ist-M.03:02 » M2 Hacıosman-Çayırbaşı (Sarıyer) Kuzey Uzatmaları

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 24 Eki Cmt, 2009 23:45

Haberden öyle bir düşünceye kapılıyor ki insan hayret, sanki Maslak-Taksim arasında her şey yolunda, tıkır tıkır yürüyor da bizim haberimiz yok. Başkanın sonuna kadar arkasındayım, İstanbul'a onun kadar ulaşım yatırımı yapan olmadı ama, şu Maslak-Taksim işini çözsen de öyle ortaya çıksan daha iyi değil mi be başkan...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Eki Pzr, 2009 00:32

Aynen katılıyorum, yatırım ve hizmet anlamında desteğimiz var ama işin bu yanı hiç dikkate alınmıyor belki de bizim kadar dikkat eden kişi sayısının azlığı, ki umarım sadece budur, oy verenin yani asıl söz sahibinin dinlenmediği kaale alınmadığı bir durumun olmadığını temenni ediyorum.

Aynı sorunlar yaşanmadan yeni sarkmalar olmadan tamamlanacağını düşünüyorum ama işte içimize kurt düşünce bir sefer :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Eki Pzr, 2009 10:59

Güzel gelişme. Aralık ayında teste başlıyoruz diyorlarsa Ocak veya Şubatta başlar. Testlerden 4 ay sonra işletmeye geçileceğini bir yerden okumuştum. Ona da 6 ay diyelim.

Açılışımız Haziran'ı rahatlıkla bulur sanırım.

O zamana kadar yeni vagonların sayısı epey artar. İBB zaman kazanıyor. Kesintisiz işletme 2010 ortasında demek ki.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Eki Pzr, 2009 12:49

Evet öyle görünüyor, hatırlarsan daha önce bir arkadaştan aldığım bilgi de onlarında 2010 bahar gibi düşündüklerini öğrenmiştik, yani küçük sarkmalar ile birlikte Haziran ı bulabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eki Pzt, 2009 15:27

Ray kaynağından görüntüler, fotoğraflar İBB nin flickr hesabından alıntıdır.

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eki Pzt, 2009 21:59

''2010 yılı içerisinde de hem Darüşşafaka, hem de Hacıosman'ı metro sisteminin içine alacağız. Böylece Şişhane'den 18 kilometrelik kesintisiz ulaşımı getirmiş oluyoruz. Metro hattı 2012 sonunda da Yenikapı'ya inecek ve 22 kilometrelik bir metro hattını tamamlamış olacağız. Bu hatta tek yönde saatte 70 bin kişiyi taşıyacağız. Yenikapı'dan Hacıosman Mahallesi'ne 30 dakikada gelinecek. Galatasaray Stadyumu'nun karşısındaki Seyrantepe İstasyonu'nda önümüzdeki ay başı gibi test sürüşlerine başlayacağız. Stattan önce metro bitiyor. Bizim arzumuz, yerleşimler oluşmadan oranın ulaşımını tamamlamak.''
Bravo, gerçekten bu mantaliteyi benimsedi iseniz bravo tabi sadece gazetecilere verilecek standart bir demeç değilse.

Diğer taraftan şu ifade de dikkatimi çekti, Allahtan termit kaynağı biz icat ettik dememişler :) tabi toplum bilgi fakiri olunca bilgilendirmeyi de kendine mal etmek iyi oluyor.
Bugün gerçekleştirdikleri ray birleştirme çalışmasında yeni bir yöntem kullandıklarını belirten Topbaş, 18 metrelik parçalar halindeki rayları 3 bin 500 derece ısıyla kaynak yaptıklarını ve bu sayede metroların ray üzerinde geçişi sırasında sallantı yaşanmayacağını bildirdi.
:) Yeni bir yöntem uygulanmış :) hahahahah gece gece ne güldüm Allahta sizi güldürsün, ilginç önceden cebreyle bağlanıyordu raylar zaten takır tukur gidiyorduk, ama bu bahsettiğim 1800 lerde vahşi batıda :D

http://www.haber7.com/haber/20091026/Is ... avaray.php

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Seyrantepe Metrosu'nda testler önümüzdeki haf

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Eki Sal, 2009 12:36

http://mkaslan.blogcu.com/seyrantepe-me ... 28941.html

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=17771

Ulaşım yatırımları hız kesmeden devam ediyor…

“İstanbullular için hiç durmadan işimizi yapmaya devam ediyoruz” diyen Başkan Kadir Topbaş, yeraltında süren metro yatırımlarından İstanbulluların yeterince haberdar olmadığına dikkat çekerek, Büyükşehir Belediyesi’nin özellikle ulaşım yatırımlarına dünyada yaşanan ekonomik krize rağmen durmaksızın devam ettiğini kaydetti. Yüzeyde de şu ana kadar tarihi bir rekora imza atarak 205 kavşak ve yol düzenlemesini bitirerek hizmete aldıklarını ifade eden Başkan Topbaş, metro çalışmaların ve yüzeyde devam eden kavşak çalışmalarında binlerce insanın çalıştığının altını çizdi. Metronun Seyrantepe’de inşası devam eden Galatasaray Stadı’na stadyumun inşaatının bitmesinden önce ulaşacağını anlatan Kadir Topbaş, “Önümüzdeki aybaşı gibi burada da test sürüşlerine başlayacağız. Stattan önce metro bitiyor. Arzumuz yerleşimler oluşmadan oranın ulaşımını tamamlamak” dedi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Kas Çrş, 2009 18:57

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... eniID=5727
İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından çalışmaları yürütülen 4.Levent – Hacıosman Metro Hattı’nın Atatürk Sanayi Sitesi - Seyrantepe istasyonları arasında test sürüşü Başkan Kadir Topbaş’ın katılımı ile 6 Kasım Cuma Günü başlayacak.

SEYRANTEPE’YE TEST SÜRÜŞÜ PROJE GENEL BİLGİLERİ:

4.Levent – Hacıosman arasındaki ana hattın toplam uzunluğu 8.120 m’dir. Ana hattın 4.Levent ile Atatürk Sanayi Sitesi arasındaki 5,5 km’lik kısmı 30 Ocak 2009’da hizmete açıldı. Çalışmaları devam eden Atatürk Sanayi Sitesi ile Hacıosman arasındaki kısmın uzunluğu ise 2.620 m.

A.O. Sanayi Sitesi istasyonundan yan kol ile ayrılan ve Cuma günü test sürüşlerine başlanacak olan Sanayi–Seyrantepe hattının uzunluğu 1.670 m.

METRO BAKIM ALANI:

Metronun açıldığı 2000 yılından beri bir bakım alanı yoktu. İhtiyaç, 4. Levent istasyonunun bir peronunu yolcuya kapatarak oraya geçici bir atölye yapmakla çözülmüştü.

Bu ihale kapsamında imal edilen Seyrantepe triyaj alanına atölye taşındı. Boşaltılan alan, 25 Eylül 2009’da peron olarak hizmete sokuldu. Böylece 09.30–17.00 saatleri arasında çalışmakta olan 4. Levent-Atatürk Oto Sanayi trenleri 06.15–21.07 saatleri arasında çalışmaya başladı. 4.Levent’te 9 yıldır inen binen yolcuların ortak kullanması sebebiyle yaşanan peron yoğunluğu kısmen rahatlamış oldu.

METRONUN ARAÇ SAYISI

Taksim - 4.Levent arasında 9 yıldır 32 vagon ile hizmet veriliyordu. Yeni bir ihale kapsamında 2006 Temmuz’da başlayan süreçle Yenikapı- Hacıosman arası hizmet vermek üzere 92 vagon alımı ihalesi yürütüldü. İlk vagon teslimi Eylül 2008 de oldu.

Bugüne kadar 68 vagon teslim alındı. Yılsonuna kadar 92 olacak.

Böylece toplam sayı 124’e çıkacak. Kapasite yılsonuna kadar 4 katına çıkacak.
Dolayısıyla inşa edilen Seyrantepe kompleksinin araçlar bu sayıya ulaşmakta iken yetiştirilerek hizmete alınması, sistemin sıhhatli işletilmesi açısından çok önemli bir yere sahip.
Bir aşamada böyle geçiliyor, tabi bu test sürüşünü ne kadar ciddiye almak lazım o tartışılır, ortada bitmiş bir sinyalizasyon yok, mevcuttaki işletme hala topal aksak gidiyorken ikinci bir topal bacağın reklamını yapmak bana komik geliyor, bana her şey komik geliyor ya neyse. Dediğim gibi önemli bir adım aslında topal bacakla ne kadar büyük bir adım atılırsa o kadar büyük bir adım, umarım bu bacakların iyileşip koşmaya başladığı günleride göreceğiz, en azından buna şüphem yok. İyi olacak.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Kas Çrş, 2009 20:05

belediye açıklamasını yazan yine yanlış yapmıŞ

A.O. Sanayi Sitesi istasyonundan yan kol ile ayrılan ve Cuma günü test sürüşlerine başlanacak olan Sanayi–Seyrantepe hattının uzunluğu 1.670 m.
İnsan yazdığı cümleyi okumaz mı acaba?

1.si; yan kol ile ayrılma meselesi A.O Sitesi'nden değil SANAYİ MAHALLESİ'nden.

2.si; Sanayi-Seyrantepe hattı diye kendin yazıyorsun, kendi kendini yalanlıyorsun. Sanai istasyonu başka A.O.S istasyonu başka.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Kas Çrş, 2009 20:22

:) Yahu Mehmet bir de kızıyorlar dimi sitelerde yazıyorsunuz diye :) yav yazmayıp ne yapalım kardeşim, zorla yazdırıyorsunuz.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Kas Çrş, 2009 21:22

maalesef öyle.

taksim-maslak arası kesintisiz işletme için şubat demişler (ocak sonu demişler ama sarkar o iş) , aynı tarihte seyrantepe'de yolcu taşımaya başlayacak. Allahtan düşünmek akıllarına gelmiş. seyrantepe 3 aktarmalı olacaktı yoksa

ÖNEMLİ TARİHLER:

6 Kasım 2009: Seyrantepe test sürüşü

Aralık 2009: Darüşşafaka test sürüşü

Ocak sonu veya Şubat başı 2010: Taksim – Atatürk Oto Sanayi kesintisiz işletme

Şubat 2010: Seyrantepe yolculu işletme

Mayıs 2010: Darüşşafaka istasyonu açılışı

Ekim 2010: Hacıosman test sürüşü

Kasım veya Aralık 2010: Hacıosman İstasyonu açılışı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Kas Cum, 2009 18:55

Ben Seyrantepe kesiminin bir HAT olmadığını düşündüğüm için ayrı bir başlığa eklemiyorum ve bu başlıktan devam ediyorum, bugün Seyrantepe kesimi için deneme sürüşü yapıldı, konu ile ilgili bilgiler ve resimler :

Resimler İBB nin Flickr hesabından alıntıdır.

Resim

Resim

Resim

Resim

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=17814
Daha önce açılışını yaptıkları Taksim-Şişhane ve 4. Levent-Atatürk Oto Sanayi Metro Hatları’nın elektromekanik teknolojisinin New York metrosundan daha iyi olduğuna dikkat çeken Kadir Topbaş, Taksim-4. Levent Metro Hattı’nın elektromekanik sisteminin yenilendiğini ve Ocak ya da Şubat ayı gibi Şişhane-4. Levent-Atatürk Oto Sanayi Hattı arasında kesintisiz ulaşımın başlayacağını müjdeledi. Başkan Topbaş, “Daha önce metroda tren aralığı 4.5 dakikaydı. New York’ta vagonla raylar arasında bir optik okuma sistemi geliştirmişler. Ben de hemen o zamanki genel sekreterimi aradım. ‘Gidin o teknolojiyi görün’ dedim. Şuanda bizde 70 saniye aralıklarla sistemi kurabiliyoruz. Tren aralığının 4,5 dakikadan 70 saniyeye inmesiyle düşünün hattın kapasitesini kaç kat daha arttırmış oluyoruz. Bu çok önemli bir iş” şeklinde konuştu.
Yine Başkan söylemeden akıl edememişler gidip görmeyi. Araştırmak lazım merak ettim nasıl bir teknolojiymiş, bende dökümanı olmazsa çatlarım, ev çöplük oldu bu dökümanlar yüzünden, miras olarak bırakıcam, gözü gibi bakacak birilerini arıyorum. Yanlız 70 sn. hakikatten iyi frekans sürücü ile pek mümkün değil bravo diyorum, sistem bugün buna ihtiyaç hissetmese de ileride kesinlikle ihtiyaç olacak dolayısı ile umarım şimdiden tam anlamı ile kurulur yani daha önceki mesajlarda biraz işte bakıyoruz, ediyoruz, ileride de yapacak şekilde gibi bir hava vardı, o biraz muğlak oluyor, kaz çevirme metodu diyorum ben ona, biraz kesinlikli konuşmak lazım.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön