ist-T.10:04 » LRV34 Rotem Metro Araçları

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 May Pzt, 2010 13:36

Evet, öyle. Biri tramvay, biri daha fazlası (pırt demezsek, isim yok). KTA dediğiniz Köln (ve Essen ve nice nerelerin ...) araçları da tramvay/metro işletmelerinde, yani tramvay değil aslında. Stadtbahn'ın Türkçesi tam yok. Ona şöyle bir Kenttren deseydik zamanında, klâsman kategorimiz olurdu.

Hm, acaba şu Kenttren ifadesini bir kaleme mi alsak. Esat? ;-)

Elli sene sonra Başgar, Kenttren vs. gibi sözleri icat edenler biz oluruz. TDK'ye bildirmeli ...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18113
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 May Pzt, 2010 14:06

Başar Stadtbahn' ın demiryolu terminolojisindeki karşılığı LRS, yani bizde şu anda doğru olarak Hafif Raylı Sistem olarak çevrildiği hali, karşılığı bu. Ha geçmişte yapılan saçmalamalar nedeni ile bugün bile bu konuda yetkililer dahi karman çorman laflar ediyorlar :) ama sen şaşırma Stadtbahn = Hafif Raylı Sistem. Bugün bir döküman İBB nin bir dökümanı hemde "Kapasitesi Yüksek Hafif Metro" diye bir şey okudum da vallahi gülmekten ağrıyan yerlerimi yazamam :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 May Pzt, 2010 18:43

Hafif Raylı Sistem, peki, onunla yaşanır. Ama bizimkiler bunu yine hafif metro, ağır tramvay falan yaparlar ...

Kullanıcı avatarı
Çakır
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Nis Prş, 2010 11:18

Mesaj gönderen Çakır » 03 May Pzt, 2010 19:08

Uğur abi ne zaman çektin bilmiyorum fotoğrafı ama onlar esenler atölyede ki son Rotem araçları idi şimdi hepsi habiper-topkapı (T4) da.Hatta 333 bugün arıza bile yaptı :) gelir gelmez...


Neyse Rotem aracını karşılaştıracak araç yok şu an İstanbul da.Kta ile hiç karşılaştırılamaz bile.Çünkü Bombardier neyse KTA da o dur. Biraz eski ve nostaljik ama çok mükemmel bir araç KTA.Biraz kuplajlama da sorun oluyor ama o kadar eski araçlarda da olsun o kadar 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18113
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 May Pzt, 2010 19:17

333 ilk günden siftah yaptı diyorsun yani :) Uğur arşivden çıkartmıştır fotoğrafı :D

Sonuçta tüm eksilerine rağmen araç hizmette, bundan sonrasında herhalde tek beklememiz gereken, ciddi sorunların aşılarak olabildiğince sorunsuz bir şekilde işletmede kalmaları olsa gerek.

Kullanıcı avatarı
Çakır
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Nis Prş, 2010 11:18

Mesaj gönderen Çakır » 03 May Pzt, 2010 19:24

Abi araçlar konfor açısından söylediğim gibi güzel sessiz çalışması olsun çok daha fazla ayakta yolcu ile yüksek kapasite çalışabilme özelliği olsun klimaları ile bu işi götürür yoksa aklıma pek fazla bişey gelmiyor ne yapılırsa burada yapılacak araçlar baştan modifiye edilecek neredeyse ama yapacak bişey yok bu araçlarla çalışacak bu hat,

Gönül ister ki YTA veya Alstom gibi bir araç ile çalışsın bu hat bu vatandaş daha güzeline binsin ama şartlar bunu gerektiriyor...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18113
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 May Pzt, 2010 19:29

Aynen öyle, ona katılıyorum bu saatten sonra yapacak bir şey yok. Modifiyeler ile aracı sizler için daha rahat kullanılabilir bir hale getirirlerse zaten sorun yok, benim en çok bu araçlarda sorun olarak gördüğüm frenler diğerleri absorbe edilebilir diye düşünüyorum.

Ayrıca hiç işletmede iken binmedim, sen kullanan biri olarak sürüş esnasında iyi olduğunu söylüyorsun, daha önce bir iki üyede yolcu olarak aynı yorumu yapmıştı, oturma yerinin az olmasını aslında tramvayda çok garipsemiyorum ama birazda işletme tipine göre bu önemli bence, yani yolcu uzun soluklu gidiyorsa oturma alanı bu kadar az olmamalı derim. Fakat sende bir başka tarafından bakıyorsun olaya, yer rahat olduğu için peronda sorun yaşanmadan tüm yolcu sıkıntısız binebiliyor demiştin, bu da senin gözünden bir artı değerlendirme mesela.

Kullanıcı avatarı
Çakır
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Nis Prş, 2010 11:18

Mesaj gönderen Çakır » 03 May Pzt, 2010 19:58

Şöyle bakmak gerekirse bizim parkur 40 dakika M.selam dan binen yolcu en fazla 35 dakika sonra gideceği yere varıyor ve bu sürenin fazla olmadığını, raylı sistemlerde sarsıntının olmadığını, yolcunun fazla yorulmadığını ön planda tutarsak ve son olarak 4 dk. sefer aralığı olmasına rağmen Pik saatte hattın yolcuyu kaldırmadığını düşünürsek. Hatta çalışan araçların koltuk kapasitesinin Rotem araçlarında ki gibi olması kapasiteyi arttırdığı gibi yolcuyu da mağdur etmemiş olur...

Kta araçlarında mesela çok fazla koltuk var ama 3-5 istasyon sonra yolcu alamıyor araç ama Rotemde öyle değil yolcuyu hiç mağdur etmiyor.Zaten 3 lü dizi ABB ler de sorun ortadan kalktı vagon sayısı artınca...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18113
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 May Pzt, 2010 21:03

Evet orada zaten genel olarak 3 lü dizi işletme yapılabilirse bu yoğunluk sorunu uzunca bir süre çözülecektir diye düşünüyorum, hattı bir uçtan bir uca kat eden yolcu sayısı ile en kısa mesafe gidilen noktaların bir analizi gerekir, Yolculuk Analizi yani, nereden binilip nerede iniliyor, sanırım T4 için bu analiz yapılmadı, ya da son 2 yılda yapıldı ise bilmiyorum bunu öğreniriz sorun değil. Bu analizde yolcunun çoğunluğu 40 dk lık yolculuğu ayakta gitmek zorunda kalıyorsa bu iyi değil, ama çoğunluk 5 ila 20 dk (farazi rakamlar bilimsel değeri bilmiyorum) arasında bir yolculuk ile gideceği yere varıyor ise o zaman bu aracın koltuk dizilimi ve yolcu alım şekli sonuna kadar doğrudur, sirkülasyon daha hızlı olmaktadır bu tip araçlarda.

Kullanıcı avatarı
Çakır
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Nis Prş, 2010 11:18

Mesaj gönderen Çakır » 04 May Sal, 2010 14:55

Şunu açıkça söyleyebilirim ki kesinlikle 40 dk. ayakta yolcu gitmez bu hatta ama 30 dk. nın da altına düşmez.Şehitlik hattın bel kemiği zaten indirme peronunu oraya bu kadar geç inşa etmelerini de anlamış değilim.Şehitlik aracın yolcusu kalmıyor ayakta yolcu kalmıyor diyelim.Sabah saatlerinde.Akşam ise Şehitlikte Ayakta yolcu almaya başlıyoruz genelde ve A.fuat - Taşköprü ve Karadenizde de aracın ayakta yolcusu kısmen de olsa boşalıyor diyebiliriz...

Araç kapasiteleri ve hatta seyahat eden yolcuların hangi istasyondan nereye ne kadar zamanda gittiği ve ne sıklıkla gittiği şeklinde araştırmalar,çalışmalar ve istatistikler çok yapıldı bu hatta ve Faaliyet Raporu isimli bir dergimiz bile var T4 ile ilgili istatistikleri içeren...

Çalışmalar hala devam ediyor ve düşünülen projeler hayata geçirilirse gerçekten çok güzel ve özel bir hat olacak T4 hattı...

Tabi Rotem araçlarının artık burada devamlı çalışacağı artık kesin gibi...İnşallah en kısa zamanda modifiyeler ile de aracı hatta uygun hale getirirlerse daha iyi olacak... :!:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18113
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 May Çrş, 2010 00:24

Bakalım bir araştırıp Yolculuk Analizini bulmak lazım, ondan sonra hat ile ilgili başlıkta bir iki şey yazarım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 May Çrş, 2010 09:39

Yolcu analizi mi? Hayatımda öyle bir şey görmedim İstanbul'da, ne otomasyonlu, ne elle ... burada böyle şeyler için, özel lazer sayaçlı kapılara sahip otobüsler var meselâ. Zaten büyük bir hat masterplânı yapmak ve bakımını yapmak başka türlü olmaz. Ama ben hep diyorum, İstanbul'da toplu taşımda sistem yok. 1930 veya 50'de vardı, ama bugün? Çek oaradan oraya bir hat. Çek şuradan oraya bir ray. Olmaz ki bu böyle.

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön