izm-T.01-02-03 » İzmir Tramvay Hatları [Proje-İhale-İnşaat]

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesaj gönderen tahir93 » 24 Ağu Sal, 2010 23:50

alabay yazdı:Hm, oralarını çok iyi hatırlıyorum, 2005'te orada kalmıştım. Aslında o aks hiç de o kadar önemli değil, derim ben.
önemli değil mi? lütfen yapmayın, o hattı hint ray genişliğinde yapsanız, 4metre genişliğinde 60metre uzunluğunda tramvaylarla çalıştırsanız yine de rush-hour saatlerinde dikilecek yer bulamazsınız. o hat anormal yoğundur, sahil şeridini kullanan kaç tane otobüs hattı hat var, eğer belediye dediği gibi sahilden otobüslerini çekerse o tramvayın halini görmeyin :D

ağ şeklinde olmasını ben de çok isterdim ama izmir sahilden sonra hemen yükselmeye başlıyor, iç kısımlara bağlamak çok zor olur o eğimle, hem cadde yok hem de eğim fazla, uygun cadde bile olsa anca rack-rail şeklinde yokuş çıkabilen sistemlerle olabilir.

Başar bey, ağ şeklinde olmasını istediğinizi her sayfada söylüyorsunuz, ve bu konuda size şiddetle hak veriyorum, ama izmirde çok zor bir olay bu :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Ağu Sal, 2010 23:55

teknomanyak93 yazdı:ağ şeklinde olmasını ben de çok isterdim ama izmir sahilden sonra hemen yükselmeye başlıyor, iç kısımlara bağlamak çok zor olur o eğimle, hem cadde yok hem de eğim fazla, uygun cadde bile olsa anca rack-rail şeklinde yokuş çıkabilen sistemlerle olabilir.
Bu tramvay projeleri ilk ortaya çıktığında sözü edilen Buca ring hatları bu yüzden mi kopuk kalıyor yoksa? Ben İzmir' e en son gittiğimde daha metro açılmamıştı :) ve şehir gerçekten şantiye durumunda idi, otogar' dan şimdi ismini hatırlamadığım bir semtteki deniz askeri birliğine gitmek için taksici tarafından dolandırılmak durumunda kalmıştım :) sonra oradan da Konak' a yaptığımız otobüs yolculuğunu hatırlıyorum da hakikatten o yollarda tramvay çok zor. Benim o 2 günlük ziyaretim ve 1996 dan aklımda kalanlar ile İzmir' deki gerçekten en geniş cadde o sahil yolu.

Diğer taraftan sizler İzmir' de yaşayan ya da gidip gelen kişiler olarak bence aktüel görüşleriniz önemli, anladığım kadarı ile şu anda orada belediyenin lastik tekerlekli taşımacılığı dahi o yol üzerinden gidiyor, dolayısı ile İzmir belediyesi gerçekten bu tramvay hattını inşa eder ve o yoldan otobüsleri kaldırır ise ortaya ciddi bir de yoğunluk çıkacağını söylüyorsunuz, ama bir şekilde bir arkada yer alan sanırım adı İnönü Cad. idi, o cadde kullanılarak bir başka tramvay hattı düzenlenemez mi? Yani yine doğu-batı değil de kuzey-güney istikametli bir iki noktada diğer tramvay hattı ile kesişen?

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesaj gönderen tahir93 » 25 Ağu Çrş, 2010 00:14

ama bir şekilde bir arkada yer alan sanırım adı İnönü Cad. idi, o cadde kullanılarak bir başka tramvay hattı düzenlenemez mi? Yani yine doğu-batı değil de kuzey-güney istikametli bir iki noktada diğer tramvay hattı ile kesişen?[/quote]

şimdi Esat bey size inönü caddesi ile ilgili biraz bilgi veriyim.

inönü Caddesi varyant'tan başlar, bilmeyenler için varyant:
konak'tan üçyol'a dönerek ve yükselerek çıkan yol, bi çeşit "elevation" diyebilirim sanırım. burdan da anlayabileceğiniz üzere inönü caddesi çok yüksektedir.

diyelim inönü caddesine tram inşa ettik, sahil hattıyla birleşebileceği bir cadde yok, harita açıp bakarsanız bağlantılarının hepsinin sokak olduğunu görürsünüz, hatta bu sokakların da çoğunun merdivenli olduğunu görürsünüz, ve tabi yine geldiğimiz nokta yükselti farkı. inönü'de giden tram'in sahile inebileceği tek nokta var, o da üçkuyular yani sahil hattının bittiği nokta.

tüm bu doğa ve planlama sorunlarını bir kenara bırakırsak :

inönü caddesinde tram cidden saçma durur, çünkü hemen altında metro olacak, şuan inşaatı devam etmekte olan üçyol-üçkuyular metrosu tüm güzergahında inönü caddesini kullanmaktadır, üzerine inşa edilecek 6 yeni metro istasyonuyla da cadde ulaşımı sağlanacak. yani gereksiz olur.

valla izmirin heryerini mecburi olarak gezen biri olarak şunu söyleyebilirim: izmirde tramvay yapılabilecek her mümkün yeri belediye düşünmüş :D

anca bu kadar oluyor, ağ olması pek mümkün değil, anca karşıyakada olabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Ağu Çrş, 2010 00:27

Tamamdır, bana yeteri kadarını öğrendim teşekkürler :) O zaman İzmirde sahil konumlu sanırım 3 tramvay hattı projesi vardı, Narlıdere-Urla, Üçkuyular-Halkapınar ve bir de körfezin üstünde kalan bir Mavikent hattı projesi var anladığım kadarı ile, bu hatların hepsi sahilyolu üzerinde ya da yakınında, bunun dışında Buca için bir iki hattan söz edilmişti ama sözlerinizden anladığım kadarı ile o hatların sahil inmesi mümkün değil. Bir diğer sözü edilen hat ise Bornova ile Sahil arasında idi, sanırım Alsancak hattı ile Tepekule iş merkezi civarında kesişiyor, Alsancak hattı da Umurbey Mah. civarında Halkapınar hattına yaklaşıyor ya da birleşiyor, eğer birleştirilebilir se işte o zaman ortaya bir kaç farklı işletme çıkabilir.

Peki bu körfezin kuzeyinde kalan ve sözü edilen Mavi Kent ve Fikri Altay-Alsancak hatları için düşünceleriniz neler, bunların güzergahları ile ilgili netleşen bilgiler varmı, çünkü bu hatlar sanırım merkeze göre biraz daha düz bir arazide yer alıyor, yani eğimin birden artmadığı, bu güzergahlar işlevsel olur mu? Ya da öncelik sıralamasında öne geçebilir mi?

Bu linkte benim yerleştirdiğim bir iki hat var, bunları ilk bu konulardan bahsedildiğindeki anlatılan güzergahlardan çıkartmıştım, kırmızı hattı sizlerin mesajları ile toparladım, ne diyorsunuz bu görüntüye?

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesaj gönderen tahir93 » 25 Ağu Çrş, 2010 01:03

Esat yazdı:Bir diğer sözü edilen hat ise Bornova ile Sahil arasında idi, sanırım Alsancak hattı ile Tepekule iş merkezi civarında kesişiyor, Alsancak hattı da Umurbey Mah. civarında Halkapınar hattına yaklaşıyor ya da birleşiyor, eğer birleştirilebilir se işte o zaman ortaya bir kaç farklı işletme çıkabilir.

Peki bu körfezin kuzeyinde kalan ve sözü edilen Mavi Kent ve Fikri Altay-Alsancak hatları için düşünceleriniz neler, bunların güzergahları ile ilgili netleşen bilgiler varmı, çünkü bu hatlar sanırım merkeze göre biraz daha düz bir arazide yer alıyor, yani eğimin birden artmadığı, bu güzergahlar işlevsel olur mu? Ya da öncelik sıralamasında öne geçebilir mi?

Bu linkte benim yerleştirdiğim bir iki hat var, bunları ilk bu konulardan bahsedildiğindeki anlatılan güzergahlardan çıkartmıştım, kırmızı hattı sizlerin mesajları ile toparladım, ne diyorsunuz bu görüntüye?
şimdi ilk önce şunu söyleyeyim: Fikri Altay- Alsancak Güzergahını ilk defa sizden duyuyorum ve başkan'dan da böyle bişey duymadım. burda sizin fahrettin altay olarak duyup fikri altay olarak hatırlama ihtimalinizi göz önünde bulundurmamla birlikte; gerçekten böyle bir proje varsa belediyeyi kutlarım, çünkü altınyol'u daraltmak cidden cesaret ister.

ikinci olarak: alaybey-mavişehir hattı 1. alternatifi yani sahil yolunu kullanacak, mavişehirden sonra da organize sanayinin içinden geçerek doğal yaşam parkına gidecek, iskelelerden ve sanayiden geçmesini hesaba katarak çok iyi yolcu taşıyabileceğini söyleyebilirim. ancak öncelik olarak fahrettin altay-alsancak(üçkuyular-halkapınar olarak ta bilinir) hattını geçmesi bence mümkün değil, yani ben istemem :lol:

bornova için çiziminiz benimkiyle birebir aynı, yeni metro hattından başlayacağı için işe yaracağını düşünüyorum, ama izmir halkı aktarma yapmayı bilmez(belediye alıştırdı) bu yüzden biraz şüpheliyim de :shock: :lol:

ve çizdiğiniz buca hatları konusunda bişey söyleyemem çünkü bucayı pek bilmiyorum :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Ağu Çrş, 2010 01:17

teknomanyak93 yazdı:şimdi ilk önce şunu söyleyeyim: Fikri Altay- Alsancak Güzergahını ilk defa sizden duyuyorum ve başkan'dan da böyle bişey duymadım. burda sizin fahrettin altay olarak duyup fikri altay olarak hatırlama ihtimalinizi göz önünde bulundurmamla birlikte; gerçekten böyle bir proje varsa belediyeyi kutlarım, çünkü altınyol'u daraltmak cidden cesaret ister.
Sanırım onu ben cidden karıştırmışım o tarihte, ya da harita üzerinden bakınca yükseklik farklarını dikkate almadan acaba olabilir mi gibi de çizmiş olabilirim :) hiç not almamışım çünkü.

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

hatlar

Mesaj gönderen tahir93 » 25 Ağu Çrş, 2010 01:27

Esat bey bunlar da benim çizimlerim:

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 6&t=h&z=12

bu arada az önce de söylediğim gibi ağ olmuyo, anca bu kadar oluyo :D ben izmir'e metro önerisi çizerken bile zorlanıyorum, zira istasyon dikecek yer bile yok :D

Resim

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 25 Ağu Çrş, 2010 02:38

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=
115898223030737610914.00048e9af303314243b36
Haritayı yeniden çizdim. Bu sefer aktarma istasyonlarını da belirttim.
Kırmızı olanlar vapur aktarması
yeşil olanlar metro aktarması
siyah olanlar banliyö aktarması.
İzmir'de yapılan ve yapılacak olan hatları da çizip ekliyeceğim.

Resim

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 25 Ağu Çrş, 2010 03:10

Önceki mesaj boş gitmiş sebebini anlamadım

(Sildim ben onu, a.)

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=
115898223030737610914.00048e9b214b1944ff0f7
Tüm sistem yukarıdaki linkte.
Kırmızı metro
Mavi tramvay
Siyah banliyö

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Ağu Çrş, 2010 09:14

Benim kaldığım taraf Atatürk Caddesi'nin ucuydu, yeşil alana yakın. Eskiden orada da deniz kenarında otobüsler işlerdi, ama o Kordon otobüsleri kalkmıştı. Otobüsle Karşıyaka'dan onun karşısındaki yere kadar (ismini unuttum, Üçkuyular'ı boy boy geçtikten sonra, sonunda teleferik mi vardı, neydi ... ek: galiba Balçova idi) otobüslerle gezdim, onlar hep az biraz içeriden gidiyordu. Numaralandırmaları İstanbul'dan iyi, araçlar oha ... ilginç hurdalar da vardı. ve Bornova'da ille de çiftkatlıya binecektim, bozuktu, ama kampüse giden körüklü İkarus'unuz maşaallah, yan yatmaması mucizeydi :-)
Benim bildiğim, her yerde ağ olur. Nitekim Lizbon'da var, Prag'ta da var, ikisi de bayağı dar ve yokuşlu. Ayrıca, önemli olan, tüm rayların birbirleriyle bağlı olması, yani ağ derken, elbet duruma göre. Ama işletme için önemli bir şey bu. Metro üzerinden tramvay da geçebilir, neden geçmesin ;-)
Eskiden acaba nasıldı oradakı tramvay şebekesi? Pek bilgi bulunmuyor, haritacılık bizde zaten hafif sıfır :?
En son alabay tarafından 25 Ağu Çrş, 2010 09:24 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Ağu Çrş, 2010 09:19

Esat, şu uzun adresleri url ile parantezleyince, mesajlar birden boş gözüküyor, burada kaynakta bir hata var galiba! Bir göz atsana.
Böyle uzun adresler içın belki http://tinyurl.com veya http://bit.ly servislerini kullansak mı acaba? Esat, sen bir göz at.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Ağu Çrş, 2010 09:22

btgn'nin haritasına baktım, o tramvaylar gayet (!) güzel ağ yapılabilir, ama başka raylı sistemlere paralel bölümleri olur, ki bence bu hiç de fena olmaz. Her nedense bu konuda bizde bir yanlış düşünce var, yirmi otobüs paralel gider, ama iki üç ray gidemez ... olur mu yahu?

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön