ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Mar Çrş, 2010 17:18

Şehzadebaşı Caddesi var, bir de Ordu Caddesi.
Resim Vezneciler'den Mustafa Reşit Paşa caddesine bakıyor. al san koordinat.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Mar Çrş, 2010 17:24

Esat'in koordinatları biraz daha bana göreydi ;-)

Oradan tramvay geçmezse, kötü olur. Edirnekapı bence dar bir yer değil. Beyazıt denen yerde yeterince alan var, oradan var olan hatta geçilebilir. Hatta belki bir ağ yapmaya başlanabilir (sanmam ya, ama neden olmasın, Yenikapı da problem olarak bekliyor ... bir de atıl banliyö Cankurtaran köşesi var ... yani, istense, neler yapılabilirdi).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Mar Çrş, 2010 17:39

alabay yazdı:Esat'in koordinatları biraz daha bana göreydi ;-)

Oradan tramvay geçmezse, kötü olur. Edirnekapı bence dar bir yer değil. Beyazıt denen yerde yeterince alan var, oradan var olan hatta geçilebilir. Hatta belki bir ağ yapmaya başlanabilir (sanmam ya, ama neden olmasın, Yenikapı da problem olarak bekliyor ... bir de atıl banliyö Cankurtaran köşesi var ... yani, istense, neler yapılabilirdi).
O düşünceler 1955 de öldü, başın sağolsun.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Mar Çrş, 2010 19:06

istasyonun yaya bölümünü uzun tutup koridorun tramvay istasyonuna çıkması sağlanabilirdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Mar Çrş, 2010 19:56

Konuşmayayım diyorum da yine de susamıyorum, adamlar istasyonu kazamıyor tramvaya kadar tünel mi yapılsın :) buldukça bunamaya mı başlandı ne İstanbul'da ne, bir zahmet o 100 metreyi dışarıdan yürüyüverin be, yok yer altı olunca bu seferde neden yürüyen bant yok denir, yazın esmiyor burası klimada koyun dersiniz, kışın ısıtın falan filan, güzel iş ya. Ha para yok o başka ama iş hava atmak olunca belediye o parayı bulur yapar yani, iyi fikir yazın bunuda belediyeye, yapsın abi işi ne.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Mar Çrş, 2010 23:29

Bir de ortada bir mesafe var ... Paris'te uzun yaya/bant aktarma irtibatları olur da, Paris sistemi ile İstanbul sistemini mukaise etmeye başlarsak, hârikulâde rezil oluruz. Onlar sömürmüş, biz ösürmüş oluruz .lol

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Mar Çrş, 2010 23:36

Kıyas yapma Başar, bizim yaptığımız kıyaslar yanlış anlaşılıyor. Onun için o böyle yapmışta bizde böyle falan anlamsız oluyor, her şehrin ihtiyaçları ve şartları farklıdır, her şehrin insanlarının talepleri ya da alışkanlıkları da farklıdır. Farklı olmayan sistemlerin gereksinimleri ya da standartlarıdır ama onu da gelde anlat, mühendis adama bile soruyoruz kardeşim istasyonun altına nasıl istasyon yapılır anlat öğrenelim diyoruz, dut yemiş bülbül oluyor. Ama biliyormuş gibi de ahkam kesiyor nette :) ee hani, bak mesleğinden sordum, ne oldu çalışmadığın yerden mi geldi?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Mar Çrş, 2010 23:54

Son sorunu şimdi tam anlayamadım?

Kıyasları sadece "ama onla da öle yapiyo" demelere karşı ilâç olarak yapıyorum (çoğu zaman). Diyorum ya, -bence- metro istasyon aralıkları yanlış. İstasyonları gereksinimlere ve konulara göre dağıtmak gerekirdi, nevrotik bir şekilde "o kadar mesafede sadece o kadar istasyon olur" tarzında değil. İki büyük ana aks varsa, ikisinde de – elbet – istasyon olmalıydı. Yok yani, o da ille de olmayacaksa, neden aktarma imkânı veren aksa istasyon yapılmamış? :-) Neyse, tek büyük ümidim, var olan bir hatta sonradan istasyonlar eklemek de mümkün. Olmayan hatlar da sonradan çekmek mümkün ... bakalım ikisi de bizde olur mu, ve ne zaman olur. T4 gibi olmasın da ...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 18 Mar Prş, 2010 00:05

Şehzadebaşı ismiyle anılacak istasyonun konumunun çok iyi seçildiği kanaatini taşıyorum, her ne kadar tramvay ile direk bağlantılı değilse de. Pek çok önemli noktanın merkezinde bulunuyor yani, bu önemli merkezlerin hepsine birden metro istasyonu koyulamayacağına göre ortalarında bir yer seçmek en mantıklısı. Bu istasyon yayaların çok kullanacağı bir istasyon olacak, Yenikapı ise daha ziyade aktarma yolcuların buluştuğu bir istasyon olacak. Haliç'deki istasyonla ilgili hala tereddütlerim var :( Başar beyin de dediği gibi bir zahmet dışarıda 3 dk yürüsün insanlar, yürümek istemiyorlarsa ticari taksileri kullansınlar, onu da beğenmiyorlarsa evlerinden çıkmasınlar..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Mar Prş, 2010 00:05

Sorum sana değil bir üstte örnek verdiğim şahsa idi, tamam bende o kadar aman mesafeler korunsun 500 metre de metro istasyonu olmaz demiyorum, 100 metre gitmeden tramvay durağı oluyorsa 500 metrede metro durağıda olur, bu ihtiyaç ile alakalı bir şey. Ama işte bizde tarih var, 8000 yıllık şehrimiz var ya, her çıkan tarih, ulan Yenikapı yı üstten kazdınız tarihti TBM şimdi altta tarihin canına okuyor :) ha gözden uzak olan gönülden de uzak. Ya bende diyorum işte yapan gavur nasıl yapmışta her tarihin altından metrosunu geçirmiş? Çokmu zeki, hiç alakası yok, bizde işler farklı yürüyor, para üstü ödeme makinesi üretmek daha verimli bir iş. İşte bizler bu örnekleri verdiğimiz zaman hemen tü kaka oluyoruz, ben diyorum ki, herif 50 yıl önce yapmış öbürü nerede ise 100 yıl önce, ya biz 100 yıl sonra hala neyi tartışıyoruz, yapılmışı var bak nasıl yapmış.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Mar Prş, 2010 00:58

çok basit bir öneriyi dalandırıp budaklandırmışsınız. gerek yok buna. yapılabiliyor yapılır yapılamıyorsa yapılmaz bu kadar basit.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Mar Prş, 2010 01:14

Bende Hakan Bey gibi istasyon konumunun iyi olduğunu düşünüyorum, evet keşke biraz daha Beyazıt' a yakın olsa idi çok daha fonksiyonel olurdu, ama bir de şu var Tarihi Yarım Ada içerisinde bir istasyon yapmak için bir şekilde yer ayarlanmış ve başlanılmış, bundan alasını aramak abes olur.

Bence burada bir noktaya hitap etmekten çok Saraçhane, Vezneciler, Laleli, Süleymaniye ve Beyazıt gibi pek çok noktaya bir kalemde hizmet edebilecek bir nokta seçilmeye çalışılmış olabilir, kaldı ki orada o bina temellerinin çıkacağını bilseler zaten orayı seçmezlerdi :)

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön