ist-M.03:01 » M1 Aksaray-Yenikapı Güney Uzatması İnşaat

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 May Pzt, 2010 18:16

Deli zurnası valla! :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 May Çrş, 2010 12:08

alabay yazdı:Deli zurnası valla! :lol:
Katılmıyorum, benim tahminim orada yapılan proje değişikliği esnasında hat şeklinde meydana gelen değişiklikten dolayı bu kot farkı ortaya çıkmıştır, çünkü önceden de perondan ötesi araçların park/geceleme alanı olarak kullanılırdı yani orada hat en az 100 metre daha ileri gidiyordu, yani bir sorun yoktu. Bu sorun şimdi ortaya çıktığına göre bunu sadece projeden ortaya çıkan bir sorun olarak düşünürüm.

Ha diyeceksin ki, projeyi yapan hatta uydursaymış :) bir zamanlar birileri de yıkılmış hamamın bir halta yaramaz göbek taşı için bütün projeyi yeniden yaptırın bize ne demişlerdi, tabi milletin parası onların cebinden çıkmıyor, 700 metrelik metrocukun proje maliyeti ne kadar acaba? Kimse babasının hayrına proje çizmiyor, bu iş bizim yaptığımız gibi gugulmep üzerinden iki çizgi çizmek ile de olmuyor :) Evet 1,40 büyük fark, bence de abes ve şaşırtıcı ama ne bileyim düşününce öyle büyük tepkiler vermeye gerek yok diyorum. Belki bu vesile ile istasyon girişi falan filan oralar da iyice bir düzenlenmiş olur.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 May Çrş, 2010 12:54

Bari yıkıp, doğru dürüst metro yapsalar :lol:

O göbektaş konusunu da hiç anlamadım. Taş nerede? Ya, ya taşı kaldır, başka yere koy, ya da istasyona entegre et ...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 12 May Çrş, 2010 12:57

Aksaray Metro İstasyonu Tarihi Hamamı :D

İtina ile kese atılır, diye de tabela takarlar...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 May Çrş, 2010 13:03

alabay yazdı:Bari yıkıp, doğru dürüst metro yapsalar :lol:

O göbektaş konusunu da hiç anlamadım. Taş nerede? Ya, ya taşı kaldır, başka yere koy, ya da istasyona entegre et ...
Ya bir kaç sefer yazdım diye hatırlıyorum, o dediğinin olmayacağı yönünde çıktı etütler, yani peron boylarının uzatılamayacağı yerler var diye rapor çıktı, peron boyunu uzatamazsan kapasiteni de dizi kuple ederek arttıramazsın, sadece bu kadar değil eldeki araçlar 4 ten daha fazla kuple edilemiyor, raylı sistem araçlarında aracın tasarımında bu tip şeyler sanırım belirleniyor, yani mümkün olan kuple şekillleri var farklı olmuyor, ha revizyon yapılabilir mi? Ben bu soruyu sormam başka bir soruya geçerim, bu maliyete değer mi? Bence değmez.

Göbektaşının tam yerini nasıl tarif edeyim şimdi sana :) orada yolun ortasında çıktı işte, bir ara orada sergilenmesi falan filan bir şeyler okumuştum haberlerde ama son durum ne oldu hiç bilmiyorum, tek aklımda kalan projede değişiklik yapıldığı, Anıtlar Kurulu burada ismini İnatlar Kurulu olarak değiştirmişti :D

harti212
Abonman
Mesajlar: 22
Kayıt: 10 Mar Çrş, 2010 00:26

Mesaj gönderen harti212 » 19 May Çrş, 2010 20:24

M1 hattından M2 hattına geçiş mümkün değil İhtimal %0 nedenmi?
1. si araçlar uygun değil
2. si Sinyalizasyon uygun değil
3. Rayçapı ve elektrifikasyon ! Biri elektriği havadaki telden alıyor diğeri Yandaki demirden (Almanyadaki sistem).

harti212
Abonman
Mesajlar: 22
Kayıt: 10 Mar Çrş, 2010 00:26

Mesaj gönderen harti212 » 19 May Çrş, 2010 20:27

bişeyi yazmayı unuttum ! o 5 metre kot farkını nasıl yapmışlar anlam veremedim doğrusu ! Ben olsam Aksaraydan başlayıp kazardım ki bu sorun olmazdı ! Yazık oldu istasyon a 20 Senelik tarihi ve kültürel değerleri vardı ! artık 30 metrelik kısmı gitti ! Geriye fotoğraflar kaldı !

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 May Prş, 2010 00:25

Biz herhangi bir yerde 5 metre kot farkı mı var yazdık? Sanmıyorum.

Diğer taraftan sanırım bir önceki sayfamızda "keşke geçmişte olsaydı" gibi düşüncelerden yola çıkarak iki hattın birleşemeyeceği yönündeki konuşmalarımızı bugün için konuşuyoruz sandınız herhalde? İki hattın teknik olarak birleşemeyeceğini en azından "BEN" çok iyi biliyorum zaten, diğer arkadaşlarımızda konuya yeterince vakıflar, hani ortada yanlış anlaşılmalar varsa ben böyle direkt düzeltmeyi severim. Yine de bilgi tazeleme olmuş sayıp teşekkür edelim, başlığı buradan itibaren okuyanlar olursa onlar bilgilenmiş olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Haz Cmt, 2010 10:30

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/kurumsal/Bi ... aberi2.pdf
AKSARAY HAFİF METRO BAĞLANTISI İNŞAATINDA SON AŞAMAYA GEÇİLDİ

700 m.lik Yenikapı Metro İstasyonu ile Aksaray Hafif Metro İstasyonları arası güzergâhın tamamlanması için gerekli yapım faaliyetleri kapsamında güzergâhın Aksaray ucunun mevcut Hafif Metro İstasyonuna bağlantısı inşaatı son aşamaya geldi .

Bu inşaatın Temmuz ayı sonunda bitmesi planlanıyor. Ardından da Aksaray Hafif Metro girişi meydanı eski haline (2002 yılı) getirilecektir. Adı geçen güzergâhın Yenikapı ucundaki arkeolojik kazılar ise devam etmektedir.
Resim

harti212
Abonman
Mesajlar: 22
Kayıt: 10 Mar Çrş, 2010 00:26

Mesaj gönderen harti212 » 11 Tem Pzr, 2010 17:38

Arkadaşlar bişey soracağım ! Daha önce de tünel yokmuydu niye tekrar bozdular onu anlamadım ! Eskiden Aksaray istastasyonunda indiğimde yeni kapı yönüne doğru baktığımda bayağı uzun sağa doğru kıvrılan bir tünel vardı şimdi o bölgeyi demirlerle kapamışlar bu durumu çözemedim ! yapılan şey tekrar niye bozulur ki !

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Eyl Pzr, 2010 19:18

harti212 yazdı:Arkadaşlar bişey soracağım ! Daha önce de tünel yokmuydu niye tekrar bozdular onu anlamadım ! Eskiden Aksaray istastasyonunda indiğimde yeni kapı yönüne doğru baktığımda bayağı uzun sağa doğru kıvrılan bir tünel vardı şimdi o bölgeyi demirlerle kapamışlar bu durumu çözemedim ! yapılan şey tekrar niye bozulur ki !
Bkz. http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 2883#12883

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 05 Eyl Pzr, 2010 23:10

Esat bu istasyonun güney ucunda çalışma bitmişmidir diyorsun yani? Yenikapı'da iş bitse bağlantı an meselesi diyebilirmiyiz?

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön