tr-D.07 » TCDD'den Haberler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tr-D.07 » TCDD'den Haberler

Mesaj gönderen Esat » 29 Eyl Cmt, 2007 22:40

Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü (TCDD), 2013 yılına kadar 2 bin kilometrelik hızlı tren hattı için 200 bin ton, mevcut hatların yol yenilemesi için ise 300 bin ton ray kullanacak. TCDD, bunun için yaklaşık 450 milyon dolarlık ray alacak.

TCDD tarafından yapılan yazılı açıklamada, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın TCDD'nin Kardemir'e sipariş verdiği ilk hızlı tren rayını 27 Eylül'de teslim alacağı belirtildi. Açıklamaya göre, UIC 60'lık hızlı tren rayı üretimine yeni başlayan Kardemir, ilk siparişini TCDD'nin açtığı uluslararası ihaleye girerek aldı. Açıklamada, hızlı tren rayında dışarıya bağlı olan TCDD'nin, Kardemir'in hızlı tren teknolojisine uygun ray üretimi sayesinde önemli avantajlar elde edeceği ifade edildi. Açıklamada şöyle denildi:

"Bugüne kadar ray ihtiyacı dış piyasadan temin edilirken çeşitli sıkıntılar yaşayan ve özellikle yol yenileme program hedeflerine ulaşamayan TCDD, bu sorununu önemli oranda aşmış olacak.2013 yılına kadar 2 bin kilometrelik hızlı tren hattı yapımı hedefleniyor. Yapılacak bu hatlarda Ankara-İstanbul, Ankara-Konya hızlı tren projeleriyle birlikte, Ankara-Sivas, Ankara-İzmir, İstanbul-Edirne (Hudut) hatlarında 200 bin ton ray kullanılacak. Ayrıca, mevcut hatların yenilenmesinde de 300 bin ton ray kullanılacak."

DÜNYA DEMİRYOLUNA 1 TRİLYON DOLAR HARCAYACAK

Açıklamada, dünyada demiryoluna her yıl 70 milyar dolar yatırım yapıldığına dikkat çekilirken, 2020 yılına kadar Trans-Avrupa Şebekeleri üzerindeki öncelikli 30 proje için 225 milyar euro harcama yapılmasının hedeflendiği kaydedildi. Açıklamada, 2020 yılına kadar dünyada demiryolu sektörüne en az 1 trilyon dolar harcama yapılmasının beklenildiğine işaret edildi.
En son Esat tarafından 18 Eki Pzt, 2010 22:50 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

TCDD Bayram Duyurusu

Mesaj gönderen Esat » 05 Eki Cum, 2007 07:21

. Ramazan Bayramı nedeniyle 09.10.2007 ila 15.10.2007 tarihleri arasında tüm trenlerimize vagon ilaveleri yapılmıştır.
. Afyon-Konya hattında yapılan yol çalışmaları nedeniyle Haydarpaşa-Adana arasında çalışan İçanadolu Mavi Treninin Haydarpaşa'dan kalkış saati 18.10 olarak değiştirilmiş, ayrıca bu hatta çalışan trenlerin bilet satışı 15 gün olarak düzenlenmiştir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Hızlı Tren Setleri Geliyor

Mesaj gönderen Esat » 09 Eki Sal, 2007 00:49

Her ne kadar problemler var denilsede hattın fiziki inşaası tamamlanmak üzere bununla birlikte elektromekanik işlemleride hızla tamamlanıyor elektromekanik kısmın en büyük bölümüz oluşturan araçlar ile ilgili iyi haberde TCDD sitesinden duyuruldu:
Ankara- İstanbul, Ankara - Konya hızlı tren projelerinde kullanılacak 10 adet hızlı tren setlerinin ülkemize gelmesi için geri sayım başladı.

İspanya'da yerleşik CAF firmasından temin edilecek hızlı tren setleri saatte 250 km hıza sahip. Bir set, 419 yolcu kapasiteli ve 6 vagondan oluşuyor.

Yolcu güvenliği ve konforu açısından her türlü donanıma sahip olan hızlı tren setlerinde;
  • Hızı saatte 250 km/h
    419 yolcu kapasiteli 6 vagon
    Klima
    Video
    TV ve müzik yayın sistemi
    Engelliler için donanım
    Kapalı devre görüntü kayıt sistemi
    Bilgisayar kontrollü diagnostik araç kontrol ve takip sistemi
    Vakumlu tuvalet bulunuyor.
Hızlı tren setleri; 7 yıl ödemesiz, 15 yıl geri ödemeli olmak üzere toplam 22 yıl vadeli, sabit %0 3(binde üç) faizli dış krediyle temin ediliyor.

Tren setleri, Ankara - İstanbul Hızlı Tren Projesi'nin 1. etabını oluşturan Ankara-Eskişehir kesiminde kullanılacak ve bu kesimdeki seyahat süresi yaklaşık 60 dakika olacak.

Ayrıca bu setler Ankara-Konya Hızlı Tren Projesi'nde de kullanılacak.

ResimResim

ResimResim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Kas Prş, 2007 07:52

TCDD özellikle hızlandırılmış trende yaşanan olaydan sonra çıkarılan dersler ile de olsa gerek ray yenileme işlemine geçiyor bu işlem çerçevesinde pek çok bölgede 160 km/s e uygun UIC 60kg/m ray yerleştirme işlemine başlandı. TCDD nin teknik malzeme altyapısı bu işlemi gerçekleştirebilecek kapasitede Yol Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışmalar ile ilgili dökümana aşağıda linkten ulaşabilirsiniz.

Dökümanı indirmek için tıklayınız.

Dökümandan alıntıdır :
Son yıllarda demiryollarına verilen önemin artması ile birlikte demiryollarının yeniden
ayağa kaldırılması amacıyla başlatılan çalışmalar kapsamında yeni hızlı tren hatlarının inşası ile
birlikte mevcut demiryollarımızın iyileştirilmesine büyük önem verilmiştir.
Bugün itibariyle mevcut 8697 km uzunluğundaki ana hattımızın,
- % 95'lik kısmında tek hat işletmeciliğinin yapılması,
- % 35'lik kısmındaki rayların 20'den daha büyük yaştan,
- % 34'lük kısmının 46.303 kg/m ve daha küçük kesitli raylardan,
- % 32'lik kısmının beton travers dışındaki çelik ve ahşap traverslerden oluşması,
- Altyapıda meydan gelen deformasyonlar,
- Ülkemizin coğrafi koşulları ve hatlarımızın geometrik yapısı
ve mevcut yollarımızın eski ve yıpranmış olması nedeniyle trenlerimiz düşük hızlarla
seyrettiğinden trenlerin normal hızlarına getirilmesi amacıyla 2003 yılından itibaren yol
yenileme çalışmalarına hız verilmiştir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Kurban Bayramı İçin Ek Seferler

Mesaj gönderen Esat » 24 Kas Cmt, 2007 17:29

Kurban Bayramı nedeniyle artan yolcu talebini karşılamak amacıyla 15,19 ve 23 Aralık 2007 tarihlerinde Haydarpaşa-Ankara-Haydarpaşa arasında günlük 6 adet ilave bayram treni sefere konulmuştur. Ayrıca Haydarpaşa-Ankara-Haydarpaşa arasında çalışan trenlere 30 vagon, Ankara-Basmane-Ankara arasında çalışan trenlere 8 vagon, Haydarpaşa-Konya-Haydarpaşa arasında çalışan trenlere de 8 vagon ilave edilmiştir.
TCDD Bayrama bir ay kala seferlerinde gerekli düzenlemeyi yapmış, tebrikler.

Kaynak : TCDD

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Onun dışında sadece kuş uçabilir

Mesaj gönderen Esat » 26 Kas Pzt, 2007 07:33

İstanbul-Konya arasını 3.5 saat, Ankara-Konya arasını 1 saat 15 dakika, Ankara-Eskişehir arasını ise 1 saate indirecek hızlı tren hattının Ankara-Eskişehir hattı tamamlandı. Sinyalizasyon çalışmalarına başlanan hatta kuşların dışında hayvan ve insanların girememesi için 100 milyon Euro tutarında yatırımla 100 alt geçit ve viyadük inşa edildi. Ankara-Eskişehir hattı, İstanbul'a ulaşımı da kısaltacak. 7- 8 saatlik yolculuk hattın devreye girmesiyle iki-üç saat kısalacak.

2008 yılında Ankara-İstanbul hattının tamamen bitmesiyle yolculuk 3 saate kadar düşecek. Demiryollarına önümüzdeki 5 yılda yaklaşık 8 milyar dolarlık yatırım planlanıyor. Ankara-İstanbul ve Ankara-Konya arasındaki projelerin maliyeti ise yaklaşık 3.5 milyar dolar. TCDD'ye ait limanların özelleştirilmesinden gelecek yaklaşık 2 milyar dolarlık kaynak da demiryollarına aktarılacak. Ankara-Konya hattı 2008'de, Ankara- İstanbul hattı da 2010 yılında hizmete girecek. Bu hatların devreye girmesinin ardından Ankara-Sivas ve Ankara- İzmir arasında da hızlı tren hattı yapımına başlanacak. Hızlı trenin bütün olarak işlemeye başlamasıyla birlikte birlikte Ankara-İstanbul hattında yolcu payının yüzde 10'dan yüzde 78'e yükselmesi bekleniyor.

TCDD Genel Müdürü Süleyman Kahraman, Ankara-Eskişehir arasındaki hattın güvenliğinin alındığını belirterek "Bu hatlara ancak kuş girer" dedi. SABAH'ın sorularını yanıtlayan Kahraman, "Ne insan ne de hayvanlar hatlara giremez. Ancak havadan kuş girebilir. Bütün alt ve üst geçitler korumalı. Bazı hatlarda da güvenlik için tel örgü var. Hızlı tren sürekli 250 kilometre hızla gitmeyecek. Yavaşladığı 80-100 kilometre hızlara düştüğü bölümlerde var. Güvenlik en üst seviyede düşünülerek hareket ediliyor" diye konuştu.
Kaynak : Sabah

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Ara Çrş, 2007 22:27

http://www.youtube.com/watch?v=omdvqqGOv8U


TCDD nin CAF firmasından aldığı hızlı tren setlerinin tanıtım videosu

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

TCDD 2008 Kurumsal Hedefleri

Mesaj gönderen Esat » 28 Oca Pzt, 2008 17:24

1. Hedef: Ankara-Eskişehir hızlı tren hattında işletmeciliğe başlanılması:
Bu proje biraz gecikme yaşansa da Dünyanın en hızlı demiryolu projesidir. Havaların gidişine göre test sürüşlerine başlayacağız. Bu sürüşlerde 6 üniversiteden bilim adamları, TÜV'ün danışmanları olacak.

2. Hedef: Ankara- İstanbul, Ankara-Konya hızlı tren hatlarının inşasına devam edilmesi, Ankara-Sivas hızlı demiryolu projesinin ihale edilmesi.
Ankara-Sivas hızlı tren Projesi için 15 Nisan'da teklif alınacak. Bu projelerle doğu-batı arasında en hızlı ulaşım ağı kurulmuş olacak. İstanbul-Sivas 5 saat olacak.

3. Hedef: Ülkemizde hızlı tren seti, makası, traversi üretilmesi.
Adapazarı'nda hızlı tren fabrikası kuruluyor. Hızlı tren traversi, makası üretmek için iştirak kuracağız. Böylece demiryolu sanayisi ile birlikte demiryolu yan sanayisi, demiryolu ulaşımı gelişecek. Demiryolcuların da çalışma alanları genişleyecek.

4.Hedef: Suriye demiryolları ile ortak iştirak kurulması:
Gelişmiş ülkelerdeki teknolojiyi ülkemize getirmek için çaba gösterirken, biz de komşu ülkelerin demiryolu sistemini geliştirmesi için işbirliği yapıyoruz. Suriye ile ortak fabrika kurmak için çalışmalar sürüyor.

5.Hedef: 500 km yol yenilemesi, 500 km yol bakımı yapılması.
Yol yenileme en önemli konularımızdan birisidir. Bu konuda ne yazık ki ray teminindeki sıkıntılar nedeniyle istediğimiz hedeflere ulaşamadık. Ancak Kardemir ray üretiyor, önümüzdeki yıllarda bunu da aşacağız. Trenlerimiz normal seyrine ulaşırken, hat kapasitesi artacak.

6. Hedef: 80 km çift hat 400 km tek hattın sinyalizasyonuna telekomünikasyonuna başlanması.
Bu tesisler tren trafiğini artırıyor, zaman tasarrufu sağlıyor, personel daha rahat çalışıyor. Dünya Bankası Kredisi ile yapılıyor bu projeler.

7. Hedef: 3 lojistik köyün kurulması, 6 lojistik köyün yapımına başlanması.
Dünyada tüm ulaşım sistemlerinin entegre edildiği lojistik köyler kuruluyor. Bu sistemle yük taşımacılığımız daha da artacak.

8. Hedef: Egeray'ın işletmeye açılması, Marmaray'a devam edilmesi, Başkent ray projesinin tamamlanması.
Herkes artık hemfikirdir. Kentlerin toplu taşımacılık sorunu ancak raylı sistemle çözüme kavuşabilir. İzmir, İstanbul banliyö hatlarının metro sistemine dönüşme çalışmaları sürüyor, Ankara'da da Başkent ray projesi yürütülüyor.

9. Hedef: Menemen-Manisa, Cumaovası-Torbalı hat kesimlerinin elektrifikasyon ve sinyalizasyon ihalelerinin tamamlanarak yapımına başlanılması, Tecer – Kangal hat kesiminin yapımına devam edilmesi.

10 Hedef: Mevcut araç parkının % 10 oranında yenilenmesi.

11. Hedef: Yük taşımacılığının artırılması için 50 km iltisak hattı yapılması.

12. Hedef: Genel Demiryolu Çerçeve Kanunu ve TCDD Kanunu'nun çıkarılması için çalışmaların tamamlanması ve özel sektörle işbirliğine gidilmesi.

13. Hedef: Yük taşımacılığında % 20, yolcuda % 15 ve liman hizmetlerinde % 20 artış sağlanması.
2023 yılında Cumhuriyetimizin 100. yaşında ulaşım sisteminde demiryolu payının % 20 olması hedefleniyor. Bu hedefe ulaşabilmemiz için her yıl taşımamızı % 20 artırmak zorundayız.

14. Hedef: Taşınmaz mallardan elde edilen gelirin % 100 artırılması.

15. Hedef: TCDD tüm varlıklarının elektronik ortamda yönetilmesi.
Bilişim teknolojisini her alanda kullanmaya çalışan bir Kuruluşuz olarak bundan gurur duyuyoruz. Bu konuda gereken eğitimlere önem veriyoruz.

16. Hedef: Çalışanların istekleri doğrultusunda onların motivasyonlarını artıracak 50 projenin gerçekleştirilmesi,

17. Hedef: Müşterilerin istekleri doğrultusunda müşteri memnuniyetini artıracak 50 projenin gerçekleştirilmesi,

18. Hedef: Tüm garların kentle bütünleştirilmesi için gerekli çalışmaların sonuçlandırılması ve 16 garın imar planlarının tamamlatılması.

19. Hedef: Üniversite ve UIC işbirliği ile 2. Uluslar arası Demiryolu Sempozyumu düzenlenmesi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

TCDD 6. Bölge Müd. Hemzemin Geçit Çal

Mesaj gönderen Esat » 13 Şub Çrş, 2008 16:36

TCDD Son günlerde meydana gelen hemzemin geçit kazalarındaki artışlardan sonra bu konudaki bilinçlendirme çalışmalarına hız vermiş ve 6. bölge böyle bir çalışma yapmış devamını bekliyor ve başarılar diliyoruz.
Hemzemin geçitlerin iyileştirilmesi ve oluşabilecek kazaların önlenmesi amacıyla, Kuruluşumuz tarafından çok yoğun çalışmalar ve oldukça etkili önlemler alınmaktadır. Birçok hemzemin geçitte otomatik bariyerli veya bekçili bariyerli koruma sistemleri tesis edilmiş, bariyerlerle koruma altına alınan geçitlere yakın mesafelerdeki bağlantı yollarının oluşturduğu tali geçitler kapatılmış, geçit kaplamaları yenilenmiş ve tüm geçitlere bilgi ve uyarı amaçlı karayolu işaret levhaları yerleştirilmiştir.

Hemzemin geçitlerdeki en önemli kaza sebeplerinden birisi, otomatik bariyerli koruma sistemine sahip hemzemin geçitlerde, bariyerler kapatılarak, flaşör ve çan sistemiyle yaklaşan trenler ihbar edilmesine rağmen, karayolu araç sürücülerinin trenden önce geçitten geçme çabalarıdır. Bu tür kazaların önüne geçmenin yolunun karayolu araç sürücülerini bilinçlendirmekten geçtiğini düşünen TCDD çeşitli etkinlikler düzenlemektedir. Bunlardan birisi de 01.02.2008 tarihinde Adana-Yenice arasında Km.366+386'da yer alan otomatik bariyerli Özbucak Hemzemin Geçidinde gerçekleştirilmiştir. Etkinlikte konu ile ilgili hazırlanan broşürler araç sürücülerine dağıtılmıştır. Ayrıca kapalı bariyer ve işaretlere riayet ederek bekleyen sürücülerimize ve çocuklarına çeşitli hediyeler verilmiştir.

Araç sürücülerinin araçlardaki yolcuların ve çevre halkının yoğun ilgi gösterdiği ve TCDD 6. Bölge Müdürü Hasan Tahsin KÖPRÜLÜ'nün de bizzat katıldığı etkinliğe, görsel ve yazılı medya haber programlarında geniş şekilde yer vermiş, araç sürücülerinden çok olumlu tepkiler alınmıştır.
Resim Resim

Resim Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

İzmir-Denizli Demiryolu Selçuk-Sarayköy Kesim

Mesaj gönderen Esat » 18 Şub Pzt, 2008 08:15

Daha öncede bahsettiğimiz üzere TCDD Uluslararası Demiryolu Taşımacıları standartlarına uygun UIC 60km/m lik ray uygulaması ve buna uygun altyapı yenilemesi kapsamında İzmir-Denizli demiryolunda çalışmalara başladı, Selçuk-Sarayköy arasında ki bölümü kapsayan bu çalışma süresince hatta işletme yapılmayacak.

İlgili Dökümanı Görüntüle

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

TCDD Taşınmazların Satışı 

Mesaj gönderen Esat » 21 Şub Prş, 2008 14:07

Daire, ihalenin Kazlıçeşme'deki bin 100 metrekare ile 17 bin 607 metrekarelik taşınmazlara ilişkin kısmının dava sonuna kadar, diğer taşınmazlarla ilgili kısmının ve ihalenin dayanağı yönetmeliğin yürütmesini, Anayasa Mahkemesi'nce karar verilinceye kadar durdurdu.

Liman-İş Sendikası, TCDD taşınmaz satışı ihalesi (müzayedesi) ile bu işlemin dayanağı olan 9 Kasım 2006 tarihli Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğüne Ait Taşınmazların Satışı ve Değerlendirilmesi Hakkındaki Yönetmeliğin iptali ve yönetmeliğin dayanağı 5335 sayılı yasanın 32. maddesinin dava konusu işlemde uygulanan hükümlerinin iptali için Anayasa Mahkemesi'ne başvurulması ve yürütmenin durdurulması istemiyle Danıştay'da dava açmıştı.

Davayla ilgili ilk incelemesini tamamlayan Danıştay 13. Dairesi, ihaleye olanak sağlayan 5335 sayılı Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun'un 32. maddesinin birinci fıkrasının iptali istemiyle Anayasa Mahkemesi'ne başvurdu. Daire, yasaya dayanılarak yayımlanan yönetmelik uyarınca yapılacak satış ihaleleri ile kamu mülkiyetindeki taşınmazların özel mülkiyete geçeceği göz önüne alınarak esas hakkında karar verilinceye kadar yürürlüğün durdurulmasına karar verilmesini istedi.

Danıştay 13. Dairesi, ihalenin Zeytinburnu Kazlıçeşme'deki bin 100 metrekarelik bölümü ile 17 bin 607 metrekarelik taşınmazlara ilişkin kısmının dava sonuna kadar yürütmesini durdurdu. Daire, ihalenin diğer taşınmazlarla ilgili kısmının ve ihalenin dayanağı yönetmeliğin yürütmesini, Anayasa Mahkemesi'nce karar verilinceye kadar durdurdu.

GEREKÇE

Daire'nin gerekçesinde, tekel niteliğinde kamu hizmetini yürüten kamu iktisadi kuruluşlarının mülkiyet devri dışındaki yöntemlerle özelleştirilmesinde 4046 sayılı Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanun hükümlerinin uygulanmasının zorunlu olduğu vurgulandı.

Kamu iktisadi kuruluşlarının imtiyaz olarak kabul edilen mal ve hizmet üretim faaliyetlerinin bu yasa dışında özelleştirilmesine, tekel hakkı sahibi kuruluş dışında yerli, yabancı gerçek ve tüzel kişilere devrine olanak bulunmadığı belirtilen gerekçede, “Limanlar hakkında mülkiyetin devri suretiyle özelleştirme yapılmasına Özelleştirme Kanunu'nun 37. maddesi hükmü uyarınca hukuken olanak bulunmamaktadır. Bu durumda yasanın anılan hükmünü aşar düzenleme yapıldığı anlaşıldığından, TCDD'ye ait Kazlıçeşme'deki bin 100 metrekare ile 17 bin 607 metrekarelik taşınmazların satışı amacıyla tesis edilen işlemde hukuka uyarlık bulunmamaktadır” denildi.

Gerekçede, 12 Nisan 2007 tarihli taşınmaz satışı ihalesinde yer alan diğer taşınmazlar açısından ise ihalenin dayanağı yönetmeliğin yasal dayanağı olan 5335 sayılı Kanun'un ilgili maddesinin, Anayasa'ya aykırı olduğu kanısına varıldığı belirtildi. Bu nedenle Anayasa Mahkemesi'nce karar verilinceye kadar diğer taşınmazlarla ilgili kısmın da yürütmesinin durdurulduğu ifade edildi.
En son Esat tarafından 28 Eyl Sal, 2010 16:56 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Şub Cum, 2008 07:57

Eskişehir-Kütahya arasında yapılacak olan yol çalışmaları nedeni ile aşağıda belirtilen yolcu trenlerine ikinci bir emre kadar 15 gün ilerisine kadar bilet satışı yapılacaktır.

*İzmir Mavi Treni,
*9 Eylül Ekspresi,
*Karesi Ekspresi,
*İçanadolu Mavi Treni,
*Meram Ekspresi,
*Pamukkale Ekspresi,
*Toros Ekspresi,
*Ege Ekspresi
*Eskişehir-Afyon-Eskişehir bölgesel yolcu treni
TCDD Sitesinden alıntıdır.

Cevapla

“Devlet Demir Yollarından Haberler” sayfasına dön