tr-L.09 » Kuzey-Güney karayolu bağlantıları

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

tr-L.09 » Kuzey-Güney karayolu bağlantılar

Mesaj gönderen langur » 09 Eyl Cum, 2011 11:44

Mevcut karayoları ve yenilerinin yapımı ile ilgili bir haber:
Akdeniz ile Karadeniz, 11 bin kilometre yolla birleşiyor
Kaynak

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eyl Cum, 2011 18:02

Haberin biraz detayını açalım

Resim
Ulaştırma Bakanlığı, uzun süredir üzerinde çalıştığı ve bir taraftan da inşaatı devam eden Akdeniz ile Karadeniz'i birleştirecek 18 ana karayolu koridorunun geçeceği güzergâhı belirledi. Daha önce 12 olarak belirlenen güzergâh 18'e çıkarıldı. Böylece, kuzey-güney yönünde belirlenen 18 güzergâhın toplam uzunluğu da (tek ve duble yol) 11 bin 842 kilometre olacak ve proje tamamlandığında kuzey-güney yönünde 10 bin 453 kilometre duble yol, bin 299 kilometre de tek yol hizmete sunulacak.

1-Edirne-Çanakkale-İzmir-Aydın-Muğla: Bin 12 kilometrelik hattın 761 kilometresi tamamlandı. 205 kilometrede inşaat sürüyor. 46 kilometre için ihaleye çıkılacak.

2-Aziziye-Kırklareli-Tekirdağ-Balıkesir-Antalya: 995 kilometrelik hattın 734 kilometresi tamamlandı.

3-Karasu-Sakarya-Kütahya-Afyon-Burdur-Antalya: Bu güzergâh toplam 614 kilometre. 611 kilometresi tamamlandı.

4-AfyonKARAHİSAR-Konya-Karaman-Silifke: Uzunluğu 465 kilometre. 377 kilometrelik kısmı işletmeye açıldı.

5-Zonguldak-Ankara-Aksaray-Mersin: Toplam 797 kilometre uzunluğunda. 748 kilometrelik bölümü tamamlandı.

6-Bartın-Karabük-Gerede: 186 kilometre uzunluğa sahip. Bu güzergâhın 172 kilometrelik bölümü tamamlandı.

7-İnebolu-Kastamonu-Kırıkkale-Konya-Manavgat: 793 kilometre. 469 kilometrelik bölüm tamamlandı.

8-Kırıkkale-Kırşehir-Nevşehir-Niğde-Mersin: 320 kilometre. Bu güzergâhta yol çalışması tamamlandı.

9-Sinop-Çorum-Kayseri-Niğde-Mersin: 621 kilometrelik hatın 471 kilometresi tamamlandı. 105 kilometrelik bölümde inşaat sürüyor. 45 kilometre için ihaleye çıkılacak.

10-Samsun-Çorum-Kırıkkale: 320 km'lik hat tamamlandı.

11-Ünye-Tokat-Adana: 700 kilometrelik hattın 314 kilometresi işletmeye açıldı. 155 kilometre inşaat devam ediyor.

12-Ordu-Sivas-İskenderun: Uzunluğu 797 kilometre olan hattın 533 kilometrelik kısmı tamamlandı.

13-Giresun-Malatya-Adıyaman, Gaziantep-Kilis: 999 kilometre. 460 kilometrelik yol işletmeye açıldı.

14-Trabzon-Gümüşhane-Erzincan-Diyarbakır-Mardin: 841 kilometre. 511 kilometresi hizmete girdi. 177 kilometrelik bölümde inşaat devam ediyor.

15-Rize-Erzurum-Bingöl-Diyarbakır-Mardin: 558 kilometre. 126 kilometresi tamamlandı. 238 kilometresinde inşaat sürüyor. 194 kilometrelik bölüm için ihale açılacak.

16-Artvin-Ardahan-Kars-Erzurum: 516 kilometre uzunluğa sahip. 279 kilometrelik bölümü tamamlandı.

17-Ağrı-Bitlis-Siirt-Şırnak: 571 kilometre. 339 kilometresi tamamlandı. 194 kilometrelik bölümde inşaat sürüyor.

18-Kars-Iğdır-Van-Hakkari: 758 kilometre. 400 kilometresi tamamlandı. 289 kilometrelik bölümde inşaat sürüyor.
Şimdi benim bu haber ve haritadan anladığım zaten devam eden böyle bir çalışma var, yani yapılan duble yollar bu iş kapsamında, doğru mu? Gri yolları tamamlanmış yollar diye yazıyor harita altında o zaman zaten geriye sanki büyük bir işte kalmamış gibi, yani bu hali ile baktığımızda tabii ki karayolu ile erişimi fazlası ile kolaylaştıracak, hep karayolu ulaşımını teşvik edenlere kızıyoruz ama ülkemizin coğrafi büyüklüğünü göz önüne alırsak karayolu ulaşımınıda kolaylaştırmak zorunluluğumuz var bana göre.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Mesaj gönderen langur » 09 Eyl Cum, 2011 20:19

Karayolu gelişimi konusunda ittifak var sanırım. Aslında galiba sorun karayolunu geliştirmek değil de, raylı sistemleri yeterince geliştirmemek. Yoksa karayollarının gelişimi zarar değil fayda sağlar. Nitekim ulaşımın gelişimi ile kalkınmışlık arasında pozitif bir korelasyon var kanımca.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eyl Cum, 2011 20:27

Yapım ve işletme maliyeti olarak karayolunun daha hesaplı olduğunu düşünüyorum, bu yapımda bir tercih sebebi olabilir, bir de demiryolu her hedefe varabilen bir araç değil ama karayolu öyle, bu anlamda ben ülkemizin duble yollarda ötesinde çok daha fazla otoban a da ihtiyacı olduğunu düşünüyorum bu bir gereklilik. Fakat karşılığında demiryollarına gereken önem veriliyor mu? Bir önem atılım olduğu ortada ama biraz fazla popülist geliyor bana, her yere YHT, iyi de diğer hatlar, ya da normal tren hatlarına ihtiyacı olan bölgeler? Bu konuda bence çok fazlası ile göz boyama ile karşı karşıyayız.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 09 Eyl Cum, 2011 22:38

Bu biraz göz boyamalık bir haber olmuş ama ciddi işlerde yapılıyor, tam olarak kuzey-güney bağlantısı sayılır mı bilmem ama bence şu an çok önemli iki aks çalışması var.

Birincisi malum Gebze-Bursa-İzmir Otoyolu Projesi, ikincisi de Edirne-İstanbul-Ankara Otoyolu ile Mersin-Adana-Gaziantep-Şanlıurfa Otoyolu'nu bağlayacak olan Ankara-Niğde-Pozantı kısmı inşaatı...

bu iki proje bence çok değerli, tabi sonrasında Ankara-İzmir ve İstanbul-Antalya aksının oluşturulması da en az onlar kadar önemli ama, inşaat aşamasındaki bahsettiğim 2 çalışma bence karayolu anlamında en önemlilerimiz şu an...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eyl Cum, 2011 22:52

Adana kısmına özellikle katılıyorum, yıllar önce bir doğu yolculuğunda araba ile Niğde üzerinden güneye doğru inmiştik, hakikatten gördüğüm en kötü yollardan birisi idi, bu yaz bölgeden geçtiğimde tamamlanmış duble yollar ve Toroslardan aşağı Adana' ya inen o tüneller gerçekten harikulade bir işti, şak şak sevmiyorum ama o tünelleri yapmak gerçekten şak şaklık bir çalışma :)

Aynı şekilde ben Edirne' den Ege ve Akdeniz' e doğru inen bir otoyol olmasına da çok taraftarım, emin olun ki Avrupa hedefli pek çok yolculuk bu sayede bu bölgeye kayacak ve batı Marmara trafiği üzerinden çok büyük bir yükte kalkacaktır.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 10 Eyl Cmt, 2011 11:23

Ben göz boyamalık dedim çünkü o yolların büyük kısmı dubel yol dedikleri yollardan, tabi o da önemli ama TEM denilen bizim paralı yol dediğimiz şerit genişlikleri olsun, işaretlendirme sistemi olsun üst düzeyde olan dediğim 2 aksı daha önemli kılıyor, yoksa yol ne şekilde olursa olsun medeniyettir...

Kullanıcı avatarı
Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Mesaj gönderen Onur » 24 Eyl Cmt, 2011 13:00

İleride (numaralarından anlaşıldığı kadarıyla önemli oldukları belli.) D550, 650, 750, 850 ve 950 karayolları Otoyol kalitesinde olmasa da 2x3 ve transit olur mu acaba?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Eyl Cmt, 2011 13:50

Onur yazdı:İleride (numaralarından anlaşıldığı kadarıyla önemli oldukları belli.) D550, 650, 750, 850 ve 950 karayolları Otoyol kalitesinde olmasa da 2x3 ve transit olur mu acaba?
Bu yollar hangileri ola ki? Haberin detayında göremedim çünkü, karayollarını da çok ciddi takip etmediğim için numarası ile bilemiyorum ama eğer güneye inen devlet yollarını kast ediyorsan ki bunlar herhalde duble yol olarak inşa edileceklerdir ya da ediliyorlardır. Ben bahsettiğin gibi bir transit geçiş haline dönüşeceklerini sanmıyorum, sonuçta devlet yolu devlet yoludur, otoban otoban ikisinin farklı işlevleri yok mu? Otobanlar ücretli olduğu için buna zorlamada yapılmaz herhalde ama şu bir gerçekki Adana' ya giden yol üzerinde Pozantı geçişi çok güzel yapılmıştı. En azından yapılan tüm duble yolların kaliteli yapılmasını ümit ediyorum, daha bugün bir duble yolda çökme yaşandığı haberini gördüm ama detayını okumadım.

Fakat dediğim gibi bahsettiği yollar tam olarak nereleri bilmiyorum ama kuzey-güney aksında Antalya' ya ulaşan bir Otoban yok bildiğim kadarı ile? Yanılıyormuyum, çok uzun yıllar önce gitmiştim çünkü, dolayısı ile devlet yollarının da kapasitesi belli, bu kadar yatırım yapıp ücretli geçişli dahi olsa otoban (otoyol diyeyim ya niye gavurca zorluyorum ki) otoyolların yapılması bana göre fazlası ile gerekli.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Nis Cmt, 2012 18:58

Konuda bahsi geçen Rize-Erzurum-Bingöl-Diyarbakır-Mardin güzergahında önemli bir gelişme yaşanmış, haber detayında bu güzergahta zaten 126 km nin tamamlandığı, 238 km sinde inşaatın sürdüğü kalan 194 km. lik kısım için ihale açılacağı belirtilmiş, fakat bugün Diyarbakır Valisi'nin yaptığı açıklamada bu proje içerisinde ülkemizin en önemli projelerinden birisi olan Ovit Dağı geçişi de varmış, yaklaşık 15 km. lik (gidiş geliş 30 km.) tünel inşaatı ile 560 km. uzunluktaki mevcut güzergahında 440 km. ye düşeceği belirtilmiş. 15 km. tek bir tünel geçişimi bilemiyorum ama önemli bir iş. Diğer taraftan son dönemde proje bolluğu ve iş yapıyoruz abi mantalitesi nedeni ile bazı projelerde sonradan ortaya çıkan sorunlar bu işte beni biraz korkutuyor, çünkü tünel inşa etmekte tecrübe edinmiş olabiliriz ama tünel işletmek biraz farklı bir iş, umarım hava atıldığı gibi doğru bir iş olacaktır.

http://www.haber7.com/haber/20120421/Ku ... otoyol.php
Türkiye'nin en büyük, dünyanın ise ikinci büyük projesi olarak yaklaşık 15 kilometrelik gidiş, 15 kilometre de geliş olmak üzere 30 kilometrelik bir tünelin yapılması için gerekli kararların alındığını bildiren Karal, 13 Mayıs 2012 tarihinde Başbakan Erdoğan tarafından tünelin temelinin atılacağını belirtti.

Ovit Tüneli sayesinde, 560 kilometre olan Rize-Diyarbakır yolunun 440 kilometreye ineceğini anlatan Karal, ''Artık Diyarbakırlı hemşehrilerimiz 4-5 saatte Karadeniz'e ulaşabilecek. Kuzey güney buluşmasını gerçekleştirmek için ilk adımı atmış olacağız'' diye konuştu.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Mesaj gönderen langur » 11 May Cum, 2012 17:57

Esat, bahsettiğin "Ovit Tüneli" nin temeli 13 Mayıs tarihinde atılacakmış. Ayrıca aynı güzergahta yeni bir tünel yapımından da bahsediyor Bakan: Kırık Tüneli.
Yıldırım, ''Ayrıca 7 bin 200 metrelik Kırık Tüneli’nin de yapılmasıyla Kuzey-Güney koridoru üzerinde, İspir-Erzurum arasındaki mevcut güzergah da yaklaşık 30 kilometre kısalacak ve böylece, Doğu Karadeniz ile Doğu Anadolu Bölgesi kesintisiz bölünmüş yolla birbirine bağlanmış olacak'' dedi.
Kaynak

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Ağu Prş, 2012 20:40

Bu kuzey-güney bağlantıları ile ilgili olduğunu düşündüğüm için haberi buraya ekliyorum. Bakan Yıldırım Karadeniz bölgesinin sahili ile iç kesimlerini birbirine bağlayacak olan ve Kop dağını geçişe imkan verecek Salmankaş ve Dağbaşı tünellerinin temelini atmış, her biri 4 bin 40 metre uzunluktaki tüneller sayesinde Doğu Anadolu illerinden Erzurum, Erzincan, Bayburt ve Gümüşhane'nin sahil ile bağlantısının hızlanacağını belirtmişler. Hayırlı uğurlu olsun.
Bakan Yıldırım, Salmankaş Tüneli'nin önemine işaret ederek, şunları söyledi:

''Bu tünel Bayburt ile Trabzon'u birbirine bağlayan en önemli geçittir. Bu tünel Bayburt ile Trabzon'u kucaklaştıran kardeşlik tünelidir. Salmankaş Tüneli'nin tamamlanmasıyla 40 milyon liralık yakıttan ve zamandan tasarruf sağlanacak. Bu tünelin yapımı 105 milyon lira. Hadi yollarla 170 milyon lira. 40 milyonu bir yılda geri geliyor. Bunu 170 milyona bölersen 4 senede bu geri dönüyor. Demek ki iyi bir yatırım bu. Eğer bir insanımızın hayatı kurtulacaksa, bu parayla ölçülmez.''

Bakan Yıldırım, bu yolun Çatıksu'ya, Bayburt'a, Erzurum'a, Gümüşhane'ye, Erzincan'a hayat vereceğini vurgulayarak, ''Yaz, kış, doğudan batıya, kuzeyden güneye çalışarak hizmet verecek. Biz yolları yapıyoruz ki vatandaşın yüzü gülsün. Yolları bölüyoruz, milleti birleştiriyoruz. Bunun gayreti içindeyiz'' diye konuştu.
http://www.haber7.com/ekonomi/haber/917 ... -umut-oldu

Cevapla

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön