Alıntı İBB den, fakat haber sitelerindeki metinleride okudum daha ortada bir şey yok yani köprüyü geçecek o kesinde nasıl sorusunun cevabı henüz ortada yok gibi görünüyor, sonra "köprüden geçti gelin" olmasın daİstanbul’da kaliteli ve hızlı ulaşım imkanı sağlandığı zaman bireysel araç kullanımının azalacağını ve vatandaşların toplu ulaşım araçlarını daha çok tercih edeceğini belirten Başkan Kadir Topbaş, “İstanbul’da her gün 5 milyon 400 bin insan toplu taşıma araçlarını kullanıyor. Bu rakamı arttırmak için E-5 aksını iyi bir noktaya getirmek istiyoruz. Avcılar’dan başladığımız metrobusun Topkapı’ya kadar olan 1. etabını bitirdik. Şu anda 2.etap olan Zincirlikuyu’yla ilgili çalışmalar var. Bir ileriki aşamada Beylikdüzü ve Göztepe etapları var” diye konuştu.
Köprüye ilave şeritler geliyor…
Metrobusun Boğaziçi Köprüsü’nden geçişi için iki yıldır çalışmaların devam ettiğini ifade eden Kadir Topbaş, köprünün 6 olan şerit sayısının 8’e çıkartılmasının mümkün gözükmediğini, iki yerine bir şerit ilave ederek metrobus geçişini sağlamayı düşündüklerini kaydetti. Köprünün statiğinin buna müsait olup olmadığının uzmanlar tarafından tetkik edileceğini vurgulayan Başkan Topbaş, açıklamasını şöyle sürdürdü;
“Köprü yapılırken maksimum yük taşıma hesabına göre yapılır. 1. köprü yapılırken de ağır vasıtalar buradan dolu dolu geçecek diye hesaplar yapılmıştı. Üzerinden kamyonlar yükleriyle birlikte geçecek şekilde hesaplandı. Şimdi ağır vasıtalar, kamyonlar bu köprüden geçmiyor. Uygun olursa, bir şerit verirlerse bu İstanbul için çok iyi olacak. Bu şerit verilirse, trafiğin yoğun olduğu pik saatlerde yoğun olan taraflara 5 şerit verilir ve metrobuslerimiz trafiğe takılmadan geçebilir. Bu yöntem olmasa da Boğaziçi Köprüsü’nü bir şekilde geçeceğiz. Çünkü bu aks üzerinde günde 1 milyon 200 bin insan taşınacak.”
ist-MB.09 » Metrobüs Boğaz Köprüsünden Nasıl Geçecek?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
ist-MB.09 » Metrobüs Boğaz Köprüsünden Nasıl Geçecek?
En son Esat tarafından 18 Eki Pzt, 2010 20:53 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- AyLiN
- Aylık Paso
- Mesajlar: 90
- Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.yapi.com.tr/turkce/Haberler_ ... wsid=59408
Galiba şertiler daraltılarak toplam 7 şerit elde edilecek.Ortadaki 1 şerit metrobüse ayrılacak. Karşıdaki metrobüs aracının geçmesibni bekleyecek.
Zincirlikuyu'dan sonra sorun olabilir. Ama trafiğe karışsalar da olabilir. Zamanında 2 katlı yapıp altından demiryolu geçirselerdi böyle olmazı. "morrison" u anıyorum.
Galiba şertiler daraltılarak toplam 7 şerit elde edilecek.Ortadaki 1 şerit metrobüse ayrılacak. Karşıdaki metrobüs aracının geçmesibni bekleyecek.
Zincirlikuyu'dan sonra sorun olabilir. Ama trafiğe karışsalar da olabilir. Zamanında 2 katlı yapıp altından demiryolu geçirselerdi böyle olmazı. "morrison" u anıyorum.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5576
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bu iş tek şeritle olmaz yahu ...
Bu ne biçim şey olacak ... çölde ahşap köprü tasarlarcasına
Olsa olsa, iki şeritli olacak. Veya hesaplasınlar, FSM köprüsünden geçerse fazla vakit kaybı olur mu diye. FSM'e ray döşeme düşünceleri de hoş olur. Metrobüs şeridi ile beraber çalıştırılabilir (belki).
B. Alabay
Bu ne biçim şey olacak ... çölde ahşap köprü tasarlarcasına
Olsa olsa, iki şeritli olacak. Veya hesaplasınlar, FSM köprüsünden geçerse fazla vakit kaybı olur mu diye. FSM'e ray döşeme düşünceleri de hoş olur. Metrobüs şeridi ile beraber çalıştırılabilir (belki).
B. Alabay
- msyasar
- Abonman
- Mesajlar: 19
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 11:20
Metrobüsün Boğaz Köprüsü ge
Metrobüs köprüden karışık trafikte geçecek, kendine has tercihli yolu olmayacak. Metrobüsün köprüden geçme fikrini ilk ortaya atmış kişilerden birisi benim yaklaşık 2 sene önce gündeme getirmiştim ve çeşitli senaryolar üzerinde durmuştum.
- Köprüye 1 şerit rahatlıkla ilave edilebilir, genişlik müsait,
- Köprü geçişleri pik saatlerde 4+3 şerit olarak düzenlenir, Kadir Topbaş
5+2 düşünüyor ama bilmiyorum bence 4+3 daha uygun olur, akşamları
Asya-Avrupa geçişi de bayağı problem oluyor.
- Metrobüsün Balmumcu'da muhtemel bir aktarma durağı olacak,
Barbaros Bulvarı ile entegre olacak bu durakta, buraya kadar izole
yoldan gelebilir.
- Balmumcu durağını geçtikten sonra Yıldız katılımından önce araç trafiğine
karışmalı ve yaklaşık 2 km'lik mesafeyi karışık trafikte geçtikten sonra, tekrar kendi tercihli yoluna girecektir, Yıldız katılımından sonra köprü trafiği akıcı olur, Metrobüs zaman kaybetmez.
Metrobüsün karışık trafiğe girmesini yegane nedeni ek şerit uygulamasını devam ettirebilmektir, izole şerit yapılırsa ek şerit uygulaması imkansız olur ve köprü geçişi normal araç trafiği için işkence olur. Bu nedenle İ.B.B'nin Metrobüsü köprüden karışık trafikte geçirme fikri mantıklıdır, bu sistem ile köprü trafiği eskisinden daha kötü olmayacaktır ve Metrobüs de yolun en akıcı olduğu bölgede trafiğe karışacağı için zaman kaybetmeyecektir.
Bana göre köprüye bir değil iki şerit ilave edilmeli, şeritlerin daraltıldığı bölgede hız sınırı 40 km/saat olmalı ve geçiş pik saatlerde 5+3 olmalıdır ama herhalde bazı güzevlik nedenleriyle bu çözüm düşünülmüyor, halbuki 3 metre şerit genişliği bence az değil, köprü ayakları arası 25 metre.
- Köprüye 1 şerit rahatlıkla ilave edilebilir, genişlik müsait,
- Köprü geçişleri pik saatlerde 4+3 şerit olarak düzenlenir, Kadir Topbaş
5+2 düşünüyor ama bilmiyorum bence 4+3 daha uygun olur, akşamları
Asya-Avrupa geçişi de bayağı problem oluyor.
- Metrobüsün Balmumcu'da muhtemel bir aktarma durağı olacak,
Barbaros Bulvarı ile entegre olacak bu durakta, buraya kadar izole
yoldan gelebilir.
- Balmumcu durağını geçtikten sonra Yıldız katılımından önce araç trafiğine
karışmalı ve yaklaşık 2 km'lik mesafeyi karışık trafikte geçtikten sonra, tekrar kendi tercihli yoluna girecektir, Yıldız katılımından sonra köprü trafiği akıcı olur, Metrobüs zaman kaybetmez.
Metrobüsün karışık trafiğe girmesini yegane nedeni ek şerit uygulamasını devam ettirebilmektir, izole şerit yapılırsa ek şerit uygulaması imkansız olur ve köprü geçişi normal araç trafiği için işkence olur. Bu nedenle İ.B.B'nin Metrobüsü köprüden karışık trafikte geçirme fikri mantıklıdır, bu sistem ile köprü trafiği eskisinden daha kötü olmayacaktır ve Metrobüs de yolun en akıcı olduğu bölgede trafiğe karışacağı için zaman kaybetmeyecektir.
Bana göre köprüye bir değil iki şerit ilave edilmeli, şeritlerin daraltıldığı bölgede hız sınırı 40 km/saat olmalı ve geçiş pik saatlerde 5+3 olmalıdır ama herhalde bazı güzevlik nedenleriyle bu çözüm düşünülmüyor, halbuki 3 metre şerit genişliği bence az değil, köprü ayakları arası 25 metre.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bencede karışık trafikte gitmesi diğer karayolu araçlarını düşünerek daha doğru bir karardır ama bahsettiğin gibi ilave şerit açma olayına devam edilirse nasıl olacak bana pek mantıklı gelmedi, aslında şu anda bir türlü köprünün ortasınıda gözümde canlandıramıyorum
Bir diğer husus bence metrobüs ile birlikte Barbaros, Altunizade köprüleri arasında Boğaz Köprüsünü geçen otobüs seferleri iptal edilmeli ve bu sayede köprüde rahatlama sağlanmalıdır, tabii bunun yolcu üzerindeki aktarmadan kaynaklanan psikolojik bir negatif etkisi olacaktır ama bunu aşmanın yolu Barbaros durağından Altunizade istikametine binen yine aynı şekilde Altunizade den Barbaros istikametine binen yolcudan herhangi bir şekilde para almamaktır, dolayısı ile aktarma sistemlerine indi bindi yapmayı sevmediği için karşı çıkan halkımız çok sevdiği bedavacılığın daha baskın gelmesi ile ses çıkarmayacaktır, tabii köprü trafiğide diğer araçlar için rahatlamış olacaktır, yoksa şeritte ilave etseniz metrobüsleri de o trafiğe soktuğunuz daha yoğun bir trafik ile karşılaşmak olasıdır.
(Ayrıca ne karayolu tüp geçişi ne de 3. köprü Boğaz Köprüsü trafiğini rahatlatmayacaktır, çünkü bu köprünün konumu insanların en çok tercih edeceği en kısa yolu sunmaktadır.)
Bir diğer husus bence metrobüs ile birlikte Barbaros, Altunizade köprüleri arasında Boğaz Köprüsünü geçen otobüs seferleri iptal edilmeli ve bu sayede köprüde rahatlama sağlanmalıdır, tabii bunun yolcu üzerindeki aktarmadan kaynaklanan psikolojik bir negatif etkisi olacaktır ama bunu aşmanın yolu Barbaros durağından Altunizade istikametine binen yine aynı şekilde Altunizade den Barbaros istikametine binen yolcudan herhangi bir şekilde para almamaktır, dolayısı ile aktarma sistemlerine indi bindi yapmayı sevmediği için karşı çıkan halkımız çok sevdiği bedavacılığın daha baskın gelmesi ile ses çıkarmayacaktır, tabii köprü trafiğide diğer araçlar için rahatlamış olacaktır, yoksa şeritte ilave etseniz metrobüsleri de o trafiğe soktuğunuz daha yoğun bir trafik ile karşılaşmak olasıdır.
(Ayrıca ne karayolu tüp geçişi ne de 3. köprü Boğaz Köprüsü trafiğini rahatlatmayacaktır, çünkü bu köprünün konumu insanların en çok tercih edeceği en kısa yolu sunmaktadır.)
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Başkan' ın metro tünelindeki canlı yayındaki ifadesi, karışık trafikte geçecek diyor, bakalım nasıl olacak göreceğiz.Konuşmasında şu anda Avcılar-Topkapı arasında faaliyette olan metrobüs hattını bu yılsonuna kadar Zincirlikuyu’ya kadar uzatacaklarını da dile getiren Başkan Topbaş, “Boğaziçi Köprüsü geçişiyle ilgili çalışmalar yapılıyor. Metrobüs daha sonraki dönemde mevcut trafiğin içinden karışık düzende köprüyü geçerek Kozyatağı’na kadar uzanacak” dedi.
- msyasar
- Abonman
- Mesajlar: 19
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 11:20
Metrobüs köprü geçişi
Metrobüsün Boğaz köprüsünden karışık trafikte geçmesi en mantıklı seçenek. Bir diğer konu da Haliç köprüsü geçişi, burası için tek hat izole şerit ve sinyalizasyon sistemi düşünülmüştü bir aralar fakat bence Metrobüsün inanılmaz bir sefer sıklığı ile çalışacağı düşünülürse 1 km uzunluğundaki bir tek hat geçişi teknik olarak mümkün değildir, bunun yerine benim özerim, Ayvansaray- Mecidiyeköy yönünde tek hat izole geçiş, Mecidiyeköy-Ayvansaray yönünde ise otobüslerin Haliç geçişi için trafiğe karışması ve geçişten sonra tekrar tercihli yola girmesidir.
Bu uygulama ile
- otobüsler geçiş sırası için birbirlerini beklemek zorunda kalmazlar,
- Trafiğin yoğun olduğu Ayvansaray-Mecidiyeköy yönünde Metrobüs izole
şeridi kullanır,
- Trafiğin seyrek olduğu Mecidiyeköy- Ayvansaray yönünde ise 1 km'lik
karışık trafik geçişi ile otobüsler fazla zaman kaybetmez,
- 3+3 normal trafik akışı Haliç köprüsü üzerinde korunmuş olur.
Bu uygulama ile
- otobüsler geçiş sırası için birbirlerini beklemek zorunda kalmazlar,
- Trafiğin yoğun olduğu Ayvansaray-Mecidiyeköy yönünde Metrobüs izole
şeridi kullanır,
- Trafiğin seyrek olduğu Mecidiyeköy- Ayvansaray yönünde ise 1 km'lik
karışık trafik geçişi ile otobüsler fazla zaman kaybetmez,
- 3+3 normal trafik akışı Haliç köprüsü üzerinde korunmuş olur.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Haliç önerin trafik yoğunluğu yönünde doğrudur ama ileriye dönük bir planlamada ne kadar geçerli olabilir, İstanbul' da trafiğe çıkan araç sayısı hiçbir zaman şimdiki ile aynı kalmayacak dolayısı ile belki Haliç te de tamamen karışık trafik olabilir benim tek endişem bu karışık trafik ile izole yol birleşim noktalarında uyanık sürücülerin bu yollara girmesi sonucu yaşanacaklar.
- msyasar
- Abonman
- Mesajlar: 19
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 11:20
otobüsün trafiğe karışması
Otobüsün trafiğe karışması güvenli bir şekilde sağlanabilir.
Mecidiyeköy'den gelen otobüs Okmeydanı rampasını inip, Haliç köprüsüne
geldiği zaman yolun en sol şeridine dahil olur, tabi en az 200 metrelik bir
ilave şerit olması gerekir, yani tercihli yoldan çıkıp güvenlik şeridine girecek ve sağa sinyal verip güvenli bir şekilde trafiğe karışacak, aksi halde tehlike yaratır.
Haliç köprüsü en sol şeritten karışık trafikte geçildikten sonra, tercihli yol girişi öncesi yine yaklaşık 200 metrelik bir ek şerit olmalı otobüs sola sinyal
verip bu ek şeride girmeli ve tercihli yol girişinde hareketli bir bariyer olmalı,
KGS gişelerinde olduğu gibi, otobüsün camına takılacak özel bir OGS cihazı
ile sistem Metrobüs hattı otobüsünü tanıyacak ve bariyeri otomatik kaldırıp aracın tercihli yola girişine izin verecek, böylece uyanık sürücüler tercihli yola girememiş olacak. Belki iyimser bir düşünce benimkisi ama uygulanabilir olduğunu düşünüyorum.
Mecidiyeköy'den gelen otobüs Okmeydanı rampasını inip, Haliç köprüsüne
geldiği zaman yolun en sol şeridine dahil olur, tabi en az 200 metrelik bir
ilave şerit olması gerekir, yani tercihli yoldan çıkıp güvenlik şeridine girecek ve sağa sinyal verip güvenli bir şekilde trafiğe karışacak, aksi halde tehlike yaratır.
Haliç köprüsü en sol şeritten karışık trafikte geçildikten sonra, tercihli yol girişi öncesi yine yaklaşık 200 metrelik bir ek şerit olmalı otobüs sola sinyal
verip bu ek şeride girmeli ve tercihli yol girişinde hareketli bir bariyer olmalı,
KGS gişelerinde olduğu gibi, otobüsün camına takılacak özel bir OGS cihazı
ile sistem Metrobüs hattı otobüsünü tanıyacak ve bariyeri otomatik kaldırıp aracın tercihli yola girişine izin verecek, böylece uyanık sürücüler tercihli yola girememiş olacak. Belki iyimser bir düşünce benimkisi ama uygulanabilir olduğunu düşünüyorum.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
FERMUAR SİSTEMİ
http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=366
Öztürk, Kozyatağı uzantısı için köprülerin karışık sistemle geçileceğini, bunun için köprü üzerinde 7 şerit ayrılarak sabah ve akşam saatlerindeki geçiş durumuna göre 4-3 şeklinde ayarlanacağını söyledi. Bunun `fermuar sistemi` olarak adlandırıldığını belirten Öztürk, Metrobüs sisteminde aktarma olmadığını, ücretin mesafeye göre ayarlanacağını, böylece kademelendirilmiş bilet sisteminin hayata geçirileceğini açıkladı.
Öztürk, Kozyatağı uzantısı için köprülerin karışık sistemle geçileceğini, bunun için köprü üzerinde 7 şerit ayrılarak sabah ve akşam saatlerindeki geçiş durumuna göre 4-3 şeklinde ayarlanacağını söyledi. Bunun `fermuar sistemi` olarak adlandırıldığını belirten Öztürk, Metrobüs sisteminde aktarma olmadığını, ücretin mesafeye göre ayarlanacağını, böylece kademelendirilmiş bilet sisteminin hayata geçirileceğini açıkladı.
- msyasar
- Abonman
- Mesajlar: 19
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 11:20
Boğaz köprüsü
Sonunda patenti Semih Yaşar'a ait olan 4+3 şerit ve karışık düzende
geçiş sistemi hayata geçiriliyor. I.E.T.T'ye bedava danışmanlık
hizmeti veriyoruz bu arada.
geçiş sistemi hayata geçiriliyor. I.E.T.T'ye bedava danışmanlık
hizmeti veriyoruz bu arada.