa bölgesinde olabiliyor mu? inşaat tekniği açısından genelde aç-kapa bölgesinin istasyon dışında olduğunu görüyorum. yanlışmıyım.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Şub Prş, 2012 12:30

Mehmet Kasım yazdı:m1 sitasyon tüneli m2'nin alt katında veya üst katında oalbilir abi. farklı katlarda olacak diye hatırlıyorum. o zaman m2'nin incirliye doğru uzamasında bi sıkıntı olmaz. kızılay metro istasyonu gibi bir şey olabilir o kısımda.
Hım, bende daha önce aynı kotta olduğunu konuşmuştuk diye hatırlıyorum? Ama M1 bir üst katta kalıyor olabilir, o tünel ağzı ile M2 tünel ağzı farklı yükseklikte gibi, haklısın galiba.
kuzeyde 130 m'yi yediysen kalan 70 m'de istasyon peron boyu yetmez sanırım. peron boyu için 40 m daha lazım.
Yanlış anladın 130 metreye peron dahil zaten. yani sen 202 ölçmüşsün, ben orada girişi dahil 130 metresi M1 Yenikapı istasyonu olabilir diyorum, binaların altına girmeye gerek falan yok. M1 istasyonu bitişi ile Marmaray duvarı arasında da 70 metre mesafe kalır, o mesafeden de M2 hattı geçebilir.
istasyon peron yapısı aç-kapa bölgesinde olabiliyor mu? inşaat tekniği açısından genelde aç-kapa bölgesinin istasyon dışında olduğunu görüyorum. yanlışmıyım.
,

Tabii ki oluyor, hatta mümkün olan heryerde öyle oluyor. Aksaray, Emniyet, Ulubatlı, T4 yer altı istasyonları M2 de de hatırladığım kadarı ile Gayrettepe, Levent(emin değilim 4.Levent te olabilir), İTÜ aç-kapa idi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Şub Prş, 2012 12:59

aç-kapa konusunda sanırım anlatamadım. aç-kapa istasyonlar oluyor tabi ki. örneklerini vermişsin. benim kastettiğim nokta başka idi. orda 71 m aç-kapa bölgesi var. 71 m istasyon peronu olmayacağına göre ben istasyon ile ana tünel arası bağlantı bölgesi olduğunu düşündüm. yani orası aç-kapa istasyon değil aç-kapa tüneli gibi. bunun tam simetriği kuyruk tüneli oluyor. aç-kapa bağlantı tüneli istasyona dahil değil, ayrılıklar sevdaya dahildir ama o bakımdan :)

özetle kritik soru şu: 0 71 m aç-kapa istasyona dahil mi değil mi? ibb sitesinden ben dahil olmadığını anlıyorum.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SubSites/ra ... ikapi.aspx

istasyon girişi diyor. ne biliym. istasyona dahil mi?
(Yenikapı istasyon girişindeki 71 m.’lik tünel olarak açılacak kısım, aç-kapa yapısına dönüştürülmüştür.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Şub Prş, 2012 13:14

Dur kafam karıştı şimdi :) o zaman o arkeolojik kazı bitmeden netleşmez, eğer istasyonlar ayrı kotta ise ki öyle görünüyor o zaman Marmaray' a kadar inerse sanırım sorun kalmıyor, muhtemelende öyle olacak gibi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Şub Prş, 2012 16:12

bel ki de böyle olur. m2 250 m boyunda olmaz. 225 miydi m2 peron boyları. kalan 25 m'de m1'e kalır. ama m2 uzatması için alt kattan gider.

Resim

şu harita biraz daha net olsaydı

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Şub Cum, 2012 00:19

Benim kast ettiğimde buydu;

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Şub Cum, 2012 12:25

hımm. m2 ileri uzatıldığında her halükarda m1'in altından veya üstünden geçer. sanırım altından geçer. m1'in üstünden geçmesi zor. çünkü m1'in derinlikleri genelde az oluyor. aksaray meydanda çok derine inemediler.

peki m1 istasyon alanından dışarı çıkmadan marmaray'a girme şansı olabilecek mi? m2'de bu şans var.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön