ist-DN.07 » Eskihisar - Topçular Hattında IDO'ya rakip

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

ist-DN.07 » Eskihisar - Topçular Hattında IDO'ya r

Mesaj gönderen Kamil16 » 27 Eyl Prş, 2012 21:36

Eskihisar - Topçular Hattında IDO'ya rakip geliyor. 8)

"Yalova ile İstanbul arasındaki deniz ulaşımında önemli noktalardan olan Topçular ile Eskihisar arasında yapılan araba vapuru seferlerinde İDO'ya rakip geldi. Marmara Denizi'nde TIR ve kamyon taşımacılığı yapan Negmar'ın 25 Ekim'de başlayacak Eskihisar- Topçular araba vapuru seferlerinde kullanılmak üzere üç gemi satın aldığı bildirildi"

http://www.posta.com.tr/ekonomi/HaberDe ... eID=141032

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

‘picking the best cherries’ (en iyi kira

Mesaj gönderen Kamil16 » 28 Eyl Cum, 2012 20:49

IDO'ya ikinci rakip geldi.

"Narlı Denizcilik İşletmeleri"

Basın Feribot savaşlarını izliyor. IDO, az milletin ahını almadı ben dahil. 8)

http://haber.gazetevatan.com/feribot-sa ... GXv11GY68Q

http://www.denizhaber.com.tr/sektorden/ ... ecep-.html

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Eyl Cum, 2012 21:06

Vatandaş kazanacak mı bu rekabetlerden? Pek sanmıyorum, Bursa Belediyesi de atıp tutuyor ama işletmede göreceğiz bakalım. İnşallah kullananların fayda göreceği bir ücretlendirme politikası izlerler.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 28 Eyl Cum, 2012 21:58

İzmit Körfez Geçişi Köprüsü'ne dek Eskihisar-Topçular kar eder. Çanakkale Boğazı'nın da üzerine köprü yapılarsa Bandırma-Yenikapı da bir ölçüde anlamını kaybeder.
-------------------------------------------------------------------------------------
İDO'NUN RAKİBİ NEGMAR 2 TL'YE YOLCU TAŞIYACAK

BURSA'da konuşan Türkiye Tarım Kredi Kooperatifleri Merkez Birliği Genel Müdürü Abdullah Kutlu, bünyelerinde oluşturdukların Negmar şirketi ile 3 gemi aldıklarını ve 25 Ekim'de Topçular - Eskihisar ile Eskihisar - Topçular arasında yolcu ve araç taşımacılığı yapacaklarını belirterek, Her gemi bir seferde 100 ile 140 araç, 400 ile 800 arasında yaya taşıyacak. Yetişkinler 2 TL, öğrenciler 1 TL'ye geçecek. 66 aya kadar çocuklardan ücret almayacağız dedi.


Serhat TEZCAN - Cenk DEREYAYLA BURSA, (DHA)
http://webtv.hurriyet.com.tr/2/38744/0/ ... yacak.aspx
-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Eyl Cum, 2012 22:20

Haklısın köprüler yapıldıktan sonra ciddi sorun yaşarlar, biz ayağı yere basmayı seven milletiz :) bir de kış şartlarında feribot seferleri biraz sorunlu oluyor, ister istemez tercih karayoluna kayıyor.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 28 Eyl Cum, 2012 22:56

Tabii burada İDO'nun tuhaf bir handikapı daha var. Madem Eskihisar-Topçular'a talip oldular peki neden o hatta bir başka işletmecinin de feribotlarını çalıştırmasına müsaade edecek şekilde anlaşma yaptılar. Rekabet Kurumu veya rekabet yasağı ile ilgili bir konu mu emin olamadım ama bence İDO'nun sahibinin nasıl aklına gelmemiş bu konu şaşırdım. Ayrıca Negmar madem denizcilik işlerine girişmiş bir şirket neden daha önce değil de şimdi Eskihisar-Topçular hattında işletmeye girişiyorlar. Yoksa birileri Negmar'a gaz verip İDO'yu mu batırmak istiyor. Bürokrasi destekli menfaat savaşları mı? Çok mu komplovari oldu? :) Açıkçası bana bir tuhaf işler güçler gibi geldi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Eyl Cum, 2012 23:06

Yaptıkları anlaşma nasıldı bilmiyoruz tabii ama şu bir gerçek ki tekel oluşturacak bir işletmeye de izin verilmez herhalde, nasıl ki Şehir hatları var iken İDO çalışmaya başlamıştı, sonra bir şeyler döndü hepsi İDO oldu ve nerede ise pat diye de satıldı. Şimdi alan adamın bunu düşünmüş olması lazım, yarın bir gün kendi başına da gelebilir diye, ki zaten İDO olayı bir satış değil uzun süreli kiralama gibiydi hatırladığım kadarı ile yani 49 yıl sonra işletme tekrar İBB ye devredilecek gibi bir şart var.

Karışık mevzu, Eskihisar - Topçular deniz yolları tarafından işletilmiyormuydu? İDO aldıysa bile duymamışım hiç :) Bursa nın deniz yolu işine girmesi sırasında limanları kullanma hakkı ile ilgili bir şeylerden bahsediyordu, İstanbul içinde İDO nun yaptığı anlaşma bu iskeleleri de kapsıyordu, bu yüzden BUDO (ne komik yav) iskele aradı bir süre kendisine, şimdi kurcaladıkça karışıyor, bir de diğer taraftan senin dediğin gibi komple bir komple teorisi düşününce neden olmasın? diyorum :)

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

ŞH + IDO = IDO olmuştu...

Mesaj gönderen Kamil16 » 29 Eyl Cmt, 2012 08:49

Esat yazdı:Şehir hatları var iken İDO çalışmaya başlamıştı, sonra bir şeyler döndü hepsi İDO oldu ve nerede ise pat diye de satıldı.
Başlangıç tablosu şöyle idi:

Şehir Hatları: İstanbul ve Marmara'da yolcu ve arabalı vapurları ile hizmet verirdi.
IDO : IBB, ayrı bir işletme olarak kurdu. Deniz Otobüsleri ve Hızlı Feribotlar aldılar.

2000'lı yıllarda günümüz iktidarı ve paralelindeki IBB, verimlilik, sinerji yaratmak gibi insana mantıklı gelebilecek gerekçeler ile 160 yıllık tarihi işletmeyi "ham" yaptılar ve IDO'nun içinde kattılar. :?

İki işletme tam kaynaşma sürecinde iken birileri akıl verdi ki, börek tepsisinin ortasında denk gelen bol yağlı peynirli kısmı gibi, eski IDO ile ŞH'nin Eskihisar-Topçular ve Sirkeci-Harem Hatlarını, bu hatta çalışan ŞH'nin arabalı vapurları ile güzel bir aranjman yapıp özelleştirme adı altında şimdiki kullanıcıya sattılar. Benim bildiğim, tüm gemiler satıldı ancak İskeleler Milli Emlak'a ait olduğu için uzun süreliğine üst kullanım hakkı verildi.

Şimdi mevcut IDO işletmecisi ağlamaya başladı. Oysa komşumuz Yunanistan'ı örnek almalı idik. Bu konunun uzmanı kabul etmemiz gerekir, Yunanistan'da Gemi İşletmeleri özel, tüm Liman ve İskeleler devletindir. Kamu İşletmesidir.

IDO'nun gemileri satılabilirdi ancak İskeleler kamu yararına tüm işletmecilere açık durumda olacak şekilde mevzuat düzenlense idi daha doğru iş yapılmış olurdu. 8)

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 29 Eyl Cmt, 2012 14:34

Sıkmayın canınızı, rekabet her alanda iyidir, bir bakarsınız birbirlerinin gemilerinin içine ajan bile girer. Acaba ne gibi yenilikler yapmış gibisinden. :D Kamil Bey haklısınız Yunanistan'ı bu konuda örnek alabiliriz. Bu yaz eniştem ile sohbet ederken Türkiye'de ulaşımın gelişmişliğini tartışıyorduk. Tren olmayınca etraf çakal kaynıyor demişti.Gece Esenler'de Bursa'ya gitmek isteyince normaldir. Kendisi İsviçre'de yaşadığı için orada böyle bi sorun yok. Yunanistan'da tatil yapmıştı bir ara. Unutulmuş en küçük adaya dahi feribot olduğunu söylemişti.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 01 Eki Pzt, 2012 02:35

Bu pilav daha çokça su kaldırır. İDO cephesi huzursuz diğer işletmeciler ise 'madem öyle işte böyle' diyorlar. :)

-------------------------------------------------------------------------------------
“Esnek” kapitalizm!
İstanbul Deniz Otobüsleri’nin (İDO) geçen yıl özelleştirilmesiyle başlayan süreç yaşanan çok ilginç gelişmeler sonucu tam bir “deniz savaşı”na dönüştü.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin geçen yıl açtığı ihaleyi 861 milyon dolar ödeyerek kazanan Tepe-Akfen-Souter-Sera konsorsiyumu büyük olasılıkla Marmara’nın artık “tek hakimi” olacağını düşünüyordu ama bugün gelinen noktada işler çok karıştı. İDO’nun karşısında bir yanda Mudanya-Kabataş deniz otobüsü seferlerini başlatmaya hazırlanan Bursa Büyükşehir Belediyesi, diğer yanda ise Eskihisar-Topçular feribot hattında gün sayan Negmar şirketi var.

Doğrusu, işleri karıştıran İDO’nun yeni sahiplerinin hemen “esnek” ya da “dinamik” olarak adlandırdıkları bir fiyatlandırma uygulamasına geçmesi oldu. “Son dakika” biletlerinin pahalıya satılması, ayrıca İDO’nun internet sitesinde yaşanan sıkıntılar bir hayli tepki çekti. O kadar ki, konsorsiyumun yüzde 30 ortağı Akfen Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın temmuz ayında Hürriyet’e yaptığı açıklamada,”Biletlerde tek fiyat uygulamasına dönüyoruz. Hata yaptık, özür dileriz”demek zorunda kaldı.

Gerçekten de bu açıklamadan sonra tepki çeken “esnek” fiyat yerine eski düzene dönüldü ve yolcu ve araç ücretleri nispeten kabul edilir hale geldi. Geldi ama ilk anda uygulanan yüksek fiyat politikası ve kamuoyunda oluşan tepki rakipleri çoktan harekete geçirmişti...

İDO’nun tekelini kırmak ve alternatif yaratmak için ilk adım atan Bursa Büyükşehir Belediyesi, “BUDO” adı altında Mudanya- Kabataş deniz otobüsü seferleri başlatma kararı aldı. Üç gemisi bulunan BUDO’nun şu andaki hedefi hemen Kurban Bayramı’nda düğmeye basmak.

İkinci cepheyi açan Negmar şirketi de, Gebze Eskihisar’la Yalova Topçular hattında Kurban Bayramı’ndan itibaren feribot seferlerine başlayacağını duyurdu. Değeri 60 milyon dolara ulaşan üç gemi alan ve iskelesini feribotların yanaşabileceği şekilde düzenleyen şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kutlu Kabotaj Kanunu’na göre Türkiye’de gemisi ve limanı olan her şirketin yolcu taşımacılığı için hat alabileceğini söylüyor. Üstelik şirket yetişkinleri 2, öğrencileri 1 liraya taşıma sözü veriyor.

Marmara’da fırtına koparan bu gelişmeler sonucu İDO, “spekülatif” açıklamalar yaptığı gerekçesiyle Cuma günü Negmar hakkında dava açma kararı aldı.

İDO’yu satın alan konsorsiyumda yüzde 30 ortaklığı bulunan İngiliz Souter Investment’ın Başkanı Brian Souter gelişmelere son derece tepkili. Özelleştirme sonrasında Bursa Belediyesi ile bazı şirketlere belli hatlarda imtiyaz hakkı verilmesinin etik olmadığını savunan Souter Hürriyet’e açıklamasında, “Bu durum bana İngilizce’de ‘picking the best cherries’ (en iyi kirazları toplamak) atasözünü hatırlatıyor. Biz tüm ağacı satın aldık, şimdi en güzel meyvelerin dağıtılmasına karşı çıkıyoruz. Sadece en çok yolcunun olduğu feribot hatları imtiyazlarının başkalarına dağıtılması etik olarak doğru değil” diyor.

Souter bir yandan eğer rekabet olacaksa bütün hatlarda olmasını, yani diğer hatların da rekabete açılmasını istediklerini söylüyor ama öte yandan çok para kazandıkları hatlarda rakiplerinin ortaya çıkmasını, “En iyi kirazları elimizden alıyorlar”diye yorumluyor.

Öyle ya da böyle bugün yaşananlar İDO’yu yönetenlerin hatasından kaynaklanıyor. Özelleştirme süreci biter bitmez tekel olmalarına güvenerek “esnek fiyat” adı altında hemen zam yapmasalar, yani cini şişeden kendi elleriyle çıkarmasalar belki de çok uzun süre karşılarında rakip göremeyeceklerdi.

Cenk Başlamış
cbaslamis@gmail.com
http://www.gazeteport.com.tr/yazar/26/c ... kapitalizm_
-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

İDO ile NEGMAR arasında tartışma devam e

Mesaj gönderen Kamil16 » 24 Eki Çrş, 2012 10:47

İDO ile NEGMAR arasında tartışma devam ediyor. KABOTAJ Kanuna göre tekel zaten yok 8)

http://www.denizhaber.com.tr/sektorden/ ... miyor.html

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Eki Çrş, 2012 11:39

Aynen oyle, yanlismi hatirliyorum bilmiyorum ama IDO yu satin alirlarkende kabotaj tartismalari olmustu yerlilik konusunda, o zaman kanun soyle kanun boyle diyenlerin simdi kivirmamasi lazim. Rekabet iyidir ama umarim kalitede getirir.

Cevapla

“Deniz Yolları” sayfasına dön