ant-RS.06 » Antalya Kentiçi Raylı Sistem Önerileri
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 193
- Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15
alternatif
Ben Hakan'ın dediği şeyi düşündüm bu haberi okuyunca. Ankara-İstanbul sürat demiryolu hattına alternif olarak düşünülebilirdi bence de. Maliyetlerini bilmiyorum ama bence çok faydalı olabilirdi.
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 364
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Selam arkadaşlar,
Maglev ile ilgili yazıda birşey dikkatimi çekti 550 km hız yapan tren ile 135 km için 38 dakikada katedecek demişler. Bu durumda trenin ortalama 200 km falan hız yapması gerekiyor, bu hızıda biraz zorlasalar şimdiki elektrikli lokolarla yaparlar zaten
Sanırım matematik hatası yapmışlar. 15 dakika civarı birşey olması lazım.
Maglev ile ilgili yazıda birşey dikkatimi çekti 550 km hız yapan tren ile 135 km için 38 dakikada katedecek demişler. Bu durumda trenin ortalama 200 km falan hız yapması gerekiyor, bu hızıda biraz zorlasalar şimdiki elektrikli lokolarla yaparlar zaten
Sanırım matematik hatası yapmışlar. 15 dakika civarı birşey olması lazım.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Arazi engebeli ya, maglev dağ tepe aşacak arkadaşlar o yüzden 500 basamaz rampa yukarı, cık cık cık, ya hiçbir şey bilmiyorsunuz sizde maglev hakkında
Başar, ara durak olayının maglevde gerçekten bir esprisi varmı sence? Bence yok, ha çok bildiğimden değil ama yok yani, çünkü ivmelenme ve frenleme normal trenlerdeki gibi değil malum, elentriği kestinmi duruyor yani ara durak olayının toplam süreye çok eksi etki edeceğini düşünmüyorum, bence orada ya bir hesap hatası var ya da her zaman ki gibi "dedem istedi, yapazağım olazak" türü bir şey var. Maglev in yandan yemişini yaparak hızdan biraz tasarruf ile bu sürede gidilebilir, ama küçümsemiyorum ha Antalya - Alanya 40 dk. iyi süre
Başar, ara durak olayının maglevde gerçekten bir esprisi varmı sence? Bence yok, ha çok bildiğimden değil ama yok yani, çünkü ivmelenme ve frenleme normal trenlerdeki gibi değil malum, elentriği kestinmi duruyor yani ara durak olayının toplam süreye çok eksi etki edeceğini düşünmüyorum, bence orada ya bir hesap hatası var ya da her zaman ki gibi "dedem istedi, yapazağım olazak" türü bir şey var. Maglev in yandan yemişini yaparak hızdan biraz tasarruf ile bu sürede gidilebilir, ama küçümsemiyorum ha Antalya - Alanya 40 dk. iyi süre
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ara durağın tabiîki tesiri var, senin bahsettiğin sırf teknik şeyler, ivme mivme
sen bir de orada dangalak dangalak binen türüst ve gayritürüstleri düşün, haha
beş on dakika dolmuş durağı salatası olmazsa, ben Temel.
He dur be, azdım, bi ek daa bunu şimdi tekyollu bağırsakkurdu gibi yaparlar, iki araç da tam ortada, Manavgat Şelâlesi'nde buluşur, keh küh, bir tanesi bozuldu mu, iş yürümez
He dur be, azdım, bi ek daa bunu şimdi tekyollu bağırsakkurdu gibi yaparlar, iki araç da tam ortada, Manavgat Şelâlesi'nde buluşur, keh küh, bir tanesi bozuldu mu, iş yürümez
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Geçenlerde Antalya ile ilgili hızlı tren projesinde bazı netleşmeler yaşanırken bir taraftanda başka şeyleri tartışmakta fayda var diye düşünüyorum. Bu başlıkta daha önce Almanların pazarlamaya kalktığı Maglevi tartışmıştık ama gerekirse ismini değiştiririz. Şimdiki konumuz Antalya'ya Raylı Sistem, neden böyle diyorum Başkan Akaydın bu ifadeyi kullanmış, bence daha net bir şekilde en azından bir metro hattı devlet tarafından yapılsın demeliydi. Antalya'nın buna ihtiyacı varmı yokmu diye tartışmanın bir alemi yok. Millet internette göbeğinden sallıyor, yok dünyanın en küçük metrosu bizde, yok bizde metro yok, bilmemnerenin bilmemne kentinde var, iyi de var da nasıl var? Kıyaslamalar hep yanlış, Antalya ayarında bir nüfus ve turizm etkinliğine sahip kentlerde bile 2-3 metro hattı var, bir de bunu çok iyi destekleyen tramvay ve otobüs şebekleri. İlk zamanlar Başar sanırım metro Antalya'ya iyi olur gibi bir şeyleri yazıp çiziyordu, ben açıkçası Antalya'yı hep küçümsemişim, yani benim gözümde hep Marmaris, Bodrum ne ise Antalya'da o idi. Açıkçası gözümü açan iki arkadaş oldu Onur ve Ömer'in Antalya ile ilgili paylaşımları bayağı bir uyandırdı beni.
Ben Başkan'ın bu serzenişini çok yerinde buluyorum, İstanbul'un 600 km metroya ihtiyacı var bunu tartışmıyoruz, ekonomik kavgalara hiç girmeyeceğim ama Antalya kapasitesi ile en azından bugünkünden çok daha ciddi bir raylı sistem yapısını hak ediyor bana göre. Bu yüzden biraz fikir cimnastiği yapmak istedim, çizim yapmayacağım ama benim önerim Alanya - Antalya - Kemer ekseninde ve kent merkezinde yer altından geçen bir metro hattı, tabii ki havalimanı ve otogar ile bağlanan, bunun dışında da bir pre-metro olarak inşa edilecek bir yeraltı sistemi, böylece ne kentüstünü çok rahatsız etme durumu olacak, ne de ileride ya hadi buraya metro yapalım denildiğinde tekrar maliyet, sadece araç alıp işletilecek. Bunu daha detaylı anlatmak lazım da benden şimdilik bu kadar, ilgisini çeken olursa fikrini yazsın derim.
Ben Başkan'ın bu serzenişini çok yerinde buluyorum, İstanbul'un 600 km metroya ihtiyacı var bunu tartışmıyoruz, ekonomik kavgalara hiç girmeyeceğim ama Antalya kapasitesi ile en azından bugünkünden çok daha ciddi bir raylı sistem yapısını hak ediyor bana göre. Bu yüzden biraz fikir cimnastiği yapmak istedim, çizim yapmayacağım ama benim önerim Alanya - Antalya - Kemer ekseninde ve kent merkezinde yer altından geçen bir metro hattı, tabii ki havalimanı ve otogar ile bağlanan, bunun dışında da bir pre-metro olarak inşa edilecek bir yeraltı sistemi, böylece ne kentüstünü çok rahatsız etme durumu olacak, ne de ileride ya hadi buraya metro yapalım denildiğinde tekrar maliyet, sadece araç alıp işletilecek. Bunu daha detaylı anlatmak lazım da benden şimdilik bu kadar, ilgisini çeken olursa fikrini yazsın derim.
http://www.atso.org.tr/detay/2/1/1/2335 ... -gunu.htmlAntalya'da 2016 yılında yapılacak EXPO'yu da ''Cumhuriyet projesi'' diye nitelendiren Akaydın, EXPO'ya kadarki sürenin kısalığına işaret etti. Akaydın, Japonya'da düzenlenen EXPO'ya devlet bütçesinden 11 milyar dolar ayrıldığını, Türkiye'de ise EXPO'nun yerel kaynaklarla yapılmasının istendiğini ifade etti. Bunun Antalya'nın kolaylıkla altından kalkabileceği bir durum olmadığını belirten Akaydın, ''Nasıl İstanbul'a, Ankara'ya Ulaştırma Bakanlığı tarafından metro yapılıyorsa Antalya'ya da bir raylı sistem yapılabilir veya altyapıya benzer paralar harcanabilir. Belediye bütçesinden bekleniyor'' dedi.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
Bu konuyu ben de ortaya fikir olarak atmak istiyordum uzun zamandır.
Ama başkan sağ olsun benden önce davranmış.
Akaydın haklı olarak Ulaştırma Bakanlığının İstanbul, Ankara'da (İzmir'de) yaptığı ve yapmaya çalışacağı raylı sistem projelerinin Antalya'da da yapılmasının mümkün olduğunu ya da buna eşdeğer alt yapı projelerinin Antalya'ya kazandırılması gerektiğinden bahsetmiş.
Bugün İstanbul gerçekten metro hatlarına fazlasıyla ihtiyacı olabilir. Ancak Antalya BB ile İstanbul BB'nin bütçeleri oransal olarak bir değil.
Tabiri caizse İstanbul'a kepçeyle verilen Antalya'ya ancak kaşıkla veriliyor.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi bir şekilde kendi bütçesiyle raylı sistem projelerini yürütebiliyor. Ancak Antalya, önceki yönetimin yaptığı tramvay bugün Belediyenin bütçesini olumsuz etkiliyor.
Antalya Büyükşehir Belediyesinin bırakın raylı sistem yapmasını taşeron işçilerin maaşlarını ödemede bile güçlük çekiyor.
Aslında konuşacak çok şey var, Belediyenin kusurları da var, merkezi yönetimin de...
Ama başkan sağ olsun benden önce davranmış.
Akaydın haklı olarak Ulaştırma Bakanlığının İstanbul, Ankara'da (İzmir'de) yaptığı ve yapmaya çalışacağı raylı sistem projelerinin Antalya'da da yapılmasının mümkün olduğunu ya da buna eşdeğer alt yapı projelerinin Antalya'ya kazandırılması gerektiğinden bahsetmiş.
Bugün İstanbul gerçekten metro hatlarına fazlasıyla ihtiyacı olabilir. Ancak Antalya BB ile İstanbul BB'nin bütçeleri oransal olarak bir değil.
Tabiri caizse İstanbul'a kepçeyle verilen Antalya'ya ancak kaşıkla veriliyor.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi bir şekilde kendi bütçesiyle raylı sistem projelerini yürütebiliyor. Ancak Antalya, önceki yönetimin yaptığı tramvay bugün Belediyenin bütçesini olumsuz etkiliyor.
Antalya Büyükşehir Belediyesinin bırakın raylı sistem yapmasını taşeron işçilerin maaşlarını ödemede bile güçlük çekiyor.
Aslında konuşacak çok şey var, Belediyenin kusurları da var, merkezi yönetimin de...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tabii ki hem merkezi hem yerel idari kusurlar muhakkak vardır, sadece toplu taşım değil tüm belediyecilik alanlarında ama dediğim gibi ben Akaydın'ın bu isteğini çok yerinde buluyorum, yani kimse kusura bakmasında Batman bile kalkıp raylı sistem yapıcam diyerek proje yaptırıyor ama bu ülkenin hem turizm sektöründen elde ettiği gelir hemde ekili alanlarından çıkan ürünleri ile besleyicilerinden olan Antalya bir SİSTEM e sahip olamıyor.
Dediğim gibi illa ki metro olsunculardan değilim ama doğru bir kıyas yaparsak, hani hep yapıyoruz ya ya da ne bileyim ortalıkta pek çok abidik gubidik kıyas okuyoruz, gerçekçi bir kıyas yapalım Antalya ile aynı ölçülerde pek çok kent bulabiliriz dünyada, yani hem ekonomik getirileri, hemde nüfus ve yüzölçümü gibi kriterler ile, bir onlara bakalım bir de Antalya'ya bakalım sonra itiraz eden varsa etsin, bence itiraza mahal yok.
Peki metro değil de dediğim gibi bir pre-metro sistemi ya da yeraltı tramvay sistemine bakış açınız nasıl? Bana ilk mesajımda yazdığım fikir bununla birlikte daha sıcak geliyor, bir tane ana aks, bir de buna besleme yapacak ve doğal olarak pek çok otobüsün yerini alacak bir yeraltı tramvay sistemi ya da hadi ismini modernleştirelim HAFİF RAYLI
Dediğim gibi illa ki metro olsunculardan değilim ama doğru bir kıyas yaparsak, hani hep yapıyoruz ya ya da ne bileyim ortalıkta pek çok abidik gubidik kıyas okuyoruz, gerçekçi bir kıyas yapalım Antalya ile aynı ölçülerde pek çok kent bulabiliriz dünyada, yani hem ekonomik getirileri, hemde nüfus ve yüzölçümü gibi kriterler ile, bir onlara bakalım bir de Antalya'ya bakalım sonra itiraz eden varsa etsin, bence itiraza mahal yok.
Peki metro değil de dediğim gibi bir pre-metro sistemi ya da yeraltı tramvay sistemine bakış açınız nasıl? Bana ilk mesajımda yazdığım fikir bununla birlikte daha sıcak geliyor, bir tane ana aks, bir de buna besleme yapacak ve doğal olarak pek çok otobüsün yerini alacak bir yeraltı tramvay sistemi ya da hadi ismini modernleştirelim HAFİF RAYLI
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Antalya Berlinin dörtte biri, Yani Viyana gibi harıl harıl odluğu zamanlar var. Bodrum, kentçik, köy değil!
He bana bak(ın), bana Alman bir tanıdık Antalya hakkında bir kaç soru sordu, ona burayı da tavsie ettim, gelirse, beraber biraz yardımcı oluruz. Ben ona şimdi özelden bir mesaj yazdım (Esat, sana kopyası geliyor).
He bana bak(ın), bana Alman bir tanıdık Antalya hakkında bir kaç soru sordu, ona burayı da tavsie ettim, gelirse, beraber biraz yardımcı oluruz. Ben ona şimdi özelden bir mesaj yazdım (Esat, sana kopyası geliyor).
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
Aslına bakarsanız Antray ayarında izole bir yer üstü sisteme hiçbir zaman hayır demem.
Ancak Antray gibi yaya ve taşıt trafiğine maruz ve mağdur bir sistem kesinlikle yapılmasın diyorum. Bu gibi sistemler ulaşımı düzeltmekten çok, bozuyor diyebilirim.
Bugün Antrayda çalışan tramvaylar Otogar-Fatih arasında 69 km/sa gidiyor. 70 km hız sınırını geçmiyorlar, aslında onu da geçebilirler ancak sınırlama var.
Antrayın Otogar-Fatih kısmı gibi tamamen izole bir raylı sistem projesini Bakanlığın yapması halinde haftada en az 5 kez bineceğime söz veriyorum
Sonuç olarak illa metro olsun demiyoruz ancak metro olsa gelecek için iyi olurdu ama hafif raylıya da razıyız artık. Enerjisini alttan üstten alması hiç fark etmez
Ancak Antray gibi yaya ve taşıt trafiğine maruz ve mağdur bir sistem kesinlikle yapılmasın diyorum. Bu gibi sistemler ulaşımı düzeltmekten çok, bozuyor diyebilirim.
Bugün Antrayda çalışan tramvaylar Otogar-Fatih arasında 69 km/sa gidiyor. 70 km hız sınırını geçmiyorlar, aslında onu da geçebilirler ancak sınırlama var.
Antrayın Otogar-Fatih kısmı gibi tamamen izole bir raylı sistem projesini Bakanlığın yapması halinde haftada en az 5 kez bineceğime söz veriyorum
Sonuç olarak illa metro olsun demiyoruz ancak metro olsa gelecek için iyi olurdu ama hafif raylıya da razıyız artık. Enerjisini alttan üstten alması hiç fark etmez
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
By gerçekçi yaklaşımın için teşekkür ederim aslında ben HRS ile biraz daha kapasitesi yüksek İstanbul M1 ayarı yani 4 lü vagonlar ile çalışabilen bir şey, tabii ki benim içinde alttan almış üstten almış fark etmez, Başar şimdi atlar ama geçen su bastı yaaaa, yerden olmaz ama su basmasında üstten olması da fark etmiyor kiÖmerYILMAZ yazdı:Enerjisini alttan üstten alması hiç fark etmez
Sonuç olarak ben kimsenin Antalya'ya böyle bir raylı sistem yapılmasın diyeceğini sanmıyorum zaten ama şunu merak ediyorum, özellikle de tabii ki Antalyalı arkadaşlardan sistemin adı fark etmez ama kapasitesi tramvaydan yüksek bir raylı sistemin güzergahı sizce ne olmalıdır, dediğim gibi Otogar ve Havalimanını kesecek Kemer-Antalya-Alanya gibi bir hat olsa?
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
Mümkün mertebede Konyaaltı-Lara arasına herhangi bir raylı sistem yapılması gerekli olacaktır.raylı sistemin güzergahı sizce ne olmalıdır, dediğim gibi Otogar ve Havalimanını kesecek Kemer-Antalya-Alanya gibi bir hat olsa?
Bunun yanında Antrayın da Meydan'dan Havalimanı ile Aksu'ya ve Fatih'ten Döşemealtı ile Organize'ye uzatılması yıllardır istediğim bir proje.
Kemer-Alanya arasına raylı sistem zor, Kemer tarafında dağlar çok yer kaplıyor, kara yolu bile tünellerle sağlanıyor, dahası yolun bir tarafı dağ bir tarafı deniz. Demir yolunu döşeyecek yer yok.
Alanya yönüne TCDD işletmesi kurulabilir, bölgesel ya da banliyö olarak. Zaten Antalya-Kayseri YHT projesi kapsamında Manavgat-Alanya bağlantı hattı da mevcut.
Şehir içinde şu anda yeraltı raylı sistemlerine uygun birkaç yer söyleyebilirim.
1-Varsak'a doğru, Yeşilırmak, Kızılırmak Caddeleri ile Süleyman Demirel Bulvarı
2-Otogar'dan itibaren Dumlupınar Bulvarı
3-Otogar'ın kuzeyinden itibaren doğuya doğru Sakarya Bulvarı
4-Konyaaltı Atatürk Bulvarı ile 100. Yıl Bulvarı ve Mevlana caddesi
5-Havalimanı-Aksu yönünde Aspendos Bulvarı ve Serik Caddesi (cadde dediğime bakmayın 10 şeritli yol )
Döşemealtı yönünde Antalya Bulvarı- Burdur Yolu
...