tr-HT.09 » Ankara-İstanbul Hızlı Tren ile 1,5 Saate İner mi?
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 193
- Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15
Az önce internetten Çin demiryolları ile ilgili kısa bir araştırma yaptım. Çok ayrıntıya inmeden söyleyeyim: Sanırım onlarda bu işin altından hayli hayli kalkacak birikim ve teknoloji var! Esat`in dediği gibi bunca sene komunistlikle yönetilmenin faydası sanırım. Kapitalizmden bize yollar!! kaldı, onlara demiryolları! Ahh ahh... Gözün körolsun "Gominizm"
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Birikim olduğu kesin, en azından binlerce kilometre hatta sahip olmanın verdiği bir işletme birikimi var, ve bunu birazda askeri disiplin ile gerçekleştirdikleri için olsa gerek bir çalışma prensibi de var. Diğer taraftan teknoloji kısmı biraz da parayı bulunca oldu hem arsızlık hem hırsızlık ama diğer taraftan Alamanlar ile yaptıkları iş birlikleri de var. Adam param var, iş gücüm var, teknoloji ve mühendislik kimde? Gel beraber yapalım dedi ve işi ilerletti. Biz ne yapıyoruz, Hiddink ne güzel söyledi dimi, "Dünya birincisi gibi konuşmayı seviyoruz" alamanı beğenmeyiz, öbürü şu diğeri bu deriz, gel gelelim ne onları geçecek teknolojiyi üretiriz ne de birileri ile ortaklık yapıp bir şeyler öğreniriz, bu da bizim handikapımız ne yapalım. Belki şimdi Çinlilerden bir şeyler öğrenmek nasip olur.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
SON YILLARDA BUNA DÖNÜK BİR KAÇ ADIM ATILDI. MESELA; ADAPAZARI EUROTEM FABRİKASI. MESELA ÇANKIRI MAKAS FABRİKASI. MESELA ERZİNCAN'DA BAĞLANTI ELEMANLARI FABRİKASI. MALATYA İÇİN DE BİR FİRMA İLE GÖRÜŞMELER DEVAM EDİYOR. VAGON FABRİKASI İÇİN. ÖTE YANDAN GENERAL ELECTRIC İLE ANLAŞMALAR YAPILDI LOKOMOTİF ÜRETİMİ İÇİN.alamanı beğenmeyiz, öbürü şu diğeri bu deriz, gel gelelim ne onları geçecek teknolojiyi üretiriz ne de birileri ile ortaklık yapıp bir şeyler öğreniriz,
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yazdım ya işte yoldurmayacağız, aksine beslemek adına yem verirken o yem verme sistemi nasıl çalışıyor onu çözeceğiz, inan bana günahlarını bile bedava vermezler ve şahsen tanıdığım insanlar olduğu için biliyorum, hiç öyle huylandırmaya gerek yok, öyle ustalar, öyle teknisyenler tanıyorum ki adam yapar, koy oraya orda çalışsın sonra gitsin evde devlete çalışsın. Bu adamlar çekip gitti mi, teknoloji elinde nereye giderse gitsin.Mehmet Kasım yazdı:kaz gibi yolmaya çalışıyorlar !
eee, napcaz şimdi?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İşte niyetler ortaya çıkıyor yavaş yavaş, şimdi bir iki atasözü yazacağım ama çok terbiyesiz kaçacak, hani maymun, kepek, eşek, ot falan. Çin babasının hayrına yapıcakmış demiryolunu bize Mevzudan çıkardığım şu,teknoloji falan da bahane, adamlar gelmiş "Kardeşşş, demiryolu mu yapacağınız, yapalım, hızlı tren mi, yapalım, geçmeyen yerden olur der geçiririz, nasıl olsa farkımız yok, yaptım oldu dedik mi olur, ammmmaaaa şartı şu; veririm parayı faizli kredi olarak, sonra işide ben yaparım parayı geri alırım. Bir taşla iki kuşu gözünün önünde vururum, olur mu?" Şimdi bunda abes olan ne var, aslında bir şey yok, yani yapmak için kredi ihtiyacı var adamlar veriyor ama bunun şartı hattı da ben yapacağım olunca ister istemez benim hoşuma gitmiyor.
http://www.haber7.com/haber/20101015/Yu ... i-tren.php
http://www.haber7.com/haber/20101015/Yu ... i-tren.php
Altından Çinli çapanoğlu çıktı, bize düşen yapılsında nasıl yapılırsa yapılsın demekten başka bir şey değil, sonuçta işin ucunda gerçekten büyük bir demiryolu ağına hemde önemli bir kısmı hızlı tren hattı olan bir sisteme sahip olmak var.Türkiye'nin 2023 yılına kadar 6 bin kilometre hızlı, 4 bin kilometre de konvansiyonel demiryolu hattı hedefine bu anlaşma sayesinde emin adımlarla ilerlediğini ifade eden Karaman, bu hedefe ulaşılması için 45 milyar dolar gerektiğini, anlaşma çerçevesinde Çin'in bunun 28 milyar dolarlık kısmının finansını sağlayacağını kaydetti.
Çin'in, Türk-Çin ortak firmalarca yapılmak üzere Türkiye'de Edirne-Kars arasında İpek Demiryolu'nun inşa edilmesine kredi vereceğini, bu kredinin uzun vadede geri ödenebileceğini bildiren Karaman, Çinliler'in bu hat üzerinde Ankara-İzmir, Ankara-Sivas, Sivas-Erzincan, Erzincan-Trabzon, Sivas-Malatya, Elazığ-Diyarbakır, Eskişehir-Antalya ve Konya-Antalya arasında hızlı tren yapmayı amaçladıklarını söyledi.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Müttefiksiz hayat ve iş (aslında) olmaz. Ama bizde de garip ittifaklar oluşuyor, maşaallah. Eh, ne yapalım ... en iyisini dileyelim. Ama şu an Çin yine bayaği konu ... şu Xiaobao (inşaallah doğru yazmışımdır ...) olayları falan. Evet, dünya bu. Genelde de Çin'den Esat gibi irkilmiyorum. Ama yine de dikkatli olmalı diyorum.