gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Oca Çrş, 2011 19:48

Havacılık ile ilgili bir iki konuda dile getirdiğim Van' a yapılan seferlerin arttırılması ile ilgili ilginç bir gelişme yaşanmış, daha doğrusu ilginç değil olması gereken bir karardı ama bakalım ne kadar uzun soluklu olacak. Haftalık uçuş sayısı 106 dan 146 ya çıkartılmış ve limana uçuş yapan firma sayısıda 6 ya çıkıyor, gördüğüm kadarı ile özellikle yurtiçi bilet fiyatlarındaki düşüşlerden sonra yolculuk talebi patlama yapan bir güzergah, ben bu uçuşlarında özellikle yaz aylarında dolu olacağını tahmin ediyorum.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=26546
Edinilen bilgiye göre, Türk Hava Yolları (THY), Anadolu Jet, Pegasus, SunExpress havayollarının Van'a direk olarak İstanbul Atatürk, İstanbul Sahiba Gökçen, Ankara, İzmir, Adana, Antalya seferlerinin ardından 15 Ocak'tan itibaren de Borajet ve Sky Havayolları uçak seferlerine başladı. Borajet firması pazartesi, çarşamba ve cumartesi günleri Van'dan Gaziantep'e karşılıklı direk uçuşlar başlatırken, Sky Havayolları da hergün Van'dan direk olarak İstanbul Sabiha Gökçen Havaalanı'na seferler başlattı. Böylece 106 olan karşılıklı uçak seferleri 146'ya yükseldi.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 20 Oca Prş, 2011 00:00

Haftalık uçuş sayısı 106 dan 146 ya çıkartılmış ve limana uçuş yapan firma sayısıda 6 ya çıkıyor
2.5 milyonluk Bursa 6 tane uçağı dolduramadı ufacık Van'a 146 uçak uçuyor. Helal olsun :wink:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Oca Prş, 2011 00:09

Van' ın avantajı yakınında doğru düzgün başka havaalanı olmaması, bende yazları gittiğim için doluluğu biliyorum ve sadece bölge insanı değil, orada çok fazla memur ve öğrencide bulunduğu için çok geniş yelpazeden yolcusu var. Tabii ki Van dışında bir kaç ilin ve yakın ilçelerin yolcusu da buradan uçuyor, diğer havaalanlarından ne Muş ne de Batman bu kadar yolcu çekmez herhalde, hatta orada bir iki yere yapmayı düşündükleri alanları bile ben biraz israf görüyorum, alan büyütülüp kapasite düzgün kullanılsa daha iyidir. Ayrıca Van' ın nüfusu da 1 milyonun biraz üzerinde, Bursa' nın havayolu ile uçuşa açıkçası neden bu kadar ilgisiz olduğunu bende merak ettim, yani sizlerin anlattığı üzere aslında erişim imkanları da çok kötü değil, acaba yolculuk talebi daha çok İzmit - İstanbul eksenli olduğu için ve otobüs uçaktan daha hesaplı geldiği için olabilir mi? Sonuçta havalimanında belli bir zaman kaybı söz konusu ama otobüste yok, 5 dk. önce git bin. :)

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 20 Oca Prş, 2011 02:14

Öncelikle havaalanının durumundan bahsetmem gerekirse;
Belediye otobüsü ile ulaşım 1 saat. Sadece uçuş saatine göre ayarlanmış tek bir otobüs var. Belediye otobüsü kaçarsa uçuşu unutun. Taksi ile giderim derseniz uzaklık yaklaşık 60km.

Gelelim uçulabilir şehirlere;
**İstanbul uçuşlarında dediğiniz gibi otobüs her anlamda öne geçiyor bir de unutmayalım ki günde iki sefer feribot ve yanılmıyorsam iki sefer deniz otobüsü var.Bunlar İstanbul için daha cazip ulaşım araçları.İstanbul için uçmanın tek bir mantıklı yolu var o da şehiriçindeki havaalanından AHL'ye Borajet gibi küçük uçakları olan bir şirketin uçuş düzenlemesi.Bu iki havaalanı arası 30dk civarı zaman alır.Bu alan açılırsa İstanbul-Bursa yarım saatte bir uçak bile çalışır. :D

**Ankara için Anadolujet hergün sefer düzenliyor.Tahminimce uçaktakilerin %99'u başka şehirlere gitmek için aktarma amacıyla uçağı kullanıyorlar.Hedef Ankara olduğunda en mantıklı ulaşım otobüs+YHT oluyor.

** İzmir için uçaklar talep görmez diye tahmin ediyorum. Zamanında Sunexpress bu hatta uçak koymuştu, koyduğu gibi de kaldırdı. Bu hatta belki Sunexpress'in İzmir bağlantılı Avrupa uçuşları olabilir ama Bursa'dan Lufthansa uçarken ben Sunexpresi tercih etmem.

**Trabzon-Erzurum-Diyarbakır-Samsun bu saydığım şehirlerden Bursa'ya yerleşmiş olan bir çok aile var buna ilave olarak memuru, öğrencisi derken uçakların dolu çalışması gerekiyor ama ATR'ler bile dolmadı. Bunun nedenini ben de anlayamadım. Saydığım şehirlerden en yakını otobüsle 15 saat bu kadar yol gitmektense havaalanı için 2 saat eziyet çekerim daha iyi.

** Son olarak Antalya da sunexpres bağlantılı Avrupa uçuşları için aktarma merkezi olarak kullanılabilir. Sadece Antalya için uçağa binenlerde uçağın %40-50'si olur diye düşünüyorum.

Sonuç olarak bence Bursa merkezdeki havaalanı biran önce açılmalı ve Borajet burayı kullanmalı o zaman AHL gibi uçakların vızır vızır işlediği bir şehir olur Bursa.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Oca Prş, 2011 02:22

Enteresan, aslında Trabzon, Antalya ve yurtdışı uçuşları konusunda kesinlikle haklısın, yani o kadar yolu otobüs ile gideceğime uçakla 2 saat kaybetmeyi göze alırım, İstanbul konusunda ise sanırım doğru tespit yapmışım zaten, sende aynı düşünüyorsun herhalde. Ben Bursa' ya hızlı tren geldiği zaman Ankara içinde uçak seçeneğinin iptal olacağını düşünüyorum, İzmir istikameti için ise bir yorumum yok zaten talep durumunu yazmışsın. Ben bu konuya hep Bursa nın iyi bir sanayi kenti olması açısından baktım ama demek ki talep oluşmuyor.

Yanlız şöyle bir şey de söyleyeyim, yük konusuda önemli, geçen sene yurt içi uçuşta bize 20 kg hak vermişlerdi diye hatırlıyorum, az mı? Duruma göre değişir ama bana göre az. Dolayısı ile bazı güzergahlarda, örnek Trabzon :) adam köyünden balını, pekmezini, balığını getirecek, bu uçak ile ne kiloda ne de yük babında mümkün değil, otobüste ise mümkün olmayan pek bir şey yok. Viyana' dan bile sırf yük yüzünden uçak ile nerede ise aynı paraya otobüsle 25-27 saat İstanbul' a yol çeken adam var, bana göre asla değmez ama yükün 50 kg. ise düşünürsün.

Van yolcusuna gelirsek, oradan da pek çok aile malum İstanbul ve İzmir e yerleşik, yani yerli yolcusu da var, sonrada dediğim gibi gerçek bir memur şehri, iyi kötü üniversiteside cabası, yani adam 24 saat otobüs ile İstanbul' a geleceğine tabii ki uçak ile gelmeyi tercih eder.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 20 Oca Prş, 2011 02:27

Van yolcusuna gelirsek, oradan da pek çok aile malum İstanbul ve İzmir e yerleşik, yani yerli yolcusu da var, sonrada dediğim gibi gerçek bir memur şehri, iyi kötü üniversiteside cabası, yani adam 24 saat otobüs ile İstanbul' a geleceğine tabii ki uçak ile gelmeyi tercih eder.
İstanbul'a yapılan uçuşların dolu olması çok normal. Diğer taraftan İzmir-Mardin, İzmir-Hatay gibi uçuşlar dolu olurken Bursa'dan yapılan uçuşların tutmaması çok garip :?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Esenboğa'nın çatısı çökt&

Mesaj gönderen Esat » 03 Ağu Çrş, 2011 01:09

Bugün Ankara' da yaşanan ani sağanak yağış sonrasında Esenboğa Havalimanın çatısında yaşanan problem sonucu çökme meydana gelmiş. Haberden anladığım kadarı ile kimsenin yaralandığı büyük bir çökme söz konusu değil, daha çok su kaçırmaya sebep olan kısmi bir durum var galiba. Ama her halukarda altında yüzlerce hatta yoğun saatlerde belki bin insanın geçtiği koca bir alanda böylesi bir olayın meydana gelmesi sorgulamaya değer. Açıkçası her olayda olduğu gibi Allahtan oldu deyip geçiştirmemek lazım, tabii ki inanan insan için afet Allahtan gelirde diğer taraftan beyin ve onun içine akılda vermiş, bu durumları ön görüp tedbiri almakta insanın görevi, yoksa zaten sal gitsin, hu hu, ekmeğe suya gerek yok devam, Ramazan günü beni günaha sokacaklar illa.

http://gundem.milliyet.com.tr/esenboga- ... efault.htm
Esenboğa Havalimanının çatısı bölgeye düşen yoğun yağışın ardından zarar gördü.Esenboğa'da akşam saatlerinde başlayan yağış, yaklaşık 2 saat etkili oldu. Yağışın ardından Esenboğa Havalimanının İç ve Dış Hatlar giriş bölümündeki çatı bir süre sonra biriken suyu taşıyamadı ve su sızdırmaya başladı.

Bu arada, Esenboğa Havalimanına İç ve Dış Hatlar bölümünün arasında kalan asma katın alt kısmının bir bölümü, suyun birikmesi sonucu çöktü.

Esenboğa Havalimanı'nda güvenlik önlemleri alınırken, yolcuların da cep telefonlarıyla oluşan manzarayı görüntüledikleri dikkat çekti. Esenboğa Havalimanında çökme nedeniyle oluşan hasar giderilmeye çalışılırken, biriken suyun tahliye çalışmaları sürüyor.

Öte yandan, suların elektrik tesisatına sızmasıyla birlikte Esenboğa Havalimanı'nda sık sık elektrik kesintisi yaşandı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Ağu Pzt, 2011 15:22

:) Güldüm, komik bence, gerekçede komik aslında "Sivil Havacılık Kuralları Kanla Yazılmıştır" bunu böyle davudi bir sesle söyleyince bayağı bir tırsıtır insanı.

http://www.haber7.com/haber/20110822/Ka ... amayiz.php
Havacılık uzmanı Ahmet Tunagür, geçtiğimiz hafta Bodrum Havalimanı’nda şahit olduğu olayı şöyle anlattı: "İstanbul’a saat 08.30’da hareket edecek uçağa yolcular alındı ve uçağın kapıları kapatılıp hareket etmesi beklendi. Ancak bir süre sonra kabine gelen yer hizmetlerinden birkaç görevli, telaşla sağa sola koşuşturmaya başladı. Yolcular kendilerini meraklandıran durumu anlamaya çalışırken kaptan pilot; 'sayın yolcularımız, yapılan bir hata sonucu uçağımıza azami 2 adet kedi alınabilecekken şu an 3 kedi, sahipli yolcularımızla birlikte uçağımızda bulunuyor. Kurallarımız gereği bir yolcumuz bu uçuşta kedisinden fedakarlık etmek zorunda. Yoksa bu şekilde kalkmamız mümkün değil' anonsunu yaptı. Bir yolcu feragat edince uçak normal seferini yaptı."

HAVACILIK KURALLARI KANLA YAZILDI

Sivil havacılık kuralları gereği 3 kedi ya da köpek aynı anda uçamıyor. İki hayvanın uçma şartı ise; "Biri uçağın ön tarafındaysa, diğeri arka kısımda olacak. Kesinlikle kutusunda taşınacak, son kontrolleri yapılmış sağlık karnesi yer görevlilerine gösterilecek, asla 2 kedi aynı kafeste taşınmayacak, yolcunun önündeki koltuğun altına konulacak.” şeklinde izah ediliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Oca Sal, 2012 01:50

http://ekonomi.milliyet.com.tr/hatay-ha ... efault.htm
Suriye’nin baraj kapaklarını açması ve Hatay il genelindeki yoğun sağanak yağış sonrası Amik Ovası’nın tamamen su altında kalması ile yaşanan su taşkınları sonucu, Hatay Havaalanı pisti sular altında kaldı. Havaalanı, dünden itibaren 2 gün süreyle uçuş trafiğine kapatıldı.
Resim

Deniz uçağı indirsinler!!!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Mar Cmt, 2012 16:14

Hatay havaalanı ile ilgili bu sene çok sıkıntı yaşandı ve gördük ki plansızlık, programsızlık, yaptım olazaktı ama yan geldi düşüncesinin ürünleri nelere mâl oluyormuş, komik ötesi.

Bu arada Diyarbakır havalimanı bu yıl içerisinde bakım onarım için kapatılacakmış. Pist bakımı esnasında bu sürenin 3 aya kadar çıkabileceği belirtiliyor. Ülkemizde yolcular bayağı bir uçak yolculuğuna alışmışken bu dereceli uzun bir kapamanın etkileri ne olacak bende onu merak ediyorum.

http://www.aviation-tr.com/index.php/Ge ... niyor.html
Geçen yıl 1 milyon 750 bin yolcunun kullandığı Diyarbakır Havaalanı'nda pist onarımı nedeniyle yaklaşık 3 ay boyunca uçuşlar yapılamayacak.

Diyarbakır Valisi Mustafa Toprak, Diyarbakır Havaalanı'ndaki ana pistte Hava Kuvvetleri Komutanlığı aracılığıyla onarım yapılacağını söyledi. 1 Haziran'da başlayacak onarımın yaklaşık 3 ay sürme ihtimalinin bulunduğunu, bu süre içinde yolcuların mağdur olmaması için birtakım tedbirler üzerinde çalışıldığını kaydeden Toprak, Ulaştırma Bakanlığı Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü'nün bu konudaki çalışmasının sürdüğünü bildirdi.

Vali Toprak, havaalanı emniyet pistine 120 kişilik küçük uçakların inip inemeyeceğin araştırıldığını da belirtti.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Uçan Aşçılar, Tek Koridorlu Uçaklar

Mesaj gönderen Kamil16 » 25 Eki Prş, 2012 16:23

http://ekonomi.haberturk.com/airport/ha ... ar-geliyor.

Uçan Aşçılar, Tek Koridorlu orta Boy Uçaklarda da göreve başlamış. Bu ay içinndeki Milano uçuşunu A321 ile yaptım. Uçakta, Ekonomi Bölümde de, 2 erkek aşçı vardı. Tabii ki sucuklu yumurta pişrmiyorlar. :)

Zaten şaka ile karışık ızgarayı yakmadık filan dediler takılan yolculara. 2,5 saatlik uçuş için 2 aşçı bana göre fazla, zaten hostesler yol boyunca aşçılara takılanlara kıkır-kıkır gülüyorlardı. 8)

Gördüğüm yolcuların check-in sırasındaki özel yemek siparişleri sahiplerine servis ettiler. İşsizliği azaltıcı ancak uçuş maliyetini arttıran bir uygulama gibi geldi. :?

Dönüşte A320'de aşcı görmedim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Eki Prş, 2012 16:35

Ben cok gereksiz buluyorum, yemegi dagitmak hostesin gorevi ve yapiyorda gerek varmi noyle bir lukse? Acikcasi ben boyle bir hizmet beklemiyorum hele ki kisa mesafede, cift koridor uzun mesafelerde ya da orta mesafede olabilir bir sey diyemem. Ama o durumda bile sanki yemek pisiyor ucakta :) kisiye ozel menu zaten gayet yuksek bir hizmet kalitesi bence, demin degindigim gibi istanbulun 3. limani ile birlikte hub olacaksa uzun mesafesi yolcusu cezbetmek icin olabilir.

Cevapla

“Hava Yolları” sayfasına dön