ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 07 Mar Pzt, 2011 18:26

Bugün M1 Hattının Kartaltepe-Kocatepe İstasyonu'nda metro raydan çıkmış.Haberler verdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Mar Pzt, 2011 20:41

Gecmis olsun, ben okumadim henuz haberleri acaba Sagmalcilara cikista mi oldu, daha oncede o bolgede ani hava degisimleri ya da asiri soguklarda rayda kirilma meydana geldigi olmustu, oyle bir olay meydana gelip te fark edilemedi ise deray olabilir, ama giris ve cikista hiz düsük oldugu icin büyük kaza olmaz bakalim bir haberleri kurcalayalim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Mar Pzt, 2011 20:57

http://gundem.milliyet.com.tr/metroda-k ... efault.htm

Bu sefer 1. yolun cikis degilde sanirim peron giris tarafinda kirilma meydana gelmis, dedigim gibi cok hizli girilen bir bölge degil zaten ama her halukarda arac deray edip perona carpsa idi ciddi yaralanmalar meydana gelebilirdi, sanirim makinist kirigi fark ederek araci durdurmus, tekrar gecmis olsun dileklerimle.
Atatürk Havalimanı’ndan Aksaray istikametine ilerleyen metro, saat 07.30 sıralarında Bayrampaşa’daki Kartaltepe-Kocatepe istasyonuna yaklaştığı sırada rayda meydana gelen teknik bir arıza nedeniyle acil olarak durduruldu.

Edinilen bilgilere göre olayın raylardaki bir sorundan kaynaklandığı belirtildi. Metronun teknik bir arıza nedeniyle istasyonun bulunduğu beton zemine çok yaklaştığı, bunun üzerine de vatman tarafından acil olarak durdurulduğu öğrenildi. Metronun durdurulmasının ardından panik yaşayan yolcular tahliye edildi. Olayın ardından raylar üzerinde teknik ekiplerce çalışma başlatıldı. Kartaltepe - Kocatepe durağından seferler tek hat üzerinden yapılmaya devam edilirken, onarım çalışmaları da sürüyor.
Seferler normale dönmüstür diye düsünüyorum, olay sabah meydana gelmis anladigim kadari ile, o saatte ray kaynagi ile ugrasilmamistir herhalde, genelde bu tip durumlarda cebre ile ray sabitlenir ve gecis hizi 5km/s ya düsürülür , seferlerin bitiminde de o ray kaynaklanir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 May Pzr, 2011 18:38

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Pzt, 2011 17:34

Bugün sabah saatlerin bir araçta meydana gelen arıza sonrasında araçta bulunan yolcular hatta indirilerek tahliye edilmişler, aşağıdaki linkte yer alan ibarelere göre yolculara sadece aracı tahliye edin anonsu yapılarak hat ortasında indirilmişler ve kendi başlarına hattı terk etmişler, yapılan şikayetlere de bir dönüş olmadığı yönünde ifadeler var acaba nedir araştırmak lazım. Maalesef bu tip olaylarda bilgilendirme eksikliği oluyor, bu pekte hoş bir durum değil ama maalesef oluyor, diğer şekilde belirtilen durum ise dediğim gibi hattın neresinde indirilmişler, işletmedeki diğer trenlere nasıl bir bilgilendirme yapılmış bunları bilmek lazım, ben o saatlerde hatta idim ama denk gelmedim demek ki.

http://www.haber7.com/haber/20110606/Me ... r-etti.php
Havalimanı- Aksaray yönünde sefer yapan metro 09.30 sularında arıza yaptı. Davutpaşa İstasyonu'na yakın bozulan araç içindeki yolcular bir süre metro içinde bekledi. Yapılan açıklamada sadece 'aracımız arızalanmıştır lütfen aracı tahliye edin' denildi.

Yolcular karşıdan gelecek olan metronun tehlikesine dair önlem alınmadan ve açılan kapılardan oluşan yüksekliğe rağmen atlayarak aracı boşalttı. Vatandaşlar hiçbir yardım almadan metrodan indirilmelerine tepki gösterdi.
Cevap verilmemesi ile ilgili şunu söyleyebilirim, o anda ilgili birime arızanın nedeni ile ilgili teknik bilgi gelmedi ise doğal olarak "size konu hakkında geri dönüş yapılacaktır" şeklinde bir ifade ile şikayetçiler cevaplanır, bu standart bir yöntem daha fazlası da olmaz, ben şu anda ki durumunu net olarak bilmesem de Ulaşım A.Ş. nin bu konuda iyi firmalardan olduğunu biliyorum.


Bu haber ile alakasız bir detay ama hattın numarası yine değişiyor :) daha doğrusu yine değişiyor demeyeyim ama daha önce değindiğim M3 Kirazlı hattı ile birlikte işletme yapılacağından dolayı iki hattında numarası değişecek diye bir şeyler duydum.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 06 Haz Pzt, 2011 17:47

Nasıl bir numaralandırma düşünüyorlar?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Pzt, 2011 17:54

ist-M1.A :D ehüüühühüüh sinirden gülüyorum kusuruma bakmayın :) Şu anki durum M1A yine yeniden, yarın sabah yine değişir mi vallahi bilmiyorum. Şu numaralama başlığına son durumu yazayım bir ara, Hakan sen M4 e bile güvenme ben sana o kadar diyeyim.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Haz Pzt, 2011 17:54

M1 ve M3 diye iki hat numarası beceremiyorlar mı? M1A, M1A℅ falan mi gerek? Garanti gerektir :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Pzt, 2011 17:57

Bunun becermek ile bir alakası yok, bu tip kelimeler kullanmayalım lütfen. :) Tercih ile alakalı bir durum var Başar, sana bana göre yanlış olabilir, işi yapana göre doğru ise ne yapabiliriz? Sana kaç kere dedik araştırmacı bilim insanı çıkart bir sistematik silsilesi gereğini yapalım, neysee yeri değil şimdi, ben sonra senin kulağına anlatırım Basel' de bir öğlen yemeğinde :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Haz Pzt, 2011 18:09

Ne o, sen Basel havalimanına mı ineceksin? Oho, bu olmadan haber ver! Ama orası (havalimanı ta kendisi) Fransa, Basel İsviçre'de, ve Basel fena pahallı :-)

Ya, becermekle nasıl alâkası olmaz? Tercihle ne alâkası var? Geçenlerde İETT'nin sayfasında şöyle bir baktım, nasıl ve ne şekilde numaralandırmaları toplamışlar (otobüslere ek hepsi var ya, şhv1, şhv2, _t2, _tk … ne güzel uyduruk şeyler. Bunun aslında mantıkla alâkası var!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Pzt, 2011 18:21

alabay yazdı: Bunun aslında mantıkla alâkası var!
Hadi canımm!!! Gerçekten mi? :) Mandık dediğin şey insan beyninin ürettiği bir şey, herkesin de beyni başka olduğuna göre mandığı da başkadır, mandık dediğin şey üzerinde anlaşmaya varılmış bir şey midir?

Bu arada Basel e falan inmiyorum, Basel nere be dünyanın öbür ucu :) senin oraya gelince Basel' e gideriz, bir taraf Alamanya bir taraf Frenkya sırtımızda Sıveriç kayfe içeriz diye dedim :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Haz Pzt, 2011 18:43

Emin misin, mantığın beyin tarafından üretildiğinden? :-) O zaman neden dijitale logic derler? Mantık kurallara göre işleyen bir şey, en azından kuram, beynin ürettiği fikir, hürriyet, hayal gücü, vs.

Duğru/yanlış vs … Türkçe viki çok kötü yazılmış, istersen git bak, Almancası biraz daha iyi, ama okur musun, bilmiyorum :-) Ama teselli … benim de mantık kurslarım hep çok vasattı :P

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön