tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Haz Pzr, 2011 12:54

http://ekonomi.milliyet.com.tr/izmit-ko ... efault.htm

Köprü ihalesini Japonlar almış, bu konudaki üstünlükleri tartışılmaz zaten.
Japonya’nın IHI ve Itochu şirketlerinin, İzmit körfezini bağlayacak 2 bin 800 metre uzunluktaki çelik asma köprü inşa projesini aldığı belirtildi.

Japonya’nın büyük gazetelerinden Nihon Keizai Shimbun’un (Nikkei) haberine göre, proje bedeli 1,1 milyar dolar olan köprü dünyanın en uzun dördüncü asma köprüsü olacak.

Projeyi almak için Güney Kore ve Çin’in de başvurduğu belirtilen haberde, Japon IHI şirketinin devlet-özel şirket işbirliği ve teknik üstünlüğü nedeniyle bu rekabeti kazandığına işaret edildi.

Köprünün ayaklarının arasının 1550 metre seviyesinde olacağı belirtilirken, inşaatın gelecek yıl başlayacağı ve 2015’te tamamlanmasının beklendiği kaydedildi.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Mesaj gönderen langur » 15 Haz Çrş, 2011 15:13

ikinci dava da açılmış:
İstanbul Otoyolu'na gerekli malzemeyi sağlamak için açılacak olan 7 taş ocağından 5'inin Kemalpaşa'da olması üzerine, yürütmeyi durdurma davası açıldı.
Kaynak : http://www.internethaber.com/istanbul-i ... z1PLlsWqTu

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Haz Cmt, 2011 23:54

Köprü geçişi ile ilgili bir animasyon hazırlanmış, oldukça düşük bir çözünürlük ama fikir vereceğini umuyorum. Bu animasyonlar da anladığım kadarı ile projelerin nihai hali ya da yapılacağı kesin şekilleri değil, daha çok konuyu anlatmak adına yapılmış işler olsa gerek

http://www.youtube.com/watch?v=upiFjUkAJ2s

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Haz Pzr, 2011 13:31

Ne güzel bomboş yol :lol:

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

imza

Mesaj gönderen langur » 08 Eyl Prş, 2011 12:58

Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu projesinde imzalar atılmış
İzmir-İstanbul arasını 3.5 saate düşürecek olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu projesinde imzalar atıldı
Kaynak

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Re: imza

Mesaj gönderen langur » 08 Eyl Prş, 2011 13:17

Buradakihaber de daha ayrıntılı anlatım var. Bakan "15 ayda bitirelim" diyor ama gerçekleşebilir mi bilemiyorum?

xserhat yazdı:Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu projesinde imzalar atılmış
İzmir-İstanbul arasını 3.5 saate düşürecek olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu projesinde imzalar atıldı
Kaynak

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Eyl Prş, 2011 14:36

Kurban bayramına daha var ama koyun pazarlığı başlamış, "30 ayda biter, yok yooook siz onu 24 yapın yanına bir de okul yapın", tabi bunu da alkışlamak lazım hem 6 ay kap hem yanında ekstrası oh oh, şak şak şak :) Gerçi habere baktım 38 ayı 15 aya düşürün demiş, süper yani :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Ara Prş, 2011 23:50

http://ekonomi.haberturk.com/makro-ekon ... tiran-imza

Proje için gerekli olan finansmanı sağlayacak bankalar ile imzalar atılmış. Hayırlı uğurlu olsun.
İstanbul-İzmir arasını 3,5 saate indirecek Türkiye'nin en büyük otoyol projesi olan Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolu projesinin finansmanıyla ilgili bankalarla ilk imzalar atıldı.

Konuya ilişkin OTOYOL Yatırım ve İşletme AŞ'den yapılan yazılı açıklamaya göre, atılan ilk imzalarla projenin üstlenicisi OTOYOL Yatırım ve İşletme AŞ (Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay ortaklığı) tarafından; Akbank, Finansbank, Türkiye Garanti Bankası, Türkiye İş Bankası, Türkiye Halk Bankası, Türkiye Vakıflar Bankası, Türkiye Ziraat Bankası ve Yapı ve Kredi Bankası yerli koordinatör bankalar (MLA); BIIS, Citigroup, Credit Agricole, İslam Kalkınma Bankası, IFC (Uluslararası Finans Kurumu), EBRD (Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası), Mizuho, Suudi Milli Ticaret Bankası, Unicredit ve West LB de uluslararası ön koordinatör bankalar olarak Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolu (İzmit körfez geçişi ve bağlantı yolları dahil) projesinin finansmanı için yaklaşık 4 milyar dolar sağlamak üzere görevlendirildi.
Bu ne yav, banka bolluğuna mı düştük.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Nis Prş, 2012 08:04

Koyun pazarlığı işe yaramamış, koyunlar bazı yerlere eksik gitmiş herhalde.

http://ekonomi.haberturk.com/ekonomi/ha ... argi-freni

Komik ötesi ya, tamam proje büyük ve tamam bu projeye ihtiyacımız var, eyvallah. Bence İzmit'i ve Körfezi o yoldan dolaşmaktansa bir köprü ile geçmek sonrasında şöyle İzmir'e kadar otobandan basıp gitmek kadar güzel bir şey olamaz ama "projenin kısa sürede tamamlanması için ÇED raporundan muaf tutmak!!!!!!" harika fikir, aslında yapılan herşeyi her şeyden direkt muaf tutsunlar, nasıl olsa "hizmet yapıyoruz lan, Allahtan belanızımı istiyorsunuz" diye çıkışan birileri de olacaktır, güzelmiş.
Gebze-Orhangazi İzmir Otoyolu projesi yargıya takıldı. Yaklaşık 6.5 milyar dolara mal olacağı hesaplanan proje, kısa sürede tamamlanması için Çevre Etki Değerleme (ÇED) Yönetmeliği'nden, Başbakanlık genelgesiyle muaf tutulmuştu.

TMMOB Peyzaj Mimarları Odası ile Ege Çevre ve Kültür Platformu Derneği'nin başvurusunu değerlendiren Danıştay, yürütmeyi durdurma kararı aldı.
ÇED raporu çokmu gereklidir, bence gereklidir, İstanbul tarafında belki çevresel etki için bakacak bir şey kalmamış her yer beton olmuş olabilir ama aşağıda ben bayağı bir etki olacağına inanıyorum, bakın kardeşim bilimsel raporları alın ona göre iş yapın.

dcakmak
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 06 Eyl Pzt, 2010 18:53

Mesaj gönderen dcakmak » 08 Nis Pzr, 2012 20:52

Komik ötesi ya, tamam proje büyük ve tamam bu projeye ihtiyacımız var, eyvallah. Bence İzmit'i ve Körfezi o yoldan dolaşmaktansa bir köprü ile geçmek sonrasında şöyle İzmir'e kadar otobandan basıp gitmek kadar güzel bir şey olamaz ama "projenin kısa sürede tamamlanması için ÇED raporundan muaf tutmak!!!!!!" harika fikir, aslında yapılan herşeyi her şeyden direkt muaf tutsunlar, nasıl olsa "hizmet yapıyoruz lan, Allahtan belanızımı istiyorsunuz" diye çıkışan birileri de olacaktır, güzelmiş.
altına imzamı atarım. gerçekten inanılmaz bişey. çed'den muaf olmak nedir yahu? sonra dava edene istemezükçü derler. doğru düzgün iş yapılsa, gerekli raporlar, izinler alınsa kimsenin gıkı çıkmaz ama nerde? daha ellerine yüzüne bulaştırmadan yaptıkları tek bir iş bile hatırlamıyorum. insaf yahu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 May Cmt, 2012 15:13

Birileri ÇED den muaf tutarken birileride ahanda burada tarih var demiş :) Enteresan, şimdi bu durum madem olacaktı niye öbür durumu yaptınız, bir taraftan sekte yiyecek bari diğerinden yemesin mi ne ne ne???? :)

Bu arada çalışmalarda ilerliyormuş, Orhangazi bölgesindeki tünellerde bayağı ilerleme var, bu tarihi bölge kalıntıları ile ilgili verilecek bir karar varmı, yoksa sadece bakılıp üstünden geçilecekmi bilemiyorum, pekte sanmıyorum ama göreceğiz.

http://www.haber7.com/kultur/haber/8814 ... ir-yolunda
Bursa Valisi Şahabettin Harput, İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu Projesi kapsamındaki arazi taraması sonucunda 33 adet arkeolojik ve kültürel nitelik taşıyan alan ile karşılaşıldığını belirterek, elde edilen bulguların Kocaeli ve Bursa Kültür Varlıklarını Koruma Kurulları ile paylaşıldığını, 15 adet alanda çalışmaların ortaklaşa yürütülmesine karar verildiğini bildirdi.

Harput, otoyolun İzmit Körfez Geçişi'ne kurulacak asma köprü gibi ''Orhangazi-Samanlı Tünelleri'' imalatının da dikkat çekici olduğuna değinerek, şunları kaydetti:

''Yalova-Bursa bağlantısını sağlayacak olan 3 bin 414 metre uzunluğundaki Orhangazi-Samanlı tünellerinde hummalı bir çalışma var. Bu yılın ilk aylarında yüklenici firma tarafından başlatılan çalışmalar sonucu tünellerin sağ çıkışında 110 metre, sol tüpte ise 10 metre ilerleme kaydedildi. Şu an tünellerde ayna, invert ve altyapı kazıları devam ediyor. Bunu tünellerdeki beton dolgu çalışmaları izliyor. Tüm bunlarla birlikte proje kapsamında planlanan alt geçit ve kutu menfez imalatlarına da başlandı. Ayrıca önümüzdeki günlerde bölgedeki kuru havuz ve kalıcı dolguların inşasına start verilecek.''
Bir diğer bilgi köprü ile ilgili, bana göre bu işin en önemli ve can alıcı kısmı köprü zaten, hem bulunduğu yer itibari ile büyük riskler taşıyor hemde yolu kısaltmada asıl etken gibi görünüyor, köprü ile ilgili bir rüzgar tüneli testi yapılacağı, testin ardından ise inşaata başlanacağını belirtmiş Vali Harput, umarım test sonuçlarında proje revizyonu gerektiren şeyler ortaya çıkmaz.
Otoyol kapsamında, orta açıklığı bin 550 metre ve uzunluğu 2 bin 682 metre olarak projelendirilen İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün ise dünyanın en büyükleri arasında yerini alacağını belirten Harput, ''Söz konusu köprünün proje çalışmaları devam etmekte olup, proje çalışmaları kapsamında tabliye ve kule rüzgar tüneli testleri tamamlandı. Projenin tam kesit ölçekli rüzgar tüneli testi bu ayın sonunda yapılacak. Ardından asma köprünün inşaatı başlayacak'' dedi.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 21 May Pzt, 2012 18:33

İzmit Körfez Geçişi Köprüsü'nin ne şekilde dayanıklı olabileceğini anlayabilmiş değilim. Özellikle Kuzey Marmara fayı ve bu köprü güzergahı birbirini dik açıyla kesiyor yani her depremde bu köprü uyumla sallanarak değil, direnerek ve bolca esnemeye muhtaç şekilde yerinde kalabilecek, Ayrıca bu köprünün bir ayağının muhtemelen dayanacağı Hersek Burnu - Altınova kesimi de kötü bir zemin. Dahası Gebze'deki kara parçası Doğu'ya kayarken; Altınova'daki kara parçası tam aksi yöne Batı'ya kayıyor, yani köprü her yıl/onyıl milim/santim saat yönünde çevriliyor olacak.
fransa'daki Millau Viyadüğü var ki orada böyle bi deprem ve yer sorunu olduğunu bilmiyorum. Öte yandan Yunanistan'da Mora Yarımadası ile anakara Yunanistan'ı birbirine bağlayan Rio Antirio Köprüsü de nispeten benzer sorunlarla karşılaşmış. Onlar köprünün ayaklarını çok ağır ve güçlü kılarak bazı sorunları aşmışlar.
Due to the peculiar conditions of the straits, several unique engineering problems needed to be considered. The water depth reaches 65 m, the seabed is mostly of loose sediment, the seismic activity and possibility of tectonic movement is significant, and the Gulf of Corinth is expanding at a rate of about 30 mm a year. For these reasons, special construction techniques were applied. The piers are not buried into the seabed, but rather rest on a bed of gravel which was meticulously leveled to an even surface (a difficult endeavor at this depth). During an earthquake, the piers should be allowed to move laterally on the seabed with the gravel bed absorbing the energy. The bridge parts are connected to the pylons using jacks and dampers to absorb movement; too rigid a connection would cause the bridge structure to fail in the event of an earthquake. It was also important that the bridge not have too much lateral leeway either so as not to damage the piers. There is provision for the gradual expansion of the strait over the bridge's lifetime.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rio%E2%80% ... rio_bridge
The pier head itself measures 90m in diameter and is believed to be the largest base foundation ever constructed for a bridge. The upper pier shaft with its reverse pyramid shape is 15 m high and has a square base 38 m long. http://www.roadtraffic-technology.com/p ... -antirion/

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön