gnl-TS.07:99 » Toplu Taşıma Kazaları 2010 [Arşiv]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 May Cum, 2010 17:51

Hakan yazdı:Yolculuklarının neredeyse tamamında ayakta yolculuk yapıyor, TCDD koltuk sayısından daha fazla bilet satıyor ama insanlar mecbur oldukları için kullanmaya devam ediyorlar.
Bunun olmaması gerektiğini düşünüyorum, banliyö treni değil ki bu ya, hızın yüksek olduğu şehirler arası bir trende ayakta yolculuk? Ha şimdi yanlış anlamayın dünyanın başka yerinde yok demeyeceğim tabii ki vardır da, bana hiç güvenli gelmiyor.
Teknik olarak mümkünmüdür bilmiyorum ancak ben olması gerekenden daha fazla vagon kullanıldığını da düşünüyorum, yolcu telaebini karşılayamadıkları için böyle bir uygulama yapıyor olabilirler.


Ben bunun teknik bir sorun yaşatacağını düşünmüyorum, çok uzun diziler rahatlıkla çalıştırılabiliyor, ama madem bu kadar yoğun talep var ve bu kadar çok vagona rağmen ayakta yolcu var, o zaman seferler ikiye bölünemez mi? Şimdi o hattın sefer durumunu hiç bilmediğim için böyle bir şey söylüyorum yani iki araç arasına 20 dk verilse ve 2 ayrı tren kaldırılsa, böylece hem yolcular ayakta değil oturarak güvenli bir şekilde gitseler daha iyi olmazmı, hani TCDD bir de trenlere emniyet kemeri takacaktı, emniyet kemerinden ayakta yolcu taşımaya. Geri mi gidiyoruz ne?
TCDD Müdürü, bunca vukuata rağmen hala nasıl o koltukta iç huzuruyla oturuyor anlamıyorum,
Bende anlamıyorum, yani ben genel olarak başarısız ya da yetersiz görmüyorum aslında ama, dediğin gibi bu kadar hadiseden sonra bu kadar ısrar, ne yani o makamı dolduracak başka hiçmi kimse yok? Adamı işinden gücünden edelim demiyoruz da, bu kadar hatanın ceremesinide sadece Yol Bekçisi ile Makinistler çekmesin hep.
Tanzim sıkıntısı varsa niye var, neden bakımını bilmem nesini yapmadın, daha önce böyle bir kaza görmemiş. Zatem memleket senin dönemindeki kadar kazayı da görmemişti, yeni bir icraat daha yapmış oldun hayırlı olsun.

O değil adam raylı sistemlerin güvenilirliğini zedeliyor artık, bu işlerin tek sebebi oalrak da nasılsa İstanbul-Eskişehir hızlı treni yapılacak diye gerekli bakımların yapılmayışı olarak düşünüyorum.
Her zaman bir bahane vardır, ama bir de şöyle soralım. Hızlı Tren inşaatları yokken bakım yapılıyormuydu? :) O zamanki gerekçe neydi acaba?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 May Cum, 2010 18:00

Bizim burada ICE'lerde çok ayakta yolcu var :? Biraz da negatif Alamanya manşeti yapayım ...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 May Cum, 2010 18:07

Al işte, ikide bir de övdüğümüz sistem. Kocaaaa DB hızlı trende ayakta yolcumu taşıyor? Yolcu bunu nasıl kabulleniyor, yoksa aman küçük bir kaza olsa da "Schmerzensgeld - Acı Parası" alıp köşeyi dönsem diye mi ses çıkartmıyorlar? Şimdi konu bu değil ama Türkiye' de Hızlı Tren de böyle bir durum olsa ben güvenlik olmadığı için buna karşı çıkarım, işletmeci teknik nedenler ya da maddi nedenler ile ekstra hızlı tren seferi koy(a)mayabilir, ama aynı sorumluluk ile bir hızlı trene ayakta yolcu biletide satmamalıdır bu benim görüşüm.

Kaldı ki konumuzdaki tren normal bir yolcu treni, bunda bile olmaz bence ve bir şekilde yerine tren konulabilir diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 May Cum, 2010 18:13

Valla, halk çok var işte, nüfus 82 milyon mu ne. Bizimkiler de çoğalmanın çok meraklısı ya, ama orada demirağlar yoh ... köti! :-)

Unutma, burada ICE metro gibi hop diye bir kentten başka kente de insan taşıyor. Freiburg'ta ICE'ye bindiğinde, bilmem şimdi tam, 30 dakikada mı ne İsviçre'de Basel'desin. Normalde 1 saat sürer. Berlin'de metroyla yolculuk daha uzun sürer. Yani!

Kullanıcı avatarı
Çakır
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Nis Prş, 2010 11:18

Mesaj gönderen Çakır » 07 May Cum, 2010 23:36

Geçmiş olsun ucuz atlatılmış bir kaza Allah'a şükür ölüm olmadı...

Ama son vagon geçerken makasın tanzim olması çok ilginç.Tabi ne kadar doğru olduğu bilinmiyor sanırım ama öyleyse çok garip bir durum hep araç kullanırken bundan korkuyorum arka vagon veya vagonları devamlı kontrol ediyorum makaslardan geçerken.tabi sert kurplar olduğu için bizim orada, o bölgeler tehlikeli çünkü...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 May Cum, 2010 23:41

Evet enteresan ama gerçekleşme ihtimali de olan bir durum olsa gerek, Çakır sen daha iyi bilirsin motorlu makaslarda biraz zor ama manuel makaslarda eğer makas dili eskimiş ise ya da makas donanımı metal yorgunluğu ile yıpranmış ise bir şekilde kurtulabilir ve ters yola tanzim olabilir diye düşünüyorum böyle bir ihtimal var, motorlu makaslarda ise bu zor bir ihtimal birinin araç üzerinde iken makası tanzim etmesi gerekir ki, bu da sinyalizasyonlu hatlarda imkansız olsa gerek, çünkü değil makas üzerinde iken makas bölgesinin cebresine girdikten sonra zaten o makasa müdahale edilemiyor herhalde?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 May Pzr, 2010 10:59

Cuma günü Viyana U3 metro hattında meydana gelen kazada 5 yaşında bir erkek çocuğu ağır yaralandı. Annesi ile araca binmek isteyen çocuk makinistin "Araç hareket ediyor" anonsu ile birlikte kapıyı kapatması sonucu ayağını kapıya sıkıştırıyor ve kendisi de dışarıda kalıyor. Ardından araç hareket ediyor annesi ve bir görgü tanığının çabalarına rağmen çocuğun ayağını çekemiyorlar, çocuğu ellerinden kaçırmaları ile istasyondaki acil durdurma butonuna basarak aracın durmasını sağlıyorlar fakat buna rağmen çocuğu vücudu peron çıkışındaki giriş yasak ibaresi bulunan demir korkuluklara çarpıyor. Kazadan sonra helikopter ile hastaneye kaldırılan küçük çocuğun kalçasının kırıldığı üst gövde ve kafasında yaralanma olduğu açıklandı.

Makinist ilk ifadesinde hiçbir şey hatırlamadığını sadece "orada birileri vardı" dediği söyleniyor ve psikiyatrik bakıma alınmış, tabi istasyon amirliği de suçlanıyor çünkü her aracın hareketini kameradan izliyorlar neden aracı onlar durdurmadı, ya da neden makinist perondaki aynadan bakmadan hareket etti şeklinde yoğun suçlamalar var, işletmecinin de ilk açıklaması "Makinist görmüş olmalıydı" şeklinde bir ifade içeriyor. Açıkçası buna çokça bende şahit oluyorum, hareket esnasında araç hareket ediyor anonsu yapmaları ile aynı anda kapıları kapatan makinistler var, ve peronda bulunan aynaya bir anlık bakarak hareket ediyorlar, sanırım bu şekilde bir davranış tarzının sonucu olabilir, yoksa araç kalkarkende o aynaya bakıyor olması gerekirdi ve aracı makinist durdurmuş olurdu.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 09 May Pzr, 2010 11:21

Acaba yan ayna yokmu bu araçlarda? Ayna olsa görebilmesi lazım, yoksa göremez.

Kullanıcı avatarı
Çakır
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Nis Prş, 2010 11:18

Mesaj gönderen Çakır » 09 May Pzr, 2010 14:03

Esat yazdı:Evet enteresan ama gerçekleşme ihtimali de olan bir durum olsa gerek, Çakır sen daha iyi bilirsin motorlu makaslarda biraz zor ama manuel makaslarda eğer makas dili eskimiş ise ya da makas donanımı metal yorgunluğu ile yıpranmış ise bir şekilde kurtulabilir ve ters yola tanzim olabilir diye düşünüyorum böyle bir ihtimal var, motorlu makaslarda ise bu zor bir ihtimal birinin araç üzerinde iken makası tanzim etmesi gerekir ki, bu da sinyalizasyonlu hatlarda imkansız olsa gerek, çünkü değil makas üzerinde iken makas bölgesinin cebresine girdikten sonra zaten o makasa müdahale edilemiyor herhalde?

Esat abi bizim M.Selam daki eski makas (kırılan) çok deforme oldu makasa ters yoldan girmek imkansız (yani ters yol işletmesi imkansızdı o bölgede) deray olma riski çok yüksek çünkü dil ucu açık kalıyor 3-4 cm.

bahsedilen kazada olabilecek bir durum bunun gibi olabilir ama makas otomatik tanzim edilen bir makas bildiğim kadarıyla öyle ise basit olamaz illaki motorludur ve kendiliğinden tanzim olması imkansız sadece aşırı basınç dolayısıyla veya herhangi bir nedenle makas çok azda olsa dil ucu açık kalması gibi bir durum söz konusu olmuş ise bahsedilen olay mümkündür...

burada bahsedemeyeceğim bir olay biliyorum aynen bu şekilde oldu şahit olduk o yüzden makaslara asla güvenilmez bizde ve geçene kadar aynadan takip edilir ve yavaş geçilir doğru yola bile gidilecekse aynı...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 May Pzr, 2010 14:42

Bu Viyana metro olayı çok fena.

Berlin'de çoktandır metro istasyon amirliği yok, kaldırıldı. Tren sürücüsü bunları hepsini önden yapıyor. Ama aynayla değil tabiîki, önünde hem kocaman bir ayna paneli var, hem artık monitörler (yani peronda, dışarıda, yan tarafta). Ayrıca beni şaşırtan, tam kapanmamış kapıyı nasıl elle açamamışlar. Kapanmış kapı çok sıkı kapalıdır, ama tam kapanmamış kapı aslında çekilri hâlde (diye biliyorum).

Basit aynaların bilhassa işe yaramadığı istasyonlar meselâ kurpta olanlar. Tabiî artık öyle istasyon yapılmıyor, ama eskiden kalma var.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 May Pzr, 2010 15:44

Hakan yazdı:Acaba yan ayna yokmu bu araçlarda? Ayna olsa görebilmesi lazım, yoksa göremez.
Şimdi farazi konuşacağım ama bildiğim kadarı ile burada metro araçlarında ayna yok, bizdeki ABB lerde olmasının en büyük sebebi de zaten tramvay hattında kullanılmış olmaları bizdekiler de sonradan ek diye biliyorum. Yeni model metro araçlarında ise hiç yok sanırım hiç dikkatimi çekmedi. tramvaylarda bile tek tarafta var bizdeki gibi iki tarafta değil.
Çakır yazdı:Burada bahsedemeyeceğim bir olay biliyorum aynen bu şekilde oldu şahit olduk o yüzden makaslara asla güvenilmez bizde ve geçene kadar aynadan takip edilir ve yavaş geçilir doğru yola bile gidilecekse aynı...
Normalde de zaten makas bölgelerinden geçişte düz yola tanzim olsa bile boşta geçilir diye biliyorum Çakır doğrumu hatırlıyorum en azından bu işin kitabında böyle herhalde (kent içi raylı sistemlerde), tanzimli yoldan başka yola geçişlerde ise zaten hattın, rayın, aracın tipine göre değişen geçiş hızları vardır, problemli makaslarda geçiş hızı 5km/s ya kadar düşmektedir. Bir diğer husus yine aklımın bir yerlerinde kalan makas değiştirme manevralarında senin de bahsettiğin gibi araç makas grubunu terk edene kadar kontrollü geçiş yapılır ve hızlanma ivmesi verilmez, tabi bu yön değiştirme söz konusu ise, makinist aracın son bojisi terk edene kadar ciddi bir ivme vermemelidir. Fakat işletme körlüğü olarak adlandırdığımız uzun süreli aynı hatta çalışan kişilerin "nasıl olsa biliyorum" psikolojisi nedeni ile ki gerçekte de aslında o aracın boyunun makası ne zaman terk edeceğini bir makinist tahmin edebilir, hızlanmanın erken yapılması olayı var, bu kurplar içinde geçerli bir kuraldır ama benim gördüğüm kadarı ile nereye giderseniz gidin makinistler bir süre sonra otomatiğe bağladıkları için ister istemez bu kurallar gevşeyebiliyor :) diğer nedenleri burada da yazmamak lazım, tarife, dakika, şef flan filan :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 May Pzr, 2010 15:55

alabay yazdı:Ayrıca beni şaşırtan, tam kapanmamış kapıyı nasıl elle açamamışlar. Kapanmış kapı çok sıkı kapalıdır, ama tam kapanmamış kapı aslında çekilri hâlde (diye biliyorum).

Basit aynaların bilhassa işe yaramadığı istasyonlar meselâ kurpta olanlar. Tabiî artık öyle istasyon yapılmıyor, ama eskiden kalma var.
Bu bana da zor geldi yani kadın korku ile yapamamış olabilir, ama bir adamın yardım ettiğini söylüyor o da çocuğu çekememiş, bu kapıların pnömatiği çok kuvvetli burada insanların bugün sorduğu soru makinistler kapının kapanmadığını uyarı almıyor mu? Bir kaç kişiden duydum bu soruyu, şimdi SGP kullanan birilerine sormak gerek bunu :) ki araç acaba eski SGP miydi onu da bilmiyorum eğer yenilerden ise kapanmadı sinyali verirdi diye düşünüyorum. O iki kapı arasındaki lastip ufak cisimlerin sıkışmasında pek sallamaz yani kapının altı üstü yerine oturdu ise kapıyı kapandı olarak algılar, bir video yayınlamamışmıydım ben? İki eleman İstanbul' da kapıya çantasını sıkıştırmış ama araç tam gaz gidiyor :) dolayısı ile fark edilememiş olabilir, aracın içinde de kimse görmedi ise imdat freni çekilmekte gecikilmiş, talihsiz bir kaza, olayın içinde olmadan bilmeden suçlamak doğru değil ama burada makinistin ihmali olduğunu düşünüyorum, çünkü önce bahsettiğim gibi zaten biraz fazla rahat hareket ediyorlar bunu defalarca gördüm, sadece kapıları kaparken bakıyor ivmeyi verirken bir göz atıyor ve devam, belki yeterlidir bilemiyorum ama dışarıdan bakınca hiç yeterli görünmüyor.

Kilitli

“Arşivlenen Başlıklar” sayfasına dön