ist-T.06 » Yenikapı'ya Tramvay İstasyonu

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Eyl Prş, 2010 19:09

Ben de galiba Aksaray'dan dönme bir hat önermiştim, şimdi tam hatırlamıyorum, ama (bence) iyi bir öneriydi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eyl Prş, 2010 09:53

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=23664

Daha önceki ilgili mesajı nereye yazmışım bulamadım şimdi, ama bunu buraya ekleyeyim, Tophane ile Sultanahmet arasında çalışacak bir tramvay işletmesi için ciddi olarak çalışmalar başlamış.
Karaköy’den Sultanahmet arasında döşenecek olan ek hat ile deniz yoluyla Karaköy Limanı’na gelen turistler, kendileri için döşenen özel tramvay hat vasıtasıyla Sultanahmet’e rahatça ulaşabilecek.

UKOME tarafından alınan kararla; Tophane tramvay durağı ile kruvaziyer limanı arasına ray döşenerek özel hat çekilecek. Karaköy Limanı’nda gemiden inen turistleri taşıyacak özel tramvay, Tophane’den mevcut raylı sistem üzerinden devam ederek Sultanahmet durağından ayrılarak dönüş yapacak. Liman ile Sultanahmet arasında ring seferi yapacak hatla ilgili çalışmalara başlayacak olan Büyükşehir, ray döşemeleri ve hat çekilme işlemlerini tamamladıktan sona yeni hattı, yıl sonuna kadar hizmete almış olacak. Böylece İstanbul’a deniz yoluyla gelen turistler, Karaköy Limanı’ndan direkt Sultanahmet’e taşınabilecek.

İstanbul’u gezmeye gelen turistler için farklı bir sistem geliştirdiklerini de vurgulayan Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş “Kruvaziyer turizmle İstanbul’a gelen turistlere özel Tophane’den Sultanahmet’e kadar ayrı tramvaylar işletmeye başlatacağız. Eminönü ve Sultanahmet’e gidiş gelişlerde otobüs yoğunluğunu da azalacak” dedi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Oca Cmt, 2011 11:21

geçen bi sohbet ortamında aksaray-otogar metrosunun normalde tramvay olacağı ve sirkeci tramvayı ile bütünleşik olacağı konuşuldu. sonradan değişmiş. sözen döneminde yenikapı tramvayı düşünülmüş. sonra rafa kaldırılmış.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Oca Cmt, 2011 11:32

Sohbeti yapanlar hangi ulemaydı Mehmet :) ben hiçbir arşivde havalimanı metrosunun tramvay olacağını okumadım ama tramvayın Yenikapı' ya uzatılmak istendiğini daha doğrusu Yenikapı' ya bağlantı verilmek istendiğini okumuştum hatta proje haritasını da vermiştim

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 2565#12565

Resim

O yıllarda bu işleri yapanlar da bizler gibi tramvay görmemiş adamlar oldukları için olsa gerek ne isim vereceklerini şaşırmışlardı ve o hatta "Hızlı Tramvay" diyorlardı :) bu isimden dolayı böyle bir yanlış anlaşılma ortaya çıkmış olabilir mi?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Oca Cmt, 2011 14:04

ulema değildi. yav bu işlerle hiç ilgilenmeyen birisi idi. zaten öyle konuştuk geçtik. vatan caddesinde yer üstü sistem olacakmış. sonra yer altına alınmış. sözenin mülakatında aksaray'dan vatana bir kol açılacak anlamı çıkıyor. o yüzden dedim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Oca Cmt, 2011 15:29

Esat, benim hatırladığım, ki bu 1985'e ve evveline dayanır, bu Hızlı Tramvay olayı bizim Stadtbahn dediğimiz şeydi. Yani Schnellbahn, Schnelltram tercümesi olarak yanlış bile değildi denebilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Oca Cmt, 2011 17:31

Mehmet Kasım yazdı:sözenin mülakatında aksaray'dan vatana bir kol açılacak anlamı çıkıyor. o yüzden dedim
İşte bende o yılların gazetelerinde okuduğum metinlerde tramvaydan Yenikapı' ya bir kol çıkacak diyor, ya dilimize doladın bu saçma terimi de ha, kol çıkacak bacak çıkacak :) Yenikapı' ya bağlantı yapılacak şekilde bir düşünce varmış bu yukarıda da görülüyor zaten, ha LRS zaten yüzeysel Bayrampaşa' dan Aksaray' a da baştan yüzeyden getirmek istemiş olabilirler maliyeti düşürmek adına ama sence işlermiydi? Bir sürü hemzemin geçit, oraya kadar metro gibi gel orda tıkan, bence doğru olan yapılmış, önceki fikri kim düşünmüşse bugün korkunç büyük bir hata olurdu.
Başar yazdı:Esat, benim hatırladığım, ki bu 1985'e ve evveline dayanır, bu Hızlı Tramvay olayı bizim Stadtbahn dediğimiz şeydi. Yani Schnellbahn, Schnelltram tercümesi olarak yanlış bile değildi denebilir.
olabilir, bir şey diyemem bilgim yok küçüktüm o zaman aklım yetmiyordu. Ayrıca doğrudur bugün ismine Türkçe LRT, Engilizce LRS dediğimiz şey Alamanca' da da Stadtbahn' dır, ama hızımı yoksa kapasiteyimi ifade eder, işte bu tartışılır senin orda hızlıdır benim burda değil.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Oca Cmt, 2011 20:24

aslında aksarayda in-bin olmasındansa tramvay şebeke mantığı ile vatan caddesine giden bir tramvay hattı güzel olurdu. metro yapmaktansa tramvay olması iyi olabilirdi. sirkeci-aksaray-vatan-otogar çok daha iyi olurdu. metroyu da m2 devamı olurdu. m1 kapasitesini verimsiz kullanıyor şu anda. aksaray'da şak diye kesildiği için eminönü'ne otobüs koyuyorlar mecburen. buda metronun yolcusunu kesiyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Oca Cmt, 2011 21:21

Bunun çözümü basitti aslında ama özellikle oradaki hemzemin geçit nedeni ile bu işten verim alınamadı, uzun yıllar park ve triyaj olarak kullanılan o armut bölgesinde bir istasyon tüm bu sorunlara merhem olabilirdi, hatta var olan istasyonda söküldü, gerçi komik bir yerde idi tam metronun önüne yapmak yerine biraz ileri yapılmıştı ama kaldırımı falan daraltıyordu söküldü gitti, yine tramvayın ilk zamanlarında Yeraltı çarşısının üstünde bir durak vardı hatırlarsanız, o durağın yeride biraz kullanışsız olduğu için işlevsel olmadı ve söküldü. Ben hala Aksaray metro önünden kalkacak bir tramvay hattının Kabataş istikametinde çok iş yapacağına inanıyorum, aynı şekilde yukarıdaki resimde yer alan ya da bizim önerdiklerimize benzer, ya da Mehmet in İBB de dile getirdiği gibi, hiç önemli değil bir şekilde Yenikapı' ya tramvay inerse işte o zaman raylı sistemlerde şebekeleşme anlamında bir şeyler yapıldığını söylerim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Oca Cmt, 2011 23:12

metro önündeki alan depo olarak kullanıldı yıllarca. zeytinburnuna depo yapılınca orayı kaldırdılar. meydan trafiği yer altına alınınca aksaray meydan tram istasyonu da yer değiştirip metroya biraz daha yaklaşabilir. in-çık yapmadan yürür millet o zaman rahat olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Oca Cmt, 2011 23:27

Evet, meydan projesi gerçekleşir ise en azından ilk zamanki pozisyonuna alınabilir, bunun da bir nebze rahatlatacağını düşünüyorum. Ayrıca bir kaç kez yazdım tekrar yineliyorum, Aksaray metrodan tramvayın Yusufpaşa istasyonuna yürümek ile Aksaray istasyonuna yürümek arasında sadece 1 dk. lık bir fark var. Bunu 2 kez kronometre ile yüksüz olarak ölçtüm, ama Aksaray istasyonuna gidiş nedense tercih edilmiyor, uzak görünüyor, diğer istikamet kuş uçumu yakın olsa da o bir alt geçit bir de üst geçit bir de aradaki işportacıları geçmek yüzünden hiçbir artısı yok, ben elimde tekerlekli bir valizim olsa asla Yusufpaşa' dan aktarma yapmam.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Kas Çrş, 2013 12:31

Malum Marmaray ile birlikte Yenikapı-Sirkeci arasında tren trafiğinin ve dolayısı ile oradaki demiryolunun ne olacağı belirsiz. İBB pek ses çıkartmıyor, Fatih Belediyesi bana bırakın park yapayım diyor, TCDD hiç ses çıkartmıyor. Bana göre bu demiryolu muhakkak kalmalı ve bölgesel trenler ile İstanbul kalkışlı hızlı trenler için kullanılmaya devam edilmelidir. Yine daha önce benim ve başka bazı arkadaşların da dile getirdiği gibi burada bir tramvay hattı da ihdas edilebilir, hem de mevcut banliyö istasyonları korunarak. Her bir istasyon bir tramvay seti için fazlası ile uzun ama 3 lü ya da 4 lü setler burada çalıştırılabilir, hatta ve hatta zaten yüksek tabanlı inşa edilen RTE İSTANBUL neden burada çalışmasın??? Bu fikir kesinlikle ele alınmalı ve yüksek tabanlı tramvay araçları ile bu istasyonlar kullanılmalı, 10 araçlık bu peronların geri kalan kısmıda halkın gezebileceği sanat galerileri ya da ticari alanlar olarak hizmet verebilir.

Burada tren trafiği ile karışmaması için bir 3. yol inşaatı çokta iyi olacaktır, zaten Sirkeci' den kalkacak bir bölgesel ya da YHT Bakırköy ve Halkalı garlara kadar durmadan gidecek dolayısı ile sadece geçişme amaçlı kullanılacak, tek dar boğaz bir ihtimal Kazlıçeşme bağlantısında olacaktır ama burada da normal trenler yapılmış olan 3. yola bağlanabilir, tramvaylar ise ister Yenikapı' da sonlandırılsın, istenilirse Kazlıçeşme' ye kadar gelsinler ki bence gelmelidir. Yapılması gereken hattın inşaat işlerinin Bakanlık tarafından yapılması, sonrasında mevcut 2 hat ve istasyonların İBB ye devri, Kazlıçeşme' de eski köprünün yenilenmesi ya da yeniden yapılması, Kazlıçeşme' de bir tramvay durağı ve Yenikapı ile Kazlıçeşme de büyük kapsamlı otoparklar inşa edilmesi. Bu kadar derinleştirmemiştik konuyu ama aşağıda vereceğim haber üzerine yazma gereği hissettim.

İBB meclis üyelerinden birisi böyle bir öneride bulunmuş Kadir Bey' e, bence bu kaçırılmaması gereken bir fırsat, yukarıda basitçe metodu da yazdık, ben trenlerde kalsın istiyorum ama hattın çöpe gitmesinden se yenilenerek tramvay olarak çalışmasından daha güzel bir şey olamaz. Bir takım komplo teorileri ve söylentiler var Eminönü bölgesinin bu kesimi için, bunlara katılmıyorum zaman kavga ayrışma değil, uzlaşma ve hizmet etme zamanıdır, kentin her bölgesinin kamu hizmetine hakkı vardır ve ayrıca bu tip hizmetler gittikleri yerdeki sosyolojik yapıya pozitif katkıda bulunurlar, hadi bir el atılsın bu işe.

http://www.gercekgundem.com/istanbul/73 ... ay-onerisi
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Meclisinin 2013 yılı Kasım ayı Meclis toplantılarında CHP İBB Meclis Üyeleri Fikret Konya, Ercihan Ekşi, Hikmet Öz ve Soner Özimer imzaları ile Meclis Başkanlığına sunulan imzaları ile Meclis Başkanlığına sunulan önerge;
Yazılı Cevaplandırılmasını İstediğimiz Sorular:
Marmaray 29 Ekim 2013 tarihi itibariyle hizmete girmiştir. Zeytinburnu-Sirkeci arasında yakın bir zamana kadar kullanılan eski demiryolu güzergâhı atıl hale gelmiştir. Bu alanın Sirkeci-Zeytinburnu arasında tramvay hattı olarak kullanılması yönünde vatandaşlarımızın talepleri bulunmaktadır. Bu güzergâhın sahil yolunun yükünü alarak trafiği rahatlatabileceğini düşünmekteyiz. Bu kapsamda;
1.Bu güzergâhın kullanımı ile ilgili olarak İBB ne düşünmektedir?
2.Bu hattın ulaşıma katkısı konusunda girişimlerde bulunulmuş mudur? Bulunulmuş ise detayları nedir?
3.Uygulamaya ilişkin bir işlem yapılmış mı? Yapılmakta ise detayları nedir?

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön