ist-T.05:02 » T2 Zeytinburnu-Bağcılar Tramvayı

alemdar paşa
Abonman
Mesajlar: 16
Kayıt: 23 Eki Cum, 2009 21:26

Mesaj gönderen alemdar paşa » 02 Eyl Prş, 2010 22:37

Gönderecekleri cevabı buraya kopyalayacağım. Ben de çok merak ediyorum.

Önümüzdeki araç Haznedar-Merter karayolu istikametini kapattığından otomobiller tramvay yoluna girip, önümüzdeki kavşaktan U dönüşü ile yollarına devam etmeye çalıştılar, tabii trafik daha beter hale geldi.

Allah'tan, biz o araçların kaçış yaptığı yerde durmuyorduk. Bir şekilde kara trafiği devam edebildi.

Bir de tabii, dikkat ettim; bizim araç da tam önümüzdeki aracın olduğu noktaya gelince biraz tekledi, ileri geri sarsıldı, sanırım enerji tekrar gitti geldi, sonra çok yavaş bir şekilde Güngören durağına yanaştı. Yani kablolarda bir problem mi var acaba, kısım kısım diyorum. Ama o zaman da hat bir bütün olarak gittiği için neden her yerde olmuyor diyorum.

Teknik meselelerden pek anlamam ama...

Neyse, bakalım yetkililer ne cevap verecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Eyl Prş, 2010 22:46

Dediğim gibi enteresan, ben Ulaşım A.Ş. için bakım onarım konusunda gerçekten iyi olduğunu açıkça söyleyebilirim, 1998 de bir süre katener ekipleri ile birlikte çalışmıştım, tabii daha sonrada sürekli olarak beraber olduğumuz arkadaşlardı, tüm birimlerde olduğu gibi katenerde bakım onarım çok iyi yapılıyor, orada trafo kaynaklı bir sorun yaşanmış olabilir. Trafolarda meydana gelen arızalar pek öyle hemen çözülebilecek sorunlar olamayabiliyor, dolayısı ile tekrar etmesinin sebebi belki de böyle bir şeydir. Sizinde dilediğiniz gibi bende kısa sürede varsa sorunun çözülmesini dilerim, ama katener hattında bir arıza varsa ve bu tip soruna sebep oluyorsa genellikle çok acil durumlarda işletme kesilerek, ya da işletme bitiminde orada çalışma yapılır, konu hakkında bilgimiz olmadığı için oturduğum yerden sorun üretmek istemedim şimdi :)

Fakat cevap konusu bencede enteresan olacak, bakalım kaç günde gelecek ve nasıl bir cevap olacak. Ben 3 seferdir bir kaç konu hakkındaki aynı bilgi edinme talebimi gönderiyorum yaklaşık 3 ay oldu ve hala "buna cevap vermeyeceğiz" dahi demediler, sanırım bu bana özel bir tavır :)

alemdar paşa
Abonman
Mesajlar: 16
Kayıt: 23 Eki Cum, 2009 21:26

Mesaj gönderen alemdar paşa » 06 Eyl Pzt, 2010 06:07

Gönderdiğim e-posta aşağıda. Gerçi biraz sert ifadeler var. Şimdi meselenin sıcaklığı geçtikten sonra görüyorum tabii.
Merhaba,
Dün ve bugün tam iftar saatine yakın saatlerde (19:00-20:30) Zeytinburnu-Bağcılar hattında enerji hattından kaynaklanan tramvayların olduğu yerde durması ya da çok yavaş gitmesi problemini bilmem duydunuz mu? Çünkü dün bu problemi bilen sağlıklı bir şirket hemen ölçüm yapıp enerji hattında gerekli düzenlemeleri ivedilikle yapması gerekirdi. Ama siz bugün problemi tekrar ettirdiniz. Bizim sabrımızı ve sinirlerimizi deniyorsanız, çok yazık!

Lütfen vatmanlarınızdan, güvenlik personelinizden ve o muntazam raporlarınızdan bu bilgileri teyit edip bir an önce tedbir alırsanız, Ramazan'ın şu son günlerinde ve bayramda sinir krizine sokmamış olursunuz.

Lafın kısası, lütfen işinizi doğru düzgün yapınız sayın ULAŞIM A.Ş. ve çalışanları!
E-postaya cevap vermişler ama sorduğum sorunla alakalı değil de, hattın geleceğiyle ilgili müjdeli haberleri tercih etmişler. O da birşeydir tabii.
Sayın Yolcumuz,

Güngören-Bağcılar hattı trafik ile iç içe olduğu ve karayolu araçlarının hatta girişi engellenemediği için trafik yoğunluğu olmakta ve bazı sefer aksamaları yaşanmaktadır. Karayolu araçlarının hatta girişinin engellenmesi için; kurumumuzun Valilik ve Emniyet Müdürlüğü ile birlikte yürüttüğü çalışma devam etmektedir.

Mevcut imkanlar çerçevesinde yolcularına en iyi hizmeti sunmayı amaçlayan kurumumuz elindeki tüm araçları sefere çıkarmakta ve bölgedeki yolcu yoğunluğunu karşılamayı amaçlamaktadır. 2011 yılı başından itibaren teslimatı yapılacak araçlar ile birlikte seferlerin maksimum seviyede artırılması planlanmaktadır. Bunun yanısıra Zeytinburnu - Kabataş hattının Bağcılar - Güngören hattı ile birleştirilmesinden sonra tüm hatta yeni araçlar kullanılmaya başlanacaktır.

İstanbul Ulaşım A.Ş olarak ilgi ve hassasiyetinize teşekkür eder, iyi günler dileriz.
Saygılarımızla,
2 Eylül'de göndermişim, 4 Eylül'de cevap vermişler. Sağolsunlar bana cevap veriyorlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Pzt, 2010 09:28

2011 başından itibaren teslim alınacak araçlar mı? :) İşte bana neden cevap vermediklerinin kanıtı, böyle bir cevaba bende iyi bir karşı cevap yazardım, teslim alınanlar ne o zaman? 2010 en geç Mart' ta 2 hat birleşecekti, buna da cevap vermiyorlardı, demek ki birleşme işi de 2011 e kaldı e güzel hayırlı olsun.

Yanlız size verdikleri cevapta da suçu karayolu trafiğine atmışlar, yani enerji hattında bir sorun yaşanıp yaşanmadığından bahsetmemişler, iftar öncesi saatte trafikte yoğunluk olabiliyor bunu anlıyoruz ama Ramazan' da sizin sorun ile karşılaştığınız gün başlamadı sonuçta, her neyse en azından yuvarlark ve bana göre alakasızda olsa bir cevap vermişler, kendilerini tebrik ediyor aynı zamanda benim sorularımın cevabını hala vermedikleri için esefle kınıyorum.

dcakmak
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 06 Eyl Pzt, 2010 18:53

Mesaj gönderen dcakmak » 10 Kas Çrş, 2010 01:50

zeytinburnu bağcılar kesiminde yeni araçların kullanımı için bugün çalışma yapıldığını gördüm. tramvayın geçtiği abdi ipekçi caddesinde, kullanılmayan alçak durakların kenarlarını metal eklerle genişletme çalışması yapılıyodu. demekki yakında yeni tramvaylar hizmete girecek. geç oldu ama sonunda bişiler yapmaya karar verdiler. hayırlı olsun.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Kas Çrş, 2010 12:10

Yeni araçların boyları mı uzun acaba, neden uzatmaya gerek gördüler, ya da yapılan çalışma birleşme ile mi alakalı bir soruşturmak lazım. Sonuçta bir peron daha az iş çıkar değişim günü geldiğinde.

Daha öncede belirttiğim gibi normalde bu peron indirme işi bir gecede bitebilecek bir çalışma, yani Cumartesi seferleri biraz erken bitirerek Pazar öğlen gibi hat alçak tabanlılar ile çalışacak duruma getirilebilir. Tabii ki alçaltılan peronlarda bir takım düzenlemeler işletmede iken devam edecektir ama büyük bir aksamaya sebep olmayacak, daha önce T1 hattında bu işlem çok daha fazla sayıda istasyonda bu sürede yapılmıştı, hemde peronlar bu hatta olduğu gibi alçaltılma işlemine hazırda değildi. Bu peronlarda zaten altta bir alçak peron var, üstünde çelik profiller ile yükseltilmiş bir peron bulunuyor. Mevcut durakların turnike, sundurma ve korkulukları sökülecek, yan kaplamalar kırıldıktan sonra rahatlıkla bu ilave kısım kaldırılıp alınabilecek, altta zaten hatırladığım kadarı ile hazır bir peron yapısı var. Üstüne sökülen turnike, bank gibi aksamlar monte edildiğinde al sana düşük peron :)

Bakalım ne zaman olacak bu yeni araçların çalışması ve birleşme, benim daha önce edindiğim bir bilgide araçların önce diğer hatta bir işletme testinden geçeceği yönünde idi. Bu performansı gördükten sonra iki hattın birleşimi öngörülüyordu. Ama tabii bunlar senaryo, yani diğer senaryo da da araçların gece yolcusuz olarak test edildikten sonra o şekilde birleşme de vardır.

dcakmak
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 06 Eyl Pzt, 2010 18:53

Mesaj gönderen dcakmak » 10 Kas Çrş, 2010 17:50

peronları uzatma şeklinde değil enine genişletme çalışması vardı esat bey. yeni araçlar daha dar olmalı heralde.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Kas Çrş, 2010 18:17

Enine genişletme mi? Gerçi KTA ların etekleri peron seviyesine inmez belkide temas olmadan geçebilecek durumdadır ki enine bir genişletme var ise zaten KTA lar ile sorun olmayacağı için yapılıyordur. İlginç, aşağıda KTA lar ile düşük peron arası için bir örnek resim veriyorum, bayağı bir mesafe var,

Resim

Yeni gelen araçların yani Alstom Citadis lerin genişliği ile ilgili bir bilgi bulamadım, Alstom un sitesinde de göremedim zaten Citadis ürün gamı çok geniş olduğu için direkt bu serinin bilgilerini görmek lazım, diğer taraftan Bombardierlerin alt kısmı yani etek kısmı KTA dan geniş olsa gerek en azından resimlerde öyle görünüyor (2,65 m.) Citadis' in ölçüsünü öğrenmek lazım :) merak ettim şimdi ben bu konuyu.

Bu da Bombardierlerin alçak perone konumu

Resim

alemdar paşa
Abonman
Mesajlar: 16
Kayıt: 23 Eki Cum, 2009 21:26

Mesaj gönderen alemdar paşa » 12 Kas Cum, 2010 14:38

Bağcılar durağının aşağısına, tramvay yukarı çıkarken sağa da bir durak yapıyorlardı. Sanırım şimdiye bitirmişlerdir. O civaradan tekrar geçersem fotoğraf çekerim.

alemdar paşa
Abonman
Mesajlar: 16
Kayıt: 23 Eki Cum, 2009 21:26

Mesaj gönderen alemdar paşa » 19 Kas Cum, 2010 21:18

Bayram seyran derken Bağcılar durağına yolum düşmedi ama bugün hazırlıksız gittim ve ancak cep telefonuyla çekebildim. Fotolar çok iyi görünmüyor ama en azından yeni durağın yeri falan belli oluyor.

Fotoğraflara da bakarsanız, nasıl bir durak planları olduğunu tahmin edilebilir. Ben şöyle düşündüm. İndirme peronu yine eski yerde olacak, biniş peronu bu yeni durak olacak. Yani tramvay yolcuyu indirecek, sonra gelip yolcularını alacak. Tahmin tabi.

Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Kas Cum, 2010 21:25

Benim için yeterince açıklayıcı resimler, bölgeyi bildiğim için, resimler için çok teşekkür ederim. Eski indirme peronu bayağı dardı ve arkasındaki kaldırımı da çok aşırı daraltıyordu, bu yeni yapılan peronun arkasında bina ile bayağı bir boşluk var dolayısı ile yürüttüğünüz mantık bana da bayağı doğru göründü. Yani burada indirip, ileriye gidip eski durağın olduğu yerden yolcuyu alacak olabilir. Hatırladığım kadarı ile bu yeni yapılan peronun karşı tarafıda başka bir peron inşa etmek için çok müsait değil dolayısı ile karşı karşıya olmayacaktır diye düşünüyorum. Bittiği zaman tekrar görürüz inşallah :) Ama tabi bu çalışmanın başlamış olması alçak tabanlı tramvaylarında yavaş yavaş hatta doğru yolculuğa çıkacağına bir kanıt diyebiliriz.

Bakalım şu tatil bitsin yine bir iki kurcalar biryerlerden küçük ama yararlı bilgiler edinebiliriz.

alemdar paşa
Abonman
Mesajlar: 16
Kayıt: 23 Eki Cum, 2009 21:26

Mesaj gönderen alemdar paşa » 19 Kas Cum, 2010 22:46

Esat Bey,
Ben tam tersini düşünmüştüm aslında, öyle de yazdım ama biraz karışık yazdım herhalde.
İndirme peronu yine eski yerde olacak, biniş peronu bu yeni durak olacak.
Sizin dediğiniz gibi yeni peronda indirme yapılırsa, kalabalık yolcu grubunun dağılması için eski peronun o dar kaldırımları yine sorun olacak. Benim tahmin ettiğim gibi olursa, inenler minibüslere vs. daha kolay ulaşacak gibime geliyor.

Yavaş yavaş alçak tabanlı tramvay araçlarının hazırlığı da heyecan verici.

Kilitli

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön