ist-T.05:01 » T1 Zeytinburnu-Kabataş Tramvayı
-
- Abonman
- Mesajlar: 16
- Kayıt: 23 Eki Cum, 2009 21:26
- abhazyalı ugur
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 128
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu hat üzerinde yer alan Seyitnizam istasyonu aldığım bilgi ve araç içlerindeki tabelalarda gördüğüm kadarı ile iptal edilmiş. Bu istasyon daha öncede 2 sefer iptal edilmeye çalışılmış fakat bölge halkının protestoları nedeni ile bu iptal girişimleri başarısızlık ile sonuçlanmıştı, fakat şu an için iptal edildiğini öğrendim bakalım oradan geçme fırsatım olursa gözümle de göreceğim
Aslında Merkezefendi istasyonu ile arası oldukça yakın olması nedeni ile bu iptalin çok büyük bir zorluk oluşturacağına inanmıyorum ama yıllardır var olan bir istasyonun iptali de doğal olarak tepki oluşturmuştur, bu konu ile ilgili bir basın metni de gazetelerde çıkmış ama arama yapıp bakmadım.
Aslında Merkezefendi istasyonu ile arası oldukça yakın olması nedeni ile bu iptalin çok büyük bir zorluk oluşturacağına inanmıyorum ama yıllardır var olan bir istasyonun iptali de doğal olarak tepki oluşturmuştur, bu konu ile ilgili bir basın metni de gazetelerde çıkmış ama arama yapıp bakmadım.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İstanbul Ulaşım A.Ş. tarafından tramvay araçları için inşaatına başlanan Zeytinburnu Çırpıcı Atölye ve Garaj sahası inşaatı ile ilgili animasyon.
http://www.youtube.com/watch?v=gyxtKAdZHo8
Geçen gün gördüğüm kadarı ile park alanı için rayların döşenmesi gibi bir takım çalışmalara başlanmıştı, ya da en azından döşenecek raylar bölgeye getirilmişti, araç içinden baktığım için tam bir izlenime sahip olamadım.
http://www.youtube.com/watch?v=gyxtKAdZHo8
Geçen gün gördüğüm kadarı ile park alanı için rayların döşenmesi gibi bir takım çalışmalara başlanmıştı, ya da en azından döşenecek raylar bölgeye getirilmişti, araç içinden baktığım için tam bir izlenime sahip olamadım.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O Proje işlerlik kazanmadı, daha çok Zeytinburnu belediyesinin aman benimde metrom olsun gibi bir isteği idi sanırım ve zaten asıl planlanan bu hattan daha çok T4 hattının bölgeyi yer altından geçerek Zeytinburnu' na varması içindi, bu hat ise Topkapı ya da Cevizlibağ' da sonlandırılacaktı, yani asıl düşünce biraz daha farklı idi fakat hep bu hat için sağda solda dile getirildi. Şu an itibari ile bu proje rafta olsa gerek, çünkü hattın yer altına alınabilmesi için mevcut tramvay yolunda o binaların hemen önüne bir tünel kesiti açılamayacağı gibi bir de etüt vardı yanlış hatırlamıyorsam.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Vay çok güzel Kemal abi abi senden bir ricada bulunsam müsait vaktinde Sultanahmet tarafına geçtiğinde Sultanahmet' te ve Beyazıt' taki çalışmalardan fotoğraf aktarman mümkün mü? Ya da müsait olan başka arkadaşlarda yardımcı olabilirse fena olmaz, yeni yapılacak hat ile ilgili bir başlık açacağım da.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ayrıca hatların birleştirilmesi ile halihazırda açıklanabilecek kesin bir tarih yok, aslında işletme bu tip çalışmalara hazır yani, bugün yapalım denilse Cumartesi akşamından en geç Pazar akşamına kadar birleşme halledilebilecek durumda bunda hiçbir sıkıntı yok. Fakat ilk önce yeni tramvay araçlarımız Alstom Citadis lerin işletmeye çıkarılması düşünülüyor anladığım kadarı ile. Yani önce bir araçlar işletme de görüldükten sonra birleşme olacak gibi. Şimdilik teamül bu yönde, dolayısı ile birleşmenin de eğer araçlar 1 ay içinde T1 Zeytinburnu-Kabataş' ta başlarsa yıl sonuna kadar yapılabileceği öngörülüyor. Üfff be ne yuvarladım lafları ya
Bu mesaja ek yapayım, Beyazıt' ta yapılan çalışmalar sanırım indirme peronu çalışması gibi bir şey, malum orada 2 işletme yolu ile bir de kör yol var, orta yol dediğimiz. Bölgeyi tabii ki görmedim ama çıkarım yapayım. Sanırım bu orta yolun kör noktası yani Çemberlitaş yönündeki tampon ve peron parçası yıkılarak orta yol bu yönde bağlanmış olacak, yani her iki yola da makas bağlantısı yapılacak, bunu uzun zamandır bende düşünüyordum, uzun zaman önce sanırım ismi Cenk olan bizim gibi meraklı bir ağabeyimizde böyle bir şeyler önermişti bir toplantıda. Aslında çıkarımdan fazlası var mesajın içinde yani o orta yolun her iki yolada bağlanacağını biliyorum, çalışmanın amacı T1 işletmesi içerisinde Beyazıt-Kabataş kısa parkur işletmesi yapabilmek, hayırlı olsun.
Bu mesaja ek yapayım, Beyazıt' ta yapılan çalışmalar sanırım indirme peronu çalışması gibi bir şey, malum orada 2 işletme yolu ile bir de kör yol var, orta yol dediğimiz. Bölgeyi tabii ki görmedim ama çıkarım yapayım. Sanırım bu orta yolun kör noktası yani Çemberlitaş yönündeki tampon ve peron parçası yıkılarak orta yol bu yönde bağlanmış olacak, yani her iki yola da makas bağlantısı yapılacak, bunu uzun zamandır bende düşünüyordum, uzun zaman önce sanırım ismi Cenk olan bizim gibi meraklı bir ağabeyimizde böyle bir şeyler önermişti bir toplantıda. Aslında çıkarımdan fazlası var mesajın içinde yani o orta yolun her iki yolada bağlanacağını biliyorum, çalışmanın amacı T1 işletmesi içerisinde Beyazıt-Kabataş kısa parkur işletmesi yapabilmek, hayırlı olsun.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37