
ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5586
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Aslında bana da biraz öyle geliyor, yap o tüneli, yeter. Gerisini yapmayacaklar belki, veya sonradan yavaş yavaş. Nesini iyileştirecen yahu, tren geçsin, yeter
Zaten tren bir geçsin, hakikaten az biraz yeter. De, bakalım ne tren nereden nasıl geçecek, ve ne sıklıkla. Rayların durumu nasıl? O da önemli.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18157
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla ben hattın 5-6 yıl önceki halini biliyorum (Avrupa yakası) rezaletti, orada şimdiki banliyö bile iyi çalışıyor bırak sen hızı kapasitesi arttırılmış bir sistem çalışsın. Ama ben şov adına ve zaten proje adına sadece Boğaz geçişinin açılacağını düşünüyorum, çünkü dervişin zikri ne ise fikri de o dur. Biz bu fikri biliyoruz, tabanı ne ise tavanı da o
Asrın Projesi nedir Boğaz Tüp Tünel geçişi, yaptık bitti açtık ta. Bir sorun yok aslında Sirkeci - Üsküdar bile çalışsa şov adına, yaptık oldu adına mükemmel, hizmet anlamında bir işe yarar mı? Bir iki hafta çok meraklısı olur, sonra eğer düzgün beslenmişse belki ama Sirkeci ve Üsküdar? Pek öyle beslenebilecek noktalar değil.
Diğer taraftan bir şekilde hattın iyileştirilmesi yapılacak buna şüphe yok, ama 3. ray ekleme işi belki sallanır bilemiyorum, şu an hava öyle kokuyor, yani hattın tamamına değil de sorunsuz yapılabilen yerlere ilave yapılıp sorunlu yerler peyderpey ilave edilebilir.

Diğer taraftan bir şekilde hattın iyileştirilmesi yapılacak buna şüphe yok, ama 3. ray ekleme işi belki sallanır bilemiyorum, şu an hava öyle kokuyor, yani hattın tamamına değil de sorunsuz yapılabilen yerlere ilave yapılıp sorunlu yerler peyderpey ilave edilebilir.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5586
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Valla Üsküdar ve Sirkeci de % 200 işler de, tatsız olur. Ya doğru dürüst GebzeHalkalı yapsınlar, ya da HalkalıSirkeci (üst) ve GebzeHaydarpaşa kalsın, ek olarak da Söğütlüçeşme? işlesin (Avrupa yakasında elverişli istasyon bilmiyorum), Asya'da bence Söğütlüçeşme, her ne kadar Bostancı iyi güzel olsa, sanırım, sadece Söğütlüçeşme'nin fazla peronu var.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
sirekci'den sarayburnu'na doğru güney tüneli kazan tbm son 700 m'ye girmiş. şu anda gülhane ile gar arasında sıkışmış tsk depolarının tam altında tbm var. eski hayvanat bahçesinde ahırlıkalrın olduğu yer restore edilip müzeye çevrilmişti. geçen gittim. çatlaklar vardı. yapı zayıf olduğu için etkilenmiş ama aşağıda boşluk var diye bir şey duydum.
ypk marmaraya ek para için onay vermiş. tbm amrtta tüple buluşacakken takvim öne alındı. yeni hedef: OCAK.
ypk marmaraya ek para için onay vermiş. tbm amrtta tüple buluşacakken takvim öne alındı. yeni hedef: OCAK.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18157
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu konu ile ilgili geçenlerde Marmaray ve Arkeolojik Kazılar başlığında bir iki kelam etmiştik.
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 5671#15671
Akabinde bakanlık zaten bir açıklama yaparak durumun takip edildiğini şimdilik çok büyük sorunlara yol açacak bir durum görülmediğini ama belki tedbiren o müzenin boşaltılmasının düşünüldüğünü falan söylemişlerdi, zaten anladığımız kadarı ile TBM nin verdiği sarsıntıdan ziyade bölgede öngörülemeyen bazı yer altı boşluklarının çökmesinden kaynaklanan bir durum var, umarım bu çökmeler durur ya da durmuştur, ileriye dönük olarakta sorunlara sebep olmayacağını umuyorum. Zaten verdiğin TBM nin varışının öne alınması ile ilgili bilgi mevcut sorununda aşıldığını gösteriyor bence, yani bu öne alınma para ile ilgili bir şey olamaz, ne yani parayı arttırmasalar TBM duracakmıydı?
Evden gelin almıyoruz kapı arasına para sıkışsın kayınço için, koyun pazarlığı gibi temel atma töreni yapmaktansa işin sürecini doğru yönetsinler, metrobüs gibi öve öve bitiremeyip sonra ama bizi kazıkladınız diye mahkemeye gidilmesin mesela. Ama genel olarak ekstra ödenek çıkması tabii ki iyi, sonuçta bu işin maliyeti, geçen sürede yaşanan artışlar ve sürekli sarkmalar nedeni ile maliyetlerin artması bunu gerektiriyordur, o da iyi bir gelişme.
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 5671#15671
Akabinde bakanlık zaten bir açıklama yaparak durumun takip edildiğini şimdilik çok büyük sorunlara yol açacak bir durum görülmediğini ama belki tedbiren o müzenin boşaltılmasının düşünüldüğünü falan söylemişlerdi, zaten anladığımız kadarı ile TBM nin verdiği sarsıntıdan ziyade bölgede öngörülemeyen bazı yer altı boşluklarının çökmesinden kaynaklanan bir durum var, umarım bu çökmeler durur ya da durmuştur, ileriye dönük olarakta sorunlara sebep olmayacağını umuyorum. Zaten verdiğin TBM nin varışının öne alınması ile ilgili bilgi mevcut sorununda aşıldığını gösteriyor bence, yani bu öne alınma para ile ilgili bir şey olamaz, ne yani parayı arttırmasalar TBM duracakmıydı?

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
ödeneğe göre iş yapılıyor. ek maliyetler arttı. para gelince tbm hızlandı. program mart idi. eski yazıalrda da görebilirsin. ben buna yorumladım ama yanlışta olabilir tabi.
kentli demiryolu internet sitelerinin sahipleri anıtlar kuruluna vermiş. tüneli durdurun diye. topkapı sarayını etkilemesin diye. kurul karar verene kadar tbm ilerlesin işini bitirsin dediler herhalde.
kentli demiryolu internet sitelerinin sahipleri anıtlar kuruluna vermiş. tüneli durdurun diye. topkapı sarayını etkilemesin diye. kurul karar verene kadar tbm ilerlesin işini bitirsin dediler herhalde.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18157
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Etkileyeceği kadar etkilemiş zaten, hem sadece Marmaray falan değil üniversitede işin içine girmiş kontrol altında ilerliyormuş, sakat bir durum olsa zaten durduracaklar, bunlarda bazen abartıyor. Gerçi onların derdi ikinci TBM ile ilgili olabilir o biraz daha arkadan geliyor diye okudum ilgili haberde o geçerken sorun yeniden oluşabilir gibi bir şeyler söyleniyordu, ama sütten ağzı yanan yoğurdu üfler, açıkçası ben ikincisi geçerken bu kadar da sorun olacağını düşünmüyorum, bakalım umarım yanılmam.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5586
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Abartılıyor diyorsun ama, bir şey olursa, onun da tazminatı korkunç, o yüzden bu konularda elbet abartılıyor. Düşünsene, Topkapı Sarayı birden çöküyor. Bunun tazminatını kim ödeyebilir?
Yeraltında çökmelerin ne kadar korkunç, ani vs. olduğunu biliyorsun (bak Köln). Sarsıntı zedelenmeleri de ona göre bir problem, yer oynamaları da. Yani, iş kolay iş değil, bu belli. Ama sırf kolay değil diye hiç de tünel kazımamak (veya kazamamak) pek bir çözüm de olamaz tabiî.
Yeraltında çökmelerin ne kadar korkunç, ani vs. olduğunu biliyorsun (bak Köln). Sarsıntı zedelenmeleri de ona göre bir problem, yer oynamaları da. Yani, iş kolay iş değil, bu belli. Ama sırf kolay değil diye hiç de tünel kazımamak (veya kazamamak) pek bir çözüm de olamaz tabiî.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18157
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yok abartanlar işi yapanlar değil ki, onların abartması gerekiyor zaten en kötüsünü düşünerek hareket etmek zorundalar, ben bu başlıkta bir teknik gezideki izlenimlerimi yayınlamıştım orada size Üsküdar' da istasyonun hemen yanıbaşındaki eski bina sanırım kilise idi onunla ilgili alınan tedbirleri göstermiştim. Lazerli izleyiciler ile binanın durumu sürekli kontrol altında, binanın yapısına göre bir esneme açılma payı belirlenmiş, bunun üzerinde ya da belirlenenden hızlı bir açılma oldu mu sistem hopp bir dakika diyor, görmedim ama bir ihtimal Topkapı Sarayın' daki olayda da aynı yöntem uygulanıyor olabilir. Tabi burada gerçekten bir yeraltı göçmesi var ise bunun boyutu önemli, Çinçin deresinde bir su kuyusuna 20 kamyondan fazla beton döküldü yine de zor kapanmıştı, yani dediğin gibi çok korkunç derinlikte şeyler ortaya çıkabiliyor. Risk her zaman var mesela ortaya çıktığında o krizi yönetebilmek, şu anda sorun yok gibi görünüyor 

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
çatlama olan yer topkapı sarayı ana binasına 100-150 m kadar uzaklıkta. yüzeyden tabi. güney tüneli kazan tbm'den dolayı çatlama olduğuna göre kuzey tüneli kazan tbm'in aynı yeri çatlatma imkanı yok. bizzat yerinde gördüm. 2. tbm çatlatırsa tsk depolarını çatlatır. o müzeyi değil. surları zaten çatlatmamış.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18157
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bir laf vardır Allah kardeşi yaratmış cebini ayrı yaratmış
onun gibi bir şeydi, eh şimdi para büyük olunca kimse paylaşmak istemez tabii ki. Ben TCDD nin büyüklüğüne hiçbir zaman laf etmedim ama kent içi banliyölerdeki işletme ve bakım rezilliğini yıllarca gördüm, yaşadım. Şimdi Marmaray ile birlikte ne değişecek ki TCDD işletmesine talip oluyor, o memur ve işçi zihniyeti değişmeden, kafalar değişmeden istersen dünyanın bütün trenlerini işlet açıkçası hiç sıcak bakmıyorum. Bunları neden yazdım aşağıda vereceğim haberde TCDD nin Marmaray daha ortaya çıkmadan işletmesi ile ilgili ben yapacağım, ben yapmalıyım şeklindeki sözleri nedeni ile yazıyorum, tabi dürüst olarak işin gelir ile ilgili olduğuna dair kelimelerde geçiyor arada hak yemeyelim.
Sorun İstanbul Ulaşım A.Ş. nin de işletmeye talip olması, bakalım sonucu bakanlık belirleyecekmiş ama ben iyi hatırlıyorum gazetelerde dahi okuduğumu, bununla ilgili bir ön protokol yapılmıştı, hemde Kadir Bey zamanında, çalışmalar tartşmalar Ali Müfit Bey zamanında da vardı, TCDD özellikle de sendika buna şiddetle karşı çıkıyordu, sonra ne olduysa Bakanlık, TCDD ve İBB arasında bir ön protokol yapıldı diye aklımda bir haber küpürü var. Bakalım ne olacak, haberde bahsedildiği gibi burada yoğun ve büyük ihtimal ile de karışık bir trafik işleyecek, daha önce bu konuda Ahmet Bey bir şeyler yazmıştı, hat metro olmayacak banliyö kalacak, işletme mecburen karışık olacak şeklinde, şimdi TCDD bunu doğruladı. Bu açıdan baktığımızda trenlerin dispeç işleminin sorumluluğu TCDD olması doğru, bir sorun yok yani çalışanların içinde İBB elemanı olsa da sorumluluk ve yönetim TCDD de olmalı, ama işin diğer kısmında yani hat bakım ve onarımı, istasyonların bakım onarım ve işletimi, yolcu tarafındaki hizmetler bence bunlar İBB yani İstanbul Ulaşım da olmalı derim. Bakalım benim hatırladığım bahsettiğim imza olayında ve sonrasında hep bir Marmaray A.Ş. den söz ediliyordu, bunu defalarca yazdım, ben çözümün bu şekilde bulunacağını düşünüyorum.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=25151

Sorun İstanbul Ulaşım A.Ş. nin de işletmeye talip olması, bakalım sonucu bakanlık belirleyecekmiş ama ben iyi hatırlıyorum gazetelerde dahi okuduğumu, bununla ilgili bir ön protokol yapılmıştı, hemde Kadir Bey zamanında, çalışmalar tartşmalar Ali Müfit Bey zamanında da vardı, TCDD özellikle de sendika buna şiddetle karşı çıkıyordu, sonra ne olduysa Bakanlık, TCDD ve İBB arasında bir ön protokol yapıldı diye aklımda bir haber küpürü var. Bakalım ne olacak, haberde bahsedildiği gibi burada yoğun ve büyük ihtimal ile de karışık bir trafik işleyecek, daha önce bu konuda Ahmet Bey bir şeyler yazmıştı, hat metro olmayacak banliyö kalacak, işletme mecburen karışık olacak şeklinde, şimdi TCDD bunu doğruladı. Bu açıdan baktığımızda trenlerin dispeç işleminin sorumluluğu TCDD olması doğru, bir sorun yok yani çalışanların içinde İBB elemanı olsa da sorumluluk ve yönetim TCDD de olmalı, ama işin diğer kısmında yani hat bakım ve onarımı, istasyonların bakım onarım ve işletimi, yolcu tarafındaki hizmetler bence bunlar İBB yani İstanbul Ulaşım da olmalı derim. Bakalım benim hatırladığım bahsettiğim imza olayında ve sonrasında hep bir Marmaray A.Ş. den söz ediliyordu, bunu defalarca yazdım, ben çözümün bu şekilde bulunacağını düşünüyorum.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=25151
Avrupa ile Asya'yı, İstanbul Boğazı'nın altından birbirine bağlayacak olan MARMARAY'da sefere konulacak trenlerin yıllık 600 milyon TL gelir sağlayacak işletmesi için büyük rekabet başladı. TCDD, ulusal düzeydeki operatör olarak MARMARAY'ın işletmesinin ‘doğal' olarak kendisine verilmesini beklerken, araya sürpriz bir rakip girdi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi de MARMARAY'a talip oldu.
AVRUPA ile Asya'yı, İstanbul Boğazı'nın altından birbirine bağlayacak olan MARMARAY'da sefere konulacak trenlerin yıllık 600 milyon TL gelir sağlayacak işletmesi için büyük rekabet başladı. TCDD, ulusal düzeydeki operatör olarak MARMARAY'ın işletmesinin ‘doğal' olarak kendisine verilmesini beklerken, araya sürpriz bir rakip girdi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı Ulaşım AŞ de MARMARAY'a talip oldu.
MARMARAY'ın işletmesini istediklerini vurgulayan Karaman, "İstanbul Büyükşehir Belediyesi de istiyor. Elbette, son sözü hükümet söyleyecek" dedi. Süleyman Karaman, işletme hangi kurumda olursa olsun, trafiğin TCDD'nin denetiminde olması gerektiğini belirterek, "Trafik kontrolü TCDD'ye verilmez de belediyeye verilirse diğer belediyeler de trafik kontrolünü ister. Bu durumda, ulusal trafik kontrolünde kopukluk olur. O zaman TCDD, ulusal trafiği idare etmekte zorlanır. Bu da kazalara neden olur. Onun için trafik bizde olmalı, alt yapı işletmeciliği bizde olmalı. Banliyöler nasıl gidecek onu TCDD belirlemeli" dedi.
MARMARAY kapsamında Gebze ile Halkalı arasında dört tür tren işletileceğini anlatan Karaman, "Biri banliyö, ikincisi yük treni, üçüncüsü Yüksek Hızlı Tren ve diğeri de bölgesel trenler. Bunların trafiğini TCDD ayarlamak zorunda. Bizim ilk arzumuz, işletmeciliği TCDD'nin yapması. Ancak kararı elbette hükümet verecek. Her halükarda trafik bizde kalacak. Tersi çok tehlikeli" diye konuştu.
Süleyman Karaman, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile ortak kuracakları bir şirket eliyle de işletmenin yapılabileceğini vurgulayarak, şöyle devam etti: "İzmir Büyükşehir Belediyesi ile ortak şirketimiz var. Bize alt yapı ücreti veriyor. Biz de alt yapının bakımını yapıyoruz. Sinyale, elektrifikasyona, alt yapıya trafiğe biz bakıyoruz. İzmir'de, yolcuları ortak kurduğumuz şirket taşıyor. Bu işletme, iyi de gidiyor."
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38