ist-DN.07 » İDO dan Haberler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Ağu Pzt, 2010 09:42

İDO'dan alınan bilgiye göre, şiddetli poyraz nedeniyle, saat 09.45 ve 10.00'daki Bostancı-Yenikapı/Marmara-Avşa, 10.00'daki Bursa/Kadıköy-Kabataş deniz otobüsü seferleri yapılamadı.

14.00 ve 15.00'de yapılması planlanan Avşa-Marmara/Yenikapı-Bostancı deniz otobüsü seferleri de şiddetli rüzgar nedeniyle iptal edildi.
http://www.haber7.com/haber/20100823/De ... amiyor.php

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eyl Cmt, 2010 22:45

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=23849
Yaz boyunca keyifli, konforlu ve güvenli yolculuk sunan İDO, kış aylarında değişen yolcu taleplerini dikkate alarak 20 Eylül 2010 tarihinde kış tarifesine geçiyor.

Her yıl olduğu gibi okulların açılış tarihleri doğrultusunda düzenlenen “2010-2011 Kış Tarifesi”nde, iç hatlardaki yoğunluğu hafifletmeye yönelik deniz otobüsü, feribot ve vapur seferleri artırılarak, filoya katılan yeni gemilerle seferler güçlendiriliyor.

Şehir Hatları seferleri artırılıyor

2010-2011 Kış Tarifesinde Eminönü - Kadıköy hattında haftanın 7 günü aralıksız sefer düzenlenirken, Kadıköy-Beşiktaş hattında Cuma-Cumartesi günleri sefer sayıları, yoğunluğa bağlı olarak artırılıyor.

Kış aylarında hava muhalefetinin etkisiyle trafik yoğunluğu artan köprülere alternatif olarak genişletilen Sirkeci- Harem hattında hafta içi 07:00 – 22:30 saatleri arasında en fazla 20 dak. aralıklarla sefer yapılmakta. Sabah ve akşam yoğun saatlerde de sefer sayısı arttırılmakta. Aynı hatta cumartesi günü 07:00-21:30 saatleri arasında en fazla 30 dakika aralıklarla sefer yapılmaktadır. Ayrıca sabah ve akşam yoğun saatlerde sefer sayısının artırılması yoluna gidiliyor.

Eskihisar – Topçular hattında da haftanın her günü 24 saat kesintisiz olarak en fazla 20.dak. aralıklarla sefer yapılmakta.

Her gün Eminönü’ den 14:30, Üsküdar’ dan 14:50’de yapılmaya devam eden Kısa Boğaz Turu seferleri 1 Kasım 2010-1 Nisan 2011 tarihleri arasında sadece Pazar ve tatil günleri yapılmaya devam edecek.

Yaz döneminde yoğun ilgi gören Mehtap Gezileri de 14 Mayıs 2011 tarihinden itibaren cumartesi akşamları yapılmaya başlanacaktır.

Tarifede ayrıca 12-21 Kasım 2010 tarihleri arasında Kurban Bayramı Tarifesi programı uygulanacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Nis Çrş, 2011 19:33

http://www.lojiport.com/ido-satisinda-b ... 28143h.htm
(İDO) İstanbul Deniz Otobüsleri Sanayi ve Ticaret AŞ.nin yüzde 100 oranındaki hisselerinin özelleştirme ihalesinin nihai pazarlık görüşmesi 8 Nisan Cuma günü saat 10:00’da Haliç Kongre Merkezi’nde yapılacak.
Satında bitsin tantanası, sonra görelim çay kaç para bir de gelen paralar ray, sinyal ve tren olarak bize dönecek mi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Nis Cum, 2011 13:19

İhale sonuçlanmış, aşağıda kısa bir detay ve uzuuun detayların linki, merak edene
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin iştiraki İstanbul Deniz Otobüsleri Sanayi ve Ticaret A.Ş'nin (İDO) yüzde 100 oranındaki hissesinin özelleştirilmesi ihalesinde Tepe-Akfen-Souter-Sera Ortak Girişim Grubu'nun verdiği 861 milyon dolarlık teklif için Rekabet Kuruluna izin başvurusunda bulunulacak. Kurulun izin sürecinin ardından ihale, İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi onayına sunulacak.

Haliç Kongre Merkezi'ndeki ihalenin elemeli turunda en düşük teklifi veren Yıldırım Holding A.Ş'nin ardından açık artırma bölümünde de ilk turda Deniz Turizm Yatırımları A.Ş. (Koç Holding şirketi)-Stena Yatırım Holding A.Ş Ortak Girişim Grubu, ikinci turda ise Global Liman İşletmeleri A.Ş teklif vermeyerek ihaleden çekildiğini açıklamıştı.

Tepe-Akfen-Souter-Sera Ortak Girişim Grubu ile Torunlar Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş. arasında devam eden açık artırmada en yüksek teklifi 861 milyon dolar ile Tepe-Akfen-Souter-Sera Ortak Girişim Grubu verdi. Ortak girişim grubu katılımcıları, ihaleyi kazanmalarını birbirine sarılarak kutladı.
http://www.haber7.com/haber/20110408/ID ... -bitti.php

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 09 Nis Cmt, 2011 17:21

Bir sitede okuduğum bir haberde ihaleyi kazanan firmadan bir yetkilinin bir açıklaması vardı ve yeni hatlar üzerinde çalıştıklarından bahsediyordu. Örnek olarak da Beşiktaş-Yalova arası bir hat planladıklarından bahsetmiş. Benim aklıma gelen yeni bir hat ise Bursa-Tekirdağ şeklinde. Acaba böyle bir hat kurulsa iş yaparmı ? Günde bir sefer deniz otobüsü seferi belki bu hatta yolcu bulabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Nis Cmt, 2011 20:55

Bilmem iş yapar mı? :) Bursa ile Tekirdağ arasında bir bağ varsa olabilir, ama ne kadar yoğunluk olur ki, yani günde bir deniz otobüsü dolduracak kapasite varmıdır, bana yoktur gibi geliyor. Fakat Feribot seferi olabilir mi? Belki de İstanbul' un otobanının dahi trafiğini çekemeyenler için Tekirdağ-Yalova, Tekirdağ-Bandırma gibi hatlar iş yapabilir, en azından yazın sağmal Alamancılar geldiğinde kesin iş yapar, malum biz burada çuvalla yuro kazandığımız için :)

O firmalar şimdi işin gazı ile böyle bir açıklama yapmış olabilirler, biraz da hani bak işi aldık ama vatandaşı daha çok memnun edeceğiz gibi, bu satış malum muhalefet edeni çok olan bir iş dolayısı ile muhalefetin aklını çelebileceği kesimin gazını almak lazım, bu da bir yöntem, tabii bana göre. İkinci olarak bir şekilde kanuni durumlar aşılarak bu iş özelleştirildi ama İDO' nun hizmet alanı nedir, yani illa ki bir kalkış durağının İstanbul olması zorunluluğu varmı, yoksa iç denizlerde şehirler arası taşımacılık yapma izni mi var, bu kısımları bilmediğim için bir şey diyemiyorum, bir ara Mehmet Kasım sanırım bu konu ile kısmen ilgili bir iki soru/konu açmıştı.

İDO ile Yenikapı-Çanakkale ve Gemlik Yapilamaz mi?

Diğer Şehirler Neden Hızlı Feribot Filosu Kurmazlar?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Nis Pzr, 2011 12:27

Bence bizde deniz değil de su yolu medeniyeti tam gelişmemiş. Böyle hatlar aslında gayet güzel olur, hem denizlerde, hem göllerde, hem nehirlerde, hem karma. Ama bizde herkes ve herşey karayollara odaklanmış.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 May Pzt, 2011 23:28

http://www.lojiport.com/ido,-cinarcik-s ... 28895h.htm

Yaz tarifesi çerçevesinde Kabataş - Kadıköy - Çınarcık seferlerine başlanıyormuş
Kabataş - Kadıköy - ÇINARCIK seferleri 27 Mayıs Cuma günü başlıyor ! Yaz tarifesinde de gerçekleştirilecek olan seferlerde, 19 Haziran'a kadar, aşağıdaki sefer tarifesi uygulanacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

İDO Fiyatları Ateşledi

Mesaj gönderen Esat » 20 Ağu Cmt, 2011 14:27

16 Haziran itibari ile TASS (Tepe-Akfen-Souter-Sera) Ortak Girişim Grubuna devredilmiş olan İDO' da yeni ücretlendirme sistemine geçilmiş, bu sistem uyarınca uçak bileti alırken yediğimiz kazığın aynısını artık deniz otobüsleri ve feribotlarda da yiyecekmişiz. Bu sistemi kuran kimdir bilmiyorum açıkçası, yani yıllardır uçaklarda niye böyle bir şey var anlamadım gitti, yer azaldıkça o biletin fiyatı ucuzlayacağına tam tersi bir şekilde "kapanın elinde kalır" gibi millet sanki koştura koştura bilet gişelerine gidiyormuş gibi o biletin fiyatı yükselir, sonra biri uçağa gelmez o bilet son dakikaya düşer tek yön olarak yok paraya verilir :) gerçi benim aklım ermez koca uçak işletmelerine ama yolcu olarak saçma geliyor işte. Şimdi İDO yönetimide hiçbir masraftan kaçınmayarak bu sistemi kendisine entegre etmiş ve fiyatları belirlemiş, hal böyle olunca da deniz yolcuları bayram öncesi şikayetlere başlamışlar. Doğal olarak bu güzergahlarda evine köyüne ya da kısa bir tatile gitmek isteyen herkes fiyatlardan şikayetçi, İDO ise sadece sistem değişikliği yaptığı ve önceden alan kazanır mantığının işlerlikte olduğunu yolcuların bundan sonra buna göre tavır alması gerektiğini beyan etmiş, ne diyeyim zaten pek kullanmazdım herhalde artık mecbur kalmadıkça hiç kullanmam. :)

http://www.haber7.com/haber/20110820/ID ... -fiyat.php
İDO’nun hayata geçirdiği ‘Dinamik Fiyatlandırma Sistemi’ne göre, talep arttıkça bilet fiyatları da artıyor. Bayram tatilinde bilet ücretleri neredeyse iki katına çıktı.

İDO, konuyla ilgili şu açıklamayı yaptı: “Kurumumuz ‘Dinamik Fiyat’ uygulamasına geçti. Daha anlaşılır bir deyişle uçak firmalarının uyguladığı sistemi biz de uygulamaya koyduk.

Bu fiyatlandırma yönteminde, fiyatları uygulamayla ilgili bir bilgisayar sistemi belirliyor. Yapılacak olan sefere talep arttıkça fiyat da otomatik olarak artıyor. Bizim tavsiyemiz ekonomik bilet almak isteyen yolcularımızın biletlerini önceden almaları.”

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Oca Prş, 2012 20:09

http://www.haber7.com/haber/20120126/ID ... l-etti.php
İDO'dan alınan bilgiye göre, Marmara Denizi'ndeki hava muhalefeti nedeniyle saat 18.00'deki Bostancı-Yenikapı/Bandırma ile yarın sabah saat 07.30'daki Bandırma/Yenikapı-Bostancı dış hat deniz otobüsü seferleri iptal edildi.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 19 Tem Prş, 2012 10:18

Hata yaptık özür dileriz

Son dakika biletlerine uygulanan yüksek fiyat ve internet satışında yaşanan sorunlarla büyük tepki çeken İDO, tek fiyat uygulamasına döneceğinin sinyalini verdi.

İDO’nun yüzde 30 ortağı Akfen Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın, “Benim de bilet alamadığım oldu, hata yaptık. Tüm yolculardan özür diliyorum” dedi.

İSTANBUL Deniz İşletmeleri (İDO) yönetimi, yolculardan gelen yoğun tepkilerin sonucunda uyguladığı “dinamik fiyat” politikası yerine tek fiyat politikasına döneceğinin sinyallerini verdi. Hürriyet'in haberine göre son dakika biletlerinin çok yüksek fiyatlara satılması, internet üzerinden bilet alma konusunda yaşanan güçlükler gibi birçok nedenle tepki gösterilen İDO’nun yüzde 30 ortağı Akfen Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın, “İDO’da uygulanmaya çalışılan dinamik fiyat politikasında hatalar yapıldığını kabul ediyor ve özür diliyorum. Bu kadar tepkiyi hak etmedik ama ben yine de tüm yolculardan özür diliyorum. Yönetiminde bile olmadığım İDO’nun fiyat ve bilet satışı konusundaki aksaklıklarından sorumlu tutulmak beni çok üzdü. Ama yanlışlarımızı anladık, çözmek için bir eylem planı hazırladık. Cuma (yarın) gününden itibaren biletlerde tek fiyat uygulamasına geri dönüyoruz” dedi.

ZAM YAPMAYI BECEREMEDİK
İDO’nun 16 Eylül’e kadar sürecek yeni bir kampanya başlatacağını söyleyen Akın, fiyatlar ve teknik aksaklıklar nedeniyle yaşanan sıkıntılı sürecin detaylarını Hürriyet’e anlattı. İDO’nun yeni kampanyasını ilk kez açıklayan Akın şöyle konuştu: “İDO’da Belediye döneminde ekonomi sınıfı 22 lira olan bilet fiyatını sadece yüzde 10 zamla 24 lira olarak sabitlemeyi planlayan bir çalışma yürütülüyor. Bunun dışında haftasonları yoğun talepten dolayı bilet fiyatının 26 lira olması planlanıyor. Ayrıca son dakika fiyatlaması, farklı koltuk fiyatı gibi tüm uygulamaları kaldırdık. Yeni fiyat tarifesi ve uygulamalar önümüzdeki günlerde kamuoyuna açıklanacak. Kısacası hakkımız olduğu halde zam yapmak istedik ancak bunu bile beceremedik.”

2 GÜN YAKINDAN İZLEDİM
Geçen yıl, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin açtığı İDO özelleştirme ihalesini 861 milyon dolara kazanan Tepe-Akfen-Souter-Sera konsorsiyumu olmuştu. Konsorsiyumda Sera’nın yüzde 10, diğerlerinin yüzde 30 payı var. İDO’nun yönetim kurulunda bile olmadığını belirten Akın, “Gelişmelerden, krizin medyaya yansımasından sonra haberim oldu. Çok doğru başlamış bir proje haklıyken haksız duruma düştük. Ben de çok şaşırdım. Ben o süreçte iki gün üst üste İDO’ya gittim. Ne olup bittiğini öğrenmeye çalıştım. Önder Sezgi ve ekibinin çok iyi niyetli çalıştıklarını gördüm. Her gün kendim bilet almak üzere dışardan sisteme girdim ve bir keresinde ben de bilet alamadım. 16 Haziran’daki yönetim kurulu toplantısına bile girdim. Arkadaşlara, ‘Ne olur yolcunun hayatını kolaylaştırın, bunun için fiyat dahil ne gerekiyorsa yapın’ dedim. Ondan sonra oturduk fiyatları yeniden düzenledik.”

YÜZDE 20 DEVALÜASYON
Krizi fiyatlar açısından çok büyük fedakarlık yaparak aşmaya karar verdiklerini belirten Akın şunları anlattı: “Bir kere Türkiye’de döviz performansı açısından bakıldığında geçen yıldan bu yana yüzde 20 devalüasyon oldu. Dolar geçen yıldan bu yana yüzde 20 değer kaybetti. Biz İDO’ya 900 milyon dolara yakın para ödedik. Euro 1.50 iken aldığımız borcumuzu şu anda Euro’nun 1.80 olduğu bir ekonomik ortamda ödüyoruz. Hesapladığınızda tam yüzde 20 devalüasyon oldu. Biz TL olarak gelir elde ediyoruz ve borcumuzu dolar olarak ödüyoruz. Eğer bu işletme belediyede olsaydı belediye yüzde 10 enflasyon ve yüzde 20 devalüasyondan dolayı zaten zam yapacaktı. Haklı olduğumuz halde bu zammı bile yapamaz duruma düştük.”

YOLCU ORANI YÜZDE 2 DÜŞTÜ
BU tür dinamik fiyat uygulamalarının aslında yolcu kapasitesini artırmaya yönelik olması gerektiğini söyleyen Hamdi Akın, “Ancak durum İDO için böyle olmamış. Yolcu sayısı artmamış. Aslında yönetimin bu durumda hemen uyanması gerekiyordu uyanmamış. Bu yılki planlara göre ilk 6 ayda yolcu sayısında yüzde 2, bütçede de yüzde 4 düşüş var. Tam bir yıl önce devraldık. 2011’de yüzde 2 artış yakalamışız yolcu sayısında” dedi.

Aksaklıkların ikinci köprünün tadilatı nedeniyle trafiğe kısmen kapatılmasının ardından iyice arttığını belirten Akın, şunları anlattı: “Yolcular İDO’ya bu kadar birden yönelmeselerdi belki sorunlar yine çözülürdü. Ama iyi oldu. En azından ben farkına vardım.”

İYİ NİYETLİ BİR PROJEYDİ
İYİ niyetle başlamış, sürekli ve önceden plan yapan yolcuya avantajların sunulduğu iyi bir uygulama olduğunu kaydeden Hamdi Akın projenin yürümemesinin sebeplerini şöyle açıkladı: “İDO’yu hergün kullanan, sürekli yolcunun daha avantajlı olduğu, önceden plan yapıp biletini önceden alan yolcunun avantajlı olduğu ve son dakikada da bilet alanın bunun bedelini ödediği tıpkı havayolu şirketlerinin yaptığı bir sistemdi bu. Bugün her alanda önceden alım yapan müşteriye avantaj sunuluyor. Fakat burada hem İDO yolcusunun böylesi bir dinamik fiyatlamaya hazır olmaması hem de kurulan sistemin teknik altyapısının yetersizliği tüm bu sorunlara neden oldu. Ancak biz sorunların fazla büyümesine müsaade etmeden yeni bir eylem planı hazırladık.”

İNGİLİZ ORTAKLARDAN DESTEK GELDİ
TÜM bu yaşananların İngiliz ortak Souter Investmensts Başkanı Brian Souter’e de yansıdığını söyleyen Hamdi Akın, şunları kaydetti: “Brian bu süreçte tamamen bizi destekledi. Aslında dinamik fiyat politikasının kaldırılmasını desteklemeyeceğini, çünkü kaldırılırsa bir daha getiremeyeceklerini belirtti. Ancak bu süreci sağlıklı bir şekilde atlatmak için yapılması gerekenin bu olduğunu söyledik, kabul etti. Aslında erken rezervasyon olması lazım, sürekli kullananların avantajının olması lazım. Bizim bir takım sempatik hareketlerimizin olması lazım. Tüm bunları ortaya daha iyi koymalıyız. Bu süreçte bir sürü iyi şey yaptık,
para kazanmadan yatırım yaptık ama sonuçta bunları anlatamadık.


ASLINDA bir çok açıdan zarar etmelerine rağmen, bunu gidermek için zam yapma yoluna gitmedikleri halde, ‘kazık atan’ şirket konumuna düşmelerinden büyük üzüntü duyduğunu söyleyen Hamdi Akın, şöyle konuştu: “Bizim aslında devraldığımızdan bu yana dövizdeki yükselişin dışında bir de hükümetin aldığı kararlardan dolayı çok büyük maliyet artışımız oldu. Biz İDO’yu aldığımızda deniz otobüslerinde kırsal yakıt kullanılıyordu. Şimdi ise, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) yaptığı değişiklikle bize de euro-dizel yakıt kullanma zorunluluğu getirildi. Euro-dizel’e geçtiğimiz için aradaki maliyet farkı yıllık 68 milyon TL. Ve şu anda hükümetin aldığı bu kararla bize yansıyan ek maliyeti biz ne yazık ki yolcu fiyatlarımıza yansıtıp sonuç alamıyoruz. Çünkü bu süreçte hatalar yapıldı. Şu anda zararına çalışıyoruz. Normalde bizim yüzde 40’a yakın zam yapmamız lazımdı.”

BU YIL KAYIP GELECEĞİ KURTARMAYA ÇALIŞIYORUZ
İDO’da fiyat krizinin etkilerini silene kadar artık zam yapmadan çalışmak zorunda olduklarını söyleyen Hamdi Akın, şöyle devam etti: “Bu kötü şöhreti silinceye kadar çalışmamız lazım. İçinde bulunduğumuz psikolojik durumu anlatmama gerek var mı bilmiyorum. Maliyet artışlarına rağmen gereken zammı yapmadık ama yine de kazıklayan şirket konumuna düştük. Bu arada özeleştirimizi de yaparak, hatalarımızı da kabul ediyorum. Ve bu hatanın bedelini de fazlasıyla ödedik. Bu yıl bizim açımızdan kayıp. Ama şirketi aldığımıza pişman değiliz. Önemli olan geleceğimizi kaybetmemek. Kötü şöhretle bütün bir geleceği kaybedebiliriz. Çünkü herkesin aklında bu kötü yorumlar kalacak. Bu süreçte pahalıya bilet alanların yanı sıra ucuza da bilet alanlar oldu. Ama onların sesi çıkmıyor. Demek ki biz yeteri kadar ucuza bilet satamamışız ki arkamızda bir destek grubu oluşturamamışız.”

http://www.thelira.com/haber/102936/hat ... ur-dileriz

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Tem Prş, 2012 12:47

Eh demek ki ticarette başarılı şirketler bilmedikleri alanlarda hata yapabiliyorlarmış, hata olduğunu bir dereceye kadar kabul ediyor ama aslında kabul ettiği şey zam yapmanın hata olduğu değil, hatalı yazılım ve yanlış algoritma kurdukları için fiyatları doğru yönetemediklerini itiraf ediyor daha çok :) yani arkaplandaki fiyatlandırma algoritması doğru çalışsa idi, bu kadar yüksek fiyatlar çıkmayacak ve bu kadar itiraz olmayacaktı, bizde aslında istediğimiz oranda olmayan yetersiz zam ile işletme yapmaya ikna olacaktık diyor. Yani ben bu yazının tamamından sadece bunu çıkarttım :D

Cevapla

“Deniz Yolları” sayfasına dön