
brs-T.03 » Bursa Tramvay Hatları İnşaatları [Genel]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Çorbaya dönme ile kasıt ne mesela
Ben Bursa' nın İstanbul kadar problemli bir kent olduğuna inanmıyorum bu yüzden açıkçası pek çorbaya dönmeyebilir, ha bize göre tramvay ile ilgili konularda olmasaydı dediğimiz şeyler var, ama benim düşüncelerim hani uzaktan fikir yürütme, belki de çoğu isabetli değildir, sonuçta orada yaşayanların görüşü ve bakış açısı daha önemli. Mesela nostaljik hat (neden nostaljikse) ve ring hattı gibi şeyler gerçekten Bursa için elzemmidir. Bence işi çorbaya döndürecek olan bunlar, yani zaten baştan düşünülen şey biraz kötü gibi, diğer taraftan Ulaşım A.Ş. ne yapacak, bu da tahmin olacak ama Ulaşım' ın proje ekibi hat proje işleri yapıyor, ihalelere giriyor bu konuda da başarılılar, fakat bu sistem projelendirmesi yani komple bir iş midir? Yani yolculuk analizleri, buna göre güzergah etüt ve belirleme işleri varmıdır içinde onu bilmiyorum, bildiğim kadarı ile yok ama iddia etmeyeyim. Dolayısı ile Bursa' nın belirlediği güzergaha raylı sistemin uyarlanmasından ibaret bir çalışma ise ben o konuda Ulaşım A.Ş. ye güvenirim, iyi tecrübesi var.

-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Çorba olarak kastettiğim şu İstanbul'da daha düne kadar T1-T2 hatları saçma bir şekilde ayrı işletiliyordu, aynı hattın devamı olan hat parçalanmış. Diğer taraftan T4 hattı hala ayrı işletiliyor neden bu hat T1 ile ağ oluştumuyor?
1-Kabataş-Bağcılar
2-Kabataş-Mescidi selam
3-Bağcılar-Mescidi selam gibi..
Hat planlamasında da İstanbul'da bazı şeyler bana saçma geliyor mesela şuan ilk aklıma gelen T1'deki Aksaray İstasyonu ile M1deki Aksaray İstasyonu alakasız yerlerde. M1'de Aksaray İstasyonunun olduğu yerde de T1'de Yusufpaşa İstasyonu var ve yanlış hatırlamıyorsam iki istasyon arasında bağlantı yok!
1-Kabataş-Bağcılar
2-Kabataş-Mescidi selam
3-Bağcılar-Mescidi selam gibi..
Hat planlamasında da İstanbul'da bazı şeyler bana saçma geliyor mesela şuan ilk aklıma gelen T1'deki Aksaray İstasyonu ile M1deki Aksaray İstasyonu alakasız yerlerde. M1'de Aksaray İstasyonunun olduğu yerde de T1'de Yusufpaşa İstasyonu var ve yanlış hatırlamıyorsam iki istasyon arasında bağlantı yok!
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
He tamam şimdi oldu, ben bilgim dahilinde açıklamaya çalışayım
Aslında güzel bir noktaya temas etmiştin, bizim ara sıra dile getirdiğimiz tramvay şebekesinden bahsediyorsun, işte umarım Bursa bunu becerir, ama bu ray hattı projelendirmesinden çok işletmenin cesaret edeceği bir iştir, yani işletmeyi yapan birim biz ona kısaca işletme diyoruz
yanlış anlamayın kafa karışmasın diye açıklıyorum, bizde tramvay işletmesinde öyle dallanan budaklanan işletmeler pek istenmez, sebebi de malum deplasesi olması lazım, karayolu trafiği ile mümkün olduğunca az münasebeti olması lazım, yani sefer aksaması ne kadar az olursa o kadar iyi, İstanbul' da mümkün olabilir mi? Belki Bursa' da olur bilmiyorum.
T1-T2 birleşmesine gelince, bence birleşmesi doğru olmadı, nitekim bahsettiğim handikap ortaya çıktı, Zeytinburnu' nda boş araca binmek mümkün değil, pik saatte Zeytinburnu-Kabataş olmalı demiştim, bugün gördüm var ve aldığım bilgilerde de bunu yapmayı (devam ettirmeyi) planladıklarını duydum, yani birleşme çözüm olmadı, bir semtin konforu artarken başka bir semtin konforu düştü, nerede bunun artısı?
T4-T1 entegrasyonunda ise bu fiziki yapı ile bu mümkün değil, her iki hat birbirinden farklı fiziki sistemler, birisi alçak tabanlı birisi yüksek tabanlı, bunun tek şekli şu olabilirdi T1 hattında alçak tabanlıklar çalışır T4 hattında KTA dedikleri Düwaglar çalışır, KTA lar T4 hattı içerisinde basamak açmadan yüksek peronda çalışır, T1 e geçince basamak açarak çalışırlar, ama o zamanda T4 ün 2 li set olarak çalışması gerekir, o zaman neden 3 lü set e göre sistem inşa edildi
yani evet bir tramvay sistemi düşüncesinde sonuna kadar haklısın, hatta bunu bizde tartışmıştık nasıl ray bağlantısı olabilir diye ben çizmiştim diye hatırlıyorum, T4 te bir tramvay hattı gibi inşa edilse idi T1 ile birleşerek işletilmesi süper olurdu.
Aksaray istasyon isimlerinde bence bir sorun yok, her ikiside Aksaray, bilmiyorum belki Tramvaydakine Langa denilebilirmiydi, ama bakış açın ile o zaman metro istasyonun adı Yusufpaşa olmalı idi bu biraz daha doğru, belki havası kaçar diye öyle isim vermemişlerdir zamanında
iki istasyon arasında bağlantıdan kastın sanırım direkt bir tünel geçişi falan filan, onun da mümkün olmadığını (işletmecinin proje ekibinin etüdü sonucu) söylemiştik geçmişte, ben yine aynı iddiadayım. Yolculuk süresini bizzat ölçtüm zaten orada en mantıklı aktarma Aksaray <-> Aksaray arasındadır, 1 dk. fazla sürüyor ama en azından düz yol, diğeri ise in-çık, çık-in
meşakkatli, ve zaten Kabataş yönüne gidiyorsanız Yusufpaşa ile Aksaray arasını araç nerede ise 1 dk. da alıyor, yani süre kaybıda yok.
Aslında güzel bir noktaya temas etmiştin, bizim ara sıra dile getirdiğimiz tramvay şebekesinden bahsediyorsun, işte umarım Bursa bunu becerir, ama bu ray hattı projelendirmesinden çok işletmenin cesaret edeceği bir iştir, yani işletmeyi yapan birim biz ona kısaca işletme diyoruz

T1-T2 birleşmesine gelince, bence birleşmesi doğru olmadı, nitekim bahsettiğim handikap ortaya çıktı, Zeytinburnu' nda boş araca binmek mümkün değil, pik saatte Zeytinburnu-Kabataş olmalı demiştim, bugün gördüm var ve aldığım bilgilerde de bunu yapmayı (devam ettirmeyi) planladıklarını duydum, yani birleşme çözüm olmadı, bir semtin konforu artarken başka bir semtin konforu düştü, nerede bunun artısı?
T4-T1 entegrasyonunda ise bu fiziki yapı ile bu mümkün değil, her iki hat birbirinden farklı fiziki sistemler, birisi alçak tabanlı birisi yüksek tabanlı, bunun tek şekli şu olabilirdi T1 hattında alçak tabanlıklar çalışır T4 hattında KTA dedikleri Düwaglar çalışır, KTA lar T4 hattı içerisinde basamak açmadan yüksek peronda çalışır, T1 e geçince basamak açarak çalışırlar, ama o zamanda T4 ün 2 li set olarak çalışması gerekir, o zaman neden 3 lü set e göre sistem inşa edildi

Aksaray istasyon isimlerinde bence bir sorun yok, her ikiside Aksaray, bilmiyorum belki Tramvaydakine Langa denilebilirmiydi, ama bakış açın ile o zaman metro istasyonun adı Yusufpaşa olmalı idi bu biraz daha doğru, belki havası kaçar diye öyle isim vermemişlerdir zamanında


-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
Cumhuriyet Caddesi'nde yapılmak üzere olan ''Nostaljik'' tramvay konusunda cadde esnafının baskılarına dayanamayan Başkan Altepe ''Caddeyi kapatmıyoruz!'' demiş.Tabi cümleden anladığınızın dışında bir durumu izah etmiş.
''Cadde bizim,siz nasıl isterseniz ,ne zaman isterseniz öyle açarız.'' demeye getirmiş.


Bir de resim yayınlanmış.Raylar döşeniyor anlaşılan.Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, Cumhuriyet Caddesi’nin trafiğe kapatılması ile ilgili kamuoyunda yaşanan tartışmalara son noktayı koydu. Başkan Altepe, “Biz üzerine bina yapıp, caddeyi kapatmıyoruz. Bu cadde bizim. Araç giriş saatlerini bölge esnafıyla birlikte ayarlarız. Geri dönüşü olmayan bir şey yapmıyoruz” dedi.

-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
Özür dileyerekten...
http://www.bursa.bel.tr/baskan-altepe-- ... aber/5701/
http://www.bursa.bel.tr/baskan-altepe-- ... aber/5701/
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Büyükşehir belediyesinin sitesine Heykel-Kent Meydanı hattının videosu eklenmiş. Bu hat ile ilgili fikir verebilir.
http://www.bursa.bel.tr/dosyalar/sayfal ... &width=600
http://www.bursa.bel.tr/dosyalar/sayfal ... &width=600
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Güzel animasyon, İstanbul Ulaşım ile ortak sanırım bu projede çalışılıyordu animasyon çok tanıdık geldi de
bir de bir şey soracağım güzergah boyunca pek çok yerde Tramvay + 3 şerit yol gösterilmiş, daha önceki konuşmalardan olsun, benim yıllar önceki kısıtlı görmemden olsun aklımda kalan pek yok gibi böyle bir şey? Yoksa yine büyük bir yanılgı içindemiyim?

-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hımm, nedense bir yerde yolun dar olduğu hakkında konuşmuştuk diye kalmış aklımda, sanırım karıştırdım. Eğer 4 şerit yani 3+1 kullanılabilecekse bu gayet iyi, animasyon üzerinden konuşmak yanlış ama gerçekten kafalarındaki projeyi yansıtıyor ise zaten hemzemin bir sistem düşünülüyor gibi, yani izole edilmiş bir hat görünmüyor, hatta karayolu araçları tramvay yolunda idi bir ara, yani gerçekten bir tramvay hattında olabildiği gibi.
Stadın oradaki yolu hatırlıyorum, bahsettiğin 2+2 yollarda günümüzde pek çift hat tramvay mümkün olmayabilir, ama böylesi bir tek hat üzerinde de acaba acil durumlarda parklanma ya da geçişme için cep hattı gibi çift hat bölümler yapılabilirmiydi diye düşünmeden edemiyorum şimdi.
Stadın oradaki yolu hatırlıyorum, bahsettiğin 2+2 yollarda günümüzde pek çift hat tramvay mümkün olmayabilir, ama böylesi bir tek hat üzerinde de acaba acil durumlarda parklanma ya da geçişme için cep hattı gibi çift hat bölümler yapılabilirmiydi diye düşünmeden edemiyorum şimdi.