ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Ara Sal, 2009 13:27

Kadıköy ve Başakşehir metroları açılmadan yeni bir metro inşaatına başlanamsı düşünülmüyormuş. İçeriye yakın birinden aldım bilgiyi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Çinliler metro için geldi (finansman karş

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Oca Pzr, 2010 15:08

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=18001

Büyükşehir’e Çin Müteahhitler Derneği’nden ziyaret

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Adem Baştürk, İstanbul Metro Sistemi ve diğer projeler kapsamında, uluslararası sektörlerle muhtemel işbirliği hususlarında görüş alış verişinde bulunmak üzere, Çin Müteahhitler Derneği Başkan Yardımcısı Chi Changhai başkanlığındaki Çin Heyetini ağırladı.

Önemli firma temsilcilerinin ve iş adamlarının da aralarında bulunduğu Çin Müteahhitler Derneği Başkan Yardımcısı Chi Changhai başkanlığındaki Çin Heyeti, İstanbul Metro Sistemi ve diğer projeleri kapsayan uluslararası sektörlerde muhtemel işbirliği hususlarında görüş alış verişinde bulunmak üzere, Büyükşehir’i ziyaret ederek İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Adem Baştürk’ü ile bir araya geldi.

Çin Heyetini ağırlamaktan memnuniyet duyduğunu ifade eden Adem Baştürk, özellikle son dönemde Türkiye- Çin Halk Cumhuriyeti ilişkisinin iyi bir noktaya geldiğini belirterek, oluşan bu iyi ilişkinin kentler arasında ticari, ekonomik ve kültürel boyutta devam edeceğini belirtti. Heyet adına konuşan Çin Müteahhitler Derneği Başkan Yardımcısı Chi Changhai, ziyaretin her iki ülkenin dış ilişkilerini geliştirmeye yönelik önemli bir adım olduğunu ifade etti.

Ziyaret kapsamında Dış İlişkiler Müdürlüğü tarafından, İstanbul ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi hakkında, Raylı Sistemler Müdürlüğü tarafından ise İstanbul Raylı Sistemler ve İstanbul’un ulaşımda geldiği nokta hakkında, istatistiksel bilgilerin yer aldığı sunumlar yapıldı.

Chi Changhai; İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile Çin Halk Cumhuriyeti’nin raylı sistemler başta olmak üzere, çevre koruma, güneş enerjisi ve alt yapı gibi konularda işbirliği yapabileceğini vurguladı. Çin’in metro raylı sistemlerde çok ünlü olduğunu belirten Changhai finansal olarak işbirliğine açık olduklarını ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile Raylı sistemler dışında çevre koruma alanında da ortak çalışmalar yapabileceklerini sözlerine ekledi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Adem Baştürk ise Büyükşehir olarak kendilerinin de Çin firmalarıyla işbirliği yapmayı arzuladıklarını belirterek rekabet arttıkça hizmet fiyatının düştüğünü, bunun da bir avantaj olduğunu söyledi.



Adem Baştürk, Türk firmalarının inşaat sektörü başta olmak üzere farklı sektörlerde güçlü olduğunu ve Türk müteahhitler ile Çin müteahhitlerinin birlikte güzel işler yapacağını sözlerine ekledi. Öte yandan Baştürk, ilgili işbirliği konularında İstanbul Büyükşehir Belediyesi Dış İlişkiler Müdürlüğü aracılığıyla, Çinli müteahhitlerle temaslar kurulabileceğini ifade etti. Changhai ise Çinli firmaların İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Türk firmalar ile her tür diyaloga ve işbirliğine hazır olduğunu belirtti. Toplantı; Çinli firma temsilcilerinin İstanbul Metro ve Raylı Sistemler ile alt yapı ve çevre konularında sordukları sorular ile sürdü.

Görüşme her iki tarafın birbirine iyi niyet dileklerini iletmesi ve hediyeler takdim etmesinin ardından sona erdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Mar Pzt, 2010 13:03

Toplamı 78 km. olan ve aşağıda sıralanan 4 metro hattının ihale edilmesine yönelik çalışmalar devam etmektedir.

1. Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metro hattı : 19 Km. 17 İstasyon.

2. Bakırköy İDO Sahili-Bağcılar (Kirazlı) Metro hattı: 9Km. 8 İstasyon.

3. Kabataş-Beşiktaş-Alibeyköy-Mahmutbey Metro hattı : 25 Km. 19 istasyon

4. Bakırköy- Beylikdüzü Metro hattı: 25 Km. 18 İstasyon.

Yukarıda sıralanan hatların dış kredi ile gerçekleştirilebilmesi için gerekli Devlet Planlama Teşkilatı onayı alınmıştır.

Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metro hattı için ihale süreci başlatılmıştır.
İBB nin sitesinde verilen bilgilere göre Üsküdar hattı için ihale süreci başlatılmış, bakalım ne zaman iyi bir bilgi çıkacak.

harti212
Abonman
Mesajlar: 22
Kayıt: 10 Mar Çrş, 2010 00:26

Mesaj gönderen harti212 » 11 Tem Pzr, 2010 17:31

Arkadaşlar ortada bir gerçek var ! Eğer Bakırköy - Beylikdüzü metro hattı yapılısa İstanbul trafiği %50 azalacak ! Malesef bu gerçek biliniyor ama ibb hala bu hattı yapmak için fazla bir çaba ve öncelik göstermiyor !

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 11 Tem Pzr, 2010 18:57

Eğer Bakırköy - Beylikdüzü metro hattı yapılısa İstanbul trafiği %50 azalacak !
Gerçekten fazla iddaalı bir cümle olmuş, tek kelime ile dizlerim titredi. Yüzde konusunda biraz çekincelerim var...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Tem Pzr, 2010 19:22

:) Yüzde 5 belki, o da belki. Çünkü İstanbul' da personel taşımacılığı ve öğrenci taşımacılığı servisler yapılmaya devam ettiği müddetçe, -ki bunun önümüzdeki yüz yıl içerisinde kalkacağına inanmıyorum- o trafikte asla bir rahatlama olmaz, bu ara sıra Ulaşım A.Ş. bir çalışma yapardı, işte metro sayesinde trafikten şu kadar özel araç çekildi diye, bunu şimdi İETT de yapmaya başladı, metrobüs yaptım bu kadar araç trafikten kalktı, tamam istatistiki olarak doğru olabilir, sonuçta anket yapılan insanların ruhsat beyan etme zorunluluğu yok :D "arabam var ama Allah razı olsun bu yönetimden yaptı bu metrobüsü artık arabama binmiyorum" gibi sözleri söyleyebilirim. Anketlerin güvenilirliğini sorgulamıyorum hele istatistik bilimini asla, o kadar kolay olsa ben o dersten çakmazdım, da işte o da kısmını hep düşünmüşümdür, ben İstanbul' da araba kullanırken hiç bir rahatlama görmüyorum.

Ama inkar etmeyelim E-5 üzerinden minibüsler otobüsler metrobüs güzergahından yan yola atılınca ve sayıları biraz azalınca gerçekten işe yaramış, bunu da inkar edersem kafama taş yağar. Bahsettiğiniz güzergahta yapılacak bir metro tabii ki çok ciddi yolcu potansiyeline sahip ama pik saatte, gün içerisinde ne olur bugün için tartışılabilir ama metrolar en az 50 yıllık yapılır değil 50, 10 yıl sonra bile belki de gün içerisinde bile kapasiteyi doldurur, çünkü başka bir mesaja da yazmıştım raylı sistemler kendi yolcu potansiyelini oluşturur, gittiği bölgeye ciddi anlamda hızlı erişim imkanı vereceği için insanların oturmada tercih edeceği yerler haline gelmesini de sağlar, yani yolcusunu da getirir.

Fakat bu hat yapıldığında değil %50, %25 rahatlama dahi sağlasın, vazgeçtim İstanbul genelinden bu güzergahta sağlasın yeter, ben de o zaman sitenin bu sayfasından "vallahi ne eşşekmişim kusuruma bakmayın" derim.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

metrobüs ü unutmayalim

Mesaj gönderen langur » 23 Tem Cum, 2010 01:36

Metrobüs hatti Beylikdüzü`ne kadar uzatilirsa, Bakirköy-Beylikdüzü rayli sistemi trafikten ne kadar yük kaldirir tartisilmali bence. Tamam rayli sistem ayri, metobüs ayri seyler ama metrobüs hatti yapildiktan sonra o hattaki rayli sistem ihtiyacini etkiledi bence.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: metrobüs ü unutmayalim

Mesaj gönderen Esat » 23 Tem Cum, 2010 07:37

xserhat yazdı:Metrobüs hatti Beylikdüzü`ne kadar uzatilirsa, Bakirköy-Beylikdüzü rayli sistemi trafikten ne kadar yük kaldirir tartisilmali bence. Tamam rayli sistem ayri, metobüs ayri seyler ama metrobüs hatti yapildiktan sonra o hattaki rayli sistem ihtiyacini etkiledi bence.
Peki sizce bu etkileme pozitif mi negatif mi oldu, bana göre kısa vade de negatif oldu ve ihtiyacı ortadan ciddi oranda kaldırdı ama iki uç arasında, yani metronun güzergahı biraz daha iç kesimlere hitap edecek şekilde planlanırsa zaten bir kıyaslama yapmakta doğru değil. Uzun vade için konuşursak yine bana göre bir etkileme olmadığını düşünüyorum, çünkü zaten İETT nin beyanları dahi bu yönde idi, kendileri bile yaptıkları kapasite hesabında yanıldıklarını bir kaç yıl içerisinde bu güzergahta bir metro hattının inşaatının başlaması gerektiğini söylediler, sizce nasıl bir etki oldu?

harti212
Abonman
Mesajlar: 22
Kayıt: 10 Mar Çrş, 2010 00:26

Mesaj gönderen harti212 » 05 Ağu Prş, 2010 22:05

Kadir Topbaş sözünde durmadı ! Hani bu sene içinde Bakırköy - Beylikdüzü metro hattının temeli atılacaktı ! hani küçükçekmece den metro geçecekti !
daha doğrusu sefaköyden ! Bölgede 10 seneden beri metro bekleniyor !
7 sene önce Başbakanın canlı yayında bu hatları yapacaz diye söz verdiğini bilmeyen yoktur ardından 6 sene sonra İBB Başkanı Sayın Kadir Topbaş ta söz verdi ama gel gör ki bir çivi bile çakılmadı !
Ben anlamıyorum Sefaköy ü hala İstanbul da saymıyorlar mı bunlar !!!!!! :x

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 11 Ağu Çrş, 2010 10:02

Ben anlamıyorum Sefaköy ü hala İstanbul da saymıyorlar mı bunlar !!!!!!
Şehrin göbeğindeki Beşiktaş'ta metro yok,metrobüsünüzde var üstelik hala ne konuşuyorsunuz.Buraya şahsi beklentilerinizi değil olması gerekenleri yazın.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Ağu Çrş, 2010 11:27

Doğru bir tespit, İsmail!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Eyl Prş, 2010 14:24

Daha öncede yazdığım gibi Bakırköy-Beylikdüzü hattı bence bakanlığa havale edilmezse belediye tarafından bir süre daha sallanır, sonuçta metrobüs ile o bölgenin 3-5 yıllık gazı alınacak, bir ihtimal bir sonraki döneme kalabilir diye düşünüyorum.

Diğer hatlardan ise İBB nin hangi hatları Bakanlığa yaptırmak istediği konusuda biraz muğlak, ortada sanırım bir açıklama yok. Tahmine göre ise belediyenin öncelik verdiği hatları yaptırmak istemesi muhtemel görünüyor, yani Üsküdar-Çekmeköy ve Beşiktaş-GOP gibi, bir ihtimal Başakşehir hattının 2. etabı olan Bakırköy uzatmasıda bu kapsama girebilir diye düşünüyorum, bakalım o işten ne sonuç çıkacak, ben bu yılın planlarına gireceğine yine ihtimal vermiyorum. Gerçi bütçe sürecini bilmiyorum tam ama önümüzdeki yılın bütçesine sarkabilir bu işler.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön