Bu yolun belki sadece Kaynarca' dan sonrası için artık bu tip çözümlerden söz edilebilir, orada da zaten sanırım Çayırova' ya kadar aslında sorun yok, rahatça genişletilebilecek, orada bir yerde bir dar boğaz vardı onu hatırlayamadım, bir iki küçük iniş çıkıştan sonra sanırım Pendik ten önce idi, yol böyle dar iki yanı yüksek bir kesimden geçiyordu, şimdi orada genişlet genişletebilirsen
 üstte yarım yamalak bir yan yol var ama altını oyamazsın ki, işte belki bu tip yerlerde ya da Çayırova' dan sonra Gebze' ye doğru o virajların olduğu bölgede bir iki tünel çözümü olabilir diye düşünmüştüm, sen bölgeyi daha biliyorsun Hakan, yani hem geçmişini hemde günümüzdeki halini böyle bir şey mümkün mü?
 üstte yarım yamalak bir yan yol var ama altını oyamazsın ki, işte belki bu tip yerlerde ya da Çayırova' dan sonra Gebze' ye doğru o virajların olduğu bölgede bir iki tünel çözümü olabilir diye düşünmüştüm, sen bölgeyi daha biliyorsun Hakan, yani hem geçmişini hemde günümüzdeki halini böyle bir şey mümkün mü?Neden diyorum bunu, görüyoruz dünyada pek çok büyük nüfusa sahip şehir bugün çözümü yer altında arıyor, metro kast etmiyorum. Trafiği yer altına almaya çalışıyorlar, tüm riskleri ve tehlikelerine rağmen. Biz bu çözümü şimdiden bulabiliriz belki, çünkü bir gün İstanbul' un da o yürümez trafiğe sahip olmasından korkuyorum, umarım olmaz ama önce tedbir.
Başar senin verdiğin linkteki Viyana' daki A23 bir otoban, tam şehrin içinde değil ama dışında da sayılmaz, fakat bizim D-100 ile ne kadar kıyaslanabilir şimdi emin olamadım, çünkü mesela benim eve bu otobana çok iyi konumda her iki taraftanda 15 dk da oraya varabiliyorum, o yol aşağı yukarı tuna' nın kenarından kuzeye doğru gider, ilk başta Çevre Yolu diye bir tabir yazmıştım, işte bu yol bir Çevre Yolu, yani kentin içindeki caddelerden bu yollara girilerek asıl otobanlara çıkılıyor, bu yolun bağlantılı olduğu önemli bir kısımda yer altında gidiyor mesela, bayağı ciddi bir tünel kompleksi fakat etrafında yerleşim yok ve zaten hemen otobana çıkarsın o yollardan, yani bu sebepten bizim D-100 ile ne kadar kıyas götürür tartışılır, fakat bir çözüm işte, zamanında yapılmış fakat bugünün küçücük Viyana' sına yetmiyor, şu anda bu tip yeni bir yolun daha eklenmesi ve bazı başka noktalardan da bu yollara çıkış verilmesi planlanıyor çünkü kent içinden bu yollara çıkan "bazı" noktalarda şişmeler meydana gelmeye başladı.




 :D haha yani sonuçta bu saatten sonra olmayacağı ve olmasının abes olacağı da aşikar, zaten teknik olarakta olmaz. Başar' ın verdiği örnekler güzel örnekler ama o adamlar o yolları kenti planlar iken düşünmüştür ve o zaman yapmıştır, bak bende örnek verdim Viyana' daki sistem iyi planlanmış olmasına rağmen bugün dar boğaz içerisine girmeye başladı hemde 1,8 milyonluk nüfusu ile. Dolayısı ile İstanbul için bu saatten sonra zaten çok hızlı bir nüfus artışı olmaz, olan oldu, o bahsettiğin tünel ve viyadük sistemleri o zaman yapılmalı idi. Yapılmamış, fakat şu an baktığımızda bu yolun tamamının 3+3 olması dahi bence güzel bir iş, Hakan' ın yüklediği resimlere ve verdiği datalara bakarak bugün için büyük çözüm üretmediğini düşünebiliriz, fakat destekleyici unsurlar hayata geçince bu 3+3 otoban gibi olacak.
:D haha yani sonuçta bu saatten sonra olmayacağı ve olmasının abes olacağı da aşikar, zaten teknik olarakta olmaz. Başar' ın verdiği örnekler güzel örnekler ama o adamlar o yolları kenti planlar iken düşünmüştür ve o zaman yapmıştır, bak bende örnek verdim Viyana' daki sistem iyi planlanmış olmasına rağmen bugün dar boğaz içerisine girmeye başladı hemde 1,8 milyonluk nüfusu ile. Dolayısı ile İstanbul için bu saatten sonra zaten çok hızlı bir nüfus artışı olmaz, olan oldu, o bahsettiğin tünel ve viyadük sistemleri o zaman yapılmalı idi. Yapılmamış, fakat şu an baktığımızda bu yolun tamamının 3+3 olması dahi bence güzel bir iş, Hakan' ın yüklediği resimlere ve verdiği datalara bakarak bugün için büyük çözüm üretmediğini düşünebiliriz, fakat destekleyici unsurlar hayata geçince bu 3+3 otoban gibi olacak.










