1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

ist-DN.07 » SUHULET yeniden denizlerde...

Gönderilme zamanı: 11 Ara Sal, 2007 16:56
gönderen Esat
Alıntı: İBB
Osmanlı Devleti' nin dünyanın ilk arabalı vapur formunu geliştirmesinden tam 136 yıl sonra, yine Türk mühendislerin eliyle İstanbul'a kazandırılan "Suhulet" adlı modern arabalı vapur, Sirkeci Araba Vapuru İskelesi'nde düzenlenen törenle sefere başladı. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın ev sahipliği yaptığı törene Vali Muammer Güler'in yanı sıra, İstanbul Emniyet Müdürü Celalettin Cerrah, Deniz Ticaret Odası Başkanı Metin Kalkavan, Gemi İnşa Sanayicileri Birliği Başkanı Murat Bayrak ile bazı ilçe belediye başkanları, İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy ve vatandaşlar katıldı.
Resim

Başkan Topbaş; "modern arabalı vapur yarım köprü demek!.."

Törende konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, 80 araç ve 600 yolcu kapasiteli modern arabalı vapurun Sirkeci-Harem arasını 8 dakikaya indirdiğini, 12,5 deniz mil hız yapabildiğini ve çok hızlı manevra kabiliyetine sahip olduğunu belirterek, "İstanbul bir deniz kenti olmasına rağmen denizi yeterince kullanamıyor. Yaptığımız yatırımlarla hedefimiz deniz ulaşımının yüzde 4'luk payını yüzde 10'a çıkartmak. Yeni Suhulet saatte 1000 araç ve 7 bin 200 yolcu taşıyacak. Suhulet'in ardından aynı özelliklere sahip 3 modern arabalı vapuru daha üçer ay arayla devreye alacağız. Şu anda Sirkeci-Harem arasında 3 bin 500 araç taşınırken, bu dört yeni arabalı vapurun hepsi devreye girdiğinde günde 15 bin araç taşınacak. Yani 75 kilometrelik araç yolunu denize aktarmış olacağız. Bu da adeta bir yarım köprü anlamına geliyor" diye konuştu.
Resim

Gönderilme zamanı: 15 Tem Cum, 2011 19:59
gönderen Esat
Haberi giriş tarihimiz 2007 Aralık, yani yaklaşık olarak 3 yıl 7 ay geçmiş, ve Suhuletin geldiği durumu görelim.

Resim

Gönderilme zamanı: 06 Eyl Cum, 2013 23:48
gönderen Anatolian
Suhulet'i Eskihisar-Topçular hattına çekmişler, kalıcı mı olacak bir bilgim yok ama.

Gönderilme zamanı: 07 Eyl Cmt, 2013 00:09
gönderen Esat
İstanbul' da deniz yolları için ufuk pek aydınlık değil gibi, her ne kadar bana göre hala yolcusu çok görünsede konuyu takip eden bazı kişilerin yazdıklarından anladığım kadarı ile metrobüs bile vapur yolcusunu etkilemiş, buna bir de Marmaray eklendiği zaman yolcu sayısının daha da düşeceği, bu yüzden Şehir Hatları nın eldeki gemileri sağa sola hibe ettiği söyleniyor. Yani Şehir Hatları anladığım kadarı ile bir beklenti içerisinde değil, İDO ne yapar bu durumda bilemem, biraz daha dış hatlara yüklenir mi, ne kadar dayanabilir. Ya da meydan boğaz ve iki yaka arasında motorculara mı bırakılır tamamen bunu zamanla göreceğiz herhalde.

Gönderilme zamanı: 07 Eyl Cmt, 2013 10:41
gönderen alabay
Eyvah, eyvah … İstanbul o zaman (benim için) İstanbul olmaktan çıkar!

Gönderilme zamanı: 07 Eyl Cmt, 2013 10:51
gönderen Esat
Bana İstanbul' da vapur trafiği hep yetersiz ya da kapasitesinde kullanılmıyor gibi gelmiştir, yani biraz daha deniz yolunu doğru kullanabilmeliydik diyorum gerçi kış geldiği zaman otomatik olarak etkilenen bir bölgedeyiz ve gerçekten bu durumda Marmaray' ın ciddi olumsuz bir etki oluşturacağına inanmaya başladım, gerçi bunu işletmeye geçip şöyle bir kış atlatmadan göremeyeceğiz belki ama beklentiler bu yönde.

Vapur yerine o motorların çalışması ise ne kadar doğru bilemem, az yolcu için koca vapuru dolaştırmaktansa daha hızlı görünen ve az yolcu ile de fizibil işletme yapan motorlar iyi olabilir ama belediye bu işten tamamen çekilmelimidir, vapurlar da geçmişte tramvaylara yapıldığı gibi jilet mi olmalıdır, bu çok tartışılmalı.