Taksim Meydan ve karayolu tünel geçişi için 11 firma talip olmuş tabi aynı zamanda Mimarların itirazları da devam ediyor, bende şahsen bu itirazların çoğuna hak veriyorum. Oldukça mantıklı gerekçeler ve öneriler var.
http://www.haber7.com/ekonomi/haber/910 ... talip-oldu
23 Ağustos'ta tekliflerini verecek firmalar arasından ihaleyi alan, Tarlabaşı Bulvarı ve Cumhuriyet Caddesi'nin altındaki dalış tünelini inşa edecek. Tünel, Tarlabaşı-Harbiye yönünde 400 metre, Harbiye-Tarlabaşı yönünde 320 metre uzunluğunda olacak.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi 'nin verdiği bilgilere göre, alt geçit Tarlabaşı Bulvarı'ndaki mevcut araç otoparkından başlayacak, restitüsyonu yapılacak olan Taksim Topçu Kışlası'nın bitimine kadar devam edecek.
Anıt etrafındaki trafik, otobüsler ve duraklar meydandan kaldırılacak. Tarlabaşı'ndan gelen bir araç kesintisiz şekilde Harbiye, Taşkışla, Dolmabahçe yönüne gidebilecek. Gümüşsuyu ve Sıraselviler ulaşımı, Mete Caddesi üzerinden AKM ve The Marmara Otel önünden yüzeyden sağlanacak.
Alt geçitte Tarlabaşı Bulvarı ve Cumhuriyet Caddesi'ni kullanan hatlar için iki şeritli otobüs durakları da yer alacak.
28 Haziran'daki önyeterlik ihalesini geçerek, 23 Ağustos'ta tekliflerini vermek üzere davet edilen firmalar Kolin İnşaat, Özka İnşaat + AKM Yapı, Polat Yol Yapı, STY İnşaat, Silahtaroğlu İnşaat, Makyol İnşaat, Burkay İnşaat, Yapı Proje Merkezi, Öztaş İnşaat, Kalyon İnşaat, Atlı İnşaat, Fermak İnşaat, Öngün İnşaat, Nas İnşaat ve Haydar Sezen+San-İş.San ortaklığı.
Bu da yapılan karşı öneriler, özellikle otobüsler konusu gayet net, gerçekten böylesi bir noktada otobüslerin baş durak yaparak orada bekleme yapmaları çok saçma, otobüs gelir yolcu indirir alır ve devam eder böylece akıcılık sağlanır, lafa gelince New York ta şöyle Paris te böyle demeyi biliyorlarda icraata gelince hep eski kafa. Bir tek taşıt yollarının daraltılması önerisini anlamadım, zaten Taksim'de mevcuttan daha dar bir karayolu trafiği olması daha saçma bir iş, bu halde bile yürümeyen trafiği daha dara sokmak ile ne kast ettiklerini anlayamadım.
Meydanın kullanıcılarıyla birlikte tasarlanması gerektiğini belirten Taksim Platformu, dalış tünellerine 10 alternatif öneri getiriyor:
Bekleme yapan otobüs durakları kalkar. Dünyada hiçbir kentin merkezinde otobüsler bekleme yapmaz, turlarına devam ederler. Bu alan taşıt geçişine kapatılır ve yeniden tasarlanarak meydan ile park birbirine bağlanır.
Tüm otobüs durakları bu bölgedeki dükkanların önüne alınır. Artan hareketlilik ile buradaki dükkanların değerleri de yükselir.
Tüm dükkanlar yeniden düzenlenir, Talimhane turizm bölgesine de hizmet eden canlı işlevlere kavuşturulur.
Buradaki tüm dükkanlara üst terslarını kullanma hakkı da verilir, Gezi Parkı daha da canlanır. Artan kullanım ile parkın güvenlik sorunu da ortadan kalkar.
Meydan ve park çevresindeki tüm zemin katların halka daha açık hizmet işlevleri için kullanılması ve meydan düzlemine yayılmaları sağlanır. Böylece taksim meydanı çevresindeki yapılar ile ilişki kurar, bütünleşir.
Meydan kesintisiz olarak eski canlılığına kavuşan AKM 'ye kadar yeniden düzenlenir. Gerekirse burada da bir metro çıkşı önerilebilir.
AKM depoları daha uygun bir yere taşınır. Burada zemin altında çok yüksek kapasiteli bir kapalı garaj yapılır. Üzerinde açık otopark olarak kullanılan alanda da çok amaçlı sosyal, kültürel, ticari bir yapı oluşturulabilir.
Başka bir metro çıkışı da çeşitli açık hava etkinliklerinin düzenleneceği Gezi Parkı'na yapılabilir.
Park gerçek bir yeşil alan olarak düzenlenir.
Meydan üzerindeki tüm gereksiz işgallerden arındırılıp basit fakat güçlü malzemeler ile yeniden düzenlenir. Taşıt yolları daraltılıp yaya alanları genişletilir. Yeniden tasarlanan meydan düzleminde uygar oturma ve dinlenme yerleri, güçlü aydınlatma ögeleri tasarlanır.