izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Selçuk Banliyö Hattı

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesaj gönderen tahir93 » 04 Eyl Pzr, 2011 12:25

bayramda izmirdeydim, ankara trenlerini sinyalizasyona dahil edememişler sanırım, rotem setleri gelirken monitörde görünmüyor. örneğin menemen:11dk yazıyoken 2dk içinde önünde "aliağa"yazan bi rotem istasyona giriyo. 1 sene önce binmiştim, yolcu sayısı baya artmış, otobüs düzenlemeleri işe yaramış yani :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eyl Pzr, 2011 12:31

Simulede edememişler demek ki, gerçi sinyalizasyonunun içine ayrıca eklenemiyordur belki, yani ya simule edersiniz ya da gerçekten gerçek-zamanlı olarak datayı verirsiniz, arası yok herhalde.
En son Esat tarafından 04 Eyl Pzr, 2011 12:53 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesaj gönderen tahir93 » 04 Eyl Pzr, 2011 12:41

bu konular hep kafamı karıştırmıştır :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eyl Pzr, 2011 21:54

Genel olarak İzban hattında yaşanan bir sorun sanırım ama yapacak bir şey yok, bazen badem bıyıktan daha fazlası da gerekebiliyor diyorum sadece :P

http://tcdd.net/izbandaki-bosluk/
İZBAN’ın TCDD’den kiraladığı 10 trende bir eksik hissediliyor. Çünkü trenler durduklarında peron ile arasında neredeyse 20 cm kadar boşluk oluşuyor.İlk kullanılan 33 tren ise durduğunda bu boşluğu kapatan bir uzantı çıkıyor ve bir çok insan bu uzantıya basarak trene biniyor. Kiralanan yeni trenlerde ise insanlar önce bu boşluğa bakıyor, sonra atlayarak trene biniyor. Özellikle çocuk arabası, valiz gibi sürüklenen eşyalar ise güçlükle bu boşluktan atlatılıyor. Aliağa – Cumaovası hattında 33 vagonla yolcu taşıyan İZBAN, Devlet Demiryolları’ndan (TCDD) 10 set kiraladığı yeni vagonlar, istasyonda durduklarında peron ile arasında boşluk olmasına neden oluyor. İmalat aşamasında yapılarak tren durduğunda alttan otomatik olarak çıkması gereken bölmelerin olmaması yolculara sıkıntı yaşatıyor. Özellikle bebek arabaları ile trene binmek isteyen aileler, engelli vatandaşlar, havaalanına gitmek isteyen valizi olan vatandaşlar, bu boşluklar nedeniyle vagona geçişte sıkıntı yaşıyor. İZBAN’ın aldığı tek önlem ise sarı zemin üzerinde yazılan uyarı yazısı. İZBAN Genel Müdür Yardımcısı Sönmez Alev, istasyon ile peron arasında oluşan bu boşluklar için bu aşamada müdahale edilemeyeceğini söyledi. Alev, “İmalat aşamasında yapılması gereken bölmeler olduğu için, uyarı yazıları yazmaktan başka çare bulamadık. Tüm istasyonlarımıza uyarı yazılarını vagonlarımız gelmeden astırdık” dedi.
Sadece eleştirmeyelim, en azından sorunun varlığını fark ederek araçlar gelmeden önce peronlarda zemine uyarı yazıları uygulanmış, ben bu anlamda tebrik ediyorum, hiç bir şey yapılmayan günlerden uyarı asılan günlere geldik, ileride yaptığımız hatların gabarisine uygun araçları hat açılmadan satın almayıda planlayarak evrimin bir üst aşamasına geçeceğiz.

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 12 Eyl Pzt, 2011 00:52

Evet daha önce söylediğim İzmir seyahatimi gerçekleştirdim ve İZBAN'ı da neredeyse baştan sona kullandım, fotoğraflar da çektim ama onları ne zaman ekleyebilirim bilmiyorum.

5 Eylül Pazartesi günü Balıkesir'den İzmir'e Ege Ekspresi'yle geldim, tren Menemen'e kadar çok dolu ve 15 dakika rötarlı halde geldi, yolun buradan sonraki kısmında ise bir 15 dakika daha rötar yaptı. TCDD kendi peronlarını kullanıyor bu yolda, sadece Çiğli'de peron paylaşımı var. Bana kalırsa TCDD tüm istasyonları kullanabilmeli ya da yolculara İZBAN'ı kullanma hakkı verilmeli diğer şehirlerdeki gibi.

Yolun kalitesi harika değil, ama iyi. Saydinglerin planlaması yanlış ve eksik yapılmış gibi göründü bana. Hızlı Tren'den sonra büyük sorunlar çıkacaktır.

Aliağa-Menemen arası tam Banliyö olayına giriyor tren, Çiğli'den sonrası zaten şehirleşme çok yoğunlaşıyor. Bu hattın Selçuk ve Manisa'ya kadar uzaması gerekiyor, çok büyük potansiyel var.

İstasyonlar ve araçlar çok hoş, özellikle araçları beğenmeyenleri anlamıyorum, gayet iyi araçlar ve bizim ROTEM'lerden daha rahatlar. Bana ilginç gelen yanı bu araçların, kapı açılmadan önce peronla araya platform gelmesi. Güzel düşünülmüş fakat bekleme süresini arttırıyor ve insanlar bu durumdan şikayet ediyor sanırım. Bu arada şunu da söylemeliyim, İstanbul'da gördüğüm peron aralıklarının yanında hiç bir şey değil ama insan yeni yapılmış bir sistemde hiç sorun olmasın istiyor doğal olarak.

Bence bu sistemde her trenin Alsancak'a uğraması hata, Alsancak kapasiteyi daraltıyor ve yolculara da zaman kaybettiriyor. Bence seferlerin bir kısmı Alsancak'ta bir kısmı Basmane'de sonlanmalı, ikisine de uğramayan seferler de olmalı. Gerçi ben iki günlük deneyimimle konuşuyorum, belki denenmiştir transit seferler de sorun çıkmıştır ya da araç sayısı ile ilgilidir tüm durum, bilemiyorum artık.

İstasyonlardaki tabelalar CAF'lar için de doğru çalışmıyor, ROTEM'lerin de sistemde göründüğünü gördüm, istisnalar olabilir.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar, bu yaz çok seyahat ettim ve daha kendime gelemedim, hesaplarıma göre 4000 km'yi sadece demiryoluyla katetmişim, bunun kara ve havayollarıyla olan kısmı da 1000 km'yi aşıyor. Fırsat buldukça ve aklıma geldikçe gezdiğim şehirleri ve sistemlerini anlatmaya çalışacağım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eyl Pzt, 2011 09:45

Ahmet Bey merakle izlenimlerinizi ve fotoğraflarınızı bekliyoruz.

Araçlarda peron arası kapatma mekanizması var dediniz, ben tabii oradakini görmedim ama bunun çok süre uzatan bir şey olduğunu düşünmedim, orada böyle bir düşünce olması ilginç, tabi bu nasıl bir mekanizma ile imal edildiğine bağlı birazda. Sorun bunun yolcuya anlatılmaması ve öğretilmemesi olabilir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Eyl Pzt, 2011 10:39

Aslında “yeni” yapılan bir sistemde aksaklıkların olması acıklı değil mi? :? Ben son gittiğimde, günde 5 tren işliyordu. Bunları ciddice plânlayan kimler?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eyl Pzt, 2011 11:01

alabay yazdı:Aslında yeni yapılan bir sistemde aksaklıkların olması acıklı değil mi?
Hayır, aksine bizde yeni yapılan her sistemin aksaklık çıkartmasına normal gözü ile bakılır, ne dedi belediye başkanı "sistem emekliyordu, ona yürümeyi öğretiyoruz" :) ya da onun gibi bir şey, hatalar aksaklıklar olabilir miş, çok kalender millet olduğumuz için bizde hiç ses etmeyiz böyle şeylere, yüzlerce yılın alışkanlığını bir kalemde silip atamazsın, bizde işler böyle yürür, "yapıcaz" "edicez", "sabır", "bize güvenin" falan filan.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Eyl Pzt, 2011 16:04

5 Eylül Pazartesi günü Balıkesir'den İzmir'e Ege Ekspresi'yle geldim, tren Menemen'e kadar çok dolu ve 15 dakika rötarlı halde geldi, yolun buradan sonraki kısmında ise bir 15 dakika daha rötar yaptı. TCDD kendi peronlarını kullanıyor bu yolda, sadece Çiğli'de peron paylaşımı var. Bana kalırsa TCDD tüm istasyonları kullanabilmeli ya da yolculara İZBAN'ı kullanma hakkı verilmeli diğer şehirlerdeki gibi.

Yolun kalitesi harika değil, ama iyi. Saydinglerin planlaması yanlış ve eksik yapılmış gibi göründü bana. Hızlı Tren'den sonra büyük sorunlar çıkacaktır.

Aliağa-Menemen arası tam Banliyö olayına giriyor tren, Çiğli'den sonrası zaten şehirleşme çok yoğunlaşıyor.
bu izlenimler istanbuldaki banliyö hattının 3'e çıkarılması düşüncesi ile kıyaslanabilir mi? bir fikir verebilir mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Eki Pzt, 2011 20:18

Hattın Torbalı' ya uzatılması ile ilgili proje çalışması yapılmış, 7 Ekim tarihinde Bakan katılımı ile temel atma töreni yapılacakmış.

http://tcdd.net/egeray-torbaliya-kadar-uzatiliyor/
TCDD Genel Müdürlüğünden yapılan yazılı açıklamaya göre, İzmir’deki Sanayi ve Ticaret Odası Başkanlıklarının Aliağa-Alsancak-Cumaovası banliyösünün (Egeray) Tepeköy İstasyonuna (Torbalı) kadar uzatılması yönündeki talebi hayata geçiyor.

Cumaovası-Tepeköy arasında 30 km’lik ikinci hattın inşaası, elektrifikasyon ve sinyalizasyon tesislerinin kurulması, hattın ihata altına alınması gibi çalışmalar TCDD tarafından gerçekleştirilecek. Hat boyunda yer alacak 4 adet(Tekeli, Pancar, Torbalı, Tepeköy) istasyon binası ile 7 adet karayolu üst geçidinin inşası ise İzmir Büyükşehir Belediyesince yapılacak.Projenin temel atma töreni, 7 Ekim’de Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın katılımıyla yapılacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Eki Cum, 2011 19:34

http://www.haberler.com/torbali-banliyo ... 596-haberi

Temelde atılmış, hadi bakalım darısı kurdela kesmeye
Aliağa-Cumaovası banliyö hattını Torbalı'ya uzatacak olan hattın temel atma töreni İzmir'in Torbalı ilçesinde yapıldı. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, Devlet Demiryolları Genel Müdürü Süleyman Karaman, İzmir Valisi M. Cahit Kıraç, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İzmir milletvekilleri, Torbalı, Bayındır, Ödemiş ve Kaymakçı başta olmak üzere çevre köylerden katılan halkın yoğun katılımıyla gerçekleşen törende konuşan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, bugün tarihi bir gün yaşandığını ve İZBAN'ın Torbalı'ya uzatıldığını ifade etti.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu da yaptığı konuşmada Türkiye'de ilk defa bir kamu kurumu ile yerel yönetimin Devlet Demiryolları ile başlattığı bu projenin bütün imkanlar zorlanarak bitirildiğini ve bir yıldır hizmette olduğunu hatırlattı. Bugün temel atılan Torbalı Cumaovası hattının İzmir'in iki sanayi aksı olan Torbalı sanayisi ile Aliağa sanayisini birleştireceğini kaydeden Kocaoğlu, Aliağa ve Torbalı ilçe nüfusunun 200-250 bin olacağı varsayılarak buna göre planlama yapıldığını söyledi. Hattın Torbalı'dan Selçuk'a, Aliağa'dan Bergama'ya, Menemen'den Manisa'ya uzatılacağını anlatan Başkan Kocaoğlu, dolayısıyla bugün 80 km olan hattın Torbalı ile 110 km, Selçuk'la 145 km, Bergama'yla 185 km'ye, Manisa açıldığında 210 km civarına çıkacağını dile getirdi.

Kocaoğlu şöyle dedi: "Ayrıca İzmir Büyükşehir Belediyesi tekerlekli taşımacılıktan raylı sistem taşımacığılığına geçmek iÇin 11 km olan metro hattını bu ay 3 km, yılbaşında 2, 5 km, önümüzdeki yıl haziran 4 km ilave ederek iki katına çıkararak 21 km'ye ulaştıracaktır."

Torbalı'dan bu projenin olmazsa olmaz akslarından bir tanesi olduğunu ve DLH ve Devlet Planlama Teşkilatı'ndan geçen Üçkuyular'dan Halkapınar'a 13 km'lik tramvay hattının ihalesine çıktığını dile getiren Kocaoğlu, "Arkasından şu anda Devlet Demiryolları'ndan kiralanacak 1800 km'lik Buca banliyo hattını devraldığımızda 5, 5 km'lik Şirinyer-Tınaztepe hattının ihalesine çıkılabilecek duruma geliyoruz. Sayın bakandan bu demiryolu hattının tahsisini talep ediyorum."

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman da törende yaptığı konuşmada, 30 kilometrelik Torbalı-Cumaovası hattının Egeray'a dahil edilmesi projesinde elektrifikasyon, altyapı, sinyalizasyon gibi işleri TCDD tarafından 120 milyon lira maliyetle yapılacağını belirtti. Gar ve istasyon birimlerinin İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılacağını bildiren Karaman, hattın 8 ayda hizmete gireceğini, Torbalı-Cumaovası hattının Egeray'a dahil edilmesiyle Torbalı'nın ulaşımda önemli bir destinasyon haline geleceğini ifade etti.

Konuşmaların ardından bakanlar ve protokol üyeleri birlikte butona basarak hattın temelini attı. İzmir Büyükşehir Belediyesi Başkanı Aziz Kocaoğlu, İzmir Valisi M. Cahit Kıraç ve TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, 150 yıl önce İzmir-Torbalı tren hattının yapımında kullanılan ve müzede sergilenen malanın ölçüleriyle yaptırılan inşaat malalarını Ulaştırma Bakanı Yıldırım ve Kültür ve Turizm Bakan Günay'a verdi.

18 ay içinde tamamlanacak olan 35 km'lik hattın devreye girmesiyle hat uzunluğu 112 km'ye çıkacak. Hattın demiryolu döşemesi, elektirifikasyon ve sinyalisazyon işlerini TCDD, dört yeni istasyon, hemzemin geçitleri ve yedi karayolu yaya alt ve üst geçidini İzmir Büyükşehir Belediyesi yapacak.
Aslında biri bana azcık anlatsa gerçi elimizde pek bilgi fotoğraf falan yok ama yine de eğer ayrı bir hat ise ayırmak gerekir diye düşünüyorum bu Aliağa-Cumaovası arasını, bir el atsanız arkadaşlar :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Mar Çrş, 2012 20:47

http://www.rayturk.net/haydarpasa-gebze ... derilecek/
İstanbul’da hali hazırda hizmet veren Gebze-Haydarpaşa ve Halkalı-Sirkeci banliyö hattında çalışan yeni EMU trenlerinin İzmir’e gönderilmesi gündemdedir.

İstanbul’un şu anda eski hatta çalışan yeni EMU trenleri İzmir’e verildiği zaman İstanbul’daki banliyö hatlarında daralma olacağı için; Marmaray’ın yeni trenleri İstanbul’un eski banliyö hattında kullanılması düşünülmektedir. Bu amaçla 5′li dizilerden 6 X 5 = 30 adet Marmaray yeni vagonunu TCDD talep etmektedir. Bu talep kabul görürse 30 adet Marmaray yeni vagonu, Sirkeci-Halkalı ve Haydarpaşa-Gebze banliyö hatlarında kullanılacaktır.

İzmir’e gönderilmesi düşünülen EMU trenleri yukarıdaki fotoğrafta Sirkeci’de görünmektedir. Aslında bu trenler Ankara banliyösünün trenleri olup Başkentray Projesi kapsamında yenileme işleri devam ettiği için Ankara’da Kayaş-Sincan banliyö seferleri yapılamamaktadır.

Aliağa-Menderes banliyö hattına 40 adet yeni vagon alımı için sözleşme imzalanmış olup ilk parti teslimatı Ekim 2013′te yapılacaktır. Sonuç olarak 2012-2014 arasında İstanbul’daki Ankara trenleri İzmir’e hizmet verecektir.

Cevapla

“Banliyö Hatları” sayfasına dön