Bu Sera ile M1 İstasyonunun çok yakın olması ile ilgili bir şey demedin? nerede ise 200 m mesafe var. biraz daha kuzeyden olsa daha iyi olmazmıydı? Ünverdi Kavşağı yada Basın Sitesi gibi. O aralarda.

Sera İstasyonu diye ben dedim abi, bölgenin ismi o diye. Yoksa İBB tutar Bahçelievler veya Yayla der kesin.Esat yazdı:Kocasinan istasyonunun yeri bence mükemmel daha iyi bir nokta bencede olamazdı. Sera konusuna değinmedim, bir kere zaten ismi aptalcaneyse bu başka konu.
Başakşehir hattı da İncirli'de bu hatla bağlantılı. İncirli'den sonra Merter yönüne hafif kıvrılıp Haznedar göbeğe çıkıyor. Haznedar meydanda bir istasyon olacak. Oradan parseller. Yani Sera İstasyonu ile Haznedar İstasyonu arasındaki mesafe makul. Ama Sera en az 500 m kuzeyde olmalıydı bence de.Esat yazdı:Bu kadar yakın olması bence iyi değil, zaten iki hat İncirli' de kesişiyor, kalkıp bir sonraki istasyonu da bu kadar yakın yapmayı anlamsız buldum, tabi bir de şu var Başakşehirden gelen hat nereden geçecek? Yani onun buralarda bir istasyonu olacak mı? Benim hatırladığım ilk zamanlar o hat İncirli Haznedar yolu üzerinden geliyordu sonra herhalde biraz batıya çekildi belki de bu sebeple, ama bu hattında Sera istasyonu bildim bileli hep oradadır, bence daha yukarıda olmalıydı, Kupa Heykeli ile Yayla arasında Adnan Kahveci Bulvarı üzerinde bir yerlerde olsa daha doğru olurdu bence. Amacımız diğer gereksiz toplu taşımayı azaltmak ise öyle olmalıydı, projeyi yapanlar ne düşündüler bilemiyoruz tabi.
Duyumlarıma göre İBB Şubat ayında toplu açılışlar ve temel atma törenleriyle şov yapmaya hazırlanıyor. Aslında geçmişe baktığımızda bu duyumun sağlam temellere dayandığını söyleyebiliriz. Şöyle ki; 2004'te belediye seçimleri olmuştu ve İBB 5 yıllık dönemi planlamaya çalışıyordu. 1 seneye yakın sessizlik oldu ve seçimden sonraki ilk sene olan 2005'in ilk çeyreğinde ayrı ayrı metro temelleri atıldı.
Ocak 2005'te Kadıköy-Kartal Metrosunun temeli
Mayıs 2005'te de Otogar-Bağcılar metrosunun temeli törenle atıldı.
Aynı dönemde birde Zeytinburnu-Eminönü Tramvay'ının Kabataş'a uzatılması hattı hizmete girdi. Yani ulaşımla ilgili ciddi bir hareketlilik oldu.Acaba aynı şeyleri yine yaşayabilirmiyiz? Çünkü 2009 yerel seçimlerinden sonraki ilk sene 2010. 2005 ile 2010 çok ciddi benzerlikler içeriyor. Şubat ayında yapılacak şovla Seyrantepe Metrosu ile M2 Metro hattnın Maslak-Taksim arasında kesintisiz işletmeye açılması, yeni gelen tramvayların devreye alınması (belki Bağcılar-Kabataş kesintisiz işletme olur), Dolmabahçe Tüneli'nin açılması gibi işler hep bir anda olacak. Belki Başakşehir ve Kirazlı Metrolarında deneme sürüşleri yapılacak. Ve bu açılışlar bir temel atma töreni ile taçlandırılır. Başbakan böyle şeyleri sever. Kavşak için temel atma töreni olmayacağına göre sanırım metro temeli atılacak.
Bu da projesi tamamlanıp ihaleye çıkılabilecek metrolardan finansmanı bulunan proje olan ÜSKÜDAR-ÜMRANİYE-ÇEKMEKÖY hattını akla getiriyor.
davet usulü olursa daha kısa sürede flaş ihale olabilir. adrese teslimEsat yazdı:Otogar- ve Başakşehir-Kirazlı işlerine pek ihtimal vermiyorum açıkçası, o işler yaza kalır bence. Ama tramvay hatlarının birleştirilmesi ile ilgili yazmıştım hatırlarsan zaten hazırlıklar o yönde, dolayısı ile yeni tramvayların hizmete girmesi de olacaktır, aynı şekilde M2 hattının kesintisiz işletilmesi ve Seyrantepe bağlantılarının açılması da yapılacaktır. İhale yapılırmı? Bilmiyorum ki, zaman var aslında şimdi askıya çıksa 70 gün bekleme süresi var, bitmesi hemen birisine verilse falan 120 gün diyelim, 4 ay? Mart ı buluyor, belki Şubatta olmasa da diğer işlerin akabinde Mart gibi bir temel atma olabilir.
bilgi edinme sene ortası der, devletlu bir emir verir şubat ayı sene ortası oluverirEsat yazdı:İyi de Mehmet daha geçen sen bilgi edinme de bu konu ile ilgili cevap almamışmıydın? Sene ortası dememişlermiydi benmi yanlış hatırlıyorum yine, yani onun aksi bir durum olacağını sanmıyorum, boşuna zar atma dubaradan başka gelmez bu el de