Balıkesir'in Bandırma ilçesinde, balık tutmak için çıktığı demiryolu köprüsünde, yük treninin altında kalarak ayağı kopan kişi, düştüğü derede kayboldu.
Karadere Köprüsü'nde balık tutarken bir süre sonra köprünün diğer tarafına geçmek isteyen İpek'e, Ali İ'nin makinistliğini yaptığı 33024 sefer sayılı yük treni çarptı.
Çarpmanın etkisiyle bacağı kopan İpek, dereye düştü. Durumun haber verilmesi üzerine olay yerine gelen jandarma ekipleri, derede kaybolan İpek'in bulunması için çalışma başlattı. Balıkesir Sivil Savunma Müdürlüğü ekipleri ile dalgıçların da katıldığı arama çalışmalarından henüz netice alınamadı.
gnl-TS.07:99 » Toplu Taşıma Kazaları 2010 [Arşiv]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=22464
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hızlı trende klima krizi. Almanya' da son dönemde hızlı trenlerde garip sorunlar yaşanmaya başlandı, çoğu zaman bu tip durumlar zaten ya ardı ardına gelir ya da algıda seçicilik nedeni ile oldukça göze batar. Geçtiğimiz aylarda bir ICE hızlı treninin kapısı seyahat esnasında kopmuştu, geçen günde yolculuk esnasında kliması bozulan bir ICE treninde yolcular fenalaştı, çoğunluğunu öğrencilerin oluşturduğu yolcularda anladığım kadarı ile durumu ciddi olan yok, fakat olay anında bayılanlar ve aşırı rahatsızlananlar olmuş. Olayın enteresan tarafı neden kimse klimanın çalışmadığını bildirmedi ya da bildirildi ise neden kaale alınmadı? Ben makiniste neden diafondan ulaşmamışlar diye sordum ama Başar bana bu trenlerde ki biletçilerin daha doğrusu kontrolör diyelim ki bu kişilerin görevi sadece bilet satmak ve kontrol etmekte değil, aynı zaman genel kontrolden de sorumlular bildiğim kadarı ile, ayrıca restoran çalışanları falan bir sürü insan var. Bozulan sadece bir vagonun kliması mı tüm tren mi onu da bilmiyorum açıkçası, eğer bir vagon ise diğer vagonlara geçebilirlerdi detayları belki bize Başar anlatır.
Hızlı trenlerin bir handikapı işte camlarının kesinlikle açılmıyor oluşu, bu olayda ciddi sağlık sorunu olan insanlar o trenin içinde olsaydı ne olacaktı bilmiyorum ama büyük ihtimalle bu olayın üstü kolayca kapatılmaz. Bizim sürekli bu konulardan örnek vermemizin en büyük sebebi aslında bu işte, herkes hızlı tren yapar, istersen 1000 km hızlı tren hattın olsun, önemli olan meydana gelen bu tip olaylardan sonra gösterilen reaksiyon, bu olayda trenin sorumluları yüzünden geç müdahale edildiği görülüyor, ama sağlık ve kurtarma ekiplerinin müdahalesi nasıldı, işletme olaya nasıl müdahale etti ve en önemlisi polis ve hukuk birimleri hemen ne yaptılar. İşte en azından benim ve Başar' ın sürekli göze sokmaya çalıştığı şey bu, kaç senedir sürüyor Pamukova davası, kime ne olacak? 2 yol bekçisi 2 makinisti attılar hapse yeter, bu olayı da takip etmeye çalışırız, bakalım bu olayda ne olacak. Ben Avrupa' da da örtbas edilen bu tip olaylar biliyorum, yani onlar yapmıyor diye bir şey yok, onlarda örtbas ediyor, fakat biz en azından ülkemizde bu tip durumlar için acil durum müdahale sistemimizi aynı soğukkanlılık ve ciddiyetle çalışır hale getirelim tek temennim bu.
http://video.milliyet.com.tr/Hizli-tren ... _41693.htm
Hızlı trenlerin bir handikapı işte camlarının kesinlikle açılmıyor oluşu, bu olayda ciddi sağlık sorunu olan insanlar o trenin içinde olsaydı ne olacaktı bilmiyorum ama büyük ihtimalle bu olayın üstü kolayca kapatılmaz. Bizim sürekli bu konulardan örnek vermemizin en büyük sebebi aslında bu işte, herkes hızlı tren yapar, istersen 1000 km hızlı tren hattın olsun, önemli olan meydana gelen bu tip olaylardan sonra gösterilen reaksiyon, bu olayda trenin sorumluları yüzünden geç müdahale edildiği görülüyor, ama sağlık ve kurtarma ekiplerinin müdahalesi nasıldı, işletme olaya nasıl müdahale etti ve en önemlisi polis ve hukuk birimleri hemen ne yaptılar. İşte en azından benim ve Başar' ın sürekli göze sokmaya çalıştığı şey bu, kaç senedir sürüyor Pamukova davası, kime ne olacak? 2 yol bekçisi 2 makinisti attılar hapse yeter, bu olayı da takip etmeye çalışırız, bakalım bu olayda ne olacak. Ben Avrupa' da da örtbas edilen bu tip olaylar biliyorum, yani onlar yapmıyor diye bir şey yok, onlarda örtbas ediyor, fakat biz en azından ülkemizde bu tip durumlar için acil durum müdahale sistemimizi aynı soğukkanlılık ve ciddiyetle çalışır hale getirelim tek temennim bu.
http://video.milliyet.com.tr/Hizli-tren ... _41693.htm
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 167
- Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30
Eee.Almanya ve Avusturya'daki aşırı sıcaklar,Raylı Sistemi de bozdu.Esat yazdı:Hızlı trende klima krizi. Almanya' da son dönemde hızlı trenlerde garip sorunlar yaşanmaya başlandı, çoğu zaman bu tip durumlar zaten ya ardı ardına gelir ya da algıda seçicilik nedeni ile oldukça göze batar. Geçtiğimiz aylarda bir ICE hızlı treninin kapısı seyahat esnasında kopmuştu, geçen günde yolculuk esnasında kliması bozulan bir ICE treninde yolcular fenalaştı, çoğunluğunu öğrencilerin oluşturduğu yolcularda anladığım kadarı ile durumu ciddi olan yok, fakat olay anında bayılanlar ve aşırı rahatsızlananlar olmuş. Olayın enteresan tarafı neden kimse klimanın çalışmadığını bildirmedi ya da bildirildi ise neden kaale alınmadı? Ben makiniste neden diafondan ulaşmamışlar diye sordum ama Başar bana bu trenlerde ki biletçilerin daha doğrusu kontrolör diyelim ki bu kişilerin görevi sadece bilet satmak ve kontrol etmekte değil, aynı zaman genel kontrolden de sorumlular bildiğim kadarı ile, ayrıca restoran çalışanları falan bir sürü insan var. Bozulan sadece bir vagonun kliması mı tüm tren mi onu da bilmiyorum açıkçası, eğer bir vagon ise diğer vagonlara geçebilirlerdi detayları belki bize Başar anlatır.
Hızlı trenlerin bir handikapı işte camlarının kesinlikle açılmıyor oluşu, bu olayda ciddi sağlık sorunu olan insanlar o trenin içinde olsaydı ne olacaktı bilmiyorum ama büyük ihtimalle bu olayın üstü kolayca kapatılmaz. Bizim sürekli bu konulardan örnek vermemizin en büyük sebebi aslında bu işte, herkes hızlı tren yapar, istersen 1000 km hızlı tren hattın olsun, önemli olan meydana gelen bu tip olaylardan sonra gösterilen reaksiyon, bu olayda trenin sorumluları yüzünden geç müdahale edildiği görülüyor, ama sağlık ve kurtarma ekiplerinin müdahalesi nasıldı, işletme olaya nasıl müdahale etti ve en önemlisi polis ve hukuk birimleri hemen ne yaptılar. İşte en azından benim ve Başar' ın sürekli göze sokmaya çalıştığı şey bu, kaç senedir sürüyor Pamukova davası, kime ne olacak? 2 yol bekçisi 2 makinisti attılar hapse yeter, bu olayı da takip etmeye çalışırız, bakalım bu olayda ne olacak. Ben Avrupa' da da örtbas edilen bu tip olaylar biliyorum, yani onlar yapmıyor diye bir şey yok, onlarda örtbas ediyor, fakat biz en azından ülkemizde bu tip durumlar için acil durum müdahale sistemimizi aynı soğukkanlılık ve ciddiyetle çalışır hale getirelim tek temennim bu.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sıcak gerçekten fazla ben dün tüm gün havuzdaydım
37 dereceye kadar çıktığı gazetelerde yazıyor ve gerçekten sıcaktı, sanırım Almanya' da aynı durumda imiş.
Aşırı sıcak arızanın gerekçesi olabilir, dediğim gibi bu her yerde meydana gelebilecek, hatta iyi biliyorum ilkbahardan itibaren Ulaşım A.Ş. nin en çok aldığı şikayet klima yüzündendir
ya çok soğutuyor denir ya da çalışmıyor diye şikayet edilir. Klima arızası çok normal benim bu olayda garibime giden, o trende sadece makinist yok, trenin içinde de görevliler var, onlar da mı bayıldı?
yani makinistin treni durduracağı bir yer mi yoktu? Eğer o araçta bir kişi ölse ya da hasar bırakacak bir sorun yaşasa idi emin olun onların canına okurlardı diye düşünüyorum, o yüzden birazda merak ediyorum ne olacak bakalım, kimseye bir şey olmadı diye bir şekilde unutulacak mı yoksa birilerinin canı yakılacak mı.

Aşırı sıcak arızanın gerekçesi olabilir, dediğim gibi bu her yerde meydana gelebilecek, hatta iyi biliyorum ilkbahardan itibaren Ulaşım A.Ş. nin en çok aldığı şikayet klima yüzündendir


- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
İki gün evvel Frankfurt 44° idi, burası 41°
ben de ateşlendim, hastalandım, yani bu derecelere bir de kendi derecelerim ...
Kısa bir kaç not ... çocukların durumu gayet ciddiydi, şimdi kafadan yazıyorum, o yüzden hata kaçabilir, ama 9 tanesi hastaneye kaldırıldı. Kurtarma ekipleri 91 kişi ile çalıştı (!). Hamile bir kadın pencereleri kırmaya çalıştı. Çoçu kişi baygın yere serilmişti.
Esat, Almanya'da biletçi yok, onlar kalktı. Zugbegleiter Schaffner değil, her nedense. Bilet alabiliyorsun, ama öyle tuzlu bir ceza ek ödüyorsun ki, unut yani. İşte böyle DB teserüf, teserüf, teserüf diye bir tasarruf salatası başlattı ki, klimalar da bo yüzden arızalanıyor deniyor. Acele ve ucuz iş, bakımıΩlık, ve "hadi, öyle sıcak günler az gelir" mantığı ... dünyanın değiştiğinin farkında mı bunlar acaba?
Trende 50° üstünde bir sıçaklık vardı (trende deren, üç trende oldu bu). Almanya'nın eyaletlerine ait polislere ek bir de bir federal polis var (Bundespolizei), bunlar DB'ye karşı soruşturma başlattı, suçlama: bedensel zarar ve yetersiz yardım. Tren görevlileri de kriz geçirdi (elbet, onlar da o araçlarda ya). Problem bir de şu: ne yapacaksın? Trende 50°, dışarıda 45°, klima çökerse, ölürsün işte, Almanya'da bu havada ölen bayağı var ... Olsa olsa, imdat frenini çekmek kalırdı, ama kim bu yürege sahip? Cezası var. Ulan, klima bozuk diye mi çektin derler diye korkmuşlardır, halbuki hamile kadın çıldırınca, artık en geç o anda belliydi ki, durum kontrolden çıktı.
Fena. Bayağı fena.

Kısa bir kaç not ... çocukların durumu gayet ciddiydi, şimdi kafadan yazıyorum, o yüzden hata kaçabilir, ama 9 tanesi hastaneye kaldırıldı. Kurtarma ekipleri 91 kişi ile çalıştı (!). Hamile bir kadın pencereleri kırmaya çalıştı. Çoçu kişi baygın yere serilmişti.
Esat, Almanya'da biletçi yok, onlar kalktı. Zugbegleiter Schaffner değil, her nedense. Bilet alabiliyorsun, ama öyle tuzlu bir ceza ek ödüyorsun ki, unut yani. İşte böyle DB teserüf, teserüf, teserüf diye bir tasarruf salatası başlattı ki, klimalar da bo yüzden arızalanıyor deniyor. Acele ve ucuz iş, bakımıΩlık, ve "hadi, öyle sıcak günler az gelir" mantığı ... dünyanın değiştiğinin farkında mı bunlar acaba?
Trende 50° üstünde bir sıçaklık vardı (trende deren, üç trende oldu bu). Almanya'nın eyaletlerine ait polislere ek bir de bir federal polis var (Bundespolizei), bunlar DB'ye karşı soruşturma başlattı, suçlama: bedensel zarar ve yetersiz yardım. Tren görevlileri de kriz geçirdi (elbet, onlar da o araçlarda ya). Problem bir de şu: ne yapacaksın? Trende 50°, dışarıda 45°, klima çökerse, ölürsün işte, Almanya'da bu havada ölen bayağı var ... Olsa olsa, imdat frenini çekmek kalırdı, ama kim bu yürege sahip? Cezası var. Ulan, klima bozuk diye mi çektin derler diye korkmuşlardır, halbuki hamile kadın çıldırınca, artık en geç o anda belliydi ki, durum kontrolden çıktı.
Fena. Bayağı fena.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Dediğim gibi klima arızası meydana gelebilecek bir sorundur, bakım yapılsa dahi, sorun olay meydana geldiğinde neden bu kadar geç müdahale edildiğidir, demiryollarını bağlayan kısmı bu, sonrasında yapılan kurtarma ve müdahale prosedürü zaten itfaiye, sağlık ve polisi ilgilendirir ve benim anladığım kadarı ile onlar görevini yerine getirmiş. Trendeki görevlilerde etkilenmiş diyorsun, işte ben bu robotize olmuş yaşama karşıyım, aman cezası var kolu çekmeyeyim, iyi öleyim o zaman, bu çok gerizekalıca bir şey ve evet bu tip şeyler gerçekten oluyor. Geçen aylarda burada metro kapısına çocuk sıkışıp trenin bir durak istasyondaki acil butonuna basılmasına rağmen gitmesi gibi, neymiş efendim Kitzsteinhorn' daki faciadan sonra böyle bir önlem alınmış "ya yangın varsaymış, insanları tünelemi indireceklermiş" tipik Avrupa gerizekalı garantici düşüncesi, ulan Kitzsteinhorn' da 100 ün üstünde insan yanarak ve boğularak öldü ama daha Viyana kent merkezindeki yer altı tramvay şebekesine hat boyunca yangın boruları 2010 yılında döşeniyor???? Yani bunların kafası böyle çalışır, işine geldiği gibi
Tamam mühendislik eyvallah, projelendirme eyvallah, disiplin eyvallah. Ama okuduklarımdan ve bugün duyduğum bazı şeylerden sonra ben bu olaydan adli olarak bir şey çıkacağına inanmıyorum. En fazla trendeki görevliler neden zamanında uyarmadı diye işinden olur.
Başar bana bazı linkler atmış, açıkçası tam anlamadım onları ama burada acı parası diye bir sistem var, sanırım burada o sistemin de işlemeyeceğini düşünüyor uzmanlar, yani bu insanlar fiziki bir yaralanmaya maruz kalmadıkları için tazminat alamayabilirler, bu birazda avukatlarını ve savcıların bakışına bağlı olsa da.

Başar bana bazı linkler atmış, açıkçası tam anlamadım onları ama burada acı parası diye bir sistem var, sanırım burada o sistemin de işlemeyeceğini düşünüyor uzmanlar, yani bu insanlar fiziki bir yaralanmaya maruz kalmadıkları için tazminat alamayabilirler, bu birazda avukatlarını ve savcıların bakışına bağlı olsa da.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.haber7.com/haber/20100713/He ... -1-olu.php
Bozöyük Eski Sanayi Sitesi hemzemin geçidinde saat 23.30 sularında meydana gelen kazada 11 DF 256 plakalı otomobil sürücüsü geçidin geçişe kapalı olduğu sırada geçmeye çalıştı. Otomobile hemzemin geçitte iken Haydarpaşa- Elazığ seferini yapan Vangölü Ekspresi çarptı.
Kazada 20 metre sürüklenen ve hurdaya dönen otomobilin sürücüsü hayatını kaybetti.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Klima krizine devam
aslında ayrı başlık açmak gerekirdi çünkü bu konu sadece olayın geldiği Almanya' yı ilgilendiren bir sorun değil, aynı sorun biz de de benzer şekillerde yaşanıyordu, fark metro araçlarında cam açma şansınız var ve en fazla 2 dk lık bir yolculuk sonra tüm kapılar açılıyor en azından daralan kendini dışarı atabiliyor.
Almanya' da etki gösteren sıcak hava dalgası Viyana' yı da fazlası ile etkiliyor, geçtiğimiz haftadan beri 30 un altında sıcaklık olmadı, ortalamak 34-35 ama öğlen vakti dün 41 ölçen sokak termometreleri var, yani çok ciddi. Bu havada burada toplu taşıma araçlarında yolculuk gerçek bir zulüm heleki otobüslerde, camlar küçük, havalandırma yetersiz, her şey yıllar öncesinin Viyana' sına göre, kaldı ki burada her yaz 30 derece sıcaklık yine de oluyordu ama bu konfor insanlara verilmemiş, daha yeni yeni en son model metro ve tramvay vagonlarında var. Devam eden sıcak hava dalgası ve Almanya' daki olayın etkisi ile özellikle tren yolcularının seslerini yükseltmesi ve buradaki trenlerinde klimalarında sorunlar baş göstermesi üzerine bir takım önlemler alınmış. Dün de Avusturya' da bir RailJet treni klima arızası yaptı, bunun üzerine tren St. Pölten de durarak yolcularını aktarma için indirmiş ve 40 dk. beklemişler diğer tren için. Devlet demiryolları da Viyana' da Ana Gar larda saat 12 den 17 e kadar ücretsiz soğuk içecek dağıtacak.
Açık büfe, bütün çuşkalar dolar şimdi garlara
ahaha bugün ne içiyoruz? Westbahnhof ta birer Kola alalım, ne dersin?
:D
Son olarak Wiener Linien, ileride sıkışmasın diye bana göre biraz geç bir karar almış, geç çünkü bu sıcakların geleceği de, klimanın artık bir lüks değil ihtiyaç olduğu da ortada, ama ne yaparsınız bu adamlar 1950 de yaşıyorlar hala. Bahsettiğim gibi Viyana' da en son alınan metro vagonları ve yeni parti ULF tramvayları dışında klimalı araç yok, 207 ULF ten sadece 55 tanesinde klima var, metro vagonlarında da eski Gümüş Ok dedikleri bizimkilerin abisi olan SGP lerde klima yok, 500 ün üzerindeki otobüsünde 178 tanesi klimalı imiş, dolayısı ile büyük bir yüzde klimasız bu araçlara klima takılması için proje başlatılmış. Fakat çok uzun bir süre ortaya koymuşlar, 20 yıl içerisinde bütün toplu taşıma filosunun klimalandırılması, 2019 a kadar tüm otobüslerin klimalandırılması şeklinde planlanmış ve bu sürede bu iş için 689 milyon euro harcanacağıda belirtilmiş, güzel para.

Almanya' da etki gösteren sıcak hava dalgası Viyana' yı da fazlası ile etkiliyor, geçtiğimiz haftadan beri 30 un altında sıcaklık olmadı, ortalamak 34-35 ama öğlen vakti dün 41 ölçen sokak termometreleri var, yani çok ciddi. Bu havada burada toplu taşıma araçlarında yolculuk gerçek bir zulüm heleki otobüslerde, camlar küçük, havalandırma yetersiz, her şey yıllar öncesinin Viyana' sına göre, kaldı ki burada her yaz 30 derece sıcaklık yine de oluyordu ama bu konfor insanlara verilmemiş, daha yeni yeni en son model metro ve tramvay vagonlarında var. Devam eden sıcak hava dalgası ve Almanya' daki olayın etkisi ile özellikle tren yolcularının seslerini yükseltmesi ve buradaki trenlerinde klimalarında sorunlar baş göstermesi üzerine bir takım önlemler alınmış. Dün de Avusturya' da bir RailJet treni klima arızası yaptı, bunun üzerine tren St. Pölten de durarak yolcularını aktarma için indirmiş ve 40 dk. beklemişler diğer tren için. Devlet demiryolları da Viyana' da Ana Gar larda saat 12 den 17 e kadar ücretsiz soğuk içecek dağıtacak.



Son olarak Wiener Linien, ileride sıkışmasın diye bana göre biraz geç bir karar almış, geç çünkü bu sıcakların geleceği de, klimanın artık bir lüks değil ihtiyaç olduğu da ortada, ama ne yaparsınız bu adamlar 1950 de yaşıyorlar hala. Bahsettiğim gibi Viyana' da en son alınan metro vagonları ve yeni parti ULF tramvayları dışında klimalı araç yok, 207 ULF ten sadece 55 tanesinde klima var, metro vagonlarında da eski Gümüş Ok dedikleri bizimkilerin abisi olan SGP lerde klima yok, 500 ün üzerindeki otobüsünde 178 tanesi klimalı imiş, dolayısı ile büyük bir yüzde klimasız bu araçlara klima takılması için proje başlatılmış. Fakat çok uzun bir süre ortaya koymuşlar, 20 yıl içerisinde bütün toplu taşıma filosunun klimalandırılması, 2019 a kadar tüm otobüslerin klimalandırılması şeklinde planlanmış ve bu sürede bu iş için 689 milyon euro harcanacağıda belirtilmiş, güzel para.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Valla, Berlin metrosu hakikaten daha çok alttan gittiği için, klimaya gerek yok. Banliyölerde gerekli, ama var mı, bilmiyorum. Şu an en sıçak şehir Berlin, 40'ın bir hayli üstünde.
Freiburg'un iki katlı trenleri hepsi klimâlı, bu havada normal tren işletmeye kalkışmıyorlar pek, adam ölür mölür, başlarına daha da fazla belâ açarlar diye ... Otobüsler hepsi ve her zaman klimalı, klimasız otobüs bilmem kaç senedir görmedim. Çoğu Citaro, bazılerı MAN.
Bu olaylarda "le, bişii olmaz" diyenler ÇOK içerliyorum. Al işte! Klima gitti, Buraları 40 ile 50 derece arası olunca, aceb Türkiye ne olacak, hiç düşünen oldu mu? Toprak bütünlüğü problemi kalmayacak, herkes İzlanda'ya Grönlanda'ya ve Antarktika'ya kaçmaya çalışacak. Valla asabım bozuldu bu konuda
Freiburg'un iki katlı trenleri hepsi klimâlı, bu havada normal tren işletmeye kalkışmıyorlar pek, adam ölür mölür, başlarına daha da fazla belâ açarlar diye ... Otobüsler hepsi ve her zaman klimalı, klimasız otobüs bilmem kaç senedir görmedim. Çoğu Citaro, bazılerı MAN.
Bu olaylarda "le, bişii olmaz" diyenler ÇOK içerliyorum. Al işte! Klima gitti, Buraları 40 ile 50 derece arası olunca, aceb Türkiye ne olacak, hiç düşünen oldu mu? Toprak bütünlüğü problemi kalmayacak, herkes İzlanda'ya Grönlanda'ya ve Antarktika'ya kaçmaya çalışacak. Valla asabım bozuldu bu konuda

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu arada Viyana haberinde ilk anda aklıma gelmeyen zaten projenin gerçekleşmeyeceği oldu
yani biçilen süreye bak 9 yıl içinde tüm otobüs filosu diyor sadece, tüm sistem ise 30 yıl, bahsi geçen Gümüş Ok SGP ler zaten 40 yaşında, hala sağlam o başka, ama bu araçları sanki bir 20 yıl daha kullanacaklar gibi yazmışlar, bir yandan yeni V Wagen ler sürekli satın alınırken zaten bu araçların o kadar süre sistemde kalmayacağı açık, dolayısı ile her zamanki gibi tipik bir Viyana dezenformasyonu, insanları nasıl susturacaklarını çok iyi biliyorlar, bir parça bal 10 sene gidiyor.
Yanlız hakkaten yarın Gar a gidicem bedava Eis Tee

Yanlız hakkaten yarın Gar a gidicem bedava Eis Tee

- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Eistee kalori açısından çoook kötü ama!
Şimdi genel olarak ben şu modernleştirme manyaklığına çok karşıyım. Burada meselâ n onbeş sene evvel alçak tabanlı olmayan otobüsler işlerdi, işliyordular da hâlâ, ama ille de alçak tabanlı olması gerek diye, hurdaya gittiler. Bana bu biraz insanî lüks geliyor. Yok çocuk arabasıymış, ben de hep diyorum ki, işte tam tersi, yüksek tabanda, ister istemez insanlar birbirleriyle irtibata geçmek zorunda, yardımcı olmalı, ha centilmen, ha centilhanım, neyse işte ... bazı şeylere biraz gerikafa bakıyorum. Yani eski tramvaylar işlerse, işlesinler. Klima gerekirse, takılsın, peki. Prag'ta (klima var mı, yok mu bilmiyorum şimdi) eski Tatra'lar hepsi gıcır gıcır, ama eski Rus metroları kalkmış, yerine Siemens salatası gelmiş. Gerekir miydi? Eh işte ...
Bakım çok önemli. O başka. Gerekene de he, ama bazı şeylerde insanlık şımarmış durumda. Arkadaşlar Meksika Koy'unda cehennem kapısını açmış, kimse farkında değil! Sıcaklıklar hortluyor, hort dedik de, hortumlar da hortluyor (burada!), acaba Üsküdar metro istasyonu on sene sonra kaç metre suyun dibinde, hiç düşüneni var mı ortada?
Şimdi genel olarak ben şu modernleştirme manyaklığına çok karşıyım. Burada meselâ n onbeş sene evvel alçak tabanlı olmayan otobüsler işlerdi, işliyordular da hâlâ, ama ille de alçak tabanlı olması gerek diye, hurdaya gittiler. Bana bu biraz insanî lüks geliyor. Yok çocuk arabasıymış, ben de hep diyorum ki, işte tam tersi, yüksek tabanda, ister istemez insanlar birbirleriyle irtibata geçmek zorunda, yardımcı olmalı, ha centilmen, ha centilhanım, neyse işte ... bazı şeylere biraz gerikafa bakıyorum. Yani eski tramvaylar işlerse, işlesinler. Klima gerekirse, takılsın, peki. Prag'ta (klima var mı, yok mu bilmiyorum şimdi) eski Tatra'lar hepsi gıcır gıcır, ama eski Rus metroları kalkmış, yerine Siemens salatası gelmiş. Gerekir miydi? Eh işte ...
Bakım çok önemli. O başka. Gerekene de he, ama bazı şeylerde insanlık şımarmış durumda. Arkadaşlar Meksika Koy'unda cehennem kapısını açmış, kimse farkında değil! Sıcaklıklar hortluyor, hort dedik de, hortumlar da hortluyor (burada!), acaba Üsküdar metro istasyonu on sene sonra kaç metre suyun dibinde, hiç düşüneni var mı ortada?

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Araçların yenilenmesi lüks değil, ama gerek var ise. Konu Viyana üzerinden olduğu için buraya göre cevap vereceğim, sen benim bu konuda yazdıklarımı takip ediyorsun, 60 lı yıllardan kalma Stadtbahn vagonları daha geçen sene görevden kalktılar yani nereden baksan 50 yaşında idiler, hepsi çatır çatır çalışıyordu, yapılan çalışma ile yeni alçak tabanlı metro araçları ile dahi kuple edilebiliyorlardı. Sorun neydi? Klimaları yok, klima artık toplu ulaşımda ihtiyaç, tamam bende ne gerek var Viyana' da diyordum ama yazın var işte. Artı merdivenle biniliyor ve dar vagonlar, dolayısı ile burada insanlar bu tip yerlerde aynen senin söylediğin gibi birbirine korkunç yardımcı oluyorlar, kimse yoksa makinist inip o insanı araca bindirir, fakat Viyana' da bebek arabalı yolcu sayısında patlama var, ve bebek arabaları da maşallah limuzin gibi, burada sorun olan yeni araçların alınması mı, toplu taşıma araçlarına hayvan gibi bebek arabaları ile binenler mi? İşte bu konuda insanlar düşüncesiz ve savurgan, devlet, belediye bize bu şekilde binme hakkı vermiş, buradaki toplum görgü kurallarında da var, ee o zaman niye binmeyeyim ki diye kendilerini savunuyorlar, lan binde, git bir tane ikinci elden basit araba al onunla bin.
Örnek verdiğim SGP ler 70 li yıllardan kalma nereden baksan 35 yıllıklar, ve hepsi tıkır tıkır, eski teknoloji olmasına rağmen sorunu yok, ve başarılı bir klima uygulaması ile bu herifler inan bana dedim ya 2030 kadar periyot öngörüyorlar, vallahi kullanırlar o tarihe kadar
Ha bir taraftan yeni vagonlarıda satın almaya devam ediyorlar, ama bu sorun değil çünkü bir taraftan metrolarda uzatılıyor, yani araç hep lazım. Biz ise Düwaglara bile burun kıvırıyoruz, gazetelerde tramvayla ilgili bir haber çıktığında yorumları okuduğumda çıldırıyorum. Herkeste aynı laf, ben vergi veriyorum, hadi yaaa, iyi o zaman her sene yeni tramvay alalım.
Yani her toplumun bir karakteristiği var ve kendine göre bir müsrifliği var, bizim tarzımız bu devletin yaptığını beğenmeyerek müsriflik, Viyana da israf yokmu var, hemde ne konularda var, ama bu konuda yok, hep diyorum burada kağıt israfı ve yemek israfı kontrol altına alınsa bir bu kadar daha zengin bir ülke olur, devletin düşündüğü kadar vatandaşta düşünse. Dediğim gibi ben ülkemizde insanların klima istemesine karşı çıkmıyorum, ya da yeni bir sistem yapılırken neden eski araç alındı diye kızmalarına da çok fazla bir şey diyemiyorum, bende İstanbul' a ikinci el alınırken tepkiliydim ama alınan araçları gördükten sonra bu düşüncemden vazgeçtim, bundan daha doğru bir iş olamazdı.
Bu konu çok fazla taraflı yani bir tarafına kızarken diğer tarafına destek çıkıyorum, dolayısı ile tutarsız gibi görünüyor düşünceler ama böyle kıt yazarakta izah edebilmek benim için biraz zor, az çok bilirsiniz çenem düşüktür
Örnek verdiğim SGP ler 70 li yıllardan kalma nereden baksan 35 yıllıklar, ve hepsi tıkır tıkır, eski teknoloji olmasına rağmen sorunu yok, ve başarılı bir klima uygulaması ile bu herifler inan bana dedim ya 2030 kadar periyot öngörüyorlar, vallahi kullanırlar o tarihe kadar

Yani her toplumun bir karakteristiği var ve kendine göre bir müsrifliği var, bizim tarzımız bu devletin yaptığını beğenmeyerek müsriflik, Viyana da israf yokmu var, hemde ne konularda var, ama bu konuda yok, hep diyorum burada kağıt israfı ve yemek israfı kontrol altına alınsa bir bu kadar daha zengin bir ülke olur, devletin düşündüğü kadar vatandaşta düşünse. Dediğim gibi ben ülkemizde insanların klima istemesine karşı çıkmıyorum, ya da yeni bir sistem yapılırken neden eski araç alındı diye kızmalarına da çok fazla bir şey diyemiyorum, bende İstanbul' a ikinci el alınırken tepkiliydim ama alınan araçları gördükten sonra bu düşüncemden vazgeçtim, bundan daha doğru bir iş olamazdı.
Bu konu çok fazla taraflı yani bir tarafına kızarken diğer tarafına destek çıkıyorum, dolayısı ile tutarsız gibi görünüyor düşünceler ama böyle kıt yazarakta izah edebilmek benim için biraz zor, az çok bilirsiniz çenem düşüktür
