ist-M.03:01 » M1 Aksaray-Yenikapı Güney Uzatması İnşaat

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Eyl Çrş, 2010 18:22

Üstü kapalı zaten, orda bir sorun yok. Sadece istasyonun A baş girişi yeniden inşa işini biraz sallıyor herhalde İBB, muhtemelen Ulaşımın üstüne yıkmaya çalışacaklardır o işi :) senin yayınladığın haberde de o kısmın yapılacağı yazıyordu zaten.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 15 Eyl Çrş, 2010 18:26

Üstü kapalı da o 5 metreye 10 metre civarında ilk fotoğrafta görülen kısımdan bahsediyordum ben...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Eyl Çrş, 2010 18:29

Hımm, onlar çalışma yapılırken çekilmiş fotolar, daha önce ilk kazıdan resimler vermiştim, onlar kazı yapılıp kot farkı falan olayı düzeltilip araya bir de duvar atılmış hali :) son resim ise Ağustos ta yapılan üstünün kapatılması işine ait, resimlerin başına yazmayınca herhalde yanlış anlaşılmalara neden oldu.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Eyl Prş, 2010 10:59

TAMAM BENİM JETON DÜŞTÜ. KAPANMIŞ ÜSTÜ.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 30 Eyl Prş, 2010 23:34

Aksaray istasyonu A kapısı kapalı, önündeki kazı bitmiş ve üstü kapatılmış.Eski T1 rayları da tamamen kaldırılmış.
Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Eyl Prş, 2010 23:39

Olan bizim tramvayın raylarına oldu yani :) bir daha da takılmaz artık onlar oraya, inşallah yanılırım tabii ki ama ortada şöyle bir durum var orası Aksaray meydana kadar kazılmış gibi, dolayısı ile Yenikapı bağlantı güzergahında ciddi bir değişiklik var anlamına geliyor, eski güzergah camii ile köprü arasından Ender mağazası istikametine gidiyordu, eğer güzergah/proje bu yöne çevrilmiş ise İSKİ altından geçecek gibi fakat orada da bildiğiniz gibi yer altı otoparkı ve yer altı çarşısı var ve onlarda herhangi bir işlem yapılmadı, proje ne şekle döndü acaba bunu gerçekten merak ettim şimdi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Eki Pzr, 2010 04:45

Esat yazdı:Olan bizim tramvayın raylarına oldu yani :) bir daha da takılmaz artık onlar oraya, inşallah yanılırım tabii ki ama ortada şöyle bir durum var orası Aksaray meydana kadar kazılmış gibi, dolayısı ile Yenikapı bağlantı güzergahında ciddi bir değişiklik var anlamına geliyor, eski güzergah camii ile köprü arasından Ender mağazası istikametine gidiyordu, eğer güzergah/proje bu yöne çevrilmiş ise İSKİ altından geçecek gibi fakat orada da bildiğiniz gibi yer altı otoparkı ve yer altı çarşısı var ve onlarda herhangi bir işlem yapılmadı, proje ne şekle döndü acaba bunu gerçekten merak ettim şimdi.
yenikapıdan kalkan bir emtrobüs hattı projelendirilmiş. vatandan e6'ya gidecek. bahçeşehir nihai hedef.

acaba yenikapı-aksaray geçişi nasıl olacak? bu rayları metrobüse kurban vermiş olmayalım.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 10 Eki Pzr, 2010 09:54

Raylar neden bu kadar önemli? Hat yer altından gitmiyor mu sahile doğru...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Eki Pzr, 2010 10:58

Aksaray'da bir başdurak veya hat uzatması yapmak için var olan raylar gayet elverişliydi. Ondan. Ama yine de, (ciddî) tramvay projelendirmeleri olursa, bu raylar da gerekmez, belki.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eki Pzr, 2010 12:16

Hakan bahsettiğimiz Aksaray A Baş dediğimiz metro çıkışı önündeki tramvay rayları, oradaki düzenleme esnasında sökülmüşler, o raylar aslında herhalukarda gerekli idi, ama Aksaray kalkışlı bir tramvay hattını planlamalara almadıkları için gereksiz gibi görünüyor. Diğer taraftan Mehmet senin sitede okudum ben o haberleri ama onlar bence bir metrobüs hattı değil, daha önce Vezneciler-Fatih arasında denenmiş ama başarızlıkla sonuçlanmış olan "otobüs şeridi" uygulaması, bakalım bu sefer becerebilecekler mi, özellikle Millet caddesinde imkansız gibi geliyor bana. Vatan caddesi üzerinde de zaten mevcut trafik kilit iken nasıl olacak, yolun ortasındaki o güzelim çiçekli refüj mü feda edilecek? Kaldı ki vatan caddesine bir metrobüse aslında acayip taraftarım tartışmıştık bir başlık vardı diye hatırlıyorum.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 10 Eki Pzr, 2010 12:40

Size suriçinde trafiğin minimum seviyeye indirilmesini sağlayacak şeyi söyleyeyim, bu bir gün uygulanırsa işte o zaman ne trafik sıkışır ne de başka bir şey yapılmaya ihtiyaç olur.

Yapılması gereken, suriçi dediğimiz yani artık tamamı Fatih ilçesi olan yerde üretim yapan hiç bir yerin kalmaması, orada hastanelerin sadece Fatih ilçesinin ihtiyacına yönelik olarak bırakılması ve teknik anlamda insanları oraya gitmeye zorunlu bırakan techizatın başka hastaneler taşınması. İlk etapta Unkapanı-Yenikapı çizgisinin doğusu sonrasında da batısının tamamen turistik hale getirilmesi ile trafik sadece yaya trafiğine dönüşecektir.

Mesela bana göre ne işi var kardeşim Emniyet'in, Vilayet'in, İl Özel İdaresi'nin vs.. nin orada. Taşı bunları sur dışına, koskoca hükümet yer mi tahsis edemiyor. Götürün Beylikdüzü'ne emiyorum ama en azından sur içini siz ferahlatın. Vatan caddesinde protokol oturup, yürüyüş izliyor ayıptır yahu, gidin Veliefendi'de yapın yürüyüşü...

Bu çok uzun sürecek ve pahalı bir süreçtir ama yapılması kaçınılmazdır. İstanbul'un ağırladığı yıllık 7 milyon turist bana göre komik denilebilecek kadar az. Doğu Roma ve Osmanlı'nın başkenti, bunun 5 mislini ağırlayabilmeli. Bunun için de sur içinden turizm dışında yapılan işleri çıkarmalıyız.

Neyse konu saçma yerlere gitmesin, insanlar elektronik alışverişi için Doğubank'a, okul alışverişi için Mahmutpaşa'ya, 1 milyoncular dandik malları almak için oralara gitmeyi bıraktığı gün bizim metro da tramvay da işe yarayacak. O zaman Aksaray'da ilave raya ihtiyaç da olmayacak...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eki Pzr, 2010 12:45

Dur hemen bu mesajın için siteye "yıldız" sistemi kurayım, eminim 1000 tane yeşil yıldız alır :) sözlerine sonuna kadar katılıyorum, sonuna kadar destekliyorum, bir gün uygulanırsa demişsin ya işte o birgün ün hiç gelmeyeceğine inandığım içinde üzülüyorum. Senin benim gördüğümüzü neden yönetenler göremiyor, ya da bizler yanlışmı görüyoruz bilmiyorum ki.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön