tr-D.07 » TCDD'den Haberler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Nis Cmt, 2010 17:31

Ya şimdi yük ile ilgili kısımda bir sorun ve zaten tam emin olmamak ile birlikte bu durum biraz da AB nin dayatmaları arasında var sanırım, yani Türkiye konum itibari ile şu anda AB ile sınır, dolayısı ile bu güzergahtan gelen her şey direkt AB ye girmiş oluyor, bu kontroller biraz da bu amaçlı ama oradaki ifadenin ucu çok açık "tren belli bir hızda giderken tarayacak, yolcu ve yük vagonlar ve yolcu bagajları içindeki kaçak eşyalar" yani şimdi ben bundan ne anlamalıyım, yolcu bagajları yolcunun yanında oluyor genellikle dolayısı ile yolcu vagonlarının taranması söz konusu ise bu çok saçma ve bencede sağlıksız bir uygulama, ne yapılacak yolculara inin aşağı trenin röntgenini çekicez mi denilecek, yoksa yolculara hadi bagajlar bundan sonra ayrı vagonlara mı denilecek? Dedim ya çok açık bir metin, ama bu bir haber metni işin içeriğinin nasıl olduğunu ya da olacağını öğrenmek gerekir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Nis Pzr, 2010 10:01

Bizde askerî hastanede belinin röntgenini çektikleri zaman kurşun takmıyorlar, neden diye sorduğunda, bizde yok öyle bir tatbikat diye cevap alıyorsun. Bence bu soruna cevabı hafif içeriyor. Cidden bu konuda bir bilgisizlik var. Yük vagonları taramakta belki sakınca yoktur (ama o da sadece belki, bazı eşyaları bozabilir de), ama insanları o ışından geçireceksen, eh yani ... kısırlaştırmak ve kansere sürüklemekten başka bir şey olmaz. Ve bunu garanti AB bu şekilde yap demiyordur. Diyorsa da, oha, o zaman bizimkiler uyansın! :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Nis Pzr, 2010 11:08

Normal hastanede takıyorlarmı :) ben bu konuda tecrübeliyim ve o dediğin kemeri beçistanda gördüm hemde belimin değil dizimin filmi çekilirken :) tedbirmiş, neyse bu başka bir konu sonra millet bize evropa hayranı sonradan görme diyor, yazık halbuki gözlerini açsalarda potansiyeli onlar gibi kullanabilseler ne evropası ne ömorigası kalır memleketin önünde.

Diğer taraftan dediğim gibi orada açık bir ifade var ama bu haberde var, uygulamada nasıl olacak bilmiyoruz, ama inanıyorum ki yolcular içindeyken de makineden geçse, ne yolcular kardeş ne yapıyorsunuz der, ne de biri gelip uyarır, salmışlar çayıra ama artık Mevlamda kayırmıyor :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Nis Pzr, 2010 13:30

Burada biri sana bu önlüğü takmazsa, doktorluktan attırırsın. Ayakta belki gerekme, belki de başta da gerekmez, ama bel, göğüs, sende de diz olmuş ... bunlarda üreme sistemi örtünmeli, yoksa sakatlıklara bütün cehennem kapıları açılır. Kime? Gelecek nesillere tabiî :?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 May Sal, 2010 17:22

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=21236
TCDD Edirne Gar Müdürlüğü'nden alınan bilgiye göre, Uzunköprü-Alpullu arasındaki 30 kilometrelik demiryolu hattında yol bakım ve yenileme çalışmaları başlatıldı.

Çalışmalar nedeniyle Uzunköprü-Alpullu arasındaki tren seferleri ikinci bir bildirime kadar iptal edildi.

Yunanistan'dan gelen tren seferleri ile ilgili bir iptalin söz konusu olmadığını bildiren yetkililer, yol yapım çalışmalarının yaklaşık 2 ay süreceğini kaydetti.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Haz Cmt, 2010 00:46

http://www.tcdd.gov.tr/home/detail/?id=833
Yenilenen İzmir-Nazilli demiryolu hattında raybüslerin sefere başlatılması töreni, Ulaştırma Bakanı Binali YILDIRIM’ın katılımıyla, 19 Haziran 2010 tarihinde saat 17.30’da Nazilli Gar’da yapılacak.

1881 yılında bir İngiliz şirketi tarafından yapılan ve günümüze kadar yenilenmeyen 45 km uzunluktaki Aydın- Nazilli demiryolunun yenilenmesiyle birlikte, 175 km’lik İzmir – Aydın- Nazilli hattını yenileme çalışmaları tamamlandı. İleri teknoloji ürünü 60’lık raylarla yenilenen bu hatta, İzmir-Nazilli, Söke-Nazilli olmak üzere raybüslerle toplam 12 sefer yapılacak. Böylece, geçen yıl yenilenerek hizmete giren İzmir-Aydın / Ortaklar –Söke demiryolunda yılda 800 bin kişi taşınırken, Aydın – Nazilli demiryolunun hizmete alınmasıyla, bu bölgede taşınacak yolcu sayısı yılda 1.100.000 kişiye ulaşacak.

Yenileme sonucu, hat kapasitesi ve kalitesi artan İzmir – Nazilli arasındaki seyahat süresinde yaklaşık 100 dakikalık bir kısalma sağlandı. Çalışmalar kapsamında ayrıca, güvenlik amacıyla ihata, istasyon çevresinde restorasyon ve çevre düzenlemesi ve 36 adet korumalı otomatik bariyer de yapıldı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Avrupa'dan İstanbul'a tren bağlantısı ko

Mesaj gönderen alabay » 23 Haz Çrş, 2010 13:11

http://www.arkitera.com/h54334-bir-sure ... liyiz.html
İstanbul'u Avrupa'ya bağlayan hat çöktü. Silivri'de yaşanan toprak kayması nedeniyle, megakentten Avrupa'ya 1.5 aydır tren seferi yapılamıyor. İptal süresi uzayınca 'taşımalı' sefer gündeme geldi.

2010 Kültür Başkenti İstanbul raydan çıktı. Silivri'de tren rayları boyunca meydana gelen heyelan nedeniyle İstanbul'dan Avrupa'ya 1.5 aydır sefer yapılamıyor. Tepki artınca TCDD yeni bir sefer yöntemi geliştirdi.
TCDD Siteden Duyurdu
İstanbul'un Avrupa'yla olan tren bağlantısı, Kurfallı Köyü'nde, rayların yağmur giderlerinin tıkanması sonucu oluşan heyelan nedeniyle 1.5 aydır kopuk. 1 kilometrelik hattaki çalışma nedeniyle mayıstan bu yana İstanbul-Avrupa, Avrupa-İstanbul, Edirne-İstanbul seferleri yapılmıyor. TCDD, kapalı güzergahla ilgili bilet satışlarının iptalini internet sitesinden de duyurdu. Açıklamada 'Tünel çökmesi nedeniyle Avrupa yönüne giden tüm trenler, interrail hizmetleri ve tüm Avrupa bilet satış işlemleri, çalışmalar tamamlanıncaya kadar iptal edilmiştir. Ülkemiz ile Avrupa ülkeleri arasındaki tren bağlantısı İstanbul-Bükreş-İstanbul arasında her gün karşılıklı çalışan Bosfor Ekspresi ve İstanbul-Selanik-İstanbul arasında her gün karşılıklı çalışan Dostluk/Filia Ekspresi ile sağlanmaktadır. İstanbul-Sofya ve İstanbul-Belgrat bağlantısı Bosfor Ekspresi'ne bağlanan vagonlarla sağlanmaktadır' denildi. Ancak çalışmaların ne zaman başlayıp ne zaman bitirileceği hakkında bir açıklama yapılmadı.

Otobüsle Taşınacak
TCDD İstanbul Bölge Müdürü Hasan Gedikli, 'Halkalı-Çerkezköy arası zeminde kaymalar var. Jeolojik olarak sıkıntı var. Riske atmak istemiyoruz. Zemini komple yenileyeceğiz. İhaleyi sonlandırma aşamasındayız. Tedbiren kapattık. Avrupa'ya seferleri önümüzdeki günlerde Çerkezköy'den başlatacağız. Sirkeci'den yolcuları otobüslerle alıp Çerkezköy'e getirecek ve seferi buradan sağlayacağız. Avrupa'dan gelecek yolcuları da aynı şekilde Çerkezköy'den otobüslerle İstanbul'a getireceğiz' dedi. Haftanın yedi günü yapılan İstanbul - Avrupa tren seferlerinde ortalama 360 yolcu seyahat ediyor. Önümüzdeki günlerde haftanın yedi günü Çerkezköy'den seferler başlayacak.

TCDD'nin 'yol bakım' biriminde çalıştıktan sonra emekli olup Kurfallı'ya yerleşen Ramazan Birlik, heyelanın su kuyularının kapatılması, menfezlerin tıkalı olması nedeniyle yaşandığını belirtiyor. Birlik, 'Yol bakımsızlıktan kaydı. Hızlı trenin buradan geçeceği söyleniyor. Bakım yapılmazsa facia olur. Osmanlı'dan bu yana kaymayan demiryolu şimdi bakımsızlıktan kaydı' dedi.

"Zenginler" Gelemiyor
'Zengİnler treni' olarak bilinen 'Orient Express'te Kurfallı Köyü'ndeki yol bakım çalışması nedeniyle ülkemize gelemeyebilir. 6 bin euro ödeyip Paris'ten yola çıkan trene binen zengin turistler, çalışmalar yetişmezse, 2010 Kültür Başkenti İstanbul'u bu yıl göremeyecek.

Köylü de Kullanıyordu
Kurfallı köy korucusu Rıdvan İşlek ise TCDD'nin 'Tünel çökmesi' açıklamasının doğru olmadığını savunuyor. İşlek, 'Kurfallı ve çevre köyler olarak İstanbul ulaşımını trenle yapıyoruz. Ama 1,5 aydır yolcu treni seferleri durdu. Bu bölgede üç tane tünel var. Tünellerin hiç birinde çökme yok. Tüneller de çok bakımsız. Yol kaymaları da bakımsızlıktan oluyor' dedi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Haz Sal, 2010 11:25

http://www.tcdd.gov.tr/home/detail/?id=756

Allah Allah ne varsa bu Avusturya' da demiryolları konusunda, birileri ayrılmaz oldu bunların peşinden, halbuki kompleksiz insanlar sayesinde kendimizde bir şeyler başarabilirdik ne ihtiyacımız var ki yevropalılara, dimi.
TCDD, Avusturyalı Voestalpine ve Kardemir Çankırı’da Hızlı Tren Makası Üretecek

TCDD, VAE (Voest alpine), Kardemir ortaklığında makas fabrikası kurulması için, 4 Mayıs 2010 günü, TCDD Genel Müdürlüğü’nde Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın katılımıyla imza atıldı.

Ulaştırma Bakanı; “ Zaman duble demiryolu zamanı. Bunu demiryolcularla birlikte başaracağız”

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım törende yaptığı konuşmada; 11 bin kilometre tren yolunun yarısının yenilendiğini, kontrolsüz geçişlerin kontrollü hale getirildiğini belirterek; 2013’de Ankara-İstanbul hızlı tren hattının bitirilmesinin hedeflendiğini kaydetti.

Yıldırım, Ankara-Sivas hattının inşaatına başlandığını, Bursa-Bilecik-Ankara-İstanbul hattının inşaatına ise bu sene başlanacağını söyledi.

“Zaman duble demiryolu zamanı” diyen Yıldırım, duble yollarda görevin tamamlandığını, bundan böyle yeni hedefin Türkiye’yi baştan başa duble demiryollarıyla donatmak olduğunu, bunu yüreğini ve gönlünü ortaya koyan fedakar demiryolcularla birlikte başaracaklarını belirti.

Mekke-Medine Yüksek Hızlı Tren Projesi’ne Türkiye’nin davet edildiğini kaydeden Yıldırım, 2023’te 6 bin 700 kilometre yeni hat yapılacağını, mevcut hatların tamamının elden geçirileceğini, sinyali olmayan hatların sinyalli hale getirileceğini dile getirdi.

Bakan Yıldırım, “Demiryollarının tarihi ve bugünü ile taşımacılıktan öte farklı anlamları var. Hüzün var, gelecek var. Demiryollarının layık olduğu yere gelmesi için başlattığımız seferberlik devam etmektedir. Demiryolları refah ve ümran yolu olmaya devam edecektir” şeklinde konuştu.

Karaman: Hedefimiz ileri demiryolu sanayisini geliştirmek

Törende konuşan TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ise , 2003 yılından bu yana öncelikli sektör haline gelen demiryollarında hedeflerinden birisinin de ileri demiryolu sanayisinin geliştirilmesi ve özel sektörün katılımının sağlanması olduğunu vurgulayarak; “Kardemir ile ray üretimini, Eurotemle yüksek hızlı tren fabrikası kurmayı başardık. Buna benzer birçok konuda yerlileştirme sağladık. “ dedi.

Karaman; kurulacak fabrikada ileri teknoloji ürünü UIC 60 normuna uygun yüksek hızlı tren makasları dahil tüm demiryolu makasları üretileceğini belirterek, ilk üç yıl içinde 10 milyon Euro’luk yatırım sonucu yaklaşık 140 kişi istihdam edilebileceğini, kapasitenin % 10’unun ihraç edileceğini ifade etti.

TCDD Genel Müdürü; yüksek hızlı tren hattı ile yerel yönetimlerde raylı sistemlerin geliştiğini belirterek; “150 milyon dolar değerinde bir pazar projeksiyonu ortaya çıkmaktadır. Ayrıca bu fabrika, bölgede demiryolu sanayi merkezi olma yönünde kararlılıkla ilerlediğimizin en somut göstergelerinden birisidir. Demiryolu sanayisi gelişen bir Türkiye, Ortadoğu ve komşu ülkelerinde demiryolu yatırımlarında daha fazla söz sahibi olmakta, demiryolu sektörünün geliştirilmesinde lider ülke haline gelmektedir.” dedi.

VAE CEO’su Mark KODDOURO ise, “Bu imza töreni ile yeni bir dönem başlayacak ve yüksek teknolojiyle ileri düzeyde makaslar üretilecek. Farklı kültür ve düşüncelerdeki insanların bir araya gelerek bu ortaklığın kurulması kolay olmadı. Verimlilik anlayışıyla ekip çalışmasıyla başarılı olacağımıza inanıyorum. Birbirimizden çok şeyler öğreneceğiz. Bu ortaklık Türk demiryoluna hizmet edeceğimiz gibi komşu ülkelere de yüksek düzeyde makaslar üreteceğiz.” dedi.

Daha sonra söz alan Kardemir Genel Müdürü Fadıl DEMİREL, ise “Kardemir demiryollarının önemli ihtiyacını karlılaşmaktadır. 2007’de TCDD için 72 m’lik raylar üretmeye başladık. Kardemir bugün ihracat yapan bir kuruluş haline gelmiş ve ray satmaya başlamıştır. Bu ortaklıkla ileri düzeyde makas teknolojisi kullanılacak. İşbirliğimizin devamlığı ile şirket uluslar arası piyasada söz sahibi olacaktır.” dedi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Hızlı trenler artık saat başı kalka

Mesaj gönderen Esat » 30 Haz Çrş, 2010 21:04

http://www.haber7.com/haber/20100630/Hi ... lkacak.php
Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü'nden yapılan yazılı açıklamada, YHT ve YHT bağlantılı trenler ile banliyölerde yeni düzenleme yapıldığı bildirildi. Ankara-Eskişehir arasında kısa sürede yüzde 80 doluluk oranına ulaşan YHT'lerin sefer sayısının, artan yolcu taleplerinin karşılanması amacıyla 15'ten 22'ye çıkarıldığı bildirildi.

Açıklamada, artan sefer sayısıyla birlikte YHT'lerin 1 Temmuz 2010 tarihinden itibaren 07.00-19.00 saatleri arasında saat başı çalışacağı belirtildi. Buna göre YHT'ler Ankara'dan Eskişehir yönüne 07.00, 08.00, 09.00, 11.00, 12.00, 13.00, 15.00, 16.00, 18.00, 19.00 ve 21.00 saatlerinde, Eskişehir'den Ankara yönüne ise; 07.00, 08.00, 09.00, 11.15, 12.00, 13.00, 15.00, 16.00, 18.00, 19.00, 22.00 saatlerinde hareket edecek. Ankara-Eskişehir arasındaki YHT'lerin sefer sayılarında artışa gidilmesi nedeniyle YHT bağlantılı olarak Haydarpaşa, Kütahya ve Afyonkarahisar yönüne çalışan trenlerin saatlerinde değişiklik yapıldı.

Ayrıca söz konusu değişiklikler nedeniyle Ankara-Sincan ve Haydarpaşa-Gebze arasında işletilen banliyö trenlerinin hareket saatleri de değişti.

YHT'ler ve seferleri değiştirilen YHT bağlantılı trenler ile banliyö trenlerindeki yeni düzenlemeler hakkında detaylı bilgiye www.tcdd.gov.tr internet adresinden ulaşılabilecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Tem Cum, 2010 20:22

http://www.tcdd.gov.tr/home/detail/?id=881

Memlekette uyanık çok, baktılar demiryollarının önü açıldı herkes saldırıyor ben neresinden para kazansam ya da ben kimi kazıklasam diye :) ben geçen arama sitelerinde tesadüfen rastlamıştım haberde adı geçen sitelere, bir değil iki değil, hepside maşallah hızlı tren bileti satıyorlar, önce vay be dedim şu *** evropa gibi bizde de bu işler böyle acenteye kadar düşmüş ne güzel falan, ama içeriğe ve tasarıma bakınca tırt oldukları belli oluyordu, nitekim TCDD de bu konuda bir haber ve uyarı yayınlamış, gayette iyi yapmış ama ben aynı zamanda bir hukuki süreç başlatmalarınıda beklerdim, belki de arka plan da vardır bilmiyorum, sever benim insanım üçkağıdı.
Kuruluşumuz Bilet Satış ve Rezervasyon ile her türlü bilgiler sadece www.tcdd.gov.tr adlı resmi internet adresimizde yer almaktadır.

Kuruluşumuzun adı ve logosunu kullanan bazı sahte internet siteleri oluşturulduğu tespit edilmiştir.

Bu nedenle, TCDD’nin resmi sitesi dışında gayri resmi olarak yayın yapan sitelerde yer alan bilgilere göre hareket edilmesi halinde Kuruluşumuz hiç bir sorumluluk kabul etmeyecektir. Yolcularımızın dikkatli davranarak aldanmamaları hususunu önemle rica ederiz.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=22944
TCDD Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğünden yapılan yazılı açıklamada, TCDD Genel Müdürlüğü ile ilgili her türlü bilginin, www.tcdd.gov.tr adlı resmi internet sitesinde yer aldığı belirtilerek, kuruluşun resmi sitesi www.tcdd.gov.tr ile www.turkiye.gov.tr internet adresleri üzerinde bilet satışı ve yer rezervasyonuyla ilgili işlemlerin gerçekleştirildiği vurgulandı.

Açıklamada, TCDD'nin belirlediği esaslar ve sözleşmeler kapsamında bilet satışlarının kendi iş yeri haricinde, 116 adet TCDD bilet satış acentesi, 877 PTT şubesinde olmak üzere toplam 993 satış noktasında gerçekleştirildiği belirtildi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Eki Cmt, 2010 20:16

http://www.tcdd.gov.tr/
İZMİR MAVİ TRENİ YOLCULARININ DİKKATİNE

HASANBEY-ESKİŞEHİR ARASINDA YÜRÜTÜLEN YOL BAKIM ÇALIŞMALARINDA TRAFİK SIKIŞIKLIĞINI DÜZENLEMEK AMACIYLA ANKARA-İZMİR ARASINDA ÇALIŞAN İZMİR MAVİ TRENİNİN YOLCULARI ANKARA-ESKİŞEHİR-ANKARA ARASINDA YÜKSEK HIZLI TRENLERLE SEYAHAT EDECEKLERDİR.

BUNA GÖRE; İZMİR MAVİ TRENİ YOLCULARI, ANKARA'DAN SAAT 21.00'DA HAREKET EDEN YHT İLE ESKİŞEHİR'E, ESKİŞEHİR'DEN DE PERONDA BEKLEYEN İZMİR MAVİ TRENİNE AKTARILARAK İZMİR'E SEYAHAT EDECEKLERDİR.

iZMİR-ANKARA ARASINDA İSE, ESKİŞEHİR'E KADAR İZMİR MAVİ TRENİYLE, ESKİŞEHİR'DEN DE SAAT 08.00'DA HAREKET EDEN YHT İLE ANKARA'YA ULAŞACAKLARDIR.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Oca Cum, 2011 18:05

http://www.haber7.com/haber/20110114/Ba ... ilecek.php
Yapılan açıklamada, “Yalım çalışması devam eden Ankara-İstanbul 2’inci etap hızlı tren projesi kapsamında sürdürülen çalışmaların Ayvalı-Bozüyük etabında, deplase edilen yolun tekrar eski yerine alabilmek için 19 Ocak 2011 tarihinde bazı tren seferleri iptal edildi” denildi. Açıklamada iptal edilen seferler hakkında şu bilgiler verildi:

“Boğaziçi Treni Ankara-Haydarpaşa-Ankara,

Eskişehir Ekspresi Eskişehir-Haydarpaşa-Eskişehir,

Başkent Ekspresi Eskişehir-Haydarpaşa-Eskişehir,

Sakarya Ekspresi Eskişehir-Haydarpaşa-Eskişehir,

Cumhuriyet Ekspresi Eskişehir-Haydarpaşa-Eskişehir,

Vangölü Ekspresi Eskişehir-Haydarpaşa,

Doğu Ekspresi Haydarpaşa-Ankara.”

Açıklamada ayrıca Doğu Ekspresi’nin Ankara Garı’ndan seyrini sürdüreceği ve yük trenlerinin seyirlerinin ise yolun kapalı kalacağı sürede dikkate alınarak tekrar planlandığı kaydedildi

Cevapla

“Devlet Demir Yollarından Haberler” sayfasına dön