![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Başar
Bir süredir uğrayamadım, kusura bakmayın. Ama 1990larda planlanan tramvay projesi ile ilgili yazı ve resmi nihayet bulduğumdan sizlerle paylaşıyorum;27 Mart 1999: Antalya Kentiçi Tramvay Projesi'nin ilk etabı olan Zerdalilik hattı tamamlanarak ilk yolcusunu aldı. "Hüseyin Çimrin, Kuruluşundan Günümüze, Antalya Kent Kronolojisi, [İÖ 158 - 2005]"
Hüseyin Çimrin ( 10.3.08 ) yazdı:Yukarıda geçiş güzergahları görülen Antalya Kentiçi Tramvay Ulaşım Hattı'nın ilk etabı, dönemin Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Av. Hasan Subaşı tarafından yerel seçimlere birkaç ay kala bitirildi. Seçim arifesinde, Başkan Subaşı diğer etaplar seçim sonrası yapılacağından, raylı sistemde vagon tipi seçilmesinde acele edilmedi. O sırada Antalya'nın Kardeş Kenti olan Nürnberg Belediye Başkanı'nın Antalya'ya müzelerindeki 5 tramvay vagonunun Antalya Belediyesine hediye teklifi olumlu karşılandı.
Böylece bu vagonlar, sözü edilen tramvay güzergahına geçici olarak konuldu. Yerel seçimlerde Av.Hasan Subaşı başkanlığı kaybedince, yerine gelen Belediye Başkanı haritada görülen etapları tamamlamak yerine, hazır tramvay hattını kaldırmaya kalkıştı. Antalya halkının onay vermemesi üzerine bugün hala çalışmakta olan tramvay olduğu gibi kaldı.
Bugün üzerinde tramvay çalışan hattın alt yapısı, modern tramvay vagonlarına uygun olarak inşa edilmiştir. Geçici olarak Nürnberg'ten gelen vagonların kullanılması insanlar üzerinde (belki de haklı olarak) farklı yorumlara yol açtı. Ancak yukarıdaki haritada gösterilen güzargahların inşaatına devam edilmiş olunsaydı, bugün tramvay hattının en azından iki etabı bitirilmiş olacaktı. Boşu boşuna bir beş yıl kaybedildi. Aksi durumda Antalya halkı, hak etmediği köhne dolmuşlara, daha düne kadar çalışan mercedes 0302 köhne halk otobüslerine bugün mahkum olmayacaktı.
Şimdi ise bugünkü B.Şehir Belediye Başkanı Menderes Türel, yeni bir planlama ile Antalya'nın bu ulaşım derdini çözmeye çalışıyor. Eski tramvay hattı da bu sisteme bağlanacak. Yeni vagonlar da daha önce de planlandığı gibi aşağıda görüldüğü gibi modern olacak. Bugünkü Nürnberg vagonları birçok avrupa kentinde olduğu gibi yalnız özel günlerde nostalji olarak çalıştırılacak.