tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.rayturk.net/?p=29481
ankara-samsun yht projesi çed toplantısı yapılmış. güzergah belli. 2 yerde kol açıyor. amasya-tokat bağlantıssı da var.
ankara-samsun yht projesi çed toplantısı yapılmış. güzergah belli. 2 yerde kol açıyor. amasya-tokat bağlantıssı da var.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Haberi dün nette okumuştum, aslında Karadeniz' in merkeze ve merkez ağa bağlanması için iyi bir yöntem ama iki haberi karıştıryormuyum emin değilim, bir tanesinde bu YHT hattı değil "hızlandırılmış" hat olacak gibi bir şey diyordu, yanılıyormuyum? Aslında öyle bile olsa gayet iyi de tabii ki YHT kapsamında da bir Karadeniz erişimi illa ki gerekli.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
ankara-samsun hattı ile ankara-kayseri hattına sungurlu-yerköy arasında bir bağlantı yapılacakmış. kafamda canlandırınca kayseri-samsun işletmesi mi acaba diye aklıma geldi? kayseriden kalkan tren kırıkkaleye varmadan kısa yoldan çoruma çıkacak.
ayrıca karadenize yapılacak bu hattı çok önemsiyorum. bir iki kol açılmasını da çok iyi buluyorum. birde çankırı-çorum etüdü vardı.
kastamonu ve sinopta ihmal edilmemeli. sinop rusyaya açılan bir liman olmalı. demiryolu bağlantılı düşünülmeli. .orum-sinop bağlantısı olmalı bence. yük için ama.
karabük-kastamonu-sinop veya çankırı-kastamonu-sinop hatları da olabilir.
ayrıca karadenize yapılacak bu hattı çok önemsiyorum. bir iki kol açılmasını da çok iyi buluyorum. birde çankırı-çorum etüdü vardı.
kastamonu ve sinopta ihmal edilmemeli. sinop rusyaya açılan bir liman olmalı. demiryolu bağlantılı düşünülmeli. .orum-sinop bağlantısı olmalı bence. yük için ama.
karabük-kastamonu-sinop veya çankırı-kastamonu-sinop hatları da olabilir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O konuda bende kızgınım. Önümüzde Trakya gibi Atışalanından bakınca Çatalca yı gördüğümüz dümdüz bir arazi var ama mevcut hattın yenilemesi bile bitemedi kaç senedir, durmadan sorunlu, halbuki şimdiye kadar çoktan İstanbul-Edirne-Kapıkule işletmesine geçilebilirdi, her ne hikmet ise bu merkezi yönetim Trakya' yı Türkiye sınırlarından saymıyor, Allahın dağ başındaki terör yardakçısına bile 10.000 nüfusuna havalimanı yapılıyor ama bir Trakya havalimanı yok. Ha bana diyeceksin ya kaç senedir gitmedin Uzunköprü' ye çok sene ama kardeşim gitmesemde görmesemde orası benim.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
sen uzunköprülümüsüne esat. edirneye bağlı dimi.bide meriç köprüsü var. oraya gittim. ötesinde karaağaç tren istasyonu vardı. savaştan sonra garip kalmış.demiryolu yunan tarafına kalınca karaağaç stasyonuna tren gelemiyor.
birde istanbul-edirne yht hattını güneyden geçirmek gerek bana kalırsa. çatalca-çerkezköy-lüleburgaz koridoru biraz kuzey kaldı.
bence beylikdüzü-silivri-marmara ereğlisi-tekirdağ-edirne şeklinde gitse.
2. alternatif;
beylikdüzü-silivri-çorlu-edirne (çerkezköye uzatmadan direk)
birde istanbul-edirne yht hattını güneyden geçirmek gerek bana kalırsa. çatalca-çerkezköy-lüleburgaz koridoru biraz kuzey kaldı.
bence beylikdüzü-silivri-marmara ereğlisi-tekirdağ-edirne şeklinde gitse.
2. alternatif;
beylikdüzü-silivri-çorlu-edirne (çerkezköye uzatmadan direk)
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bana göre daha doğru olan ikinci alternatif, Çatalca ve Kırklareli kentlerine de uzanması istenebilir ama bence orada yeni konvansiyonel hatlar ile zaten 160km/s ile bölgesel işletilebilir, geçen de yazmıştım ya Trakya' da kuzeye kaçmadan ortanın biraz güneyinde bir hat daha ideal görünüyor bana.
Marmara Ereğlisi ni bilemem ama Tekirdağ' a uğrayabilir, gerçi dediğim gibi bana kalırsa Otoban güzergahında bir hat daha işlevsel Tekirdağ-Kırklareli arasında yapılacak çift hatlı bir güzergah ile de bu hattı besleyen bölgeseller çalıştırılabilir her kent YHT gitmek zorunda değil. Fakat Çorlu bence doğru bir istikamet.
Marmara Ereğlisi ni bilemem ama Tekirdağ' a uğrayabilir, gerçi dediğim gibi bana kalırsa Otoban güzergahında bir hat daha işlevsel Tekirdağ-Kırklareli arasında yapılacak çift hatlı bir güzergah ile de bu hattı besleyen bölgeseller çalıştırılabilir her kent YHT gitmek zorunda değil. Fakat Çorlu bence doğru bir istikamet.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla Mehmet senin procelerinin yanında hiçte Zihni Sinir değil ya, sanayi hep o bölgede o zaman yerleşimde oraya kaysın doğru söylüyor Hakan. İnsanların iş tercihinde birinci öncelik evine yakın olmasıdır, İstanbul' da plansız yerleşim yüzünden sıkıntı çekiyor. Açıkçası Karadeniz kenarından yht götürüp İstanbulun kent içi trafik sorununu çözeceğim lafından çok daha mantıklı geldi bana