ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Kas Prş, 2009 11:01

bakalım yapsınlar görelim nasıl. ama kabaca istasyonun yerini öğrendik en azından. yer iyi seçilmiş. kaymakamlık var, belediye var, halk pazarı var, semt pazarı var, okul var tam merkezi bir yer yani. yolcu yoğunluğu açısından iyi bir bölgeye hitap edeceği kesin. buranın halkı minibüslerle e5'e çıkmaya çalışır her zaman. bu metro yapılınca e5'e çıkmalarına gerek kalmadan direk metroya ulaşacaklar.

Bu Sera ile M1 İstasyonunun çok yakın olması ile ilgili bir şey demedin? nerede ise 200 m mesafe var. biraz daha kuzeyden olsa daha iyi olmazmıydı? Ünverdi Kavşağı yada Basın Sitesi gibi. O aralarda.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Kas Prş, 2009 11:06

Kocasinan istasyonunun yeri bence mükemmel daha iyi bir nokta bencede olamazdı. Sera konusuna değinmedim, bir kere zaten ismi aptalca :) neyse bu başka konu.

Bu kadar yakın olması bence iyi değil, zaten iki hat İncirli' de kesişiyor, kalkıp bir sonraki istasyonu da bu kadar yakın yapmayı anlamsız buldum, tabi bir de şu var Başakşehirden gelen hat nereden geçecek? Yani onun buralarda bir istasyonu olacak mı? Benim hatırladığım ilk zamanlar o hat İncirli Haznedar yolu üzerinden geliyordu sonra herhalde biraz batıya çekildi belki de bu sebeple, ama bu hattında Sera istasyonu bildim bileli hep oradadır, bence daha yukarıda olmalıydı, Kupa Heykeli ile Yayla arasında Adnan Kahveci Bulvarı üzerinde bir yerlerde olsa daha doğru olurdu bence. Amacımız diğer gereksiz toplu taşımayı azaltmak ise öyle olmalıydı, projeyi yapanlar ne düşündüler bilemiyoruz tabi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Kas Prş, 2009 11:17

Esat yazdı:Kocasinan istasyonunun yeri bence mükemmel daha iyi bir nokta bencede olamazdı. Sera konusuna değinmedim, bir kere zaten ismi aptalca :) neyse bu başka konu.
Sera İstasyonu diye ben dedim abi, bölgenin ismi o diye. Yoksa İBB tutar Bahçelievler veya Yayla der kesin.
Esat yazdı:Bu kadar yakın olması bence iyi değil, zaten iki hat İncirli' de kesişiyor, kalkıp bir sonraki istasyonu da bu kadar yakın yapmayı anlamsız buldum, tabi bir de şu var Başakşehirden gelen hat nereden geçecek? Yani onun buralarda bir istasyonu olacak mı? Benim hatırladığım ilk zamanlar o hat İncirli Haznedar yolu üzerinden geliyordu sonra herhalde biraz batıya çekildi belki de bu sebeple, ama bu hattında Sera istasyonu bildim bileli hep oradadır, bence daha yukarıda olmalıydı, Kupa Heykeli ile Yayla arasında Adnan Kahveci Bulvarı üzerinde bir yerlerde olsa daha doğru olurdu bence. Amacımız diğer gereksiz toplu taşımayı azaltmak ise öyle olmalıydı, projeyi yapanlar ne düşündüler bilemiyoruz tabi.
Başakşehir hattı da İncirli'de bu hatla bağlantılı. İncirli'den sonra Merter yönüne hafif kıvrılıp Haznedar göbeğe çıkıyor. Haznedar meydanda bir istasyon olacak. Oradan parseller. Yani Sera İstasyonu ile Haznedar İstasyonu arasındaki mesafe makul. Ama Sera en az 500 m kuzeyde olmalıydı bence de.

İşin komiği; Yenikapı-İncirli uzatmasının kuyruk tüneli İncirli'den sonra ruh ve sinir hastanesinin oraya doğru uzanacak. Yani m1 bahçelievlerin hafif güneyine. hatta hastane istasyonu konması bile düşünülüyor. hatta Havaalanı'na direk gitsin diye yeni bir tünel yapalımmı diye saksı çalıştırıyorlar. biri metro biri pırt ya. yenikapı'dan gelen metro m1'e girip havaalanına gidemiyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Kas Prş, 2009 11:22

Hımm ama ben eski çizimlerde de hep oraya Sera istasyonu diyorlardı diye hatırladım ondan öyle dedim neyse önemli değil, ama bencede o istasyon yukarıda olmalı, işte Adnan Kahveci Bulvarında.

Bir şeye de zaten bir seferde karar verseler şaşarım, aa metro bizim evin önüne de geldi ama dayımlara gitmezse ayıp olur, Başkan dedi ki orda bakkal var o bakkala da bir istasyon yapın :):) ya dellenicem yine ha. Yok şehrin kenarına bir metro yaparsın, dersin ki, ya şu ileriki arsaya da devlet ev yapsın biz önce metroyu götürelim bunu düşünürsün? Ama kentin içinde metroyu dolaştırırken neyi düşünüyorsun? Bir güzergah belirlenir peyderpey yaparsın, yarım aç ya alıştık yarım yarım aç sorun değil :)

Havalimanının o kadar yoğun yolcusu yok ki, artı Sabiha Gökçen dış hatlarda açıldı ve kapasitesi artacak, artı 3. Havalimanı yapacaksın, yani Atatürk Havalimanının yoğunluğunu zaten dağıttın dolayısı ile bir metro daha götürmeye bence gerek yok, illa uzatacaklarsa o zaman zamanında sen mi söylemiştin M2 ile birleşsin diye, Yenikapı-İncirli kesimini M2 den ayırsınlar, Beylikdüzü - Yenikapı yapsınlar emin ol ki daha faydalı bir iş olur.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Kas Prş, 2009 11:33

m2'yi havaalanına uzatmalarına ancak bir şartla onay verebilirim:

incirliden sonra e5'le arasında mesafe bırakacak, Ataköy göbeğinden yani site içlerinden,e5'e en az 700 m uzaktan geçip Havaalanı'na uzayacak ama buradan da Havaalanı-Sefaköy-Halkalı Toplu Konutlar yapacak. m2 yekpare böyle uzamazda sistemleri aynı standartta olsun. Yoksa havaalanına bu kadar metro yeter. marmaray bağlantısıda olacak zaten. kuzeyden staddan da bir metro gelecek. etti 3 metro.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Kas Prş, 2009 11:58

Ya da, madem hastaneye kadar geliyor buradan sonra e5'i alttan geçip kuzeye doğru devam etse, Şirinevler-Mahmutbey Yolu'na hitap eden, bu caddeyi boydan boya kat eden (havaray projesi var, metroya çevrilmiş olur) bir hat olsa nasıl olur:

İncirli-Hastane-Şirinevler-Mahmutbey Yolu-Güneşli-Mahmutbey (Başakşehir Metrosu)
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Kas Cum, 2009 10:03

http://mkaslan.blogcu.com/2006-da-ihale ... or/6407735

2006'da ihalesi yapılan Haliç Tramvayı neden inşaa edilmiyor
Kategori: Ulaşım
Ne güzel proje düşünülmüş. Eminönü tramvayı'ndan başlayıp Balat, Ayvansaray, Feshane, Eyüp gibi yerlerden Alibeyköy'e kadar gidecek bir tramvay hattı. Peki aradan geçen 3 sene 10 aya (46 ay) rağmen neden inşaatına başlanıp bir an önce işe başlanmıyor. Kriz var dediğinizi duyar gibiyim. Kriz varsa metro gibi pahalı işlere mi girişilir? Tramvay daha az maliyetli ve inşaa edilmesi daha kısa sürede mümkün olabiliyor.

Tramvay yapın.


http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Ihale ... aleID=3729

İhale Konusu: Avrupa Yakasında Raylı Sistem Hattı Uygulama Esas Kesin Projeleri (2): Eminönü - Alibeyköy Haliç Kıyısı Raylı Sistem Hattı Hizmet Alımı işi

İhale Tarih ve Saati: 31/01/2006 11:30
İhale Kayıt No:
İlgili Müdürlük/Birim Ulaşım Planlama Müdürlüğü
İlgili Adres: M. Nezihi Özmen Mah. Keresteciler Sitesi Kasım Sok. No: 28 Merter/İstanbul
İlgili Telefon: 212 4494080
İlgili Faks: 212 4494083
İlgili E-Posta: dbalcioglu@ibb.gov.tr
İhalenin Yapılacağı Yer: İstanbul Büyükşehir Belediyesi İhale Salonu Kat: 4 Merter/İstanbul
İhale Türü: HİZMET ALIMI
İhale Usulü: Açık İhale

Niteliği ve Miktarı: Mevcut Eminönü tramvay istasyonuyla entegre bir şekilde inşa edilecek Eminönü istasyonundan başlayarak Haliç'in batı kıyısı boyunca devam eden ve Alibeyköy|de sonlanan, tramvay hattının Uygulamaya Esas Kesin Projeleri ve Yapım için İhale Dökümanları elde edilmesi hizmetlerini kapsayacaktır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Ara Prş, 2009 15:00

www.mkaslan.blogcu.com

Duyumlarıma göre İBB Şubat ayında toplu açılışlar ve temel atma törenleriyle şov yapmaya hazırlanıyor. Aslında geçmişe baktığımızda bu duyumun sağlam temellere dayandığını söyleyebiliriz. Şöyle ki; 2004'te belediye seçimleri olmuştu ve İBB 5 yıllık dönemi planlamaya çalışıyordu. 1 seneye yakın sessizlik oldu ve seçimden sonraki ilk sene olan 2005'in ilk çeyreğinde ayrı ayrı metro temelleri atıldı.

Ocak 2005'te Kadıköy-Kartal Metrosunun temeli

Mayıs 2005'te de Otogar-Bağcılar metrosunun temeli törenle atıldı.

Aynı dönemde birde Zeytinburnu-Eminönü Tramvay'ının Kabataş'a uzatılması hattı hizmete girdi. Yani ulaşımla ilgili ciddi bir hareketlilik oldu.Acaba aynı şeyleri yine yaşayabilirmiyiz? Çünkü 2009 yerel seçimlerinden sonraki ilk sene 2010. 2005 ile 2010 çok ciddi benzerlikler içeriyor. Şubat ayında yapılacak şovla Seyrantepe Metrosu ile M2 Metro hattnın Maslak-Taksim arasında kesintisiz işletmeye açılması, yeni gelen tramvayların devreye alınması (belki Bağcılar-Kabataş kesintisiz işletme olur), Dolmabahçe Tüneli'nin açılması gibi işler hep bir anda olacak. Belki Başakşehir ve Kirazlı Metrolarında deneme sürüşleri yapılacak. Ve bu açılışlar bir temel atma töreni ile taçlandırılır. Başbakan böyle şeyleri sever. Kavşak için temel atma töreni olmayacağına göre sanırım metro temeli atılacak.

Bu da projesi tamamlanıp ihaleye çıkılabilecek metrolardan finansmanı bulunan proje olan ÜSKÜDAR-ÜMRANİYE-ÇEKMEKÖY hattını akla getiriyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ara Prş, 2009 18:19

Otogar- ve Başakşehir-Kirazlı işlerine pek ihtimal vermiyorum açıkçası, o işler yaza kalır bence. Ama tramvay hatlarının birleştirilmesi ile ilgili yazmıştım hatırlarsan zaten hazırlıklar o yönde, dolayısı ile yeni tramvayların hizmete girmesi de olacaktır, aynı şekilde M2 hattının kesintisiz işletilmesi ve Seyrantepe bağlantılarının açılması da yapılacaktır. İhale yapılırmı? Bilmiyorum ki, zaman var aslında şimdi askıya çıksa 70 gün bekleme süresi var, bitmesi hemen birisine verilse falan 120 gün diyelim, 4 ay? Mart ı buluyor, belki Şubatta olmasa da diğer işlerin akabinde Mart gibi bir temel atma olabilir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Ara Prş, 2009 22:34

Esat yazdı:Otogar- ve Başakşehir-Kirazlı işlerine pek ihtimal vermiyorum açıkçası, o işler yaza kalır bence. Ama tramvay hatlarının birleştirilmesi ile ilgili yazmıştım hatırlarsan zaten hazırlıklar o yönde, dolayısı ile yeni tramvayların hizmete girmesi de olacaktır, aynı şekilde M2 hattının kesintisiz işletilmesi ve Seyrantepe bağlantılarının açılması da yapılacaktır. İhale yapılırmı? Bilmiyorum ki, zaman var aslında şimdi askıya çıksa 70 gün bekleme süresi var, bitmesi hemen birisine verilse falan 120 gün diyelim, 4 ay? Mart ı buluyor, belki Şubatta olmasa da diğer işlerin akabinde Mart gibi bir temel atma olabilir.
davet usulü olursa daha kısa sürede flaş ihale olabilir. adrese teslim :)

şubatta başakeşhir hattında kısada olsa test sürüşü yapıp milletin gazını alabilirler. çok gecikti diyor herkes.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ara Prş, 2009 22:56

İyi de Mehmet daha geçen sen bilgi edinme de bu konu ile ilgili cevap almamışmıydın? Sene ortası dememişlermiydi benmi yanlış hatırlıyorum yine, yani onun aksi bir durum olacağını sanmıyorum, boşuna zar atma dubaradan başka gelmez bu el de :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Ara Cum, 2009 08:28

Esat yazdı:İyi de Mehmet daha geçen sen bilgi edinme de bu konu ile ilgili cevap almamışmıydın? Sene ortası dememişlermiydi benmi yanlış hatırlıyorum yine, yani onun aksi bir durum olacağını sanmıyorum, boşuna zar atma dubaradan başka gelmez bu el de :)
bilgi edinme sene ortası der, devletlu bir emir verir şubat ayı sene ortası oluverir :)

kartal metrosu için 2013 diyorlardı, devletlu seçimlere yetişsin dedi şimdi gıçlarını yırtıyorlar neredeyse, olan bize oldu, paralar oraya gidiyor başakşehir hattı gevşiyor. yoksa başakşehir biterdi.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön