izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Selçuk Banliyö Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Olabilir, aslında bu sistem biraz daha dallanıp budaklandırılabilse bu şehir içi kesim bir tür ana hat gibi kullanılabilir, dün yazdıktan sonra düşündüm de Viyana' da ki banliyö hattıda az çok buna benziyor, kent içinde nerede ise 5dk. da bir banliyö treni geçen uzunca bir güzergah var ama kentin eski sınırı diyebileceğimiz, modern raylı sistemin (metro) bitip köy ulaşımlarının başladığı yerlerde hatlar ayrılıyor, o bölgelerde de hatta göre değişiyor ama 15 ile 30 dk. lık frekanslar var galiba. Kıyas yapmıyorum ama eğer fiziki olarak bu banliyö sistemini geliştirmek mümkün ise (kurt gibi uzatma değil) belki de benzeri bir yapı kurulabilir diye düşündüm.
Aslında senin bahsettiğin bölünerek çalıştırılması da bu tip yapıların bir parçası, kısa parkurlar ile üst üste bindirilmiş olarak çalışabilir.
Aslında senin bahsettiğin bölünerek çalıştırılması da bu tip yapıların bir parçası, kısa parkurlar ile üst üste bindirilmiş olarak çalışabilir.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04
Bir banliyö hattı ne kadar dallanırsa o kadar iyi zaten, Paris'in RER'i, İspanya'nın Cercanias'ı, Almanya'nın U-Bahn'ı hep böyledir zaten, bizde daha çok lineer demiryolları düşünülüyor, dallanmaları da otobüslerle yapmaya çalışıyorlar, tramvay sistemleri için de aynı şey geçerli. Aslında İzmir'in eski demiryolu haritasına bakarsanız tam da bu dediğimiz dallanıp budaklanma olayını görürsünüz, bu hatların hepsi zamanla demiryolları "yavaş" olduğu için terkedilmiş, Şimdiyse İzmir'de eskiden demiryolu giden yerler yeniden keşfediliyor, düzgün olan yeri bile b.ka çevirmekte üstümüze yok ne yazık ki.
İzmir Banliyösü
İzmir Banliyösü
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.lojiport.com/bakandan-izmire ... 28330h.htm
Ulaştırma Bakanı İzmir deki banliyö hatlarından bahsederken böyle bir iki kelam etmiş ama sanırım bahsettiği yine Cumaovasından sonra kuyruk gibi uzayıp gitmek işte Muğla-Marmaris-Fethiye diye devam ederiz Şu yayınladığınız haritaya bakıyorum da İzmir hakikatten bir demiryolu kenti imiş sanki.Bakan Soluk, şunları söyledi: "Halen 12 dakikada bir istasyonlarımızdan trenlerimiz kalkmakta. Bunu 6 dakikaya indirmek için İZBAN AŞ olarak siparişler yapıldı. Ayrıca Cumaovası ile Torbalı arasındaki 30 km'lik mesafenin de projeleri tamamlandı, altyapı ihalesine yakında çıkacağız. İlerleyen süreçte de Torbalı-Selçuk arasındaki 8 km'lik mesafe var. Selçuk'u da ilerleyen süreçte demir yoluyla bağlamayı düşünüyoruz."
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu araçlar bu hatta aitti değil mi? Resimler Haydarpaşa limana indirilirken çekilmiş,
http://www.bosphorusstrait.com/
http://www.bosphorusstrait.com/
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37